Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  16.11.2007 10:53 Clusoue
 
Ještě snad jedna věc. Na těchto stránkách, v sekci " dotazy na pana ministra" se nachází velice zajímavý příspěvek, ze dne 15.11.2007, od kolegy Josefa Lísky. Dle mého názoru trefil hřebíček na hlavičku. Nelze nic jiného než souhlasit a tento názor plně podpořit !!!
  16.11.2007 10:11 Clusoue
 
Zdravím všechny. Dlouho jsem se zde neprojevoval, ale nedalo mi to, a chci reagovat k odvysílané reportáži, týkající se jazykové vybavennosti policistů.
To co někteří hoši v reportáži předváděli, je tedy mazec. Ale podívejme se na to z druhé strany. Směrem na západ od našich hranic to funguje trochu jinak . Jakákoliv odborná specializace, znalost cizího jayzka atd., je patřičně ohodnocena. Tam totiž mají zájem o kvalitu svých lidí, a zároveň si této kvality patřičně váží.
No a u nás ? Zhola nic. Tady je člověk pouze kus, vedený pod číslem, zařazený do danné platové třídy, a nikoho se zhora nezajímají znalosti a schopnosti jednotlivého člověka. Pak je nasnadě, že nikoho tento systém nemotivuje na sobě makat a zdokonalovat se, ať již odborně, nebo např. ve znalosti a využívání cizího jazyka. Jedinou šancí a všelékem na vše, díky fajnovému kariernímu řádu, je docílit jakýmkoliv způsobem vysokoškolské vzdělání, které ovšem řadovým poldům, sloužícím v ulicích k ničemu není. Známá a mnohokrát již prodiskutovaná věc o protekci a známostech.
Osobně se obstojně domluvím cizím jazykem, ale toho využívám pro svojí potřebu, od určité doby jsem se zařekl, a nehodlám touto mojí znalost zadarmo poskytovat této firmě. Naprosto přestala fungovat i tanejmenší motivace.
  16.11.2007 10:52 Pavel
 
Přesně tak.Také umím zcela plynně německy a víc než dobře anglicky. A nemám za to ani korunu na rozdíl od německých kolegů,kteří se mnou slouží na hranicích přes chodbu.Jakákoliv znalost světového jazyka i češtiny je u nich královsky zaplacena.Už dlouho používám ve službě pouze češtinu,ať si pisálci píšou co chtějí mě je to u pr....
  16.11.2007 12:02 Robocop
 
Jo kolegové u PČR je každá aktivita a znalost po zásluze potrestána. Kdo je schopnější a dělá rychleji dostane práci za méně schopnější kolegu, ale většinou mají oba stejné peníze.
  16.11.2007 14:20 Petra
 
Přesně tak, na každou svoji aktivitu jsem doplatila. Pomoci nadřízenému kolegovi, vzít nárazově práci navíc, ukázat že umím i víc než mám předepsáno? Vše co jsem udělala navíc z ochoty mi posléze zůstalo jako povinnost. A samozřejmě zadarmo. To člověka vyléči.
  16.11.2007 16:46 ***
 
http://www.ct24.cz/vysilani/?id=162561&datum=2007-11-14&porad=
  16.11.2007 18:52 Petr
 
Ať jsou rádi,že na těch služebnách vůbec někdo byl. Za rok se tam možná potká jen s papírovou figurínou.
  16.11.2007 23:06 :-)
 
Dejte do nových náborových podmínek HLEDEJ PARŤÁKA 2 povinnost znalosti minimálně 1 cizího jazyka a uvidíte ten nával tisíců za dveřmi.....
  01.12.2007 17:20 Anděla
 
Plně souhlasím. Sloužím v centru Prahy, plynně hovořím 2 cizími jazyky, domluvím se dalšími 3, ovšem po té co jsem zjistila, že mé znalosti jsou využívány a to bez nároku na zaplacení (podotýkám,že najmutému tlumočníkovi se platí 350kč na hodinu), ovšem se všemi důsledky vyplývajícími z nesprávnéh tlumočení, jsem všechny cizi jazyky "zapomněla" a hovořím jen česky. Koneckonců jsme v ČR, úředním jazykem je čeština a není mou povinností být polyglot. Ať se cizinci naučí česky nebo ať si zaplatí tlumočníka. V Londýně na mě policista také nebude mluvit česky....
  16.11.2007 10:07 +++
 
Ministr průmyslu a obchodu Martin Říman, který převzal část agendy zrušeného ministerstva informatiky, chce zajistit civilní kontrarozvědce a vojenské tajné službě přístup k provozním a lokalizačním údajům, jimiž disponují operátoři. Tento bezprecedentní zásah do soukromí má umožnit pouhá novela zákona o elektronických komunikacích, kterou Říman navrhl a která má být podle Topolánka bezproblémově a urychleně schválená.
Díky Římanovému návrhu by mělo být napříště pro tajné služby velmi snadné zjistit ( bez soudního povolení - zde se uvažuje, ve smyslu navrhované novely, jenom s podezřením při ochraně státních zájmů, zajištění veřejného pořádku při údajném narušení a při pouhém podezření z organizované kriminální činnosti zájmového subjektu ) až rok zpátky, kdo komu telefonoval, jak dlouho hovor trval a kde se jeho účastníci právě nacházeli. Totéž platí o textových zprávách přes telefon, provozní údaje se týkají rovněž veškeré komunikace přes internet, včetně e-mailu, do kterých budou mít služby za výše uvedených podmínek přístup. cp.


... nebyla to náhodou ODS, která brojila proti narůstajícím odposlechům, které tak nehezky zasahovaly do soukromí vrcholných politiků , novinářů i prostých občanů? Nebyl to náhodou Langer, který se sešel s Klausem na Hradě ohledně omezení, zpřísnění pravidel pro tel. odposlechy, které si dali tito modří demokraté i do své smlouvy s občanem?!... prostě, jak až daleko oni mohou a jak my hluboko můžeme.

http://www.blisty.cz/art/37253.html, www.studenti.nolimit.cz
  15.11.2007 18:15 Marek Š.
 
Kde jsou schovaní podivně povýšení a jmenovaní Červíček a Sehnoutka? Kriminalita jde nahoru, agresivita a úmrtnost na českých silnicích stoupají. Znechucení na OOP a SDP je obrovské a nové policisty z RCCP tato práce asi na dlouho neosloví.
  15.11.2007 22:45 111
 
Tak je dáme do pátrání, třeba je někdo najde......,jsou mladí, žadní generační špuňti a stále NIC, trošku divné co?
  15.11.2007 17:34 § motivace §
 
Myslím, že kdyby byly pracovní příležitosti takové jako ve velkých městech nebo Praze, tak je česká policie bez policistů!
Nástupní plat u této složky to je velký mazec a motivace v tomto dostává pěkně za uši. Rychlé a nekvalitní nábory vytvoří jenom další přechodné řešení problémů a další migraci odborníků od této branže.
  15.11.2007 17:19 reforma
 
Plnou parou vzad česká policie, uděláme reformu, zvýšíme administrativu a uděláme z policistů roboty, kteří budou kývat jak cvičené opice za pár mizerných šestáků.
  15.11.2007 09:57 Martin
 
Jediným řešením jsou předčasné volby a to co nejdříve.
  15.11.2007 09:56 Martin
 
ODS a Langer dělá všechno pro to, aby destabilizovala Policii ČR. Chce ji obyčejně rozvrátit a dosadit svoje koně, aby tahle bolševická partaj měla pod kontrolou kauzy jako Čunek. Aby už se nikdy nedostalo nic tzv. "ven". A když se něco objeví, tak hned ututlat. To co provádí dnešní vláda je neuvěřitelné. Kdejakej tlustej blbeček si v bance válí prdel za 50 hrubýho a policajt nasazující život na ulici má možná polovinu a službu v hrozných podmínkách. Jsem řadový občan, podnikatel a nad tímhle chlívem co sem instalovala ta ODS a spol. se mi chce zvracet. Přeju policistům lepší vedení...
  15.11.2007 11:50 polda
 
Dík za přání.....
  14.11.2007 22:50 .
 
Je mi něco pod 25, u pčr nejsem nijak dlouho, ale nevadí mi to. Pomalu si připravuju založení vlastní firmy, a až bude pravá chvíle, tak odejdu. Hezký den PS. jestli do tý novely kydal ten stejnej pablb jako do zákona 361, tak potěš.
  14.11.2007 19:51 manis
 
Musím reagovat na názor Jana Melichara, který se projevil v sekci názory. Co je na tom, že oslovení policisté neuměli španělsky? Já osobně mluvím anglicky a francouzsky bych dohromaby dal něco taky, ale to neznamená, že je na tom podobně každý.
  15.11.2007 15:56 Franta.Š
 
Souhlasím. Je trochu divné, že si k tomuto problému nevyjadřují kompetentní služební funkcionáři PČR , ale první náměstci primátora a podobně, kteří nemají s PČR pra nic společného a TŘ a TZ jim pravděpodobně nic neříká. A pokud to přesto tvrdí, tak ať jdou natočit reportáž do Španělska, Německa, Anglie. Pak uvidí jak budou jejich policisté umět česky a jak dopadnou pokud budou jejich redaktoři hrát poškozené. Škoda, že soukromé TV společnosti jde jenom o to, aby pošpinila PČR, kde jenom může a z občanů pak dělají jenom hloupé ovce.