Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  19.01.2007 11:02 dennis cleanis <ZV130@volny.cz>
 
Výsledek mimořádného aktivu NOS:

Dne 18. 01. 2007 v Praze projednal mimořádný aktiv formou diskuze připomínky přítomných odborářů, policistů i hasičů. Jednání se zúčastnil i první náměstek ministra vnitra Ing. Jaroslav Salivar, který přislíbil po prvním čtvrtletí rozsáhlé vyhodnocení připomínek a poznatků k situaci v bezpečnostních sborech po účinnosti zákona č. 361/2003 Sb. tak, aby ve 2. čtvrtletí byly provedeny dílčí úpravy systemizace, a tím byla zachována pravidla kariérního růstu. Vyjádřil se i k četným dotazům a ty, které nemohl z časových důvodů zodpovědět, mohou přítomní tlumočit cestou předsedy NOS PČR.
Na aktivu zazněly ze strany přítomných připomínky k problémovým oblastem, které byly definovány především takto:
- zařazování do tříd, problematika systemizace, sjednocení podmínek aplikace v rámci republiky
- ujednocení posuzování směnnosti
- nesouhlas s odstraněním příplatků za soboty, neděle a noc
- rozdílné změny v osobních příplatcích v rámci jednotlivých útvarů
- nesouhlas s hodnostním označením
- ujednocení zvláštních („rizikových“) příplatků
- zápočet mateřské a rodičovské dovolené
- možnost poskytnutí přídavku na bydlení
- snížená valorizace výsluhových příspěvků
Aktiv se zabýval i otázkou plánované a mediálně diskutované demonstrace nespokojených policistů dne 15. 02. 2007. Tato akce není pořádána ani podporována NOS PČR. Na jednání aktivu se nedostavil nikdo z jejich údajných organizátorů, vystupujících pod přezdívkami „Pitbull“a „Hornet01“, přestože byli pozváni.
NOS PČR zná a vnímá oprávněné rozhořčení policistů zařazených především ve 3. a 4. tarifních třídách a vyhodnocuje všechny problémové okruhy. Prozatím volí cestu pokračování jednání s vedením ministerstva vnitra a policejního prezídia. NOS PČR bude nadále postupovat v soustřeďování a vyhodnocování informací od policistů, získaných zejména formou zveřejněných dotazníků. Tyto materiály jsou základem a jasnými argumenty pro jednání s vedením. Demonstrace je poslední možností v případě neúspěchu předchozích kroků. Uspořádání nekoordinované akce může působit proti policii samotné.
Vedení svazu se bude nadále účastnit jednání a předávat připomínky od policistů. Vyhodnocení probíhajících jednání se uskuteční na jarním shromáždění předsedů základních organizací. V nejbližší době zajistí předseda návštěvu prezidenta EuroCOP pana Heinze Kiefera. Tohoto seznámí se situací, která nastala po 1.1.2007. Dále zajistí jeho přijetí u ministra vnitra.
Na základě doručených dotazů a námětů vedení svazu vyžádá NOS PČR právní expertízu některých diskutovaných ustanovení zákona č. 361/2003 Sb.
Za Výkonný výbor NOS PČR
JUDr. Milan Štěpánek, předseda
Co k tomu dodat. Odbory nepochopili jednu věc. Když nepůjdou do demonstrace s námi a pokud dopadne debaklem, nebude je již nikdo brát vážně, protože se na PP a MV nebojí odborů, ale davu, který může být za určitých okolností nemanipulovatelný a nevypočitatelný, oproti odborům. Problematiky byly víceméně vyhodnoceny přesně, tak co chtějí ještě analyzovat? Není třeba něco nového vymýšlet, stačí si přečíst původní verzi zákona, srovnat ji s obdobným zákonem na Slovensku a srovnat jej s požitky vojáků. Na to stačí jeden kvalifikovaný pracovník. Ano, ať přijde MV a řekne jasně, co podpoří a co ne a podá to tak, aby to nevyznělo jako prázdná slova, třeba, že pokud do tehdy a tehdy nebudou naplněny slíbené body, odejde z funkce MV. Jediné, s čím lze souhlasit je návštěva pracovníka Eurocopu, ale má být rozšířené o další prvky, tedy seznámení současných poslanců se situací, podání žaloby na protiprávnost paskvilu, která je zjevná, vyrozumění patřičných pracovníků, kteří v rámci EU mají rozhodovací možnosti týkající se rozšíření Schengenského prostoru a jiné. Tedy to, čeho se můžou na MV obávat. Proč si brát před nimi servítky, když oni si je neberou? Tady jde o vše, snad to jednou odbory pochopí. Když ne, nebudou mít již koho zastupovat.
  19.11.2007 21:07 XXX
 
Projev Jany Glivické na demonstraci za demokracii
17.11.2007 v Praze


Zdravím vás všechny, kteří jste dneska přišli sem na Václavské náměstí,

říká se, že právě tady se před osmnácti lety začala rodit demokracie. Získali jsme možnost se scházet bez obav, že budeme pronásledováni, získali jsme možnost se svobodně vyjadřovat. Těch možností jsme se dnes rozhodli využít a vyjádřit, že tohle ještě nestačí, že to je jenom první krok ke skutečné demokracii.

Naše politická demokracie je zmrzačená. Sociální a hospodářská demokracie je mrtvá. Karel Kryl to vyjádřil výstižně: „Král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem; pod střechou jedné partaje se u koryta sejdem.“ My jsme se sešli na náměstí, abychom těm pod střechou vyslali jasný vzkaz – nejsme spokojeni.

Vytváří se termíny jako „konstruktivní poslanci“, které mají zakrýt skutečnost, že současná vláda nemá mandát o nás rozhodovat, protože se rozhodla ignorovat rozložení sil, které vzešlo z voleb. Nesouhlas většiny občanů s umístěním cizí vojenské základny na našem území je ignorován s poukazem na to, že lidé prostě nejsou schopni o takové otázce rozhodnout. Jenže demokracie znamená, že lidé mají právo rozhodovat.

Požadujeme, aby byl konečně přijat zákon o obecném referendu, aby o závažných otázkách mohli rozhodovat sami občané, ne parlamentní koalice vzniklé na základě neprůhledných zákulisních jednání, v nichž zájmy občanů ustupují partikulárním mocenským zájmům.

Máme zastupitelskou demokracii, ale to, že pravomoc rozhodovat svěříme malé skupině lidí, by nemělo znamenat, že si onu pravomoc nemůžeme vyžádat zpět. Požadujeme referendum o plánovaném umístění cizí vojenské základny na našem území. Není pravda, že k bezpečnostním otázkám se referenda nevypisují. V Maďarsku a Slovinsku lidé rozhodovali o vstupu do NATO, v roce 2004 proběhlo na Tchajwanu referendum přímo o otázce protiraketové obrany.

Nemluvím tady dnes za studenty obecně. Studenti nejsou jednolitá masa, je to skupina názorově velmi pestrá a je to dobře. To, že se na něčem neshodneme, nám umožňuje vést zajímavé diskuze, které v důsledku demokracii prospívají. Důvod, proč jsme tady je ten, že naše vláda diskuzi s občany vést odmítá. Takovou diskuzi ale musíme sami vyžadovat. Pouhé posilování prvků přímé demokracie – ať už jde o referendum či přímou volbu prezidenta - totiž samo o sobě nestačí. Demokracie může fungovat jen tehdy, když se my všichni budeme zajímat o to, co se kolem nás děje, když nebudeme lhostejní k tomu, s čím nesouhlasíme, a když se nebudeme ostýchat říkat své názory veřejně.

To, že tady dneska stojíme společně se iniciativou Ne základnám, Ligou starostů, odbory a mnoha významnými osobnostmi ukazuje, že pocit nespokojenosti se současným stavem prostupuje napříč celou společností, že nejsme žádní věční kritikové, kteří nebudou nikdy spokojeni, ale že jsme součástí široké skupiny různých lidí, které spojuje společný cíl – touha po skutečné demokracii a víra, že jí můžeme dosáhnout.
  19.11.2007 20:36 cirkus
 
Čím by takový psycholog vysvětlil vyhoření a nezájem policistů po 3 letech služby u tohoto sboru.
Čím chtějí nalákat nové lidi, penězi určitě ne, kolektivem a prostředím taky ne, žaludečními vředy a buzerací také ne, 150 hodinami a výsluhou po 15 letech určitě ne.
  19.11.2007 18:54 demotivace
 
Bohužel je to smutné, poslední měsíce u policie je jedno velké utrpení, zánik konstruktivních dialogů, nadřazenost manažérů, nezájem o práci svých podřízených, čárkové běsnění, trestání a obavy ze sebemenšího porušení jakéhokoliv vybočení z lajny jménem služební zákon atd.
Odchody lidí jsou nevyhnutelné a přijde doba, kdy budou odcházet i policisté, kteří mají odslouženo pár let.
  19.11.2007 18:28 Mazec
 
Jak již bylo řečeno, policisté jsou u sboru pouze v těch regionech kde je velká nezaměstnanost a malé pracovní příležitosti. Jinak by nebyli schopni udržet u policie žádného člověka, který je trochu v produktivním věku. Nástupní plat u policie je nezajímavý a nemotivující.
  19.11.2007 13:48 býv.
 
Dámy a panové, já se Vám divím, že u této firmy ještě trčíte. Z jakého důvodů, co Vás tam drží a kór v dnešní době. Neříkejte mi, že je to pro Vás poslání, to mě fakt zvednete ze židle. Sami tomu nevěříte, že se to změní k lepšímu za rok či dva. Když tak, je to velice naivní myšlenka, resp. touha. To bude ještě dlóooouho trvat, než to někdo pochopí a zda to vůbec pochopí a než to vezme do ruky pravý bezúhonný odborník.
  19.11.2007 16:13 Rejpal
 
Možná vás to překvapí, ale mnoho z nás je stále ještě u firmy proto, že naše práce nám přináší pocit uspokojení z toho, že zlo je přece jen občas potrestáno. A bez víry se nedá žít. Ti, kteří tu víru už ztratili odcházejí. Ne každý má stejnou výdrž.
Smutné je, že na tuto situaci zase doplatí občané, kterým to zatím nedochází.
A ti, kkteří to způsobili? Žádný strom neroste do nebe.
  19.11.2007 13:42 Radovan Kukla <radovan.kukla@seznam.cz>
 
Vážený pane ministře,
reaguji na zprávu, která nedávno proběhla v médiích ve věci policisty, který se při pronásledování ujíždějícího vozu snažil zastavit vozidlo střelbou. Půjde k soudu za riskantní použití zbraně, protože při střelbě zranil spolujezdkyni atd... .( Každý, kdo někdy střílel z pistole ví, co to obnáší).
Připádám si opravdu jako v jiném světě. Nedávno jsem se vrátil po dva a půl letech pracovně z Turecka. Tam jsou jiné problémy, ale toto by si řidič v Turecku nikdy nedovolil. Jedině v případě, že hraje o všechno a počítá se všemi následky.
Navíc zpráva byla podána v duchu " policista zavinil trvalou invaliditu mladé ženy". Omyl!!! Pravý viník je řidič. Zabýval se někdo v reportáži tím, proč řidič nezastavil? Tato zpráva byla pojata pouze a opět jako pochybení policie. Mladé ženy je mi samozřejmě líto. Její rodina však může vinit z tohoto jen řidiče. Nikoho jiného.
Jsem zvědav, kolik policistů snažících se o dodržování práva zůstane u Policie za pár let.
A ještě něco. Žijeme v představě, že jsme Češi, středoevropani a jsme nad věcí. Omyl. Máme se opravdu co učit, v mnoha věcech i od Turků a ve zbytku věcí od všech ostatních. Vládne tady chaos a osobně pro mě je to obrovské zklamání. A pan ministr vnitra se stále usmívá. Doufám, že k tomu má důvod.
S pozdravem Radovan Kukla.
  19.11.2007 13:48 §
 
Pokud Radovane doufáte, že Vám p. Langer odpoví, doufáte marně. Chcete-li mít nějakou naději, pak svůj příspěvek přihoďte do sekce "Policie ČR, hasiči", popř. do sekce "Volné". Tohle tady je diskuse bez reakcí ministra.
  19.11.2007 13:50 býv.
 
Musíš to dát do sekce policie ČR. Tady Ti ten h... p neodpoví a možná, že ani tam :-)
  19.11.2007 15:44 klobása
 
Radovan:
Každýmu muselo bejt jasný už od samýho počátku, že to ten policajt prosere. Nemůžeš prostě střílet na auto když víš, že je tam spolujezdec a nevíš, co je zač.
  19.11.2007 19:22 slepý a hluchý
 
Policista, který střílel měl vlastně dělat že se nic neděje a koukat jinam podle pravidel o přežití. Hezké zákony a pravidla.
  21.11.2007 14:44 zvadlé varle
 
Jste všichni vocasové, kteří ten zákrok obhajujete. Jestliže ten policajt věděl ( a on věděl ), že je ve vozidle spolujezdec, nesměl střílet. Je to tak těžký pochopit????
  18.11.2007 19:07 VUML
 
Tahle doba neustále prospívá a hraje pro top managery s Vumly a dalšími politickými tituly z dob totalitní moci. Myslím, že nemají o dnešní práci na ulici nejmenší potuchy, pracovali v dobách, kdy kriminalita byla jiného charakteru, skutků, jednání a myšlení pachatelů tč.
  19.11.2007 21:34 XXX
 
Kolego ani nevíš jak se pleteš. V tomo bordelu to nemá nic společného s VUMLem. Ti všichni naši šéfové mají hodně potuchy o tom co se děje dole a jak se to všechno spěje od 10-ti už ne k 5-ti, ale k 0. Kdybys byl na jejich místě, tak to budeš dělat taky, hlavně, že by Ti to sypalo a že to sype to ti je snad jasné. Není holt ale politická vůle pro nás policajty (nahoře i dole) cokoliv udělat. Nikomu nevadí se se krade ve velkém, protože ti nejvyšší sami kradou nejvíc - stačí se podívat do televize, pustit si radio, nebo přečíst noviny a víš všechno. Čemu se vlastně ještě divíš.
  18.11.2007 19:05 Kdos
 
dnes za "12". Tak jsem myslem, že budu nějaký čas bez práce a tuto těžce hledat. A zase nic. Jak mne řekl náborář jedné firmy. Kde bych našel takovýho vola, který na zavolání přiběhne hned do práce a na peníze se ptá až to udělá? Jen u bývalého četníka. Buď vítán. A to mám 18 let odsloužených, kdyby dali jen část z toho co bylo slíbeno, dělám poloviční práci za větší peníze.
  19.11.2007 21:14 XXX
 
Taky bych rád našel poloviční praci za dvojnásobek peněz. Pochlub se kde ta fyrma sídlí a co je to zač. Možná má pobočku i v našem okresním městě. Díky.
  22.11.2007 20:54 Kdos
 
Jméno firmy ti neřeknu, závist je mocná, ale jedná se o velkou stavební firmu a do kompetence mé osoby bude spadat příprava, projekt a realizace staveb. Samozřejmě ne jen na mne bude stát svět, ale na celém kolektivu. Práce je v Praze. Plat není dvojnásobný, ale 25 tis. čistýho, což je více něž u vnitra. Potom ještě prémie za včasnou realizaci stavby a pod. Tyto jsou jasně stanovený a žádný jako náborový příspěvek u PČR, že jej máš slíbený, neznám však nikoho kdo by jej dostal. Aspoň u nás.
  24.11.2007 16:59 XXX
 
Zdravím kolego, tedy asi už bývalý. Nevím jak Ty, ale já u PČR těch 25 tisíc mám taky a to jsem jako obyčejný polda na malém OOP. Tak kde máš ten dvojnásobek platu. Píšeš, že se jedná o velkou stavební firmu. Nevím jak dlouho tam již pracuješ, ale stavebnictví to je převážně práce ve světě nikoli doma u rodiny a má na ni vliv počasí, i když dnes již ne tolik jako kdysi. Každopádně Ti přeji aby jsi se měl lépe jako u PČR.
  18.11.2007 18:46 Bankrot
 
Generační špunty, regulace počtu okresních ředitelství, zrušení mnoha klíčových resortů, reformy a výsledkem bude 10000 policistů v civilu a další tisíce totálně nasraných lidí u sboru.
  19.11.2007 21:18 XXX
 
Kolego to už není generační špunt, to už je likvidace policie. Výsledek toho je, že se budou rušit oddělení 3 a 4 typu, aby měl kdo sloužit ve městech a na vesnicích ať si darebáci dělají co chcou a to tak dlouho než se to úplně po..re a nebo nastoupí soudce LINČ (možná je pravopisně špatně, ale jde o význam).
  01.12.2007 17:26 Anděla
 
Lidem na vesnicích nezbyde nic jiného než zakládat domobrany, bravo pane ministře, rozklad policie se Vám opravdu daří.
  18.11.2007 18:43 MODRÝ HNŮJ
 
VYKYDAT TEN MODRÝ HNŮJ, NEŽ TO ZNIČÍ CELOU POLICII.
  19.11.2007 21:21 XXX
 
Nenaříkej, většina z nás jsme si je tam zvolili. Slibovali modré z nebe, ale zatim jen pod oči. Vyřešit to může jedině opakovačka roku 1948 nebo 1968 a nebo další "sametová" revoluce.