Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  06.12.2007 20:28 nechuť
 
A další a další znechucení policisté odcházejí do civilu a výhled pro nově přicházející žádný.
  06.12.2007 18:01 RCCP
 
Na jednom velkém aktivu bylo řečeno-kdo nechce u policie sloužit může klidně odejít. Mám takové obavy, že odejdou za chvíli všichni, vždyť ani kolegové z RCCP nemají o práci u OOP a SDP žádný zájem. Taky proč by měli mít za takových podmínek.
  07.12.2007 03:28 jarda
 
Hlavní je, aby se do funkcí dostali podle představ pana ministra "mladí rozhněvaní muži". Pozor, o ženách nemluvil. Možná má problémy se sexuální orientací, ale to jen tak pro pořádek. Koho ale ti "mladí rozhněvaní muži" budou nakonec řídit, toť otázka.
  06.12.2007 10:23 ///
 
Tak jsem si zase přečetl několik stránek. A opět jsem se přesvědčil, že od doby, co jsem od Policie ČR odešel, se nic nezměnilo. Je jistě řada schopných a fundovaných policistů, ale ti určitě nemají čas ani chuť přispívat na tyto stránky. Jestli si někdy I.L. pročítá tyto stránky, tak ho to jen musí utvrzovat v tom, že Policii ČR je třeba rozprášit. Zdá se mi, že někteří z Vás jsou již úplně mimo realitu. Nejvíc se tady rozčilují ti, co "slouží venku na ulici". Taky jsem tak sloužil řadu let, proto vím, o čem mluvím. Začínal jsem za 2.950,.- Kč hrubého, nějakých 20 hodin měsíčně navíc měl každý přímo naplánováno, aby vyšly služby. Další hodiny navíc se objevily v průběhu měsíce při různých akcích. Příplatky nebyly za nic, to slovo nikdo neznal, stejně jako např. vzít si paragraf na nemocné dítě, manželku atd. Podívejte se taky někdy, co za Vaše peníze dělají např. dělníci na severní Moravě.
  06.12.2007 10:40 bumerang
 
Musím reagovat.
Úplně mimo realitu jseš Ty sám, když uvádíš částku 2.950 v Kčs, dnes se platí Kč, jak ty ve svém příspěvku uvádíš a to je zavádějící. Jaké byly prosím tě pořizovací ceny bytů, náklady na živobytí rodiny, to již raději neuvádíš, že. Proč z nás takoví, jako jsi ty dělají kretény.
  06.12.2007 11:08 bumerang
 
Výrok
Příplatky nebyly za nic, to slovo nikdo neznal, stejně jako např. vzít si paragraf na nemocné dítě, manželku atd. Podívejte se taky někdy, co za Vaše peníze dělají např. dělníci na severní Moravě.
Prohlášení
Co jste s nemocným dítětem v té době dělali? Hodili jste ho z mostu a manželku také?
Výrok
Podívejte se taky někdy, co za Vaše peníze dělají např. dělníci na severní Moravě.
Prohlášní
My budm jen rádi, když rozšíří naše řady. Zdar
  06.12.2007 11:17 F1
 
Je více rovin takového uvažování. Jednou z nich je, zda se budem srovnávat s tou službou, která byla před rokem 89 (otec takto sloužil 30 let) a zda budeme chtít být zařazeni v " kategorii " špatně zaplaceného dělníka na Severní moravě ( jejich plat na svědomí nemám a moje manželka pracuje za 7.500 - 8.000,- čistého ). Rozhodně nemám o sobě mínění, že bych neměl být rozumně zaplacen za práci službu, kterou dělám a že je to s parchantama na Severu Čech řehole. Otázkou je proč někdo vymýšlí zdarma hodiny, co je tím důvodem - chybějící lidé ?, nedostatek peněz na zaplacení přesčasů, myšlenka uškodit policistům a testovat jejich nálady či neidentifikovatelný problém ?

Přeci každý ví, že původně bylo v zákoně zdarma 300 hodin. Co bylo důvodem vymyslet 2 měsíce služby zdarma v roce. Důvod byl jistě dle mého finanční, který měl řešit krize personální a krize nedostatku peněz pod.

Kde je nějaká hranice takového uvažování a řeknu na rovinu zákonného ( ale protiústavního - o tom jsem přesvědčen ) vychcávání s lidmi. Co když nějakého notně přemýšlivého poslance napadne dát do zákona třebas ( hypoteticky ) 800 hodin zdarma v zájmu ušetření rozpočtu a uvolněné částky přesunutí do jiné kapitoly. Kde je ta ta hranice " přijatelného " vychcávání " s lidmi ?

Jako poslední otázku bych položil : Každý občan má právo na spravedlivou odměnu za vykonanou práci. Jak by Ústavní soud ČR zhodnotil spravedlivou odměnu při porovnání spravedlivé odměny policisty na stejném zařazení sloužícího např. v Severních Čechách, který zdarma odsloužil 150 hodin a policisty například ve Veselí nad Lužnicí, který žadnou ze 150 hodin neodsloužil, při tom byl jejich plat naprosto stejný. Složitější hodnocení by bylo mezi zaměstnaneckými profesemi, ale u Policie ČR je toto porovnání z charakteru vykonávané služby dostatečně srovnatelné.
Myslím si, že by těžko mohl někdo hovořit o nějaké spravedlivé odměně. Naše služba je o tom, máme jiným pomáhat domoci se spravedlnosti a dohlížet a chránit pořádek a právo - hezky to sice zní, ale na každém kroku vidíme nespravedlnost, vydrbávání s lidmi a námi samotnými a těmi 150 hodinami tomu nasadili tedy korunu.
A pokud je a nebo bude podána ústavní stížnost na porušení zásady spravedlivého odměňování u PČR - na 100 % věřím, že to Ústavní soud posoudí v rovině, jak jsem naznačil. Takže : systém před rokem 89 jistě aktuální již není a nebude, to je každému jasné.
  06.12.2007 11:32 mimo realitu
 
jsi ty. Já nedostanu služební byt, nemám služební auto pro sebe, nikdo za mě nic nezaplatí a jen proto, že změnili zákon jsem přišel o 2000,- měsíčně. Proč? Vysvětlí mi to někdo? Dělám špatně, byl jsem přeplacený, dělám chyby, mám špatné hodnocení? NE, všechno tohle je jen podraz na lidi a zadarmo jsi dělat mohl, já si také neúčtuji čas, který věnuji ve svém "volnu" této práci a že ho je dost. Chci zaplatit za odvedenou práci, nic víc. Pokud mě chceš srovnávat s nějakým lemplem, jen proto, že semtam reaguji na zdejší provokatéry, jsi ubožák.... A srovnávat práci dělníka s poldou....nechceš srovnávat třeba práci doktora s uklízečkou v nemocnici? Pak kdo je mimo realitu...
  06.12.2007 11:43 F1
 
A ještě k tomu paragrafu :

Mám dvě děti, kdy jsem si nikdy paragraf na dítě nevzal a vždy byla doma manželka. Také na to nějak nejsem zvyklý, když někdo z poldů si vezme paragraf. Ale po pravdě je to tím, že jsem na občasnou prosbu manželky, abych si vzal pragraf, kdy ona již trpělivost zaměstnavatele vyčerpala, odpověděl že nemůžu, že mám v práci problém se spisy ( což byla vždy pravda ), že v práci musím být. Takže jsem ji tímto zatahoval do ještě větších problémů s jejím zaměstnavatelem a jen proto, že je u tohoto zaměstnavatele dlouho, nedošlo k situaci " vyhazov, takovou se stále nemocnými dětmi tady nepotřebuju ". U některých kolegů jsou ale jejich manželky také na místech, kde vzít si praragraf na nemocné děti nekolikrát za sebou, případně vůbec si ho vzít znamená " vyhazov " .

Takže pane " tři šikmé svlislé čárky " takové to za socialismu nebylo, dnes je to jiné život je jiný a člověk do dělá, jak se dá, aby " přežil " tyhle jednoznačné zápory nové doby. Za socialismu sice také nadávali, když ženská chyběla, ale nějaký vyhazov za marodící děti ? v té době ? Jinak pro pořádek je mi 42 let.
  06.12.2007 13:17 ***
 
Pro ///
No to tě ještě trhnu. S manželem jsme začínali za 1.080,-,
ale nájem za byt vč.poplatků za služby 100,- Kč, 14 dní dovolené s celým zaopatřením vč.dopravy 140,- Kč/osobu,děti jsme také netopili, ale brali jsme si §,ve službě jsme byli podle potřeby, ze základního platu se dalo celkem slušně žít. Ale vztahy mezi námi byly určitě lepší.
  06.12.2007 14:19 nova doba
 
Jo pane kadrovaku, v dobe kdy si zacinal, byla mjaka prumerna mzda, samozrejme delnicka trida mela vic nez nadprumer. Pises, ze si slouzil na ulici, kolik si mel donucovaku za sluzbu a kde si slouzil? V zime jeden caj s rumem v kazdy druhy putice, yo se slouzilo trochu jinak.Stalo se ti nekdy, ze ti plivnul drban do ksichtu, asi ne jinak bys takhle nemluvil, driv si to nikdo nedovolil. Nesrovnavej pravek s dneskem. Manzelka mela pracovni dobu 8-16 a tim to haslo, dneska se maka jinak!!! mluvis jak hloupej civil, jo ono se rychle zapomina. Taky policajt ma neco jako volny cas, tak proc by do tyhle rubriky neprispel? Vis co uzivej si civilu a neplet se nekam kam uz nepatris.
  06.12.2007 15:26 ...
 
nová dobo, už se aspoň holíš? nebo ses teprve nedávno přestal počurávat?
  07.12.2007 09:17 Miras
 
Souhlas s ///
  07.12.2007 09:24 pro F1
 
Policajta v sobě nezapřeš. Tom jak zcela nesprávně používáš slovo KDY, je hrozný, ale buď v klidu, dělá to spousta policajtů. To máte tak chudou slovní zásobu, nebo proč je to slůvko u policajtů tak oblíbený ?
  07.12.2007 11:00 F1
 
Zřejmě to asi bude těmi mega souvětími ve výroku usneseních, jejich odůvodnění a pod. No ale chtěl bych vidět tvůj sloh, protože já o těch " kdy " například v těch usneseních moc dobře vím, ale ať se snažím, jak se snažím, tak zjišťuji, že v těch usneseních bez těch " kdy " to jaksi dost dobře nejde.
Ale jinak ti rozumím, vím, že jseš častý kritik " kdy ", včetně jiných stránek než je Langerova a také nemáš rád, když někdo kritizuje osoby s VŠ. Tím jsem se, ale naštěstí neprovinil.
A nakonec : Já alespoň na těchto stránkách hodnotím úroveň myšlení lidí a jejich názorů, kdy kdy kdy kdy zapomenuté čárky, překlepy atd. mě nezajímají. Jinak na ZOP jsem měl ze 30 lidí z čestiny za jedna a se mnou ještě pouze dva človíčci, takže to snad nebude se mnou tak špatné. Celý život od základky až po tu ZOP jsem měl češtináře, kteří nic neodpouštěli, takže kolikrát si říkám, že to asi bylo v pořádku, že člověka dusili.

Málem jsi mě Miras rozhodil pantofle.
  07.12.2007 11:14 F1 na Mirase
 
Jinak Miras šťourat dokáže každy a nikdo není neomylný. Je to i o toleranci jiných a připustit u sebe sama, že nejsem dokonalý. Kritika je někdy ošemetná, střílející do vlastních řad. Až budeš příště psát svůj názor, tak si uvědom, že před " NEBO " se nepíše čárka.
Finito.
  07.12.2007 11:51 Polda 33
 
Pro Mirase nebo Karlose ?
Koukám, že jsi zase začal svojí kritiku ohledně KDY, ale kolega F1 ti to pěkně nandal. Jinak zapomínáš , že naše práce se točí kolem 7 základních kriminalistických otázek KDY,KDE, KDO, JAK, CO,ČÍM a PROČ a pak se není čemu divit, že je poldové stále používají. Tomu se odborně říká profesní deformace, ale tou ty netrpíš, protože se určitě nepředřeš co ?
  07.12.2007 12:27 Polda 33
 
Jinak Mirasi nebo jak jsi vlastně říkáš ? Na tomto fóru označuješ každého, kdo si stěžuje na současný stav u PČR za ubrečence. Ve skutečnosti jsi sám osobně takový srab, který nemá odvahu při kritice někoho jiného ani tolik odvahy, aby označil příspěvek svým nickem. Každý normální polda se zamyslí nad obsahem příspěvků a ne jako ty nad jejich pravopisem. Mě osobně jsi tímto přesvědčil, že jsi zamindrákovaný polda, který umí možná tak sepisovat papíry, ale na ulici jsi nepoužitelný.
PS: Pro tvojí informaci i sám pán nejvyšší osobně přiznal, že stav PČR je kritický a to je už co říct. Tím pádem nejsme ubrečenci, ale souhlasíme se svým ministrem.
  07.12.2007 14:36 Polda 33
 
Jinak Mirasi nebo jak jsi vlastně říkáš ? Na tomto fóru označuješ každého, kdo si stěžuje na současný stav u PČR za ubrečence. Ve skutečnosti jsi sám osobně takový srab, který při kritice někoho jiného nemá ani odvahu, aby označil příspěvek svým nickem. Každý normální polda se zamyslí nad obsahem příspěvků a ne jako ty nad jejich pravopisem. Mě osobně jsi tímto přesvědčil, že jsi zamindrákovaný polda, který umí možná tak sepisovat papíry, ale na ulici jsi nepoužitelný.
PS: Pro tvojí informaci i sám pán nejvyšší osobně přiznal, že stav PČR je kritický a to je už co říct. Tím pádem nejsme ubrečenci, ale souhlasíme se svým ministrem.
  06.12.2007 08:40 bejvalka
 
musim se smát, jak se rozčilujou ti, kterých se dotýká, že odešel nějakej vedoucí. Pro jejich funkci je totiž důležitý, aby tam ještě někdo trochu schopnej zůstal. Kdyby ne, mají problém oni, nedejpánbů, že by museli časem do terénu. Fandim klukům, co odcházej a ještě víc těm poctivejm vedoucím, kterým je z nastavenýho systému špatně a opouštěj potápějící se loď. Místo, aby zajela do doku, dělaj se do ní další díry a na můstku je to samej kapitán.
  06.12.2007 08:59 :-)
 
těch vedoucích, zástupců, zástupců zástupců je tolik, že odchodem jednoho se absolutně nic nestane. A kéž by schopných vedoucích, se schopností nejen vést, ale chovat se k podřízeným i jako člověk bylo maximum...
  06.12.2007 11:16 bejvalka
 
bohužel podřízených začíná být minimum )))
  05.12.2007 20:20 MODRÝ HNŮJ
 
MODRÝ HNŮJ JE TŘEBA VYKYDAT NEŽ ZNIČÍ CELOU POLICII.
  05.12.2007 19:23 police <p-o-l-i-c-e@seznam.cz>
 
Reakce "Jak to funguje v Holandsku"
To jak to funguje v EU? Mam odslouzene desitky mesicu v ruznych policejnich mirovych misich. Kazdy den slouzite s kolegama z celeho sveta a jste s nima i po praci, bydlite s nima, proste porad. Udelal jsem si svuj maly pruzkum, jak je na tom cesky polda. Vysledek? Ze statu EU suverene nejhur(krome Litvy, Lotysska apod.) neberu nejake prepocitavani platu atd. Myslim tim podminky v praci, karierni rad, postaveni ve spolecnosti. Ve zkratce, nikde policajty asi nemilujou, ale maji respekt. Proc? Myslite si jako pan ministr a jim podobni, ze zaruka kvality a repektu je VS? Opak je pravdou. VS musi mit jen vrcholny funkce, ostatni prochazi behem kariery klasicke kurzy, protoze to delaji poctive zadna tlacenka, tak tim si vychovavaji kvalitni odborniky.Pr. Muj posledni zahr.tym - slozeni:Nemecko, Svedsko, Norsko, USA, CR. Nejnizsi hodnost, krome me byl kpt. jinak plk. az genpor. ani ten nemel VS, dustojnik z nejvyspelejsiho statu EU zarazenim doma pol.prezidko. Pr. prescasu, nocnich atd. samozrejme vsechno placene s priplatkama. Pr. mimo sluzbu udelas nehodu a mas alkohol(bez zraneni). Vsude to je klasicky prestupek podlehajici disciplinarce, zadne propusteni od sboru atd. jak u nas. Vzal jsem extrem, nesouhlasim samozrejme s chlastem za volantem, ale jako priklad to staci. U nas, moznost propusteni i za pouheho podezreni z tr.c. ci spachani prestupku. Proste nas novy zakon nema v EU obdoby, to co se deje jen populismus vuci chudakum danovym poplatnikum, kteri si tak na nas porad stezuji. Chtel bych videt obcana CR, kdybych mu za odhozeni nedopalku na zem vypalil flastr 1000 Kc, bez jakychkoliv diskuzi. Oni prave zacinaji u takovyhle prkotin,co my povazujem za buzeraci.Za tu dobu si u nich na to lidi zvykly a proto z nima nemaji problemy pri reseni dulezitejsich veci. Proto ma ten policajt respekt, protoze si pak obcani uvedomi, ze to je k jejich prospechu.Je to ale vsechno o celkovem systemu, ktery u nas neni a nikdo ho nechce nastolit.Nasi dnesni lidri, nechci utocit na vsechny, ale v mem okoli to stoji za h... Taky uz mam chute odejit, protoze se to porad jen zhorsuje. Mejte se
  07.12.2007 11:04 F1
 
Nesmyslná hysterie s VŠ, bez ní nebude snad český polda ani člověkem.
  05.12.2007 17:58 Chraň Tě pámbůch
 
jestli je pravda, co o Tobě řekl jeden poslanec včera.
  06.12.2007 20:28 ??
 
PÁMBŮCH?? No tě péro, ty ale musíš být inteligentní!!
  05.12.2007 17:56 lídr Odporu Dle Sákona ODS
 
Jestli neodejdete, budete odejiti. Už jste to tu jednou rozkradli, proč jste nám znovu lhali? Na tom normal člověk nevydělá. Vy jste tvrdili, že všichni. Ona taková malá defenestrace jednou za pár desítek let není špatná. Podívej se dnes z okna, co Vás čeká. Nebojíš se ?
  05.12.2007 17:52 Total na šrot
 
Už na Vás chystáme mlátičku (slámy, coz myslel). Ještě si tu policii více rozlož, pak už nám v tom nic nezabrání
  05.12.2007 17:49 Renata <prase2504@seznam.cz>
 
Až se přestaneš usmívat jako zloděj po akci, tak Ti někdo bude věřit. Tak stupidní ksicht nemá nikdo z vlády. Zatím jsi jen rozprášil Ty, co by Tvým kámošům molhi ublížit. Je mě to jedno, stejně padnete , možná to nebude ale tak sametové a to si pište, že jestli bude chybět v jakémkoli resortu byť jen pětikoruna, tak si to s Vámi lidi vyřídí jinak než s komoušema.
  06.12.2007 20:30 ??
 
prase 2504 - no to je moc pěkný mail!