Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:07 cibulka
 
Komunisté chtěli Havla
před listopadem do své vlády!
Šéf KSČ Milouš Jakeš odhalil
největší tajemství dnešního
(post) komunistického režimu:
Sametovou "revoluci" provedlo
komunistické Gestapo StB!


Praha - Mohl se stát disident Václav Havel ministrem kultury v předlistopadové komunistické vládě? Jakkoliv absurdní otázka to dnes je, tehdejší generální tajemník KSČ Milouš Jakeš se jí jeden čas podle svých slov vážně zabýval.

„Diskutovali jsme o tom, jak zastavit nástup kontrarevoluce například i tím, že bychom posílili ve vládě tu bezpartijní a jinopartajní část. V rozhovorech mezi sebou jsme si o Havlovi říkali, že kdyby, tak ať se zabývá kulturou,“ říká dnešní důchodce Jakeš. Fakt, že zůstalo jen u úvah, hodnotí někdejší nejmocnější muž v zemi jako chybu.

Unikátní svědectví předlistopadové elity přináší rozsáhlý výzkum Akademie věd s názvem Vítězové a poražení, jehož výsledky budou zveřejněny dnes poprvé. „V dvaceti rozhovorech si mohou lidé zkonfrontovat osobní zkušenosti a vzpomínky z doby pádu komunismu s názory někdejších vůdců této země,“ říká vedoucí výzkumného projektu Miroslav Vaněk. K dalším třiceti rozhovorům pak vědec získal disidenty z období komunistické normalizace. Ti naopak podle Vaňka nabízejí pohledy z „druhé strany barikády“.

K množství překvapivých - často vůbec poprvé zveřejněných - informací patří i ta, že Československo mělo několik svých Gorbačovů. A údajně prý mnohem schopnějších než Sověti. Tuto roli na sebe bere třeba někdejší šéf pražských komunistů Miroslav Štěpán či člen ÚV KSČ Rudolf Hegenbart. Za Hegenbartem údajně přišel šéf slušovického agrokombinátu František Čuba s plánem na svržení Jakeše.

Jakeš: Za Listopad může StB

Nebýt 17. listopadu, ocitl by se nicméně v čele „státostrany“ téměř jistě ambiciózní Štěpán, jehož Jakeš vychovával jako nástupce. „Byla v něm rozhodnost, nebál se zodpovědnosti,“ chválí ho Jakeš.

Škrt přes rozpočet mu ale udělal všemocný šéf tajné policie Aloiz Lorenc, který podle Jakeše naplánoval masakr studentů na Národní třídě. „O tom jsem přesvědčen. Poněvadž z nás udělal úplné hlupáky, když nás informoval o tom, že na Národní třídě se nic nestalo. Šlo o promyšlenou akci StB. Navíc jsem vydal výslovný pokyn, že nesmí být použito síly,“ tvrdí Jakeš.

Tajná policie dělala podle něj vše pro to, aby přispěla k „výměně stráží v čele komunistické strany“.

Diskusi na téma, nakolik jsou výpovědi bývalých komunistických vůdců pravdivé, Vaněk zatím odmítá. „Ale dočkáte se. Příští roky vydáme konfrontaci rozhovorů s archivními prameny a analýzami historiků.“

Jakešovu výpověď považuje za věrohodnou proto, že bývalý generální tajemník KSČ nešetří ani sebe a již patnáct let nemění názory. „Ptáte se na zásah milicí proti demonstracím? Bylo to celé zvorané. V noci mne probudil telefon a já tam v pyžamu u toho telefonu přemýšlím, co dělat. Tak jsem rozhodl, kdo je na cestě, ať dojede do Prahy, kdo není, ať nejezdí,“ popisuje Jakeš rozklad mocenských struktur. „Stále častěji bylo na jejich jednání patrné stáří,“ míní Miroslav Štěpán.

Autor: JAN GAZDÍK

Ruský státní organizovaný zločin
horší než Cosa Nostra
Americká policie je šokována
brutalitou ruských mafiánů
Motto: "Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun."
Pottsville (USA) - Odpovědnost za smrt pěti lidí, jejichž těla byla na sklonku loňského roku vylovena z vodní nádrže nad Los Angeles, připsal Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ruské zločinecké síti. Ve zprávě, o níž nyní informoval americký tisk, američtí vyšetřovatelé uvádějí, že brutalita ruské mafie předčí vše, na co byla Amerika zvyklá v dobách italské Cosy Nostry.

Mrtvé se podařilo identifikovat jako Alexandra Umanského, prezidenta společnosti Advanced Mobile Technologies v Hollywoodu, Georgie Safjojava, prezidenta filmové společnosti Matador Media, šéfproducenta Matadoru Nikolaje Charabadzeho, účetní Ritu Peklerovou a obchodníka Mijera Muskatela. Všichni přišli do Los Angeles z bývalého Sovětského svazu. Ze svých domovů byli uneseni pro výkupné. Krátce poté však byli zavražděni a odklizeni do vod nádrže.

Policie zadržela čtyři podezřelé, rovněž někdejší občany SSSR. Žaloba je viní z vraždy. Miliónové výkupné, které pachatelé vybrali, obětem život nezachránilo.

Případ vzbudil v Los Angeles velký rozruch a místní úřadovna FBI dokonce ustavila zvláštní oddělení pro boj s ruským organizovaným zločinem , který se v Kalifornii nebývale rozmohl.

Prokurátor Anthony Colannino, vedoucí tohoto oddělení, uvedl, že každoročně vstupují do Spojených států ilegálně desítky tisíc ruských zločinců. Mnozí mají za sebou kariéru v komunistické tajné policii, armádě či zvláštních jednotkách ministerstva vnitra. Jsou mezi nimi i bývalí komunističtí aparátčíci. Nejčastěji se specializují na vykrádání bankovních kont a na zpronevěry, pojišťovací podvody, obchod s narkotiky a vydírání.

"Gangsteři ruského původu se snaží násilí vyhnout, ale když už zabíjejí, udělají to bez váhání," řekl Colannino. "Stará italská mafie vás zabila a vdově pak poslala kytici. Tihle lidé, krutí a bezohlední, jsou schopni zabít vás, vaši ženu, děti, sourozence, rodiče i sousedy. Nemusí zbýt nikdo, komu by se kytice dala zaslat." Dále viz http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004011502

Ruská mafie dnes představuje největší etnickou skupinu organizovaného zločinu v USA - má více členů a působí na rozlehlejším území než mafie asijské a latinsko-americké.


Ruský prezident Vladimír Putin
čelí obvinění z podpory zločinců
NEW YORK/MOSKVA - Němečtí šéfové rusko-německé firmy SPAG jsou vyšetřováni kvůli praní špinavých peněz. Členem dozorčí rady přitom byl od samého počátku nynější ruský prezident. Podivné kontakty ruského prezidenta Vladimira Putina s firmami spojenými s organizovaným zločinem se již loni staly důvodem, proč Washington prosadil zařazení Ruska na černý seznam států napojených na praní špinavých peněz.

Jde o další ze série odhalení, které pronásledují Putina od okamžiku, kdy po roce 1991 začal řídit zahraniční ekonomické aktivity Petrohradu v éře starosty Anatolije Sobčaka . S odvoláním na vysokého představitele administrativy bývalého prezidenta Billa Clintona to tvrdí poslední číslo amerického časopisu Newsweek.

Nynější prezident v té době inicioval, případně schvaloval projekty, které pak realizovaly firmy spojené s organizovaným zločinem. Putin se stal Sobčakovým pomocníkem především díky tomu, že byl spojen s tajnou službou FSB a dalšími strukturami, které byly nástupkyněmi sovětské KGB. "Potřebuji pomocníka. Já se dokonce bojím vycházet z kanceláře. Vůbec nevím, co jsou všichni tito lidé zač," postěžoval si tehdy starosta na aktivní byznysmeny.





Německá stopa vede do Kremlu


Jednou z Putinových zásluh o rozvoj rodného města se stalo spojení s německými podnikateli. Známé Dresdner Bank například pomáhal zajistit kanceláře v budově bývalého německého velvyslanectví . V dalších případech aktivní Sobčakův zástupce dohodl odprodej nemovitostí v rámci privatizace městského majetku.

Podle údajů polského listu Rzeczpospolita se do paměti zapsal především prodej hotelů Astoria a Europa. Největší problémy působilo a dosud ruskému prezidentovi působí spojení s německo-ruskou firmou SPAG .

Spoluzakladatel této firmy, se kterým dojednal nesčetně obchodů, německý právník Rudolf Ritter, je právě nyní vyšetřován v lichtenštejnskou a rakouskou prokuraturou. Obviněn je z praní špinavých peněz - v tom nejméně jednoho milionu dolarů pro kolumbijský drogový kartel. Newsweek, podobně jako o něco dříve italský list La Repubblica, tvrdí, že Putin byl členem dozorčí rady SPAG. Figurovat v ní měl dokonce až do 7. května 2000 - tedy do své prezidentské inaugurace . Mluvčí Kremlu to ovšem popírají.

Jiné ruské zdroje trvají na tom, že jeho role byla čestná a neplacená - měl pouze svou účastí zvyšovat důvěryhodnost firmy v očích zahraničních partnerů. Proti Putinovi naopak svědčí jeho úzké vztahy s aktivním činitelem SPAG, jistým Vladimirem Smirnovem. Toho si dokonce později vzal i do hospodářské správy prezidentské administrace.





Přátelství rozvědčíka,
byznysmena a mafiána


Podivné spojení Vladimirů, rozvědčíka a podnikatele, dovršil kontakt s třetím údajným mafiánem Vladimirem Barsukovem (Kumarinem). Ten byl velkým bossem petrohradských kasin a restaurací a je pokládán za hlavu tzv. tambovské mafie. Důvěryhodné ruské zdroje potvrdily, že Putin a Smirnov jsou do dnešního dne spolumajiteli luxusního "městečka" víkendových rezidencí ruských i zahraničních boháčů u Petrohradu .

Informace západních novinářů kupodivu nechaly většinu ruských politiků v klidu. Pouze Sergej Juščenkov, člen parlamentní frakce strany Svaz pravých sil, vyjádřil zklamání nad tím, že Kreml k celé sérii obvinění Putina stále mlčí. "Podle mého názoru je nutné obrátit se k soudu. Informaci tentokrát přinesl respektovaný časopis, a může tak být zasazen těžký úder celé zemi," řekl poslanec.

Nejbližší posuzování důvěryhodnosti Ruska se uskuteční na zářijovém mezinárodním jednání v Paříži, kde budou představitelé z bezmála třiceti států rozhodovat, zda mají zavést sankce proti Rusku jako zemi umožňující praní peněz zločinných syndikátů . Putin si ovšem již připravil svůj argument - na poslední chvíli prosadil schválení zákona, který by měl zúžit prostor pro podobné nelegální transakce.





Vraždy na státní objednávku


O tom, jak v Rusku již dlouhou dobu srůstají ruské tajné služby a organizovaný zločin do jednoho organismu, tento týden vypověděl i skandální text publikovaný pravicovým listem Novaja gazeta. V úryvcích z připravované knihy dlouholetého pracovníka FSB Alexandra Litviněnka se podrobně líčí, jak ruská kontrarozvědka cílevědomě řídila činnost mnohých zločineckých struktur. Viz: http://www.maidan.org.ua/static/mai/1109731267.html

Litviněnko, který letos v květnu získal politický azyl v Británii, je spojencem protiputinovského magnáta Borise Berezovského. Jeho tvrzení jsou ale podle znalců přesná. Putinovi kolegové, a to i v době, kdy Vladimír Putin sám od roku 1998 FSB řídil, měli jednak od soukromých firem získávat peníze pro vlastní potřebu, ale současně je využívat i k plnění "delikátních úkolů" - k vraždám.

Litviněnko v této souvislosti uvádí dlouhý seznam zemí (mimo jiné Jugoslávii, Ukrajinu, Irák), kde najatí vrazi likvidovali lidi, kteří se tam pokoušeli před FSB skrýt. Marně. Viz

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003092402


RUDÁ MAFIE V NEW YORKU
Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky, a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
Náhodný objev

Před dvěma lety začala britská Národní služba pro potírání zločinu (NCIS) sledovat aktivity společnosti YBM Magnex se sídlem nedaleko americké Filadelfie. Tuto firmu založil významný představitel ruského podsvětí Semjon Mogilevič (viz článek na straně 46). Britové měli podezření, že podnik pere v Londýně a v Kanadě špinavé peníze. Vyšetřování případu přivedlo pracovníky NCIS ke společnosti Benex Worldwide, která měla svůj účet vedený u londýnské pobočky Bank of New York. Od října 1998 do března 1999 vyšetřovatelé na tomto kontě zaznamenali zhruba deset tisíc bankovních převodů. Celkovou částku vypočítali na 4,2 miliardy dolarů. Okamžitě jim došlo, že zřejmě narazili na Mogilevičovu pračku špinavých peněz a upozornili své americké kolegy. Banka ihned odvolala své dvě klíčové zaměstnankyně - Natašu Kagalovskou a Lucy Edwardsovou. Obě ženy se narodily v Rusku a pracovaly ve východoevropské divizi Bank of New York. Manžel Kagalovské (Konstantin) zastával v letech 1992 až 1995 post ruského zástupce v Mezinárodním měnovém fondu . Edwardsová se do Spojených států provdala v osmdesátých letech, aby se později rozvedla a znovu se provdala za ruského podnikatele Petera Berlina. Berlin je podle dostupných informací získaných deníkem The New York Times jediným majitelem a zároveň ředitelem společnosti Benex Worldwide.





Peníze na pomoc Rusku?


Minulý týden zabavily americké bezpečnostní orgány ze dvou účtů vedených u Bank of New York asi dvacet milionů dolarů. Obě konta patřily společnosti Benex. Speciální jednotka pro potírání ruského organizovaného zločinu, kterou spolu s FBI založila newyorská policie, však podle zprávy deníku The New York Times prověřuje i další konta.

Oficiálně zatím FBI žádné vyšetřování nepotvrdila, nicméně Bank of New York ve svém prohlášení z minulého týdne sdělila, že spolupracuje s bezpečnostními orgány na "vyšetřování pohybů peněz pocházejících z Ruska" . Ve čtvrtek byla o případu velice podrobně informována americká ministryně spravedlnosti Janet Renová.

Také ruská generální prokuratura minulý týden oznámila, že hodlá zahájit vlastní vyšetřování případu. Ruské úřady zároveň ujistily, že s praním špinavých peněz ve Spojených státech nemají nic společného.

Minulý pátek ovšem deník The New York Times zveřejnil informace, podle kterých procházely bankou špinavé peníze celý půlrok bez toho, aby je Bank of New York zaznamenala. Celkem devět účtů společnosti Benex Worldwide bylo totiž založeno mnohem dříve než v březnu 1998, jak se do minulého čtvrtka americké bezpečnostní orgány domnívaly.

The New York Times také v pátek informovaly o tom, že část vypraných peněz mohla pocházet z Mezinárodního měnového fondu, který v roce 1998 poskytl Rusku finanční pomoc ve snaze zastavit řetězové pády ruských bank a posílit rubl. Ministerstvo spravedlnosti se však podle důvěrných zdrojů amerického deníku zatím nedomnívá, že by skandál jakkoli souvisel s aktivitami Mezinárodního měnového fondu.





"Noví" Rusové...


Právě v Mezinárodním měnovém fondu získával své zkušenosti se světovým bankovnictvím Konstantin Kagalovskij (42), který zřejmě pomáhal při transferu peněz na účty společnosti Benex Worldwide. Když se po dvou letech ve funkci ruského zástupce u MMF Kagalovskij loučil se svými kolegy ve Washingtonu, kde fond sídlí, řekl jim, že jeho nový zaměstnavatel - ruská banka Menatěp Bank - bude jedním z pilířů transformace z komunismu do kapitalismu. Deník The Wall Street Journal minulý týden citoval tehdejší Kagalovského slova v tom smyslu, že Menatěp Bank bude pomáhat generovat prestiž a sílu rodícího se ruského soukromého sektoru.

Na první pohled se jeho slova brzy začala naplňovat. Kagalovskij se nastěhoval do luxusního hotelového apartmá s výhledem na Kreml a byl jmenován prvním náměstkem ředitele Menatěp Bank. Počátkem roku řekl na valné hromadě akcionářů, že Menatěp Bank se brzy stane významnou světovou bankou. Svým způsobem měl pravdu. Banka sice loni zkrachovala, ale nyní se stala předmětem vyšetřování v souvislosti s jedním z největších případů praní špinavých peněz v historii USA.

Kagalovskij působí v současnosti ve funkci místopředsedy představenstva ropné společnosti Yukos, kterou v roce 1996 zprivatizovala za velmi nejasných okolností právě Menatěp Bank.

Zajímavý je i příběh Kagalovského manželky Nataši. Narodila se v roce 1954 v tehdejším Leningradu, kde vystudovala orientální vědy. V roce 1979 emigrovala (anebo byla vysazena na Západ sovětskými tajnými službami) do Spojených států a na Univerzitě v Princetonu vystudovala obor zaměřený na Blízký východ. V roce 1986 nastoupila do Irving Bank, kterou v roce 1988 pohltila právě Bank of New York. V Irving Bank se Kagalovská seznámila s Lucy Edwardsovou.

Před sedmi lety byla Nataša Kagalovská vyslána do Ruska, aby spolu s dalšími americkými bankéři pomohla v komunismem zdecimované zemi vytvořit bankovní systém západního střihu. Její šarm a schopnosti ohromily v Rusku nejen americké poradce. Krátce po návratu ze své mise povýšila v roce 1992 Nataša - tehdy ještě Gurfinkelová na šéfku východoevropské divize Bank of New York. Ve svých sedmatřiceti letech se zdála být ženou na svém místě. Nejenže plynně hovořila rusky, ale dokázala pro banku zajistit v Rusku i velice lukrativní obchody. Její "akcie posílily ještě tím, že za muže si vzala někdejšího prominentního kremelského reformátora a později bohatého ruského podnikatele Konstantina Kagalovského.

"Každý ji znal, řekl v rozhovoru pro The New York Times bývalý předseda jedné významné západní banky, která intenzivně obchoduje s Ruskem. " Byla to jednička, především díky svému manželovi , dodal.

Před deseti dny se však její hvězdná kariéra zhroutila. "Je to vážná věc. Řekli mi, abych s nikým o ničem nemluvila. Je mi to všechno moc líto, řekla Kagalovská minulý týden v krátkém telefonickém rozhovoru pro The New York Times.



Rusové kromě nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
  01.12.2009 22:30 kolaps
 
POLICIE SPĚJE KE VŠEM ČERTŮM A MUSÍ TO VIDĚT VŠICHNI SOUDNÍ LIDÉ.
  01.12.2009 22:49 XXXP
 
Všichni soudní lidé to vidí a proto jdou 09.12.2009 demonstrovat. Nevidí a nechápou to jen někteří členové vlády a poslanci sněmovny a senátu.
  01.12.2009 18:56 rentiér <Ladislav.marek@volný.cz>
 
Pro takyrentiér. Já s výslužkou nemám problém po 25 letech služby. Něco jsem dal společnosti. Jinak ti do mne vůbec nic není.Jsou tací co 20 x kradli, přepadávali, nic pro společnost neudělali, o ty si odírej hubu. Nevydávej se pod tento takyrentiér. Do policistů ti nic není. Demonstrace je jen naše věc, zadarmo bys též nepracoval, negativa jsem zde několikrát sdělil. Tak se do nás nemontuj. Byly zde i psány dole výhody, ale něco, za něco, Jestli je závidíš, máš v policejním sboru otevřené dveře.Bylo by docela zajímavé chytráku se tě zeptat po 25 letech služby, jak se ti sloužilo v dnešní džugli. Více to tobě jako rejpalovi nemá cenu vysvětlovat. Myslím, že ze dne 29.11.2009 jsem to rejpalům napsal, jasně a srozumitelně. Nebyl jsem zde tady sám. S pozdravem pěkného večera rentiér.
  01.12.2009 21:35 oprava
 
zadarmo pracují nejen policisté a to za daleko menší plat, toť holá skutečnost
  02.12.2009 07:59 martin
 
ty holá skutečnosti, tak jako nemá stejnej plat policajt a lékař, tak ho nebude mít stejnej ani policajt a pekař či uklízečka, prober se! A nebo běž k policajtům a nezáviď!
  02.12.2009 09:05 Ronin
 
for oprava
Nikoho takového co by dělal v civilu zadarmo neznám, ale jestli ty se nepohybuješ mezi těmi co vykonávají trest obecně prospešných prací ?
  02.12.2009 12:50 for Ronin martin
 
asi žijou na Marsu a nebo jsou těžce mimo!!!!
  02.12.2009 20:25 XXXP
 
for Ronin
Ronine nemáš pravdu. I ti co vykonávají trest obecně prospěšných prací za tuto práci dostanou zaplaceno, takže zadarmo nedělají.
  01.12.2009 17:53 xxx
 
stejně demonstrace dopadne jako předešlé - nic nevyřeší a nokdi nepomůže. Policie je v nelibosti od éry 89 roku.
  01.12.2009 19:51 Pepa
 
Už jsem jednou psal není za co demonstrovat. Nebo snad 4 procenta je hodně? Dělníci jsou na tom daleko hůř, tak neblbněte.
  30.11.2009 20:48 kolaps policie
 
DEMONSTRACE musí otevřít těm slepcům nahoře oči jinak Česká policie skončí na smetišti.
  30.11.2009 22:07 policie
 
už je dávno v prdeli,když starýho kriminalistu s letitýma zkušenostma degradujou a nastoupí na jeho fce. 23 trubka s vysokou zemědělskou a všechno ví a všechno zná,nebo "vysokoškolák"-obor vychovatelství,tak se nedivím,v jakých končinách se pčr nachází...
  01.12.2009 07:50 XXXP
 
Svatá pravda. Letitýho policistu se znalostmi nejen že degradují na funkci, kde ho nahradí nějaký VŠ, ale zdegradován byl i na hodnosti a to taky není dobře. Jenže dnes jseš bez VŠ u PČR úplný hovno a v tom všem je zakopaný pes. Letitý zkušený policista si řekne, že než by za takových podmínek dělal někomu blbce, tak raději odejde do důchodu nebo do civilu a rovněž mu nic nechybí.
  01.12.2009 10:59 zetko
 
Náhodou u nás ing.rekultivace krajin, raketový vzestup na pozici vyšetřovatele a řekl bych, že je nejdražším pošťákem SKPV.Spáchat nově již opět zločin, v případě, že bych si mohl vybrat mimo advokáta i vyšetřovatele,mám vybráno :o) Abych mu nekřivdil, není jediný kdo u nás šel přímo z ulice na pozici VYŠETŘOVATELE!!!A to myslím smrtelně vážně.Opravdu smutnej příběh tahle "Langeriáda".Tohle se musí zákonitě sesypat jako dům z karet...
  01.12.2009 16:48 To je úplno ho..bla,bla
 
proti Brnu, tady je celá armáda slovenských vysokoškoláků " MAJSTER ODBORNÉ PRÍPRAVY" a to je fičák. Zdar
  01.12.2009 22:04 XXXP
 
Jo jo, u nás SU je to taky tak nějak. Hodně kolegů studuje na Slovensku obor: "Majster odborného výcviku" to je děs a hrůza. Jediné co mě v tomto případě uklidňuje je to, že to jsou chlapi, kteří již slouží minimálně 10 a více let u PČR a někteří i na SKPV a pokud chtějí zůstat, tak si musí nějaké to VŠ dodělat. Jdou tedy cestou nejmenšího odporu.
  30.11.2009 20:47 Daniela K.
 
Neslyšeli jste někdo o radikálním snižování tabulkových míst na OOP a SDP? Prý jde o hotovou věc.
  01.12.2009 08:57 for Daniela
 
Něco na tom bude,protože u ciziny je to asi jistý
  01.12.2009 10:53 .
 
"prý"...Nesmysl, už teď je to našponovaný, že se sotva staví služby a na nic jiného v podstatě ani není čas a prostor.Maximálně se budou slučovat dvě menší oddělení v jedno větší, tak jako se tomu dělo u nás a výsledek stojí úplně za...však víte co.O cizině nevím, bohužel nemůžu sloužit.Jestliže se ale obvody potýkají s dlouhodobým podstavem a nejsou schopny zajistit řádný chod a na druhé straně je zde cizina řekl bych velmi početně zastoupena byly by určité přesuny zcela reálné.To ale jen střílím od boku, oficálně jsem to nikde neslyšel.
  29.11.2009 23:37 Chytry z Nitry
 
Možná by stačilo si podrobně nastudovat zákon o služebním poměru, případně výklad zákona a pak lpět na jeho dodržování. S pozdravem Jiří.
  30.11.2009 07:24 Jo, jo
 
to říkám také. Perfektně nastudovat zákon o služebním poměru, všechny předpisy a nařízení a potom je dodržovat "ab absurdum". Co se stane? Dominový efekt, všechno se zhroutí.
  01.12.2009 21:59 XXXP
 
Chlapi neblázněte. Není v lidských silách všechny ty kravina narvat do hlavy a ještě je dodržovat. Vždyť je to jedna kravina větší jak druhá včetně zákona 361. Pokud víte co policejní práce obnáší, tak si myslím, že vysvětlovat vám to nemusím.
  29.11.2009 20:03 rentiér <Ladislav.marek@volny.cz>
 
Pro ty rejpaly, co odsuzují demonstraci policistů. Je to jenom naše věc, jde o naše peníze, valorizaci, výslužky a podobně.Nevím, kdo by z Vás makal zadarmo 150 hodin, nadělával 10 svátků zadarmo, když se slouží též zadarmo, bez všech příplatků. Ještě citelně snížit plat, když jsme toto nezavinili. To vůbec nehovořím, zda přijdeme vůbec domů ze služby, nebo zdraví. Ze strany státu je to legální ožebračování, zločin. V civilu jste toto nezažil, vše se platilo. To je zajímavé, co pánové, anonymní rejpalové. Bavíte se zde anonymně na úkor jiných, kdy o jejich práci nic nevíte. Několik kolegů dole Vám to řeklo jasně. Je to naše věc. Nebýt policistů, hasičů, bachařů, poctivých občanů této země, je zde ještě větší bordel. Každý, kdo dělá nějakou práci a bezdůvodně by se mu šahalo na peníze, tak by strašně řval. Myslím, že ve Vašem případě byste přímo řičeli. Více to nemá cenu rozvádět, s pozdravem příjemného večera rentiér. Uvádět zde stávka, je ubohost anonyma, měl by vědět, že stávkovat policisté nemohou, to je velké škoda. Ale k tomuto bychom se nesnížili, úkolem policie ČR je chránit život, zdraví a majetek pánové rejpalové.
  29.11.2009 20:23 rentiére
 
Demonstrace. A co dál,když bude k ničemu? Máš další řešení? Nemáš!!!
  30.11.2009 07:15 Jana
 
"Demonstrace. A co dál, když bude k ničemu. Máš další řešení? Nemáš!!!"
Rentiér má pravdu, jsou ze strany státu legálně ožebračováni a stát hřeší na to, že ze zákona nesmí stávkovat. Ale proč by si to měli nechat líbit? Brání se v mezích možného a už jen ta ostuda pro stát
v zahraničí stojí za to.
Každý ví, že silný stát musí mít na své straně střední třídu. Pokud mu to nedochází, je kolos na hliněných nohou.
A další řešení? Vždy nějaké je a vždy se najde. Ale musí se i najít lidé, kteří pro něj ponesou kůži na trh. Ty to ale určitě nebudeš, viď?
  30.11.2009 08:42 for Jana
 
Od toho je snad odborový svas,aby nosil kůži na trh,tak je to všude na světě.Jedinec neznamená nic.A jestli nemá připravené další řešení pro případ další neůspěšné demonstrace,tak je to druhá liga a nemá tam co dělat.
  30.11.2009 08:55 for Jana
 
i ten odborový "svas" se skládá z určitého počtu jedinců. Ti nesou kůži na trh, ne název.
A jestli má, či nemá další řešení - vždy se nějaké najde.
  30.11.2009 18:16 Stávka
 
jakto, že mě do toho nic není. Odbory zastupují pouze 5000 policistů!!! Když nechaj 4% přijdeme tím o další výhody, ale to si nikdo neuvědomuje!!! Je spousta co nesouhlasí s demo a NOS ať laskavě na demo uvede, že zastupuje jen hrstku lidí + ty co se podepíší a jasně tím dá podporu. O nic více ani méně nejde.
Ještě by ses divil, co zaměstnanců dělá zdarma, aby je nepropustili a to mají plat daleko pod průměrem.
  30.11.2009 19:21 takyrentiér
 
Rentiére, ty jsi zpět u PČR ? Že tady tak vystupuješ, jako jeden ze současných poldů. Myslím, a nejen já, že kdyby ses konečně zapojil do pracovního procesu a neseděl doma jako ten Honza za pecí, že bys nemusel na fóru "unavovat" těma svejma pořád stejnejma nesmyslama a brečet jak jsi státem ožebračován. Nebo se snad situace změnila a začals konečně pořádně hákovat ? Pokud ne tak líp se asi mít nebudeš a budeš zde jen a jen naříkat jako dosud.
  30.11.2009 19:37 Stávko,
 
můžete mi laskavě sdělit, jaké to výhody policistům ještě zůstaly? Nějak mi unikají.
  01.12.2009 09:33 Stávka
 
Asi je považuješ za samozřejmé, ale tedy několik ti jich vyjmenuji. Jedná se už i o pravidelný příjem, který se pohybuje kolem 28000Kč hrubého za 15 let - málo? Vyplácení pracovní neschopnosti po třech dnech ve 100% - málo? Rehabilitace 14 dnů v lázních zdarma - málo? Výsluha - málo? Podpora penzijka a FKSP, kde lze dle kraje využít slušný balík - málo? Nedodržování účasti na střelbách a fyzických - málo? ( zeptej se v civilu, kde nikoho nezajímá, jestli jsi to stihl v pracovní době, holt jsi pomalej, tak tam musíš ve svém volnu) Jediné co by bylo potřeba přerozdělit síly a prostředky dle vytíženosti. Další si najdi v sl.p.
  29.11.2009 19:22 Stávka
 
Jak proboha může někdo jednat za ostatní, když nezná jejich názor!! Skutečně je NOS tak prozíravá, že dvacet let se o nic nebila a teď vstala z mrtvých? Je v tom něco jiného! Demo nepodporuji!!!!
  29.11.2009 10:26 Stávka
 
Odbory chtějí stávkovat a kolik zastupují vlastně policistů? Spousta z nás nesouhlasí s demo!!!!!
  29.11.2009 11:28 Pepa
 
Vyzývám všechny policisty a hasiče, aby se demonstrace nezúčastňovali, mohlo by to do finále ještě všem uškodit. Nic nikdo s tím už neudělá, akorát zhorší. Platy se omezovaly všem, není za co demonstrovat. S demonstrací já NESOUHLASÍM.
  29.11.2009 14:29 xyz
 
Na to stejné jsem již několikrát ptal, kolik policistů je v odborech? A mají u policie odbory být? Když dle zákona nelze stávkovat, tak i odbory jsou na ...
  29.11.2009 15:30 XXXP
 
for Stávka, Pepa,xyz

Vy jste fakt odborníci. Vůbec nezáleží na tom, kolik policistů odbory zastupují, ale kolik policistů s jejich návrhem souhlasí - jsem přesvědčen, že to je většina. Na to abych si spočítal jedna+jedna nemusím být v odborech. Je velká škoda, že policisté ze zákona nesmějí stávkovat, protože pak by jste teprve viděli co by se dělo. Ještě rádi by jste volali a vzývali parlament i vládu, aby policistům dali vše co požadují a co mají ze zákona mít, jen aby vás zbavili všech těch darebáků co kradou, znásilňují a zabíjejí, atd. To vám garantuji. Samozřejmě nemusíte souhlasit, na to máte právo a nikdo vám ho brát nemůže. Jenže vy se držíte hesla "Když nemůžeš pomoci, tak alespoň uškoď" a já dodávám a to co nejvíce můžeš. Je ovšem ubohé si vymýšlet pořád nějaké nové nicky a odpovídat sami sobě. Jestli jste policisté, tak vás bych chtěl mít na oddělení a velet vám. Pokud jste civilové, tak se prosím napřed pořádně seznamte s problematikou policejní práce a s důvodem demonstrace a pak teprve něco piště.
  29.11.2009 15:40 pro xxxp
 
Právě proto, že mnozí ví o čem mluví sem dávají názory, které mají vytvořit polemiku, taky si nemyslím, že demonstrace policistům v něčem pomůže a rozumím těm,kteří mají obavu, že i opak může být pravdou.
  29.11.2009 17:46 for Stávka, Pepa, xyz
 
Tedy pánové nezlobte se, vy jste ale ovce. Je to prosté, když s demonstrací nesouhlasíte, tak na ni nechoďte. Ale nedivte se, že vám potom seberou i těch 10%, co nahrazují příplatky a třeba i výsluhu. Když si necháte bez odporu všechno líbit, tak se následně nedivte.
Je jedno, kolik policistů je v odborech, ale uvědomte si laskavě, že odbory jsou mimo soud jediná instituce, která se vás může zastat a pomoci vám. Nechte si vzít i odbory a budete v roli otroka. To se vám bude líbit?
  29.11.2009 17:46 tipycký policajti
 
ještě,že jsem dneska měl poslední službu-tým lidí,který jsou rozhádaný,nesoudržný a když o něco jde,tak to krachne-vedení nejde o ty dole,ale o svoje zájmy,sloužit pro lidi,pěkný hovno.kluci na ulicích jsou buzerovaný pro každou hloupost a zbytečně už tak protěžovaný.jinak policajtů je dost,ale hlavně v kanclech a tam,kde nejsou potřeba-POLICEJNÍ PREZÍDIUM!!!berou desetitisícový odměny a jsou k hovnu,policajti odchází,ale bohužel jen a jen z ulic,a když demonstrace,tak to chtějí jenom a jenom ti z ulic,jelikož lopaťáci,kterej jsem byl i já z ulice na tom byli nejvíce biti..
  29.11.2009 17:51 ***
 
Odbory chtějí demonstrovat (chápete ten rozdíl)? A kolik zastupují policistů vám může být jedno, pokud v nich nejste. Pokud s demonstrací nesouhlasíte, tak na ni prostě nechoďte. Kapišto?
  29.11.2009 17:54 pro policajty
 
I když se často hádáte, nedržíte spolu, jsou chvíle, kdy mají jít všechny rozpory stranou...
  28.11.2009 20:07 Radek
 
Chci znát Váš názor: nevadí Vám, že Česká spořitelna zadržuje výplaty? Třeba mě na účet posílá policie peníz dne 9tého, ale Spořka je pustí až 15tého. Prý mají smlouvu s policií, že to tak je. Na to jim ale se.u, nezajímá mi, co si naše vedení z Prahy udělalo za smlouvu. Porušují takto zákon. Psal jsem ombudsmanovi do Spořky, tak jsem zvědav, co napíše. Jinak jdu k jiné bance!
  28.11.2009 22:43 Hijack
 
mBank a je to bezproblémů :)
  29.11.2009 06:22 Změnit banku
 
U zlodějů z Erste už ani korunu. mBank 9-tého