Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  14.05.2010 18:49 Hemoroidy
 
Hemoroidy

21. června 2008, MUDr. Aleš Fibír
Přečteno: 206363x
Hemoroidy patří k nejčastějším onemocněním, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Jsou velmi časté i v internetové poradně.

•Jaká je příčina
•Jaké jsou příznaky
•První pomoc
•U lékaře
•Co neovlivníte
•Co můžete sami
•Máte riziko onemocnění?
•Jaká je léčba
•Jaké jsou možné komplikace
•Na co se nejčastěji ptáte
•Otestujte se
•Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Zlatá žíla nemusí vždy znamenat zlatý důl
Hemoroidy jsou jedním z nejčastějších onemocnění, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Sedm z deseti chirurgických dotazů v internetové poradně se týká hemoroidů, respektive jejich komplikací. Je tedy nejvyšší čas podrobně odpovědět na otázky, na které se jednotliví tazatelé stále ptají. Většinu z nich vystraší „krev ve stolici“ či „krev na toaletním papíře“ případně bolestivý "nádor" v konečníku.

Už název článku je v podstatě matoucí. Hemoroidy se napůl laicky vlastně označuje žilní pleteň v oblasti konečníku. Tu máme všichni. Je to až onemocnění těchto cév, co způsobuje hlavní průvodní příznaky nemoci. Hemoroidální žilní pleteň má tedy každý, ale jen někdo s ní má potíže. Těmto potížím se pak poněkud nepřesně říká „mít hemeroidy“. Lidově jsou hemoroidy také nazývány „Zlatou žilou“.

Jaká je příčina

Onemocnění hemoroidální pleteně vzniká z různých příčin. Nejčastěji příčinou je však tlačení na stolici vsedě. Tlakem dochází ke zvyšování žilního tlaku, zvětšení a zduření pleteně a následně může dojít ke krvácení nebo k výhřezu cévní pleteně, kryté střevní sliznicí, před řitní otvor. Tam si lze pak vyhřezlý „hemoroid“ nahmatat. Ostatní příčiny působí podobným způsobem. Jedná se o chronickou zácpu, těhotenství, obezitu, strava s nízkým příjmem vlákniny atd.

Jaké jsou příznaky

Slovo hemoroidy v překladu označuje tekoucí krev (z řeckého haima = krev, rhein = téci). Nejčastějším příznakem této nemoci je tedy krvácení . Nacházíme světlou krev na povrchu stolice, která s ní není promíchána, v množství od stop na toaletním papíru po „jezírko“ v záchodové míse. Krvácení je téměř vždy spojeno právě s vyprazdňováním. Při častém a větším krvácení se může objevit až chudokrevnost.

Při déletrvajícím průběhu dochází ke zvětšování hemoroidů, které pak lze nahmatat kolem konečníku jako elastické „výrůstky“ různé velikosti, někdy na pohmat bolestivé. Zpočátku je možno je zasunout zpět do řitního kanálu. Později zůstávají vyhřezlé trvale. Poté se mohou vyskytovat další příznaky, jako je odchod hlenu na povrchu stolice, špinění spodního prádla nebo podráždění kůže kolem konečníku. Bolest není pro toto onemocnění typická. Bývá až při větším rozsahu nebo při trombóze (ucpání sraženou krví) žilního uzlu.

První pomoc
Naleznete-li při stolici malé množství krve v záchodové míse, nepropadejte panice. V drtivé většině případů se jedná o krvácející hemoroidy. Ty ani nemusí být vidět, pokud si prohlédnete konečník (např. zrcátkem). Pokud nekrvácíte stále a množství krve není extrémně velké, tak k lékaři akutně nemusíte. Krvácení spontánně ustane. K lékaři můžete jít až druhý den .

Někdy můžete kolem konečníku nahmatat, případně vidět, více či méně bolestivé uzlíky , které jsou většinou měkké a jdou zastrčit zpět do řitního otvoru. Pokud je tento uzlíky nafouklý zduřelý a na dotyk výrazněji citlivý až bolestivý, jedná se zřejmě o trobózu (ucpání) žíly. To už je stav, který se můžete pokusit zvládnout sami, někdy vás to ale k lékaři jít donutí.

Návštěvu lékaře však neodkládejte. Ne každé krvácení po stolici nebo jiné potíže s konečníkem jsou hemoroidy. Může se jednat i o něco vážnějšího, což Vy jako laik neodlišíte.

U lékaře
Jak lze vyšetření diagnostikovat? Bez toho, že na lékaře „vystrčíte zadek“ to nejde. Věřte však, že lékaři jsou na to zvyklí a přistupují k tomuto onemocnění stejně profesionálně , jako k angíně nebo zlomenině. Každý lékař, ke kterému přijdete s krvácením z konečníku či jiným problémem konečníku se týkajícím, by měl vyšetřit váš konečník nejen pohledem, ale i prstem. Není to bolestivé vyšetření. Samozřejmým požadavkem za vaší strany v dnešní době, je provádět toto vyšetření s ohledem na vaše soukromí a váš pocit intimity. Pokud po těchto vyšetřeních není diagnóza zjevná, měl by vás lékař vyšetřit anoskopem nebo rektoskopem . Jsou to trubičky z plastu nebo kovu po zasunutí do konečníku umožní jeho vyšetření. Případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení, odhalí také kolonoskopie, která umožní lékaři prohlédnout celou oblast tlustého střeva.

Bohužel krvácení do stolice jako takové může znamenat i vážnější onemocnění. Není tedy možno krvácení z konečníku podceňovat a bez bližšího vyšetření svést toto krvácení na hemoroidy. Každé krvácení do stolice musí být vyšetřeno lékařem! Riziko promeškání možnosti včasné diagnozy nádorového onemocnění tlustého střeva je se stoupajícím věkem vysoké.

Pokud vám lékař po vylíčení Vašich potíží odpoví „to jsou hemoroidy“, aniž by vás vyšetřil, tak zbystřete. Vyšetřit by vás měl. Musí totiž vyloučit jiná onemocnění s podobnými příznaky. Těmito onemocněními jsou např. výchlipky (divertikly) tlustého střeva, nádory tlustého střeva a konečníku , nárůstky (polypy) střevní sliznice, nárůstky kůže konečníku (kondylomata, kožní nádory), řitní trhlina, nespecifický střevní zánět (ulcerózní kolitida) apod.

Co neovlivníte
Nebo lépe – co ovlivnit můžete. Velmi důležité je pravidelné každodenní vyprazdňování. Podpoří ho dostatečný příjem tekutin, nejméně 2 litry denně a větší zastoupení vlákniny v potravě. Pokud chcete vyvolat po ránu defekační reflex, zkuste vypít sklenici vlažné vody. Používání projímadel omezte jen na nejnutnější případy. Důležitý je také pravidelný pohyb turistika, plavání, cvičení. Naopak sport, který vyžaduje dlouhé setrvání vsedě, jako je cyklistika, vhodný není. A nakonec se vyhýbejte jídlům, která mohou podráždit, jako jsou kořeněná jídla, alkohol a nadměrné množství kávy. a.

Co můžete sami
Především se zbavte zácpy, která je jedním z faktorů, které vznik hemoroidů podporují. Příznaky, jako jsou bolestivost a svědění, můžete zmírnit pomocí mastí a čípků, které zakoupíte v lékárně. Řada z nich je volně prodejných bez předpisu lékaře. Nestyďte se poprosit lékárníka, aby vám pomohl z výběrem. Překonejte stud a konzultujte své problémy s lékařem.

V palácích na Nilu věnovali konečníku i jeho obsahu mimořádnou pozornost. Proto měl každý Egyptský faraon strážce konečníku - lékaře zvláště zaměřeného na péči o konečník. Ten přispěchal k vládci vždy, když faraon trpěl zácpou, aby vyvolal defekační reflex. Pokud nepomohl, bylo na řadě zaříkávání, ovšem faraónův lékař přišel o místo, ne-li o život. Dnes to jistě tak dramatické nebude, přesto můžeme jen doporučit : Staňte se sami sobě strážcem svého zdravého konečníku.

Máte riziko onemocnění ?
Hemoroidy jsou velmi časté. Jednou úsloví praví, že lidé se dělí na ty, kteří hemoroidy mají a na ty, kteří je mít budou. Podle odhadů postihují hemoroidy asi 70 % lidí starších třiceti let, častěji se objevují u mužů. Onemocnění je typicky lidskou chorobou, u zvířat se nevyskytuje.

Obtíže s hemoroidy se mohou vyskytnout v každém věku. Jsou pravděpodobně podmíněny geneticky, ale k jejich rozvoji přispívá i životní styl s nezdravými stravovacími návyky a s převahou sedavých činností, a dále těhotenství , porod a některé choroby , např. jater.

Jaká je léčba
Jak již bylo řečeno, hemoroidy jsou normálním stavem, léčíme v podstatě jen klinické obtíže a komplikace s nimi spojené. Z konzervativních (neoperačních) postupů se doporučuje vysokozbytková dieta, zvýšený přívod tekutiny nebo teplé sedací koupele. Čípky a masti, kterých je celá řada a v každé lékárně jsou vám schopni doporučit některé z nich, mají podpůrný účinek. V závislosti na obsažených látkách hojivý nebo znecitlivující.

Z dalších léčebných postupů se uvádí opich (sklerotizace) hemoroidální cévy nebo aplikace chladu (kryoterapie). Rutinně se ale neprovádějí pro jejich některé nevýhody.

Velmi elegantní metodou je nasazení elastické gumičky (ligatura) na hemoroidální uzel, čímž lze dosáhnout jeho odumření a odloučení. Výkon většinou není bolestivý, pokud se gumička nasadí dostatečně vysoko. Výkon lze opakovat po 2-4 týdnech a výsledky jsou velmi dobré. 7-10 den může nastat mírné krvácení a to v okamžiku, kdy se odumřelý hemoroid odlučuje.

Jednou z možností léčby je klasická operace . Při ní se uzly chirurgicky odstraní a přívodné cévy pleteně se podváží. Vzniklé defekty se nešijí, ponechávají se ke spontánnímu zhojení. Kupodivu se v této oblasti rány hojí velmi dobře. Hojení po operaci však může být bolestivé. Operaci lze doporučit pacientům s trvale vyhřezávajícími uzly, případně pacientům s opakovanými trombózami.

Dalším postupem o kterém se nyní více mluví je operace s použitím speciálního svorkovače ( stapleru ), tzv. Longova metoda. Při ní dochází k zasunutí a zafixování vyhřezávající hemoroidální sliznice zpět do rekta zároveň s přerušením jejich cévního zásobení. Výhodou je většinou nebolestivý pooperační průběh, nevýhodou cena svorkovače, na který si pacienti někdy musí připlácet.

Jaké jsou možné komplikace
Jednou z nejčastějších komplikací u hemoroidů je ucpání (trombóza) žilního uzlu. Projevuje se jako bolestivý zduřelý „uzlík“ u řitního otvoru. Může postihnout i jinak zdravé osoby a nemusí být ani spojena s hemoroidy. Bolest postupně během 2-3 dnů většinou odeznívá i bez léčby. Někdy může dojít k prasknutí a drobnému krvácení. Doporučují se teplé sedací koupele, zklidňující masti a klidový režim. V časném stadiu může lékař pacientovi rychle ulevit malým výkonem v místním umrtvení, při kterém se uzel rozřízne a sraženina se odstraní.

Při chronickém a déletrvajícím krvácení můlže dojít k chudokrevnosti (anémii). Výjimečně a z velkých „hemoroidů“ může být krvácení jednorázově velmi výrazné. Pokud budete mít „hemoroidy“ více let, může při jejich neléčení dojít ke vzniku i velkých výhřezů sliznice skrze konečník. Tam pak hrozí jejich kompletní trombóza která může skončit odumřením postižené sliznice. To je stav, který vás pak případne může ohrozit i na životě.

Na co se nejčastěji ptáte
Před měsícem si mi v ústí řitního otvoru se mi udělal malý nádor, který vypadá jako malý váček velikosti fazole. Má namodralou barvu a je celkem tvrdý. Nepříjemně pálí a při pohybu cítím tření. Co mám dělat?
To co popisujete se nejvíce podobá tzv. hemoroidům, což je vlastně žilní pleteň v okolí konečníku, která někdy tzv. ztrombotizuje, tedy že se v žilách krev srazí a udělá se sraženina (trombus). Léčba je konzervativní. Používají se čípky nebo masti na hemoroidy. Častá hygiena je samozřejmostí, akutní stav by měl odeznít cca do 3-5 dnů. Někdy je nutný drobný chirurgický výkon v místním umrtvení (rozříznutí uzlíku a vyjmutí sraženiny). Ale to jen v případě že by se vaše potíže stupňovaly. Každopádně doporučuji chirurgické vyšetření. Mohlo by se totiž jednat i o příznak jiného, závažnějšího onemocnění.

Před třemi dny jsem zjistila u konečníku bolestivou bulku. Když si bulku nahmatám, bolí. Zatím se mi nechce k lékaři. Můžete mi poradit, alespoň na začátek, nějakou mast či jakoukoliv léčbu?
Bolestivá bulka v oblasti konečníku je velmi pravděpodobně hemoroidální uzel, který může být ucpán krevní sraženinou. Vhodné jsou teplé sedací koupele a případně čípky a masti na hemoroidy. Pořídíte je v každé lékárně. Během několika dnů by měly příznaky odeznít. Pokud ne, tak určitě navštivte lékaře, protože by se mohlo jednat i o jiná onemocnění. Taktéž pokud máte teplotu vyšší než 37 stupňů, nebo se bolesti progresivně zhoršují, neodcházejí vám větry či se nemůžete pro velkou bolest vyprázdnit, určitě navštivte bez zbytečného odkladu lékaře.

Při každodenní stolici se mi na toaletním papíře objevují drobné, světle červené skvrnky a během dne pociťuji nepříjemné svědení. Vše jsem řešil důkladnou hygienou, ale to nepomáhá.
Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při vyprazdňování nebo řitní trhlina. Dle vašeho popisu by se mohlo jednat i o ekzém. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám návštěvu lékaře. Stud stranou. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění, včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení. Vzhledem k charakteru krvácení bude ležet spíše v konečných částech trávicího traktu. Aby se našel zdroj krvácení do stolice je nutno: provést vyšetření konečníku prstem, dále rektoskopii (vyšetření do hloubky cca 10-15 cm rigidním rektoskopem) a eventuálně pokud se nenajde ložisko krvácení tak vyšetření celého tlustého střeva ohebným kolonoskopem. K tomu je možno provést vyšetření krve (krevní obraz k posouzení stupně závažnosti krvácení, vyšetření parametrů krevní srážlivosti apod.). Toto spektrum vyšetření berte jako orientační. Jedině vyšetření gastroenterologem nebo všeobecným chirurgem může určit diagnozu a následnou léčbu.

Moje čtrnáctiletá dcera začala krvácet z konečníku. Krev ve stolici byla z počátku hustší , jasně červená, asi tak 2 až 3 lžice. Bolesti nemá, ani při stolici ani jinak.
Krvácení z konečníku bývá nejčastěji při hemoroidech, tedy tzv. žilních městkách v oblasti konečníku, nicméně věk vaší dcery není typický pro výskyt tohoto onemocnění. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je nanejvýš vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení.

Už deset let, od prvního porodu, mám ošklivé hemoroidy. Když se hemoroid zanítí, je velice bolestivý. Většinou se to stává po průjmu nebo dokonce i po požití tvrdého alkoholu. Když mám zácpu, hemoroid se stáhne zpátky, aniž by se zanítil. Odhodlala jsem se jít na operaci. Kdybych operaci nepodstoupila, jaká mi mohou hrozit v budoucnosti nebezpečí?
Pokud nepodstoupíte operaci, nemusí se stát vůbec nic. Stav v oblasti konečníku může být neměnný po mnoho let. V případě dalších faktorů, např. při graviditě, zácpě nebo i bez zjevné příčiny se stav může zhoršovat, hemoroidy mohou být větší, posléze stále vně konečníku. Mohou bolet, mohou se ucpat sraženinou (trombóza hemoroidálního uzlu) nebo krvácet. Krvácení jednorázově vás neohrozí, i když může být při opravdu velkém nálezu masivní, spíše by hrozila postupná anemizace, tedy chudokrevnost. Ohrozit váš život může tedy pouze ve vyjímečných případech a při opravdu velkém nálezu. Spíše by vás do budoucna mohlo toto onemocnění více či méně obtěžovat.

Manžel má asi 3krát do měsíce ve stolici krev. Není to nijak pravidelné. Přemlouvám ho, ať si zajde k lékaři, i když nikdo z našich příbuzných rakovinu nemá. Je mu 25 let, dodržuje správnou životosprávu a v rámci možností sportuje.
Na to, aby měl manžel nádorové onemocnění tlustého střeva, je poměrně mlád. V jeho věkové kategorii se toto onemocnění vyskytuje zřídkakdy. Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při defekaci nebo řitní trhlina. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám manžela přemluvit k návštěvě lékaře. Stud stranou.

Zjistil jsem při sprchování, že mám malinké výrůstky v konečníku, které jsem tam dříve neměl. Krev ve stolici jsem zatím neměl, ani žádné bolesti při vyprazdňování. Pokud se jedná o počáteční hemoroidy, co by jste prosím doporučili na jejich léčbu?
Podle toho co popisujete by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku. Konzervativně lze doporučit přiměřenou hygienu konečníku, lokální přípravky Spofax čípky, Faktu čípky, ProctoGlyvenol apod., preparátů je na trhu více. Nemá cenu je užívat chronicky, spíše nárazově pokud budete mít nějaké obtíže. Hemoroidy se mohou střídavě objevovat a zase mizet. Ne že by úplně mizely, spíše se reponují zpět do análního kanálu a nejsou hmatné. Je také dobré vyvarovat se zácpy ale nikoli za cenu chronického užívání projímadel. Pokud se připojí nějaké další potíže navštivte lékaře například všeobecného chirurga.


Chtěla bych se zeptat na možnost léčby hemoroidů, které se mi vytvořily po porodu. Moje potíže nejsou velké, ale chci je řešit. Zajímalo by mne by mne, jestli je zákrok bolestivý, zda-li je nutná hospitalizace, jak dlouhá je rekonvalescence, atd. Případně jiné metody účinné léčby. Může hemoroidy zhoršovat analní styk?
Hemoroidy se často objevují po porodech. Jedná se o nezhoubné onemocnění. Sedavé zaměstnání vám moc nepomáhá, ale přílišnou váhu bych mu také nepřikládal. Anální styk může způsobit zhoršení průvodních potíží, ale nemůže hemoroidy sám od sebe způsobit. Nemusíte se tedy obávat, že by jste si hemoroidy análním stykem způsobila. Hemoroidy máte již delší dobu, ale byly celou dobu reponovány ve vyšších partiích konečníku a proto vás netrápily. Záleží tedy jen na vás zdali budete riskovat zhoršení potíží či eventuálně trombózu hemoroidu po análním styku. Zpočátku můžete zkusit konzervativní léčbu. Pokud nezabírá, doporučuji navštívit všeobecného chirurga. Ten vás vyšetří a navrhne nejvhodnější další postup. Případně navrhne vyšetření tlustého střeva, aby vyloučil ještě jiná onemocnění tlustého střeva a konečníku, která se mohou projevovat symptomy které uvádíte. Pokud selhává konzervativní léčba, je na místě operace, která se však dá provést různými způsoby. Urgentnost operace je spíše dána vámi, resp. záleží na tom jak moc vás příznaky onemocnění trápí nebo obtěžují. Metod jak řešit hemoroidy operačně je více.

Mám vyhřezlé a bolestivé hemoroidy a strach z operace. Celkem jsem se s nimi naučila žít, ale v poslední době jsem si všimla hlenu ve stolici. Je bud čirý nebo v barvě stolice. Moje problémy to nezhoršuje, ale mám strach z rakoviny střeva. Nechci podstupovat nepříjemná vyšetření pokud to není nezbytně nutné. Můžete mi poradit jestli tyto symptomy jsou dostatečné pro další vyšetření?
Výskyt hemoroidů v souvislosti s porody je typický. Hlen ve stolici nemusí nic znamenat, ale může být příznakem onemocnění tlustého střeva. Nemusíte myslet hned na nádorové onemocnění, ve vašem věku se vyskytuje řídce, ale může se jednat i např. o zánětlivé onemocnění, i když i u toho by jste měla ještě další potíže (bolesti, průjmy apod.) Doporučuji však při opakovaném výskytu hlenu se poradit s lékařem a případně podstoupit koloskopii. Jedná se sice o poměrně intimní oblast ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Zevně na levé straně konečníku nalézám vypouklý útvar asi 2 cm na délku, nekrvácí, ale svědí a bolí. Po týdnu pečlivého ošetřování, koupel, mast Aviril H, bolest trochu polevila , ale útvar zůstává. Je možné, že se jedná o hemoroidy?
Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy navíc komplikované trombózou hemoroidálního uzlu. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku a někdy může dojít, že se krev v uzlu "srazí" (ztrombolizuje). Pokud nepomůže konzervativní léčba, tak je na místě drobný chirurgický zákrok, kdy se v lokální anestezii uzel rozřízne, sraženina vyjme a následuje okamžitá úleva, rána se sama spontánně do několika dnů zahojí. V úvahu dle popisu však připadají i další eventuality (zánět, absces konečníku, píštěl konečníku nebo nádorové onemocnění). Bylo by tedy nutné stav zkonzultovat s lékařem.

Otestujte se
Jaký je nejčastější příznak onemocnění hemoroidální pleteně?
Proč je nutno každé krvácení do stolice vyšetřit lékařem?
Jakým způsobem se hemoroidy operují?

Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Navštivte Virtuální centrum Hemoroidy , kde se můžete objednat ke specialistovi.

V lékárně můžete zakoupit některý z volně prodejných léků .

Léčbu podpoříte užíváním potravních doplňků .
  25.12.2007 14:01 bývalý kolega <Ilona.markova@volny.cz>
 
Děkuji za opravu, pochopitelně jsem měl na vědomí náš zákon č. 361/2003 3 x okousán poslanci p. Kalouskem, p. Nečasem a dalšími. Odešel jsem dle zákona č. 186/92 Sb. Níže uvedený zákon , jeho návrh jsem si též pročetl. Přeji opětovně všem lidem dobré vůle, pevné zdraví, štěstí, příjemné prožití vánočních svátků, hodně úspěchů v novém roce, věřím , že bude lépe. Též přeji klidnou službu bývalým kolegům, hasičům, bachařům a dalším co jsou v práci o svátcích, pořád duchem polda Ladislav Marek z České Lípy.
  26.12.2007 19:12 XXX
 
Bývalý kolego. On ten náš zákon 361 neokousali jen pánové Kalousek a Nečas, ale každý z poslanců si ukousl kousek, včetně pana Bublana v současné době stínového ministra vnitra. Nejhorší je vždy když do odborné věci kecá někdo kdo tomu ho..o rozumí a neví o čem je řeč, hlavní je, že není pasivní a má připomínku. Náš zákon 361 je po odborně zpracovaném návrhu "PASKVIL který přetvořili naši poslanci v rámci lidové tvořivosti".
  24.12.2007 19:52 zuzu
 
Už se těším na 31.01.08 To si podávám žádost do civilu. Odsloužená desítka, zdraví a rodinu mám jen jedno. P. Langer,děkuju vám, stejně jako vládě ODS.
  26.12.2007 10:30 Karel
 
Já podávám žádost taky a zdaleka nebudem jen dva
  26.12.2007 18:45 Petr <pk.kub@seznam.cz>
 
Zdravím tě kolego. Měl bych na tebe takovou prosbu, mohl by jsi mne zkontaktovat na můj mail? Chtěl bych se tě na něco zeptat. Karle, případně poprosím i tebe. Dík.
  26.12.2007 21:47 xyz
 
Máš se na co těšit. Já si civilu užívám již měsíc a takový vnitřní klid jsem nepoznal za 11 let služby u PČR. Lituji jen ty, kteří jsou dole na různých obvodech a nemají nárok na žádné odchodné. Bude ještě hůř.
  24.12.2007 15:54 býbalý kolega <Ilona.markova@volny.cz>
 
Všem policistům, též hasičů, bachařům a kdo to myslí dobře, vykonává svoji práci poctivě, pevné zdraví, štěstí, příjemné prožití svátků, lepší nový rok. Byl jsem policista cc 25 let na ulici, dneska jsem 16 dní přes svátky doma, připadám si, jako v jiném světě. Srazil mne paskvil, ne práce, jako dalších , tisíce. Kdo slouží dál v přímém výkonu,ať na sebe dá pozor, nikdo Vám nic nedá. Mám obavy, aby výslužku páni chytráci "poslanci" neshodili, a stávající neorubali, odchodné a podobně. Stačí potupná poloviční valorizace 117,-Kč, ostatní mají ještě méně a podobně. Též hanebná valorizace u důchodců, též u mých rodičů, kteří jsou těžce nemocní. Musí si platit drahé léky a další balíček Julínka. Tedy ostatní, co se nemohou bránit, též děti, i můj nezl. syn. Je to ostuta vlády, jak se stará o občany, kteří nechali zdraví pro tuto společnost. Věřím, že se podaří zrušit potupný zákon o státní službě, bude spravedlivý, progresivní. Komu je cc 50 let, a byl by bez renty, ani pes o Vás nezavadí. S těmi příspěvky dole docela souhlasím, dá se uživit, vydělat peníze, bez stresu, šikany. Mějte pevné nervy, zdraví bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy. Na provokatéry nereaguji, je to můj svobodný názor, vím, že se jedná o veřejný web.
  24.12.2007 16:51 §
 
Jenom takový detail - v textu zmiňovaný zákon o státní službě nemá s naším zákonem o služebním poměru nic společného, týká se státních úředníků, nikoli příslušníků bezpečnostních sborů. Zákon o státní službě (č.218/2002Sb.) dosud nenabyl účinnosti... Jinak všem pokud možno hezké a klidné Vánoce a co nejlepší rok 2008!
  24.12.2007 11:44 odchod
 
Všem za 8 dní už bývalým kolegům přeji, aby si uvědomili, že u této složky pod taktovkou pana Langera nikdy nebude taková pohoda a družnost, která tu bývala před příchodem tohoto ministra. Když se člověk podívá na jednotlivá oddělení, na kolegy jak jsou znechucení a utrápení jsem plně přesvědčen, že všichni kdo odchází a odejdou dělají jenom dobře a žít svobodně jako člověk je něco, co u této branže nikdo nezná.
Bůh s vámi.
  25.12.2007 03:14 ferojak
 
Jsem stále ve střehu, ve spojení s jedním ze šéfů z NOSP a poslancem parlamentu ( neříkám s kterým ), pokud bude nějaký problém s výsluhou, či s odchodným, dám na tomto Webu vědět.
Zatím je klid.
  25.12.2007 03:38 ferojak
 
Jak uvádí "Odchod", bylo lépe. Sloužím už víc, jak 25 roků, nastupoval jsem za Obziny, mám za sebou už víc než 30 ministrů. Nepamatuji však, že by byla taková hrůza, taková nenávist k policistům, u řadových taková nejistota.
Mladší si to už nepamatují, ale za nás byly jakési jistoty, plat byl dvojnásobek průměrného, byty byly pro policisty zdarma ! To čumíte, co ? A když někam policajt přišel, třeba do hospody IV. cenovky, všichni ztichli a byl zde respekt. To už asi vy mladí nezažijete, spíš pecku do tlamy nebo kudlu do zad.
  25.12.2007 09:11 respekt
 
jsi měl, protože jsi sloužil za totáče, troubo.
  26.12.2007 08:45 pro ferojak
 
Přesně tak, za totáče sice ztichla celá hospoda, ale ty jsi se nemohl nikam posadit, nikdo se s tebou ze strachu nebavil. Natočily ti dvě do džbánku a upaloval jsi domu. Anebo jsi tam vlezl v zeleným ........
  26.12.2007 13:26 pro ferojaka
 
Jo, jo ferojaku, to byly zlaté časy za totáče ! K SNB chodili ti největší lemplové, kterým se nechtělo dělat,/ museli ovšem být dostatečně politicky uvědomělí /, byli jste neomezení páni, mohli jste si všechno dovolit - mohl bych uvést řadu konkrétních příkladů. Kdejaký trouba, si udělal na PP SNB maturitu za pár měsíců / v civilu by na ni ani náhodou neměl / a plat měl vyšší, než vysokoškolsky vzdělaný člověk. K tomu spousta dalších výhod, včetně dřívějšího odchodu do důchodu. Kde že ty zlaté rudé časy jsou ! Viď soudruhu.
  26.12.2007 23:00 Pro Jo, jo
 
Ty jedno režimem zblblé hovado. I v té době byli oceňováni příslušníci SNB za záchranu života, byli dárci krve a pomáhali lidem při nehodách a ve složitých životních situacích. Oznámení náhlého úmrtí, oznámení vražd pozůstalým. Dnes nám to začíná být naprosto jedno. Jak se k nám chováte, takové budete sklízet ovoce. S dárcovstvím mé krve může počítat jen má rodina. Zdar.
  27.12.2007 00:17 pro předchozí příspěvek
 
Ty komunistickej čuráku, ty myslíš, že krev darovali jenom policajti? Ty jsi asi ten případ z pohotovostního pluku, že ses ozval. Postřelená husa vždycky zakejhá. Taky jste mlátili lidi hlava nehlava a teď až půjdete do civilu, tak za to ještě budete brát rentu. Ty se ale do civilu nechystáš, protože hovno umíš a mohl bys dělat maximálně ochranku v obchoďáku, nebo sedět na vrátnici a zvedat závoru. Takovejch jako ty jsou ještě pořád u PČR tisíce a zůstávají, na rozdíl od těch schopných, kteří se v civilu normálně uživí. Tebe potkat na silnici musí být asi zážitek. Čest.
  27.12.2007 07:10 YYY
 
pro "předchozí příspěvěk"
Ty jsi jeden z těch, co závidí jen tu rentu. Víš ale za co jí berem? Byl jsi někdy, občane, 8 x za měsíc na noční 10 let v kuse?
Byl jsi někdy jako první u nehody a zachraňoval životy? Šel jsi někdy vyrozumět matku, že se jí syn domů už nikdy nevrátí. Byl jsi někdy u sebezavražděné matky, kdy tomu děti přihlížely? Ohledával jsi někdy mrtvého? Sbíral jsi někdy jeho kusy po kolejišti, po silnici nebo po utonutí ve vodě? Nasazoval jsi někdy život při stavění řidičů na silnici, byť neopilých?...........
Vysvětloval jsi někdy po sté doma, že přijdeš déle, neb i když tvá služba již dávno skončila, zadarmo musíš ten vykradený byt zkrátka zadokumentovat?
Né jednou, ale dnes a denně, drahý občane! Bez možnosti volby, bez možnosti odmítnutí, protože je to tvá řehole, kterou máš i přes ta všechna úskalí zkrátka rád. To co mi ve službě vidíme a prožijeme za oněch 10 let, vy, obyčejní lidé, nestihnete ani za několik životů.
Zkusil jsi někdy, občane, mít několik nelehkých zaměstnání v jednom? Za 10 let, až to zkusíš, se tu klidně sejdeme a povyprávíš nám. Pokud to ovšem vydržíš!
Nazdar
  27.12.2007 09:51 pro YYY
 
Noční jsem zažil obden po 2 roky na vojně - za totáče.Hlídali jsme přísně tajný objekt a za sebemenší malér hrozil prokurátor.Viděl jsem i kluky, kteří se zastřelili - mozek jednoho z nich jsem měl na maskáčích.
Rentu vám nezávidím, nezávidím vám vaši práci v současné době - dělat bych ji nechtěl, protože při ní dnes jde fakt o krk a policista má prakticky svázané ruce.Jenom mě nadzvedlo, jak ferojak s láskou vzpomíná na službu za totáče, kdy kriminalita byla v porovnání s dneškem minimální, policajt byl neomezený pán, v porovnání s běžným občanem se skvělým platem a spoustou privilegií.Ty dokážeš slušně a věcně argumentovat a proto věřím, že uznáš, že to na tom, co jsem psal v příspěvku " pro ferojaka " je také kus pravdy. Přeji jen vše dobré.
  27.12.2007 10:33 YYY
 
pro "předchozí příspěvek"
možná by tě to překvapilo, za totality jsem ještě nesloužil, což neznamená, že bych o té době nic nevěděl.
Sloužím 12 let a když jsem doma řekl, že nastoupím k policii, rodina byla rezolutně proti. Zezelená mi prý mozek, nebude se mnou sranda a vůbec řeč, jako dosud a jiné předsudky, které si má rodina i široké příbuzenstvo o stavu mysli policistů myslelo. I tak jsem nastoupil, neboť vše je o člověku a jeho přístupu k práci. Stejně, jako se najde vůl ve fabrice, najde se vůl u policie. Jenže mistr z fabriky neleží lidem v žaludku tak, jako policajt, častovaný narážkami a posměškami lempla placeného z daní obyčejných lidí, nespočtu vtipů a jiným kravin. Tlak opravdu svinský a pro policajta, který chce svoji práci dělat opravdu dobře, musí být únosný a snesitelný. Jinak nemá zkrátka šanci uspět.
Jeden příklad ze života. Při dovolených novým známým nikdy neříkám, že jsem policajt. Né, že bych se za to styděl, ale již jsem vyzkoušel, že po dvou třech dnech opravdu dobré zábavy, když přijde řeč na zaměstnání a já toto přiznám, obvykle se postoj těchto nových známých okamžitě změní. Koukají na mě zkrátka jinak, opovrhují mnou. Pak se řeč točí zejména o problémech v dopravě, občansko-právním věcem....a stojí to za hovno, neboť ze slušnosti odpovídám a tím tedy pracuji a pracuji.
Máš zkrátka cejch třídního nepřítele, ať jsi zupák, nebo ne.
Když vidím ty starý pardály u nás na oddělení, jak krátka nestíhají zvykat si třeba jen na nové vysílačky, o PC nebo angličtině nemluvě, jejich 120 kilová vyžraná těla, co jen vzpomínají na starý režim, kde se přežrali a ožrali kde mohli, souhlasím s tebou. V dnešní době nemá ani v civilním oděvu po službě policajt klid, protože tě za zavržerníhodné chování můžou ihned propustit. A tento pojem pojme opravdu mnoho "prohřešků". Vše je ale o lidech...........Jsem se nějak rozfilosofal, pardon!
  24.12.2007 11:19 Rayzz
 
Zdravím bývalé kolegy.
Už 3 měsíce jsem v civilu. Stálo to za to. Úplně jinak se dýchá. V práci se ke mně chovají jako k člověku a ne jako k dobytku. Nikdo se mnou nevymetá, nikdo mě nestresuje. Výplata je větší, každou noc se vyspím, je mi opravdu líp. A nejsem nikde vázanej a kdyby došlo k problémům, můžu si kdykoliv najít jinou práci, protože už budu mít nějakou praxi. Kdo jste z POLICIE s.r.o. na prášky, doporučuju. A ostatním přeju pevné nervy, držím palce, snad se to někdy zlepší. A tobě, ty kuní xichte nahoře, bych nejradši jednu plácnul přes čumák .....
  25.12.2007 08:55 xyz
 
Souhlasím, já jsem v céčku měsíc a opravdu je to něco jiného. Kdo to prostě u PČR na obvodním obvodě nezažil, ten by neuvěřil, samá buzerace a práce na hovno bez jakékoliv motivace. Nejhorší je ten první krok, dát tu výpověď, ale jak se o to ten či onen odhodlá, tak dále uvidí, že pracovních míst je dost, jen se nebát práce. Dělat někomu kašpara a kurvit si zdraví to za to vůbec nestojí a to každý pozná až když z toho kolotoče odejde.
  24.12.2007 10:41 sdf
 
Vážení diskutující!
Chtěl bych všem popřát hezké prožití vánočních svátků, do nového roku zdravíčko, hlavně pevné nervy, štěstí a co nejméně takových dárečků jako je váš nový sl. zákon. Užijte si tyto vánoce v maximální pohodě, protože jsem přesvědčen, že nejenom Vás, nynější složky ozbrojených sborů, čekají od Nového roku drsné časy jaké jsme tu ještě neměli.
Ještě jednou, krásné svátky a sbohem.
  24.12.2007 12:13 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Děkujeme Ti upravdu upřímně, a mohu Ti sdělit, že jsi mne Ty osobně tímto příspěvkem velmi, a dokonce i mile, překvapil. Od Tebe bych tuto formulaci opravdu nečekal. Je pravda, že za jakýmkoliv NICKem se může skrývat kdokoliv, a i přes různé invektivy to může být v jádru dobrý člověk. Takže na oplátku i Tobě vše NEJ NEJ NEJ. Příští rok to bude opravdu drsné, jak jsi napsal.
  24.12.2007 15:53 sdf
 
Víš, nespokojený, tušil jsem, že jediný, kdo se určitě ozve budeš Ty. Nezklamal jsi. Takže nespokojený, přeju Vám, aby Vás bylo co nejméně nespokojených, a .....v něčem máš určitě pravdu. Veselé Vánoce!!!!!!!!
:-))))))))))))))))))))))))).
  26.12.2007 18:15 gorbi <milangrobelny@seznam.cz>
 
Poděkování
Přátelé ,kamarádi. Sloužil jsem poctivě v okrese Karviná 26 let. 31.12.2007 končím. Co jsem však nezažil to je, že se se mnou nikdo za tyto odsloužené roky a zničené zdraví nerozloučil. Na okrese jsem vyplázl prachy za ztracený spacák na měnovém fondu a dále za lehátko. Za ty roky to bylo asi značkové zboží . Mohu však všem říci, že 1.1.2008 jdu k novému zaměstnavateli a již jsem dostal blahopřání k vánocům, tak k novému roku. Přeji všem kteří u firmy zůstavají vše nejlepří.
  26.12.2007 21:02 @
 
Milanku, neměl jsi to platit a dát odvolání, zítra mě to také čeká, ahoj
  23.12.2007 17:11 soumrak
 
Zůstanou tu jen skalní příznivci ministra Langra a lakomce Kalouska, zbytek bude složen z našich nových rychle a nekvalitně náborovaných nových příslušníků Policie ČR.
Kvalita a profesionalita bude nahrazena amatértvím a neznalostí.
  23.12.2007 19:56 .
 
Nebuď zas tak namyšlenej - to, že zrovna ty odcházíš, ještě neznamená, že tu zůstanou jenom blbci.
  23.12.2007 20:45 sax
 
Má recht rozpadá se to pomalu všude a ta smetánka na školách to rozhodně nezlepší.
  24.12.2007 10:24 mrdkamediální
 
Dejte těm mladejm taky trochu šanci, kurva, určitě nejsou všichni jen na hovno. Chováte se jak idioti...
  25.12.2007 02:04 ferojak
 
Přátelé, kamarádi.
Počítejte s tím, že dle včerejšího filtru z PP Praha je nejméně 10.058 volných míst u PČR. A co po 01.01.2008 ? Nevím, nevím.
Jestli se díváte na seriál "Susedia" na TV Markíza, jedna herečka tam říká - " To dopadně nem dobre"!
  25.12.2007 17:56 tojefuck
 
to mrdkamediální: Hezky jsi se nazval, možná to máš podle toho co jsi napsal i v hlavě.. Chceš dávat šanci? Milej panáčku tou šancí riskuješ životy mladých policistů víc než si myslíš, neboť jen ten kdo prošel stresem zákroku a krizové situace ví, jak je těžké vše zpočátku (bez podpory starších a zkušených kolegů) zvládnout a ukormidlovat do zdárného konce. Tady se nehraje se šancí, ale se životy pane! Uvědomte si to laskavě a svá líbivá slova si schovejte do nerealistické politiky. Já jsem nyní už v civilu, měl jsem ale to štěstí, že jsem mohl projít školou zkušených poldů kteří mi předali maximum svých praktických vědomostí protože na to měli tenkrát ještě čas. A nyní? Sakra mladým poldům nezávidím, nemají od koho čerpat zkušenosti. Můžou se teď většinou učit tak leda systémem omyl-chyba = průser-ještě větší průser a to není při dnešní službě sranda.. Takže zanech těch blbejch keců, jediné co tě může omluvit je to "že trefená-dotčená husa se ozvala" ale ve skutečnosti nevíš co tě čeká.. časem pochopíš.
  27.12.2007 08:05 Robocop
 
Pro mrdkamediální
Nový kolegové už dostali šanci tím, že se snížila kritéria pro jejich přijmutí. Řeknu ti jenom jedno s námi se také nikdo nemazlil a po třech měsících hájení jsme museli dělat to stejné co starší kolegové. Mě osobně už nebaví dělat práci za někoho jiného a ještě chytat pojeb od vedení za jeho chyby.
  27.12.2007 09:00 mrdkamediální
 
pro tojefuck: rozhodně nejsem potrefená husa, táhnu to už jedenáctým rokem. Mě se prostě nelíbí, že pro vás je automaticky KAŽDÝ, nově znáborovaný policista k ničemu, což je přece nesmysl. Tímto názorem klesáte na úroveň chudáků, kteří po jedné špatné zkušenosti řeknou: "vy policajti jste všichni k hovnu.."
  27.12.2007 10:48 YYY
 
pro mrdkamediální
Tak znova a příkladem:
Dřív šlo dítě ze školky do první třídy, když dovedlo postavit komín z kostek. Pak ho po dobu 8. tříd učili dalšímu. Dnes stačí, že dítě dovede vzít kostku do ruky, dokončí I. stupeň a valí do praxe.
Stačí toto vysvětlení?
A chudáci jsou oni, neboť se po nich chce hned všechno, ale oni to zkrátka nemůžou znát ani umět, neb jsou to "rychlokvašky" né svojí vinou.
  23.12.2007 16:45 bývalý kolega
 
Náhodou jsem zabrousil na tyto stránky a zjišťuji, že můj odchod od PČR, kdy jsem již přes rok v civilu asi nebyl zbytečný. Něco takového jsem čekal, když začne platit nový služební zákon. To co od Vás čtu jsem také zažíval na OOP a žádný chlístal, který tu práci nedělal nemá nárok cokoli kritizovat nebo hodnotit. Každému takovému bych přál řešit situace, které jsou na hraně zákroku nebo se zákrokem a na vyhodocení pomalu někdy ani není čas. Nezakročit je někdy horší, než zakročit špatně. A ty si vyber. Záleží pak s kým jednáš, případně jaké má známé na určitých místech. Potom to hodnotí chytré hlavy od stolu nebo z civilu, kde nikomu o krk nejde. Vůbec Vám to nezávidím, a sleduji, že je to čím dál horší. Mějte se a přeji pevné nervy při střetech s omezencema na všech stranách. Myslím si, že víte jak to myslím. Závěrem jen - Petře Lhotákové rovněž držím palce, neboť do toho by mohl spadnout každý a zastání fakt nikde není. Nejhorší je, že lidi typu Veselé jsou všude, policii nevyjímaje ( asi pozůstatek minulého režimu, který také pamatuji ).
  23.12.2007 17:45 ///
 
Nejseš taky náhodou F1 nebo Franta.Š., to už snad není ani schíza.
  23.12.2007 19:01 XXX
 
A nejsi ty Civil nebo sdf, schízo?
  23.12.2007 19:16 Nespokojený Policista
 
K otázce od -XXX- se připojuji i já. Kdo zde na tomto fóru vystupuje duplicitně, má asi na to důvod. Já jsem stále Nespokojený, a dokud bude na trůně MV majitel těchto stránek, budu stále Nespokojený. Hůře u Policie nikdy nebylo, jak za tohoto stále usměvavého pána!!!
  23.12.2007 20:07 XXX
 
Já pravý XXX.
Ty který vystupuješ pod nickem XXX se rychle prober, neboť tento nick tady užíván já již hooooodně dlouho. Pokud nevíš jak se vymezit mezi ostatní přispivatele, tak dej vědět, já ti poradím a možná tě nepošlu ani tam kde slunko nesvítí. I přesto tobě i všem zde přeji pěkné vánoce a hodně štěstí a pohody v novém roce 2008.
  23.12.2007 20:11 YYY
 
pro pravý XXX píše levý XXX,
soráč, ale nevšiml jsem si. Snad jsem tě svými příspěvky tvým nickem moc nenaštval.
Hezké svátky všem! Zvlášť tobě, iksáči trojitý :-)
  23.12.2007 23:39 XXX
 
YYY
To je v pohodě, hlavně když jsme se dohodli. Byly věci se kterými se dalo i souhlasit.Ahoj.
  23.12.2007 23:40 ???
 
Tak nevím proč se, ty vole XXX, stydíš, ale "levý" XXX byl zkrátka lepších názorů než ty. Místo toho, aby jsi byl rád, tak ještě zkuhrej, když na ty jeho názory vůbec nemáš důvtip....a hlavně, že jsi se všude politoval, trapáku.
  24.12.2007 07:04 Civil
 
Tyto reakce mne docela pobavily, ale přeji všem hezké svátky.
  23.12.2007 15:50 kok
 
zdravím chytré individum sdf, jestli chceš někoho napadat za braní úplatků, seš na špatné adrese, nemám s policií nic společného, jsem pouze nespokojený občan s příhraniční obce. a znáš to ne, kdo se nejvíc ozývá..... takže si příště rozmysli co vypustíš ju? Veselé Vánoce
  22.12.2007 18:57 kok <14tom@seznam.cz>
 
Tak už se těším na přílivy Turků, Makedonců, Jugoslávců a podobných zmrdů do naší krásné malé zemičky po našem slavném vstupu do schengenu. Pan ministr a jemu podobní nemají vůbec tušení, co se v příhraničních obcích s Rakoskem děje. Ale jo, kdo chce kam......
  22.12.2007 19:27 aqa
 
s tím se dá jenom souhlasit, soudy nefungujou, četnictvo jde ke dnu už zbývá otevřít náruč pro rumuny a bulhary a mafie se stěhuje na západ
  22.12.2007 19:32 sdf
 
A co jsi proto udělal? Bral úplatky a bouchal razítka. Teď máš útrum, tak vyskakuješ.
  22.12.2007 23:23 XXX
 
Nebreč, máme co jsme chtěli a už je to tady. Když tu byli komouši, tak jsi nadával, jaký je bordel. Teď když máme "demokracii" nadáváš zase, ta co vlastně chceš.
  22.12.2007 23:30 Aurora
 
Aga nevymýšlel tu posranou administativu, na svoji otázku se zeptej na PP a zákonodárců. Je pravdou, že občané Polska, Rumunska a Bulharska jsou dnes již horší, než občané Ukrajiny. Jinak na jihu Evropy již prý vzniká tzv. Středomořská unie - Španělsko, Itálie a Francie. Problémy s přistěhovalci a střety civilizací zatím, podotýkám zatím jinde v Evropě nejsou tak markantní, i když kurdové v Německu a časem Vietnamci v ČR budou velkým multi-kulti průserem.
  23.12.2007 15:15 klobása
 
Vietnamci určitě ne...
  23.12.2007 15:54 Z.
 
Všichni cinkali klíčema v 89, zpívali chorály a tleskali OF a toto jsou důsledky naivity se kterou si všichni mysleli, že nám evropa pomůže. Naopak evropa nás oškube a pak odkopne. Pryncip kapitalistické společnosti, berem kde se dá a když už to nejde jdem jinam.
  24.12.2007 10:29 mrdkamediální
 
pro Z.:
už si ty františky nezapaluj, pak to dejcháš a meleš takovýhle píčoviny...