Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  16.01.2008 18:40 SOS
 
Na oddělení mělo přijít původně mnoho policistů z pohraničních oddělení, nakonec bublina splaskla a dostavili se velice neschopní a nemohoucí lidé kterých se zřejmě vedoucí chtěli zbavit. Tahle deformační strategie povede pouze k neschopnosti a neodbornosti na pracovištích. OOP a SDP zřejmě plní úlohu jakýchsi meziskladů na vyhořelé palivo.
  16.01.2008 17:58 úpadek policie
 
Odhaduji, že za 5 let nebudou u policie lidi a nebude člověka, kdo by tuhle práci za současných podmínek vykonával.
Zvyšování administrativní zátěže je nehorázné a svazující.
  16.01.2008 17:34 !
 
Pánové,
právě jsem si přečetl článek Petry Lhotákové a musím říct, že je díky svému otevřenému nebojácnému přístupu buď Jára Cimrman nebo blázen. Zkrátka nevěřím, že se mezi policajtama najde někdo, kdo by takto veřejně vystupoval.
Článek je zde http://www.policista.cz/clanky/reportaz/uvaha-byt-ci-nebyt-v-odb orech-151/
  16.01.2008 18:10 muf
 
z DF UBS a chci říct, že má recht!!!!!! :
Petra - Břehule

Zdarec všichni.

Dovolila bych si zde odpovědět, že ústavní stížnost je sice krásná věc, ale je to stále mimo NÁŠ akutní PROBLÉM, navíc řešen někým jiným. Miloš se svědomitě snaží všemožně nás podporovat za pomoci dalších státních institucí, ale veřejností, ani policisty, to není zrovna moc vítaný krok.

Není lehké vymyslet trefnou strategii, která by oslovila úplně všechny. Převládá strach z budoucnosti a hlavně "řiťolezců" co všechny nepovolené aktivity včas oznámí funkcionářům.

Je čas si uvědomit, že líp zkrátka nebude, vzít hromadně osud do svých rukou a podat "demisi", ať se doopravdy ukáží ty virtuální policisti, co na naše místo ve frontách stojí.

Nelze toto ale podniknout po jednotlivcích, ale hromadně.

Navrhuji se místo demonstrace u fontány dohodnout hromadně podat výpověď s důvody všem vlastním - persekuce, šikana, poniživání, otročina..,..vždyť víte......

Petra Lhotáková
  16.01.2008 18:13 mazec
 
ať se propadnu, jestli nemá pravdu!!!!! Ať je to ženská v mundúru!!!! Jdeme do toho, chlapi???
  16.01.2008 18:33 Dušan
 
Já jsem pro. Stejně už mám žádost nastartovanou v šupleti a to nejsem u nás zdaleka sám.Není na co čekat než se Topolánkův proslov naplní.
  16.01.2008 19:03 !
 
Tak nevím, čeho se bojíte? Máte vůbec co ztratit, po těch Vašich opakovaných pláčích neúspěšného řešení? Toto je velice radikální úřešení a ta Vaše obdivuhodná kolegyně si brzo zaslouží "odstřel"!!
Já nevím, proč jsme my chlapi takové měkoty, že to nenavrhnete sami. Každý na to myslíte, ale bojíte se !! Průser jednoznačný!!
  16.01.2008 15:47 F1
 
ČT o CzechTeku neinformovala objektivně ( krapet se opět z policie udělal ten " špatný " a chudáci technaři ), prý je přednější informovat o " hrůzách " policie než o druhé straně, byť se protiprávně chovající a jednající. Inu policie na odstřel.

http://www.policista.cz/clanky/reportaz/ct-o-czechteku-neinformo vala-objektivne-152/#komentare
  16.01.2008 16:41 QQQ
 
No vypadá to, že bude policie zase pár dní politikům dobrá, neboť je strach z průvodu neonacistů Plzní. Hrozí zde střet uvedených se židy, křesťany a skauty. Kdo záměrně vystavuje mladé skauty takovému to nebezpečí by měl být tr. odpovědný.
  16.01.2008 10:50 ZVS ještě rok
 
15.01.2008 11:08 clo

pro plk. r.d. - ano výsluhy mají zůstat, ale mají se danit, ale není jisté jestli těm, už je mají nebo až těm po schválení zákona o dani z příjmu, kde výsluhový příspěvek není osvobozen od daně, tzn. zaplatíš daň a nikdo se s tebou nebude bavit, bohužel
15.01.2008 11:45 Pro clo

To víš, že i zpětně, stejně jako to udělali se zápočtem doby zakladní voj. služby, mateřskou dovolenou.
15.01.2008 17:40 abc pro pro clo

Co udělali se zápočtem zákl. vojenské služby? Je zajímavé, že nám co jsme loni odešli podle starého zákona tu vojnu započítali. Nemáš žádné informace, jen mlžíš, jak většina.
15.01.2008 18:18 pro abc

asi proto, že se baví o 361. Pokud jsi odešel dle 186, tak nárok máš, jinak ne.
13.01.2008 23:35 Martin

Vážení, nejsem sice policajt, ale celník. Chci jenom říci všem co volili ODS, že si nemají nač stěžovat, protože mohli tušit co může tato strana napáchat
  16.01.2008 11:02 QQQ
 
Ještě rok a budu mít stejný zápočet jako ti, kteří se mnou nastoupili a již před rokem skončili. Podivná spravedlnost, podivné zákony na území Čechystánu. Udělám Pá Pá v přechodném období ze z.č. 186 na z.č 361/2003 Sb. Soudil jste se s nimi někdo a jaký byl závěr?
  16.01.2008 11:13 clo
 
jestli zdaní výsluhy i těm papalášům, co u je mají, tak to bude pěkná mela. Ale třeba kvůli nim se bude zdaňovat výsluha až jen těm po novele zákona o dani z příjmu.
  16.01.2008 14:19 Pavel
 
Papalášům se danit nic nebude,protože většina z vesela přešla v 55ti letech z renty na starobní důchod,který se dorovnává do výše renty až do smrti
  16.01.2008 16:24 rentiér pro Pavla
 
Trochu se pleteš, renta ti zůstává, ale snižuje se o výši důchodu, takže by to taky pocítili.
  16.01.2008 18:23 Dušan
 
Neplete se.Zůstává jim to co je pro ně výhodnější a to je jednoznačně renta.
  16.01.2008 19:50 Jan
 
Pro pomýlené.
Při nároku na důchod si žádáš o důchod. Důchod tedy máš a k tomu zbytek renty převyšující důchod.
  16.01.2008 20:25 clo
 
pro Jana: se neboj, oni zdaní i ten důchod, vůbec bych se ničemu tady v této společnosti nedivil
  17.01.2008 14:16 rentiér pro Pavla a Dušana
 
Chce to trochu se sebevzdělávat. Neznat ani zákon podle kterého sloužíte je docela ostuda.
  18.01.2008 10:27 rentiére
 
souhlasil bych max. s tímto: pokud neznám přesné znění, nevyjadřuji se k věci a najdu si potřebné informace v zákonech. Na druhou stranu to ovšem může znamenat také to, že se o rentu a odchodné nezajímají, protože nemají v plánu odcházet. Hysterie ohledně rent tu nikdy nebyla taková, jako když má odejít tisíc stbáků na luxusní důchod....
  16.01.2008 08:18 YYY
 
pro ferojaka
Tak co si zjistil od svého osobního přítele JUDr. Petra Tomka a poslanců?
Ses se tu kasal, tak by mě to fakt zajímalo! Když nadáváte na jiné, že slibují a nedodržují, tak se předveď.
A výmluvy typu, že ses mu nedovolal během dvou dnů budou ubohé, trapné a zbytečné....příteli, kamaráde...
  15.01.2008 20:58 podstavy
 
Kolegové z ciziny tuhle práci dlouho dělat nebudou, co se sondovalo na útvarech kam přestoupili tak radši půjdou do civilu než pracovat na OOP nebo SDP.
  16.01.2008 07:50 Venda
 
Nebo na Ochranné službě.
  16.01.2008 20:55 najk
 
4 venda
na jakých útvarech se sondovalo? kdo sondoval? u nás jich je 6 kusů od rcpp a jsou v poho
  15.01.2008 19:54 Doplnění stavů
 
Tak jsem se dnes v TV dozvěděl, že na Ostravsku chybí 500 policistů. Ale klid pánové, řady doplní 150 kousků z ciziny. Práce těch stále chybějících 350 se rozdělí spravedlivě mezi zbytek usměvavých, odpočinutých, vyspalých a spokojených poliistů.
  16.01.2008 09:59 XXX
 
Jo jo. Na našem OOP navýšili tabulky o 3 kousky, pardon tedy o 3 policisty, ale to pouze a jenom teoreticky. V praxi nikdo nepřijde, protože nikdo není. Hraničáři na práci u OOP a na dopravce kašlou a raději odcházejí do civilu.
  15.01.2008 19:42 bez motivace
 
Práce je stále víc a víc, administrativy přibývá každým měsícem, ale ohodnocení této práce=zmrazení platů. Je to plivnutí do tváří všem pracovitým policistům.
  16.01.2008 10:01 XXX
 
Nebreč kolego, jsou lidé, kteří nevydělají ani polovinu toho co řadový policista. Samozřejmě za neskonale jiných podmínek. Znáš to ale, tyto podmínky nikoho nezajímají, každý kouká co dostane na ruku.
  15.01.2008 15:40 Rapin <mathus@seznam.cz>
 
pánové zachovejte klid,vy co už máte příspěvek,tak je dobře,vy co ho můžete dostat -odejděte, a Vy ostatní musíte vydržet a nebo běžtě k soukromníkovi,tam nedostanete výplatu vůbec,nebo se zpožděním.Měl jsem jednoho kolegu na hospodářské krim,co odešel od policie a za tři měsíce byl s prosíkem za Vaňkem(ředitel v Brně) ať ho vezme zpátky.Dnesje chleba o dvou kůrkách všude.Co říkáte na roční brebendy pánů z ČEZU ,to ti naši pantáti jsou ještě chudáci!?Zajímal by mě Váš nazor,protože jak tady čtu píšou zde samí odborníci,na Jmenování nového krajského ředitele v Brně.Z devíti kandidátů byl vybrán zlínský ředitel,který je l8 let ředitelelm ve Zlíně a teď zjistili,že není prověřený a že jehojmenování musí odložit...
  15.01.2008 17:33 kolaps
 
Nejde o příspěvky, jde o celkové klima a atmosféru u policie ČR, která jsou na bodu mrazu.
  16.01.2008 10:07 XXX
 
4 Rapin.
Kolegho nemáš tak úplně pravdu co se týká soukromé sféry. Věštšinou je pravda, že obyčejný člověk tam nevydělá tolik jako u policie. Ale na druhou stranu, pokud něco umíš, tak tě soukromá sféra dokáže na rozdíl od policie slušně ohodnotit. Co se týká nového ředitel v Brně, tak to stejně nemáme šanci ovlivnit, určitě je již dávno rozhodnuto a nějaká prověrka není žádnou překážkou, ta se dá vždy dodělat.
Je to o tom jak píše KOLAPS o celkově blbé náladě u PČR.