Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.02.2007 18:27 dědek <dedek@dedkovo.com>
 
A tady se to začalo prznit a prznit jak to šlo

Parlament České republiky

Senát



5. funkční období

2005
senátní tisk č 65 5 funkční období



Návrh



senátorů
Karla Tejnory, Jiřího Lišky, Jiřího Oberfalzera, Ivana Adamce, Františka Příhody, Milana Bureše, Roberta Koláře, Františka Kopeckého, Milana Balabána, Bedřicha Moldana, Jiřího Nedomy, Miloslava Pelce, Miroslava Škalouda, Pavla Eyberta, Luďka Sefziga, Vlastimila Sehnala, Přemysla Sobotky, Jana Nádvorníka, Pavla Sušického, Jaroslava Kubery, Jiřího Šnebergera, Vítězslava Vavrouška, Aleny Venhodové,
Jaromíra Volného a Jiřího Žáka






senátního návrhu zákona,



kterým se mění zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání, ve znění pozdějších předpisů





Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

ČÁST PRVNÍ
Změna zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů
Čl. I
Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 586/2004 Sb. a zákona č. 626/2004 Sb. se mění takto:

1. V § 155 se číslo „6“ nahrazuje číslem „10“.

2. V § 156 odst. 1 zní:
„§ 156
Výměra odchodného
(1) Základní výměra odchodného činí dva měsíční služební příjmy a za každý další ukončený rok služebního poměru se zvyšuje o jednu třetinu měsíčního služebního příjmu. Nejvyšší výměra odchodného činí šestinásobek měsíčního služebního příjmu. ”.

3. V části jedenácté nadpis hlavy II. zní: „Výsluhový příspěvek a věrnostní příplatek k důchodu“

4. V § 157 se dosavadní text označuje jako odstavec 1 a doplňuje se odstavec 2, který zní:
„(2) Výsluhový příspěvek se vyplácí nejdéle po takovou dobu, jakou trval služební poměr bývalého příslušníka bezpečnostního sboru.“.

5. § 158 včetně nadpisu zní:
„§ 158
Výměra výsluhového příspěvku
(1) Základní výměra výsluhového příspěvku činí za 15 let služby 20 % měsíčního služebního příjmu. Výměra výsluhového příspěvku se zvyšuje za šestnáctý a každý další ukončený rok služby o 1,5 % měsíčního služebního příjmu, za dvacátý čtvrtý a každý další ukončený rok služby o 2,5 % tohoto příjmu.
(2) Výměra výsluhového příspěvku může činit nejvýše 45 % měsíčního služebního příjmu, nesmí však překročit ke dni jeho přiznání 0,9násobek průměrné nominální měsíční mzdy fyzických osob v nepodnikatelské sféře dosažené podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za předminulý kalendářní rok.“.

6. V § 162 se doplňuje odstavec 3, který zní:
„(3) Nárok na výplatu výsluhového příspěvku zaniká nejpozději dnem 31. prosince kalendářního roku, v němž bývalý příslušník dovršil věku 65 let.“.

7. Za § 163 se vkládá nový § 163a, který včetně nadpisu zní:
„§ 163a
Věrnostní příplatek k důchodu
Bývalý příslušník bezpečnostního sboru, jehož služební poměr trval po dobu minimálně 10 let, má nárok od 1. ledna kalendářního roku následujícího po roce, v němž dovršil věku 65 let, na věrnostní příplatek k důchodu, a to v případě, že mu je vyplácen starobní důchod. Výměra věrnostního příplatku k důchodu činí 200,- Kč měsíčně za každý ukončený rok trvání služebního poměru po 31. prosinci 1992. Vláda může nařízením výměru věrnostního příplatku k důchodu zvýšit.“.

8. V § 166 odstavce 1 a 2 znějí:
„(1) Za měsíční služební příjem se pro účely stanovení výše výsluhových nároků považuje průměrný hrubý měsíční služební příjem poskytovaný za předchozí 3 kalendářní roky přede dnem skončení služebního poměru příslušníka. Jestliže služební poměr skončil posledním dnem kalendářního roku, zjišťuje se průměrný hrubý měsíční služební příjem z období 3 kalendářních roků včetně kalendářního roku, v němž skončil služební poměr příslušníka. Trval-li služební poměr po dobu kratší než je uvedeno ve větě první, zjišťuje se průměrný hrubý měsíční služební příjem z celé doby trvání služebního poměru.
(2) Do doby, za kterou se zjišťuje průměrný hrubý měsíční služební příjem, se nezapočítává doba, po kterou byly příslušníkovi poskytovány dávky nemocenské péče (pojištění) a doba zařazení v záloze neplacené.“.

9. V § 224 se odstavec 6 zrušuje.

10. V § 225 odstavec 2 zní:
„(2) Bývalému příslušníkovi, kterému podle dosavadních právních předpisů zanikl nárok na příspěvek za službu z důvodu vzniku nároku na starobní důchod, nebo kterému z tohoto důvodu nárok na příspěvek za službu nevznikl, se dnem účinnosti tohoto zákona vyplácí věrnostní příplatek k důchodu v případě, že mu vznikl nárok podle § 163a.“.


ČÁST DRUHÁ
Změna zákona o vojácích z povolání

Čl. II
Zákon č. 221/1999 Sb. o vojácích z povolání ve znění zákona č. 155/2000 Sb., zákona č. 129/2002 Sb., zákona č. 254/2002 Sb., zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 362/2003 Sb. se mění takto:
1. § 133 zní:
„§ 133
(1) Výměra výsluhového příspěvku nesmí překročit ke dni jeho přiznání částku ve výši 0,9násobku průměrné nominální měsíční mzdy fyzických osob v nepodnikatelské sféře dosažené podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za předminulý kalendářní rok.
(2) Nárok na výplatu výsluhového příspěvku zaniká nejpozději dnem 31. prosince kalendářního roku, v němž voják dovršil věku 65 let.“.
2. Za § 134 se vkládá nový § 134a, který včetně nadpisu zní:
„§ 134a
Věrnostní příplatek k důchodu

Voják, jehož služební poměr trval po dobu minimálně 10 let, má nárok od 1. ledna kalendářního roku následujícího po roce, v němž dovršil věku 65 let, na věrnostní příplatek k důchodu, a to v případě, že mu je vyplácen starobní důchod. Výměra věrnostního příplatku k důchodu činí 200,- Kč měsíčně za každý ukončený rok trvání služebního poměru po 31. prosince 1992. Vláda může nařízením výměru věrnostního příplatku k důchodu zvýšit.“.

ČÁST TŘETÍ
ÚČINNOST
Čl. III
Tento zákon nabývá účinnosti dnem 1. ledna 2006.


Důvodová zpráva


Obecná část
Služební poměr příslušníků Policie České republiky, Hasičského záchranného sboru České republiky, Celní správy České republiky, Vězeňské služby České republiky, Bezpečnostní informační služby a Úřadu pro zahraniční styky a informace upravuje zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 586/2004 Sb. a zákona č. 626/2004 Sb. (dále jen zákon), který má nabýt účinnosti 1. ledna 2006.
Stávající právní úprava výsluhových nároků příslušníků bezpečnostních sborů po ukončení služebního poměru je založena na principech, které by při zavedení zákona do praxe zvýšily náklady na výsluhové nároky.
Služební poměr vojáků z povolání je upraven zákonem č. 221/1999 Sb. o vojácích z povolání ve znění zákona č. 155/2000 Sb., zákona č. 129/2002 Sb., zákona č. 254/2002 Sb., zákona č. 309/2002 Sb., zákona č. 362/2003 Sb.
Cílem zákona je
a) snížit náklady v oblasti výsluhových nároků (odchodného a výsluhového příspěvku) příslušníků bezpečnostních sborů,
b) omezit maximální výměru výsluhového příspěvku i u vojáků z povolání a i do tohoto zákona zavést tzv. věrnostní příplatek k důchodu.

Návrh novely zákona o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů přináší výrazné motivační prvky k celoživotní nebo alespoň dlouhodobé službě v bezpečnostních sborech. Navrhuje se prodloužit dobu pro nárok na odchodné ze 6 let na 10 let. Navrhuje se, aby byl výsluhový příspěvek vyplácen nejdéle po stejnou dobu, jakou trval služební poměr bývalého příslušníka bezpečnostního sboru. Zároveň se navrhuje změna v konstrukci tohoto příspěvku a to tak, aby největší procentní nárůst, kterým se zvyšuje výsluhový příspěvek, byl mezi 24. až 28. rokem služebního poměru (současná platná právní úprava předpokládá největší procentní nárůst mezi 16. až 20. rokem služebního poměru). Zároveň se navrhuje, aby nárok na výplatu výsluhového příspěvku zanikl nejpozději dnem 31. prosince kalendářního roku, v němž příslušník bezpečnostního sboru dovršil věku 65 let. Dále se navrhuje zavést nový institut tzv. věrnostního příplatku k důchodu, kterým se již nemá kompenzovat ztráta kvalifikace a případný nižší příjem v civilním sektoru po ukončení služebního poměru, ale kterým se má ocenit služba bývalého příslušníka bezpečnostního sboru ve prospěch České republiky. Věrnostní příplatek k důchodu se bude vyplácet pouze v případě, že bude vyplácen starobní důchod.
Předložený návrh zákona nenarušuje rovné postavení mužů a žen, je v souladu s právním řádem České republiky, jejím ústavním pořádkem, jakož i s mezinárodními smlouvami, jimiž je Česká republika vázána. Návrh zákona je také plně slučitelný s právem Evropské unie.
Předložený návrh počítá s úsporami nákladů na aplikaci zákonů. Při zpracování finančních dopadů se vycházelo z porovnání nákladů na realizaci zákonů v původně schváleném znění a kalkulace výdajů vyplývajících z novelizovaných ustanovení zákonů. Tento návrh zákona nezvyšuje celkové náklady oproti stávající právní úpravě.
Předložený návrh zákona nemá dopad na ostatní veřejné rozpočty, hospodářské subjekty, malé ani střední podnikatele.



K ČÁSTI PRVNÍ
Zvláštní část

K bodům 1 a 2
Navrhuje se zpřísnit podmínky nároku na odchodné a to tak, že se prodlužuje doba služby, po které vzniká nárok na odchodné, a to ze šesti na deset let a zároveň se navrhuje, aby základní výměra odchodného za deset let služby činila dva měsíční služební příjmy. Zároveň se navrhuje snížit nejvyšší výměru odchodného z osminásobku měsíčního služebního příjmu na šestinásobek.
Objem výdajů na odchodné a úmrtné byl v rozpočtové kapitole ministerstva na rok 2005 – k datu původního nabytí účinnosti zákona, tj. k 1. lednu 2005, rozepsán ve výši 780 607 tis. Kč za předpokladu, že maximální výše odchodného bude činit částku osminásobku služebního příjmu. Při snížení maximální výše odchodného na šestinásobek služebního příjmu a současném prodloužení doby, po které vzniká nárok na odchodné, budou činit náklady na odchodné částku ve výši cca. 530 000 tis. Kč. Jde tedy v rozpočtové kapitole ministerstva o úsporu ve výši 250 607 tis. Kč.

K bodům 3 až 6
Navrhuje se, aby se výsluhový příspěvek vyplácel po takovou dobu, jakou trval služební poměr bývalého příslušníka bezpečnostního sboru. Nárok na výplatu výsluhového příspěvku by zanikl nejpozději dnem 31. prosince kalendářního roku, v němž bývalý příslušník dovršil věku 65 let. Změna v konstrukci výsluhového příspěvku a omezení doby, po kterou bude výsluhový příspěvek vyplácen, bude více motivovat příslušníky k celoživotní nebo alespoň k dlouhodobé službě v bezpečnostních sborech. Největší riziko lze spatřovat v tom, že podle platné právní úpravy by příslušníci byli motivováni k odchodu z bezpečnostního sboru v době, kdy mají nejvíce zkušeností a bezpečnostní sbory do jejich vzdělávání a odborné přípravy investovaly nemalé finanční prostředky. Při odchodu z bezpečnostního sboru po 20 letech služby by jim k dosažení srovnatelného čistého příjmu stačilo, aby si v civilním sektoru vydělali pouze podprůměrný příjem. Navrhuje se, aby výměra výsluhového příspěvku činila nejvýše 45 % měsíčního služebního příjmu, nesmí však překročit ke dni jeho přiznání 0,9násobek průměrné nominální měsíční mzdy fyzických osob v nepodnikatelské sféře dosažené podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za předminulý kalendářní rok. To znamená, že v roce 2006 by maximální výměra nově přiznaných výsluhových příspěvků činila 15 985,- Kč (průměrná nominální měsíční mzda fyzických osob v nepodnikatelské sféře dosažená podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za rok 2004 činila 17 761,- Kč). Omezení maximální výměry výsluhového příspěvku částkou 15 985,- Kč a změna konstrukce výpočtu výsluhového příspěvku bude mít pozitivní vliv na úspory státního rozpočtu.

Navrhovaná změna ve výpočtu výsluhového příspěvku a omezení jeho maximální výše má za cíl vrátit výsluhovému příspěvku jeho pravý smysl. Tím smyslem by mělo být kompenzovat bývalému příslušníkovi bezpečnostního sboru po jeho odchodu do civilního sektoru určitou ztrátu kvalifikace, ke které došlo během jeho dlouhodobé služby v bezpečnostním sboru při plnění specifických úkolů těchto sborů a tedy kompenzovat i případný nižší příjem v civilním sektoru. Dalším smyslem výsluhového příspěvku je též ocenit bývalého příslušníka bezpečnostního sboru za jeho dlouhodobé služby ve prospěch České republiky. Rozhodně by ale výsluhový příspěvek neměl motivovat k tomu, aby bývalí příslušníci po odsloužení např. 20 let v bezpečnostních sborech již nemuseli pracovat vůbec, nebo aby při případném výdělku v civilním sektoru ve výši průměrné mzdy byli na tom spolu s výsluhovým příspěvkem výrazně lépe, než kdyby zůstali u bezpečnostních sborů i nadále. Pro rok 2006 lze v rozpočtové kapitole ministerstva předpokládat náklady ve výši 230 000 tis. Kč na nově koncipovanou dávku výsluhového příspěvku. Jedná se o úsporu oproti platnému znění zákona ve výši 180 000 tis. Kč.

K bodu 7
Navrhuje se, aby bývalý příslušník bezpečnostního sboru, jehož služební poměr trval po dobu minimálně 10 let, měl od 1. ledna kalendářního roku následujícího po roce, v němž dovršil věku 65 let, nárok na věrnostní příplatek k důchodu, a to v případě, že mu je vyplácen starobní důchod. Není důvod, aby v důchodovém věku byla bývalým příslušníkům bezpečnostních sborů kompenzována ztráta kvalifikace tzv. výsluhovým příspěvkem. Věrnostní příplatek k důchodu má za cíl ocenit bývalého příslušníka bezpečnostního sboru za jeho služby ve prospěch České republiky po 31. prosinci 1992.

K bodu 8
Navrhuje se prodloužit základní rozhodné období, ze kterého bude zjišťován měsíční služební příjem pro účely stanovení výše výsluhových nároků, z období jednoho kalendářního roku před skončením služebního poměru na období tří kalendářních roků před skončením služebního poměru. Tím se optimalizuje výše výsluhových nároků oproti dnešnímu stavu, kdy se započítává výše jen z období posledního kalendářního roku, kdy výše služebních příjmů příslušníka rozhodná pro výsluhové nároky bývá obvykle nejvyšší. Úpravou se pak pamatuje i na případy, kdy délka služebního poměru nepřekročila období 3 let. Současně se navrhuje upravit rozsah dob, které budou pro zjištění průměrného měsíčního služebního příjmu rozhodné, s ohledem na navrhovanou novou právní úpravu nemocenského pojištění a na některé doby zařazení v neplacené záloze.

K bodu 9

Ustanovení § 224 odst. 6 je účelové, protože stanovuje, že při výpočtu měsíčního služebního příjmu příslušníka, jehož služební poměr trval před nabytím účinnosti tohoto zákona a skončí do 31. prosince 2006, se postupuje jako při výpočtu měsíčního služebního příjmu příslušníka, jehož služební poměr vznikl ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona tj. ke dni 1.1. 2006. To znamená, že příslušníkům, kteří by odcházeli od bezpečnostních sborů již v prvních měsících po nabytí účinnosti zákona, by se výsluhové nároky vypočítávaly z hrubého měsíčního příjmu, který by dosáhli třeba jenom za dva měsíce roku 2006. Tedy z výrazně vyššího příjmu, než jaký dosahovali v roce 2005, zejména pokud jim bude při příležitosti ukončení služebního poměru udělena obvyklá odměna. Toto by byla pro příslušníky, kteří ukončí služební poměr po nabytí účinnosti zákona, neopakovatelná výhoda. V dalších letech se už má postupovat podle ustanovení § 166 navrhovaného zákona. Při aplikaci ustanovení § 224 odst. 6 může docházet k tomu, že měsíční výměra výsluhového příspěvku podle platné právní úpravy může být i o několik desítek tisíc korun vyšší, než by náležela, kdyby se postupovalo standardně podle § 166 zákona. Stejné důsledky by mělo toto ustanovení i na výměru odchodného. Z těchto důvodu se navrhuje v § 224 zrušit odstavec 6 a postupovat už od roku 2006 podle § 166 zákona.


K bodu 10

Navrhuje se, aby se bývalému příslušníkovi bezpečnostního sboru, kterému podle dosavadních právních předpisů zanikl nárok na příspěvek za službu z důvodu vzniku nároku na starobní důchod, nebo kterému z tohoto důvodu nárok na příspěvek za službu nevznikl, dnem účinnosti tohoto zákona vyplácel věrnostní příplatek k důchodu, a to v případě, že mu vznikl nárok podle § 163a.





K ČÁSTI DRUHÉ

Zvláštní část

K bodu 1
Ze stejných důvodů jako u příslušníků bezpečnostních sborů se navrhuje i u výsluhového příspěvku podle zákona o vojácích z povolání omezit maximální výměru výsluhového příspěvku částkou 0,9násobku průměrné nominální měsíční mzdy fyzických osob v nepodnikatelské sféře dosažené podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za předminulý kalendářní rok. To znamená v roce 2006 by maximální výměra nově přiznaných výluhových příspěvků činila 15 985,- Kč (průměrná nominální měsíční mzda fyzických osob v nepodnikatelské sféře dosažená podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za rok 2004 činila 17 761,- Kč.). Nárok na výplatu výsluhového příspěvku zaniká nejpozději dnem 31. prosince kalendářního roku, v němž voják dovršil věku 65 let.

K bodu 2
Ze stejných důvodů jako u příslušníků bezpečnostních sborů se navrhuje i u vojáků z povolání zavést nový institut, a to tzv. věrnostní příplatek k důchodu.













Platné znění zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění zákona č. 186/2004 Sb., zákona č. 436/2004 Sb., zákona č. 586/2004 Sb. a zákona č. 626/2004 Sb., s vyznačením navrhovaných změn a doplnění
(výňatky)


§ 155

Podmínky nároku na odchodné

Příslušník, jehož služební poměr skončil (dále jen "bývalý příslušník") a který vykonával službu alespoň po dobu 6 10 let, má nárok na odchodné; to neplatí, jestliže jeho služební poměr skončil propuštěním podle § 42 odst. 1
a) písm. a),
b) písm. c),
c) písm. d) a je následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, nebo
d) písm. m) a je proti němu vedeno trestní řízení pro trestný čin spáchaný úmyslně a následně je za něj pravomocně odsouzen.


§ 156

Výměra odchodného

(1) Základní výměra odchodného činí 1 měsíční služební příjem a za každý další ukončený rok služebního poměru se zvyšuje o jednu třetinu tohoto příjmu. Nejvyšší výměra odchodného činí osminásobek měsíčního služebního příjmu.

(1) Základní výměra odchodného činí dva měsíční služební příjmy a za každý další ukončený rok služebního poměru se zvyšuje o jednu třetinu měsíčního služebního příjmu. Nejvyšší výměra odchodného činí šestinásobek měsíčního služebního příjmu.

(2) Bylo-li při předchozím skončení služebního poměru bývalému příslušníkovi vyplaceno odchodné, vyplatí se mu při novém skončení služebního poměru odchodné snížené o částku, která mu již byla vyplacena. Jestliže bylo bývalému příslušníkovi vyplaceno odchodné ve stejné nebo vyšší výměře, než je výměra odchodného, na kterou mu vznikl nárok, odchodné se mu nevyplatí.



HLAVA II
VÝSLUHOVÝ PŘÍSPĚVEK A VĚRNOSTNÍ PŘÍPLATEK K DŮCHODU

§ 157

Podmínky nároku na výsluhový příspěvek

(1) Bývalý příslušník, který vykonával službu alespoň po dobu 15 let, má nárok na výsluhový příspěvek; to neplatí, jestliže jeho služební poměr skončil propuštěním podle § 42 odst. 1
a) písm. a),
b) písm. c),
c) písm. d) a je následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, nebo
d) písm. m) a je proti němu vedeno trestní řízení pro trestný čin spáchaný úmyslně a následně je za něj pravomocně odsouzen.

(2) Výsluhový příspěvek se vyplácí nejdéle po takovou dobu, jakou trval služební poměr bývalého příslušníka bezpečnostního sboru.


§ 158

Výměra výsluhového příspěvku

Základní výměra výsluhového příspěvku činí za 15 let služby 20 % měsíčního služebního příjmu. Výměra výsluhového příspěvku se zvyšuje za šestnáctý a každý další ukončený rok služby o 4 % měsíčního služebního příjmu, za dvacátý první a každý další ukončený rok služby o 2 % a za dvacátý sedmý a každý další ukončený rok služby o 1 % tohoto příjmu. Výměra výsluhového příspěvku může činit nejvýše 55 % měsíčního služebního příjmu.

(1) Základní výměra výsluhového příspěvku činí za 15 let služby 20 % měsíčního služebního příjmu. Výměra výsluhového příspěvku se zvyšuje za šestnáctý a každý další ukončený rok služby o 1,5 % měsíčního služebního příjmu, za dvacátý čtvrtý a každý další ukončený rok služby o 2,5 % tohoto příjmu.
(2) Výměra výsluhového příspěvku může činit nejvýše 45 % měsíčního služebního příjmu, nesmí však překročit ke dni jeho přiznání 0,9násobek průměrné nominální měsíční mzdy fyzických osob v nepodnikatelské sféře dosažené podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za předminulý kalendářní rok.

§ 162

Zánik nároku na výplatu výsluhového příspěvku

(1) Při opětovném vzniku služebního poměru podle tohoto zákona zaniká příslušníkovi nárok na výplatu výsluhového příspěvku dnem, který předchází dni opětovného vzniku služebního poměru.

(2) Jestliže je bývalý příslušník přijat do služebního poměru vojáka z povolání, zaniká mu nárok na výplatu výsluhového příspěvku dnem, který předchází dni jeho přijetí do služebního poměru vojáka z povolání.

(3) Nárok na výplatu výsluhového příspěvku zaniká nejpozději dnem 31. prosince kalendářního roku, v němž bývalý příslušník dovršil věku 65 let.


§ 163a
Věrnostní příplatek k důchodu
Bývalý příslušník bezpečnostního sboru, jehož služební poměr trval po dobu minimálně 10 let, má nárok od 1. ledna kalendářního roku následujícího po roce, v němž dovršil věku 65 let, na věrnostní příplatek k důchodu, a to v případě, že mu je vyplácen starobní důchod. Výměra věrnostního příplatku k důchodu činí 200,- Kč měsíčně za každý ukončený rok trvání služebního poměru po 31.prosinci 1992. Vláda může nařízením výměru věrnostního příplatku k důchodu zvýšit.


§ 166

Měsíční služební příjem pro účely stanovení výše výsluhových nároků

(1) Za měsíční služební příjem se pro účely stanovení výše výsluhových nároků považuje průměrný hrubý služební příjem poskytovaný za předchozí kalendářní rok přede dnem skončení služebního poměru příslušníka. Jestliže služební poměr skončil posledním dnem kalendářního roku, zjišťuje se průměrný hrubý měsíční služební příjem z tohoto kalendářního roku. Trval-li služební poměr po dobu kratší než 1 rok, zjišťuje se průměrný hrubý měsíční služební příjem z celé doby trvání služebního poměru. Je-li to pro příslušníka výhodnější, zjišťuje se průměrný hrubý služební příjem za předchozí 3 kalendářní roky.

(2) Do doby, za kterou se zjišťuje průměrný hrubý služební příjem, se nezapočítává doba, po níž se příslušníkovi poskytovaly dávky nemocenské péče.

(1) Za měsíční služební příjem se pro účely stanovení výše výsluhových nároků považuje průměrný hrubý měsíční služební příjem poskytovaný za předchozí 3 kalendářní roky přede dnem skončení služebního poměru příslušníka. Jestliže služební poměr skončil posledním dnem kalendářního roku, zjišťuje se průměrný hrubý měsíční služební příjem z období 3 kalendářních roků včetně kalendářního roku, v němž skončil služební poměr příslušníka. Trval-li služební poměr po dobu kratší než je uvedeno ve větě první, zjišťuje se průměrný hrubý měsíční služební příjem z celé doby trvání služebního poměru.
(2) Do doby, za kterou se zjišťuje průměrný hrubý měsíční služební příjem, se nezapočítává doba, po kterou byly příslušníkovi poskytovány dávky nemocenské péče (pojištění) a doba zařazení v záloze neplacené.

(3) Při stanovení výsluhových nároků se nepřihlíží ke snížení služebního příjmu v důsledku zproštění výkonu služby a uložení kázeňského trestu snížení základního tarifu.

(4) Průměrný hrubý služební příjem příslušníka, který byl déle než 1 rok zařazen v neplacené záloze z důvodu dlouhodobého uvolnění pro výkon veřejné nebo odborové funkce, se stanovuje jako pravděpodobný hrubý služební příjem. Pravděpodobný hrubý služební příjem se zjišťuje z hrubého služebního příjmu, který by příslušník zřejmě dosahoval po dobu uvolnění do neplacené zálohy podle služebního zařazení před uvolněním do neplacené zálohy.



§ 224

(1) Příslušníkům se ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona provede zápočet dob pro účely výsluhových nároků.

(2) Do doby rozhodné pro výsluhové nároky se započtou doby, po které trval služební poměr podle zvláštních právních předpisů90) na území České republiky, včetně doby trvání služebních poměrů na území československého státu do 31. prosince 1992, do nabytí účinnosti tohoto zákona, s výjimkou doby
a) zařazení v neplacené záloze, s výjimkou zařazení v této záloze z důvodu čerpání mateřské dovolené nebo rodičovské dovolené poskytnuté příslušníkovi v rozsahu, v němž je příslušnici poskytována mateřská dovolená, a s výjimkou zvolení do funkce v odborové organizaci,
b) neschopnosti ke službě, po kterou nenáleží služební příjem ve zvláštních případech, nebo nemocenské, a
c) zproštění výkonu služby, jestliže příslušníkovi nebyl doplacen rozdíl, o který byl jeho služební příjem zkrácen,
d) výkonu vazby a trestu odnětí svobody, s výjimkou případů, kdy měl příslušník podle zvláštního právního předpisu76) nárok na náhradu škody způsobené rozhodnutím o vazbě nebo trestu odnětí svobody.

(3) Do doby rozhodné pro výsluhové nároky se započtou též doby pracovního poměru, které se podle zvláštních právních předpisů91) posuzují jako doby služebního poměru, s výjimkou doby
a) výkonu vazby a trestu odnětí svobody, s výjimkou případů, kdy podle zvláštního právního předpisu vznikl nárok na náhradu škody způsobené rozhodnutím o vazbě nebo trestu odnětí svobody,
b) pracovní neschopnosti, po kterou nenáleželo nemocenské,
c) rodičovské dovolené (s výjimkou rodičovské dovolené poskytované příslušníkovi v rozsahu mateřské dovolené) a
d) pracovního volna bez náhrady mzdy delšího než 1 měsíc.

(4) Do doby rozhodné pro výsluhový příspěvek se nezapočtou doby služby
a) příslušníka Sboru národní bezpečnosti zařazeného ve složce Státní bezpečnosti na úseku s kontrarozvědným nebo rozvědným zařazením anebo ve funkci vyšetřovatele nebo náčelníka odboru a vyšší ve složce Státní bezpečnost,
b) příslušníka v ozbrojených silách se zařazením ve vojenské kontrarozvědce,
c) příslušníka v ozbrojených silách se zařazením v útvaru rozvědky Československé lidové armády, jestliže nebyl zařazen ve funkci obsluhy technických zařízení pro vojenský průzkum,
d) příslušníka Sboru národní bezpečnosti zařazeného v politickovýchovné správě (útvaru) Federálního ministerstva vnitra, Ministerstva vnitra České republiky nebo Ministerstva vnitra Slovenské republiky, který přímo vykonával politickovýchovnou činnost,
e) příslušníka Sboru národní bezpečnosti zařazeného ve funkci zástupce náčelníka (velitele) pro politickovýchovnou práci,
f) příslušníka Sboru nápravné výchovy zařazeného ve funkci zástupce náčelníka správy nebo útvaru pro politickovýchovnou práci a
g) vojáka Československé lidové armády zařazeného v Hlavní politické správě Československé lidové armády, který přímo vykonával politickovýchovnou činnost nebo který byl zařazen ve funkci zástupce velitele pro politickovýchovnou práci anebo propagandisty.

(5) Zápočet dob podle odstavců 1 až 3 se provede též tehdy, jestliže je po dni nabytí účinnosti tohoto zákona přijat do služebního poměru příslušník, který již ve služebním poměru byl. Do této doby se nezapočítávají doby podle odstavce 4.

(6) Při výpočtu měsíčního služebního příjmu příslušníka, jehož služební poměr trval před nabytím účinnosti tohoto zákona a skončí do 31. prosince 2006, se postupuje jako při výpočtu měsíčního služebního příjmu příslušníka, jehož služební poměr vznikl ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona, a to za podmínek stanovených v § 166 odst. 1.
---------------------------------------------------------------- --
76) Zákon č. 82/1998 Sb., o odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu veřejné moci rozhodnutím nebo nesprávným úředním postupem a o změně zákona České národní rady č. 358/1992 Sb., o notářích a jejich činnosti (notářský řád), ve znění pozdějších předpisů.
90) Zákon č. 76/1959 Sb., o některých služebních poměrech vojáků, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon. č. 100/1970 Sb., o služebním poměru příslušníků Sboru národní bezpečnosti, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 334/1991 Sb., o služebním poměru policistů zařazených ve Federálním policejním sboru a Sboru hradní policie, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 410/1991 Sb., o služobnom pomere príslušníkov Policajného zboru Slovenskej republiky, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků Policie České republiky, ve znění pozdějších předpisů.
Zákon č. 527/1992 Sb., o Bezpečnostní informační službě České republiky, ve znění zákona č. 316/1993 Sb.
Zákon č. 154/1994 Sb.
Zákon č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání, ve znění pozdějších předpisů.
91) Čl. VI zákona č. 113/1997 Sb., kterým se mění a doplňuje zákon České národní rady č. 13/1993 Sb., celní zákon, ve znění zákona České národní rady č. 35/1993 Sb., zákon č. 54/1956 Sb., o nemocenském pojištění zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 32/1957 Sb., o nemocenské péči v ozbrojených silách, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 88/1968 Sb., o prodloužení mateřské dovolené, o dávkách v mateřství a o přídavcích na děti z nemocenského pojištění, ve znění pozdějších předpisů, a zákon České národní rady č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.
§ 44 zákona č. 230/1992 Sb., o Federální železniční policii.
§ 21 odst. 3 zákona č. 238/2000 Sb.



§ 225

(1) Příspěvek za službu poskytovaný podle dosavadních právních předpisů se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona, a to ve výši, v jaké náležel ke dni, který předcházel dni nabytí účinnosti tohoto zákona.

(2) Bývalému příslušníkovi, kterému podle dosavadních právních předpisů zanikl nárok na příspěvek za službu z důvodu vzniku nároku na starobní důchod nebo kterému z tohoto důvodu nárok na příspěvek za službu nevznikl, se nárok na příspěvek za službu obnoví a příspěvek za službu na žádost bývalého příslušníka se přizná ode dne účinnosti tohoto zákona, jestliže neuplynulo více než 2 roky ode dne zastavení výplaty nebo ode dne skončení služebního poměru z důvodu zakládajícího nárok na příspěvek za službu, a to ve výši, v jaké byl naposledy vyplácen, popřípadě, jde-li o první přiznání, v jaké by k datu skončení služebního poměru náležel. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.

(2) Bývalému příslušníkovi, kterému podle dosavadních právních předpisů zanikl nárok na příspěvek za službu z důvodu vzniku nároku na starobní důchod nebo kterému z tohoto důvodu nárok na příspěvek za službu nevznikl, se dnem účinnosti tohoto zákona vyplácí věrnostní příplatek k důchodu v případě, že mu vznikl nárok podle § 163a.





Platné znění zákona č. 221/1999 Sb., o vojácích z povolání, ve znění zákona č. 155/2000 Sb., zákona č. 129/2002 Sb., zákona č., 254/2002 Sb., zákona č. 309/2002 Sb. a zákona
č. 362/2003 Sb., s vyznačením navrhovaných změn a doplnění
(výňatky)


§ 133

(1) Výše výsluhového příspěvku může činit nejvíce 55 % průměrného měsíčního hrubého platu. Byl-li voják zařazen jako výkonný letec nebo konal službu zvláštní povahy nebo zvláštního stupně nebezpečnosti alespoň po dobu 5 let anebo konal službu v zahraničí za zvlášť nebezpečných podmínek podle § 120 odst. 3, může výše výsluhového příspěvku činit nejvíce 60 % průměrného měsíčního hrubého platu.

(2) Ministerstvo stanoví vyhláškou, kdo je považován za výkonného letce a která služba je službou zvláštní povahy nebo zvláštního stupně nebezpečnosti.


§ 133
(1) Výměra výsluhového příspěvku nesmí překročit ke dni jeho přiznání částku ve výši 0,9násobku průměrné nominální měsíční mzdy fyzických osob v nepodnikatelské sféře dosažené podle zveřejněných údajů Českého statistického úřadu za předminulý kalendářní rok.
(2) Nárok na výplatu výsluhového příspěvku zaniká nejpozději dnem 31. prosince kalendářního roku, v němž voják dovršil věku 65 let.



§ 134a
Věrnostní příplatek k důchodu
Voják, jehož služební poměr trval po dobu minimálně 10 let, má nárok od 1. ledna kalendářního roku následujícího po roce, v němž dovršil věku 65 let, na věrnostní příplatek k důchodu, a to v případě, že mu je vyplácen starobní důchod. Výměra věrnostního příplatku k důchodu činí 200,- Kč měsíčně za každý ukončený rok trvání služebního poměru po 31. prosinci 1992. Vláda může nařízením výměru věrnostního příplatku k důchodu zvýšit.
  25.01.2008 22:52 XXX
 
Překlopeno u NOSP. Už je to tady.To je Ivanova první prohra. Jen tak dál a třeba se to spraví k lepšímu.

Aktuální informace - 25. 01. 2008

Vážení kolegové,

tak, jak jsme dnes informovali několik desítek z Vás telefonicky nebo osobně, můžeme nyní potvrdit, že nebude vydán předpis, kterým by měl být nově stanoven výčet útvarů Státní bezpečnosti s kontrarozvědným zaměřením pro účely lustračního zákona a zápočtu dob do doby rozhodné pro výsluhový příspěvek.

Není tedy důvod se obávat nějakého nebezpečí nečekané změny v této oblasti, která by vedla k dalšímu oslabení personálního stavu v Policii ČR.

Pokud v současné době zvažujete ukončení služebního poměru právě z těchto důvodů, neváhejte se kdykoliv obrátit na mě (telefon, e-mail), případně na další kolegy z vedení NOS PČR. Jsme schopni Vás informovat podrobně.

JUDr. Milan Štěpánek, předseda
  26.01.2008 03:34 jarda
 
Jen jestli v tom Štěpánek nejede s Langerem a nekryje mu záda. Vrána vráně oči nevyklove.
  26.01.2008 08:03 Pavel
 
Je to dobrá zpráva.Otázkou je na jak dlouho to dal I.L. zpátky do šuplete a vytáhne to,když to nebudeme vůbec čekat.Už jim nevěřím ani slovo.
  26.01.2008 08:33 ***
 
for Pavel

Máš bohužel pravdu.Zase tu máme navíc další nejistotu.
  26.01.2008 11:13 Petr
 
Oceňuji současnou snahu NOSP. Bohužel, stále zůstává otázka po stávajících zkušenostech s PP a panem ministrem, nakolik mohu věřit byť i jedinému jejich slovu.
Ať se nediví, ale já už nevěřím.
  26.01.2008 18:42 degradovaný
 
Jasně, že musel rezignovat, protože když mu z PP řekli kolik poldů si to podalo, tak to musel smést ze stolu. Ale jak píše Pavel, na jak dlouho? Tato akce byla pečlivě utajovaná tak, že o tom nevěděl ani PP. Jen někdo, kdo nás má rád , asi z NBÚ (nebo se někdo svinsky spletl) to pustil mezi lidi. Někteří funkcionáři totiž dostali pozitivní výsledek lustrace na základě ještě neexistujícího NMV. No není to Absurdistán? Je!
  26.01.2008 20:33 q
 
to jsou jistoty, asi jako vsadit sportku a objednat si barák za výhru
  27.01.2008 10:21 Pavel
 
Docela by mě zajímalo,co tomu dnes říkají někteří kolegové,když si přečtou příspěvek - degradovaného,kteří tady ještě nedávno psali,že je to zase další fáma.
  28.01.2008 17:01 Luboš
 
Luboš

Vážený pane předsedo nevím na základě čeho se dá usuzovat, že nebude podepsán nebo vydán předpis, kterým by měl být nově stanoven výčet útvarů StB s kontrarozvědným zaměřením pro účely lustračního zákona a zápočtu dob do doby rozhodné pro výsluhový příspěvěk, když jeden můj kolega obdržel v minulém týdnu nové lustračnín osvědčení s výsledkem (pozitivní) a naopak druhý kolega s výsledkem negativním. V prvním případě se jedná o kolegu, které před rokem 1990 sloužil na OPK a druhý kolega před rokem 1990 sloužil na rotě PS. Dle zákona o zpřístupnění svazků vzniklých činností bývalé StB byly do bezpečnostních složek bývalé Stb zahruty i Správa pasů a víz pod kterou spadaly všechny OPK z čehož vyplývá pozitivní lustrace v případě mého prvního kolegy. V případě druhého kolegy tomu tak není neboť útvary PS nikdy nespadaly pod SNB. Dle mých informací existuje prý vyjímka MV, která toto umožňuje. Otázka je, jak dlouho? Nebýt těchto lustrací nikdo by se nedověděl o těchto praktikách až do doby ukončení služebního poměru, kde by nebyly započteny některé doby rozhodné pro výsluhové nároky.
  25.01.2008 22:10 JOb
 
Pplkovníkovi.
Když jsi tak chytrý, znalý a spravedlivý (zde) ke všem, sděl nám kolik má vypočtený celý příspěvek za svoji službu odcházející krajánek středočeský.
Již tu jednou byla na toto téma diskuse, ale to jsme se tu bavili jen samá "chátra" tak to pplk. rozsekni.
Tipy byly 50 litrů a více. Tak kolik má?
A aby jsi to nepletl i s důchodem!
Tedy úplně celý příspěveček!
  26.01.2008 03:36 jarda
 
Tvoje starosti bych chtěl mít! Pracuj, snaž se, staň se krajským ředitelem, služ ta léta, která odsloužil on a pak uvidíš, kolik dostaneš. Jinak jsi zřejmě ještě z policajtova ho... jen pára, tak děláš dusno.
  26.01.2008 12:53 RDM
 
No Jardo není lehké stát se krajským ředitelem. Ne každému vyhovuje modré pojetí světa. Na této úrovni už je to o politice a ne o schopnostech. A tvojí terminologií , to dusno o kterém mluvíš, není pára z lejna kolegy , ale z výkalů co nám padají na hlavy. Hádej odkud ……..
  26.01.2008 12:54 pro jarda
 
Ty si opravdu myslíš,že dejme tomu za 20 až 30 let bude renta (jestli nějaká bude) u někoho 3 x větší než bude průměrný plat (v čistém),jak je to nyní? Doufám,že naivita nejde ruku v ruce s věkem.Nemělo by to být naopak?
  26.01.2008 13:22 asistent
 
...nechápu, jak někdo, kdo chodí do práce má menší příjem, než ten, který pobírá rentu, nebo důchod....asi to tak má být!
  26.01.2008 17:35 Pavel
 
pro asistent

"...nechápu, jak někdo, kdo chodí do práce má menší příjem, než ten, který pobírá rentu, nebo důchod....asi to tak má být!"

Nemá to tak být,jsme ve světě rarita.Mám plno kolegů kamarádů na západ od našich hranic. A nikdo mi to nevěří,co je u nás možné,včetně degradace.
  26.01.2008 18:32 pro asistent a Pavel
 
i tady na stránkách se objevily skutečnosti, že na západ od našich hranic mají renty od 60% výše z hrubého platu, po kratší době služby než u nás. Tady máš max.50% svého hrubéhio platu, po 30-ti letech. tak poklud umítě počítat, je jasné, že po odsloužených 30-ti letech máte (i ve stejné platové třídě) vyšší hrubý plat než po např. 10-ti, 15-ti,... letech.Takže sloužíte-li 5,10,15,... let jistě máte možná menší hrubý plat než ten po 30-ti letech rentu. Ale dosloužíte-li do těch 30 let služby budete na tom oba pánové i další stejně, tak nezáviďte a snažte se.....
  26.01.2008 19:34 Pavel
 
Kde máš ty chytráku záruky,že až bude mít někdo odslouženo 30 let,když má nyní 5,10,15 budou podmínky stejné,jako nyní. To už paskvil 361 nebude dáááávno platit.A co to tady plácáš za nesmyslné počty? Od nás odešel koncem roku kolega z přímého výkonu po 30 letech a dostal rentu 16.200,- . Já tady píšu o papaláších,kteří se rentu zvednou tučnou odměnou několikrát za sebou. A,když odejdou mají i 2x větší rentu,než kolega za stejné roky. To mě přímo sere.
  26.01.2008 20:14 pro Pavel
 
... tak si hochu nejdříve srovnej myšlenky a potom piš. V Tvém původním příspěvku nebylo "o papaláších" ani slovo. Ale zase je pravda, že i jim se renta odvíjí od jejich platu. No a jaký byl plat???? toť otázka, ale s Tvým příspěvkem ohledně renty zjevně nesouvisí,.... A co bude až ty budeš mít odslouženo 30 let Ti nikdo neřekne, protože i zítra může být vše jinak než dnes,... Tak žij realitou a ne nějakou imaginární utopií a přestaň rýpat do druhých,...
  27.01.2008 09:41 Pavel
 
"Tak žij realitou a ne nějakou imaginární utopií a přestaň rýpat do druhých,..."

No samozřejmě,že žiju realitou,která ale čerpá z minulosti,jako u každého z nás.A tato minulost,byla pro nás z přímého výkonu o dost veselejší.
A jestli je pro tebe paskvil 361 a jeho budoucí novela,projev předsedy vlády,zmrazení platů,zatím nepodepsané NMV o dalších lustracích,která už dopadne na pěšáky před rokem 89.................imaginární utopií nebo dokonce rýpání, TAK PRO MĚ ANI NÁHODOU.

A přečti si laskavě i další příspěvky o "rýpání", které jsou od jiných kolegů možná dokonce REÁLNĚJŠÍ !!! Nejsem zdaleka sám,kdo jim vidí aspoň trochu do karet.
  27.01.2008 19:46 pro Pavel
 
Kdo nechce pochopit, nepochopí. Pleteš "páté přes deváté". Nedivím se vtipům o policistech, bohužel jsou velmi často reálným odrazem skutečností, chce to jen vynechat emoce, zapojit mozek, pokud není dostačující vlastní, tak i kolegův. Původně jsi"napsal""...nechápu, jak někdo, kdo chodí do práce má menší příjem, než ten, který pobírá rentu, nebo důchod....asi to tak má být!"Nemá to tak být,jsme ve světě rarita.Mám plno kolegů kamarádů na západ od našich hranic. A nikdo mi to nevěří,co je u nás možné,včetně degradace.".... tedy o papaláších ani slovo.,.... poté jako reakce na "i tady na stránkách se objevily skutečnosti, že na západ od našich hranic mají renty od 60% výše z hrubého platu, po kratší době služby než u nás. Tady máš max.50% svého hrubéhio platu, po 30-ti letech. tak poklud umítě počítat, je jasné, že po odsloužených 30-ti letech máte (i ve stejné platové třídě) vyšší hrubý plat než po např. 10-ti, 15-ti,... letech.Takže sloužíte-li 5,10,15,... let jistě máte možná menší hrubý plat než ten po 30-ti letech rentu. Ale dosloužíte-li do těch 30 let služby budete na tom oba pánové i další stejně, tak nezáviďte a snažte se....." již píšeš cosi o "papaláších",.... poté další reakce z které není vůbec patrné "co měl básník na mysli". Již na další nemíním reagovat, protože jak je již uvedeno : "... tak si hochu nejdříve srovnej myšlenky a potom piš. V Tvém původním příspěvku nebylo "o papaláších" ani slovo. Ale zase je pravda, že i jim se renta odvíjí od jejich platu. No a jaký byl plat???? toť otázka, ale s Tvým příspěvkem ohledně renty zjevně nesouvisí,.... A co bude až ty budeš mít odslouženo 30 let Ti nikdo neřekne, protože i zítra může být vše jinak než dnes,... Tak žij realitou a ne nějakou imaginární utopií a přestaň rýpat do druhých,..." A ZÁVĚREM tI PŘEJI hodně štěstí do dalších let, ať jich také odsloužíš alespoň těch 30!!!
  27.01.2008 22:35 Pavel
 
Tak nakonec já pletu "páté přes deváté". Příště to nech psát svého kolegu,ale jen samotného,cituji:

Ale dosloužíte-li do těch 30 let služby budete na tom oba pánové i další stejně, tak nezáviďte a snažte se....."

A co bude až ty budeš mít odslouženo 30 let Ti nikdo neřekne, protože i zítra může být vše jinak než dnes,...
  25.01.2008 20:02 Policista dlouho sloužící <fesoj@post.cz>
 
Pane ministře,
dnes jsem se dozvěděl, že nějakým rozhodnutím budou změněny výsluhové nároky policistů, kteří sloužili ještě před rokem 1990.Neodešli do civilu protože chtěji i nadále sloužit a řešit problémy společnosti v oblasti odhalování trestné činnosti a protože jsou déle sloužící jsou asi nepohodlní a tak se jim prostě odečtou roky a spadnou do podprůměru v mzdách.Proč rovnou neřeknete odejděte my vás nechceme, nepotřebujeme, bylo by to asi rovnější.Nepředpokládám odpověď, protože to se tu nenosí.Děkuji
  25.01.2008 20:16 Stb
 
Jsou to převážně taky"důchodci" a proč mají brát peníze policistům živitelům rodin.
  25.01.2008 22:01 Jan
 
"Estébáku",
nepleť si hovna s ořechy, o důchodcích
pan "Policista dlouho sloužící "
nic nepsal. Takže se buď před psaním zamysli
a nebo se raději nevyjadřuj na veřejném místě!
  25.01.2008 22:04 pro StB
 
Co to tady plácáš za hlouposti, i ti co sloužili před rokem 1990 jsou policisté - kolegové, kteří určitě do současné doby odvedli podstatně více práce než jsi stihl dosud Ty a nejsou všichmi důchodci, kterým budeš mimochodem jednou i Ty. A i oni jsou živitelé rodin. A "brát peníze policistům..." co je to za nesmysl?? Nejdříve uvažuj a potom reaguj, jinak se ztrapňuješ, naštěstí pro Tebe anonymně.
  25.01.2008 22:59 XXX
 
4 Stb.
Podle toho co píšeš, tak jsi mladej zobák, který je blbý jako dlabaný troka a pro samolibost si do toho zobáku nevidí. Ty si myslíš, že ten kdo začal sloužit před rokem 1990 je každý důchodce, nebo estébák. Jsem jeden z nic, sloužím 30 let, s STB jsem neměl nikdy nic společnýho, a do důchodu mám taky ještě hodně daleko, protože v 55 jsem odejít nemohl. I my máme svoje rodiny a taky je musíme živit. Někteří z nás živí i taková telata jako jsi ty. Nezlob se, ale slušněji to napsat nešlo. Docela jsi mě s tím nadzvedl.
  26.01.2008 11:08 Pro Stb
 
Připomínáš mi kočárového koně. Klapky na očích, před sebou svou hrst sena za kterou se ženeš, nevidíš, neslyšíš, nepřemýšlíš. Jen tvoje "já, já, já". Prostě mladý, sobecký, arogantní .... Tvé okolí tě asi musí milovat.
  26.01.2008 13:11 ???
 
No jasně.Důchodci a VUMLISTI si na náš úkor polepšili díky paskvilu 361 a my v přímém výkonu budeme nakonec - sobecký a arogantní. Může tady někdo napsat,kdo si platově pohoršil díky 361 a NENÍ v přímém výkonu a nedělá na směny?
  26.01.2008 13:46 XXX
 
Pro ???
Kolego ty si myslíš, že všicni déle sloužící mají VUML. To jsi ale na velkém omylu. Jak jsem psal jinde sloužím 30 let, mě je 55 let. Co z toho plyne. Mládí v prdeli a do důchodu daleko. Jestli si myslíš, že jsem si na tvůj úkor polepšil, tak to jsi taky vedle. Celých 30 let sloužím v přímém výkonu Po přijetí 361 jsem byl zařazen do 5TT/10 st. a měsíčně jsem si polepšil o 2000,-Kč hrubého oproti dřívějšímu zařazení dle 186 kdy jsem byl v 9 TT/10 st. Myslím si, že to ovšem na tvůj úkor určitě nebylo. Zajisté jsi mladý, perspektivní a hlavně vysokoškolsky vzdělaný, tak máš možnost postupu když se ti na chodníku nelíbí. A jestli na to nemáš, nebo se ti dole líbí, tak si nestěžuj - každému podle jeho zásluh.
  26.01.2008 18:59 samet
 
Pryč s důchodci a bolševiky předlistopadovými.
  26.01.2008 22:57 riflovina
 
Pryč s tuneláři, zloději a spekulanty posametovými.
  25.01.2008 19:50 Konečně něco rozumného
 
Dle informace z NOSu, dnes odpoledne akceptoval MV požadavek NOSu a odmítl podepsat nové NMV ke zpřísnění lustrací a označil tento seznam za nesmyslný. Takže to vypadá, že NOSP tentokráte uspěl. To je jen dobře.
  25.01.2008 19:54 Je to dobře,
 
byla by škoda každého dobrého policisty, který by k vůli tomu odešel.
  25.01.2008 23:00 XXX
 
Viz příspěvek trochu výše.
  26.01.2008 03:42 jarda
 
Zřejmě má Langer strach, že mu pak nezbude nic jiného, než vzít Martinů pod pazuchu a vyrazit s ním ve dvojhlídce do ulic. Již jsem to jednou psal: Když byl Štrougal ministrem zemědělství, nebyly brambory. Pak byl ministrem vnitra, tak nebyli policajti. A to bylo v 60. letech. Jsme o cca 40 let dál a ministr vnitra může být klidně i ministrem zemědělství, vyjde to nastejno. Konec konců, Langer je ministr vnitra a informatiky, proč mu ještě nepřidat zemědělství, průmysl a hlavně, hlavně zdravotnictví. Vždyť je lékař, ak ať nám předvede, že tu medicínu nevystudoval jenom proto, že dělal nějaké funkce a ve škole měl známé.
  25.01.2008 19:23 Kolaps
 
Lepší odejít než se nechat houpat.
  25.01.2008 20:07 Myslíš,
 
že točení na Ruském kole je pouhé houpání přísl. BS.
  25.01.2008 19:13 YYY
 
Souhlas, odtajni se, hrdino podplukovnická!!!
Taky bych velice rád přijel, rukou bych ti ale rozhodně netřásl, ale ty mě taky asi ne. Jsem zřejmě ten samej zmetek, jako je Petra Lhotáková. Jsem totiž taky jen obyčejný polda z ulice.
Je tu ještě nějaký zmetek podniku?????? Takové to přirovnání se hnusný, surový a nehodný jakéhokoliv podplukovníka, chápeš vůbec tu svojí nadřazenost, nadutče ?
  25.01.2008 21:52 RDM
 
A proč by to dělal. Jen píše své názory. Hloupé ve své loajalitě, ale proč ne. Kazeň musí byt.
Pane pplk. znáte to o té písní a chlebě ? Jenže problém je, že vy k tomu chlebu dostáváte i buček. A ti dole ……… ve vší slušnosti.
  25.01.2008 23:49 npor.
 
je velká pravděpodobnost, že i podplukovník byl na ulici. Možná se ještě dovede vcítit do tvé role, ale ty jsi ubohej magor a vůbec nechápu jak jsi prolezl psychotestama. Jasně, že Petra není zmetek, stejně jako plukovník. S tím, že se tady každej otírá o vedení má pravdu. Přeju Ti aby ses dostal na Správu nebo přímo na PP. Teď v podstatě odpovídáš jen za sebe, v klidu si nadáváš na blbý předpisy, který ani nečteš, protože jim nerozumíš a jejich moc. Odpovědnost za kvalifikovanější práci asi nechceš, protože jí nezvládneš. No a někdo by Ti taky mohl nadávat do zmetků podplukovnickejch - anonymně.
  25.01.2008 19:13 XXX
 
Vážený pane podplukovníku j.n.
Máte úplnou pravdu, že pokud chci diskutovat očekávám slušné jednání a to samozřejmě z obou stran. Rád bych Vás upozornil na skutečnost, že spousta policistů je znepokojena situací u Policie ČR. Tuto nespokojenost dávají najevo třeba na tomto a jiných diskusních fórech. Ovšem problémy zde nadnesené nikdo neřeší. Z toho jsou frustrovaní a pak dochází zbytečně v jejich vyjadřování k hrubosti a sprostotě a to aby dodali důraz na svoje nářky. Myslíte si, že vedení PČR i MV dělá vše proto, aby podřízení byli spokojení ? Proč nejsou řešeny problémy na které je stále poukazováno a proč vedení PČR ale hlavně pan ministr I.L. dělá se jako že je vše v pořádku ? Vždyť spousta na DF zveřejněných názorů a kritiky je zcela adresných a oprávněných. Nový služební zákon přinesl velmi mnoho nespravedlností. Já si myslím, že v tomto vedení zklamalo na celé čáře, že řadoví policisté spoléhali na Vás, že budete tyto nespravedlnosti a připomínky řešit a budete hájit zájmy svých podřízených a nejen svoje. Zdraví Vás bývalý poručík - inspektor, dnes praporčík - inspektor.
  26.01.2008 12:13 Klokan
 
Až moc podobné s názorem Jihočecha reagujícího na podplukovníka nemyslíš? Okopírováno a mírně změněno. To si nedokázal vymyslet nic sám ?
  25.01.2008 18:12 Petr
 
Nechtěli by jste policii řídit nakonec sami?

Zase tak špatný nápad to není. Podívejte se,jak si vede MP bez PP,KŘ,OŘ a já nevím jakých dalších ředitelství, institucí a úřadů.Ale ono to k tomu stejně spěje.
"Takže stěží někdo ,kdo nastoupí může očekávat platové podmínky, jako policista déle sloužící několik desítek let" V tom máte pravdu,ale stěží může někdo očekávat nástupní plat 12.500 čistého za 13 měsíců ve službě. To má můj soused v kotelně,který je tam 4 hodiny denně.
  25.01.2008 18:34 .-.
 
no - ono 12.500 čistá ruka za chození do školy není k zahození. kdo ti kde dá takové stipendium?
  25.01.2008 18:52 XXX
 
Drahý kolego, hovoříš nesmysly. Pokud je mi známo, tak nejnižší plat u PČR co může někdo dostat je v základu 1TT/1 st. 13680 Kč, respektive 15050 Kč. Zajímalo by mě kde jsi přišel na 12500 čistého za 13 měsíců.
  25.01.2008 18:57 ?
 
Jo,když nemáš mladou rodinu,tak je to sranda.Ale po ZOPCE,když jdeš do Prahy a máš 15 litrů na ruku a dojíždíš domů za své,tak si připadáš,jak žebrák.
  27.01.2008 11:18 xxxpornomix
 
taky tě tam nikdo chodit nenutí
  25.01.2008 16:32 pplk.j.n
 
pplk.j.n
Pokud chci s někým diskutovat, tak si musím uvědomit, že tato široká diskuse s laskavým svolením Min.Vnitra od Vás očekává určitou úroveň. Velice obdivuju našeho Min. Vnitra , že po celodenní namáhavé a vyčerpávající práci si v malé chvilce volna počte některé názory. Otázkou je tedy co si o svých podřízených pak pomyslí.
Vážení. Musíte si uvědomit, že práce u bezpečnostního sboru je náročná. Tato je spletitá velkým množstvím zákonů, služebních předpisů a nařízení. Takže kázeň je velice nutná. Je to práce koncipovaná jako celoživotní. Takže stěží někdo ,kdo nastoupí může očekávat platové podmínky, jako policista déle sloužící několik desítek let. Z různých článků diskutéru je zřejmé , že se mnohým nelíbí ani plus a ani mínus. Když policisté starší generace 30 let a více odchází na zasloužilý odpočinek, tak jsou to bolševici, komouši a já již nevím jak jsou různě nazývány. Pokud ale nastává jakási generační obměna i na velících funkcích, tak je taky zle. Pak se zase poukazuje na mladé plukovníky apod. Myslí si snad někdo s diskutérů , že se policie bude řídit sama. A to zespodu? Pochopitelně řídící důstojníci mají větší zodpovědnost , tudíš i platově a samozřejmě , že do budoucna se toto odrazí i v souciální sféře. Tedy upřesňuji samozřejmě i ve výluhových nárocích. Můj názor a předpokládám , že nejen můj je ten, že pokud někdo neprovede kvalitní služební zákrok a ať již svou neschopností, nepozorností nebo způsobením jinými faktory nemůže očekávat služební odměnu .Musí za tento nést plnou zodpovědnost. Ačkoliv nebylo zveřejněno celkové vyhodnocení služebního zákroku se všemi klady i zápory prošetřujícími orgány , už si někdo stěžoval dokonce i ve sdělovacích prostředcích. A co kdyby tak tomu bylo naopak? Pak by si stěžovatel stěžoval na svá práva i přesto, že je sám nedokáže dodržet na určité úrovni. Už jste někdo viděl, že by dělník vyrobil zmetek a toto zveřejnil s tím, že pošpiní vedení podniku? Pokud někdo zde vysloví trochu jiný názor okamžitě se stává terčem vulgárních útoků urážek. Takže jak by jste si to někteří představovali? Umíte kromě hrubosti , závisti a neslušnosti i něco jiného? Nechtěli by jste policii řídit nakonec sami?
  25.01.2008 17:05 mutin
 
Opravdu si myslíte , že přivést policie k totálnímu rozpadu bylo pro pana ministra tak vyčerpávající ? Souhlasím s Vámi v tom ,že človíček ,který nastoupí nemůže chtít tolik peněz jako např. já po 17 letech (nebo chtít může ,ale pak patří asi jinam).Souhlasím i s tím, že důstojníci mají větší zodpovědnost a tudíž plat (tedy pokud tu zodpovědnost nepřenesou na někoho jiného což v mnoha případech dělají. No a ten plat ANO , ale neslučuje se to s tím co MV tvrdíval, že nejví c musí mít lidi na ulici.) A dostáváme s k jádru zakopaného psa a to k odměňování. Píšete o nekvalitně provedené zákroku versus odměně. A co naopak? Kvalitně provedený zákrok, výsledky atd. Nevím jak kde , ale tady u nás to chodí tak ,že ,,mužstvo,, se snaží , nosí výsledky , objasňuje atd. , ale odměna skončí na stole vedoucího . A ne malá. Jsou to odměny okolo 5-10000 Kč. A mužstvo? To si během roku rozdělí co zbude. Na hlavu to dělá v průměru 2000,- /rok. Myslíte si že to je odměna? Pro mě ne .Předpokládám , že tím špatně provedeným zákrokem jste myslel zákrok p. Lhotákové. Nejsem samozřejmě obeznámen se vším okolo tohoto případu , vím jen to co prošlo médii,internetem a intranetem , ale podle tohoto ten zmetek (jak to přirovnáváte k fabrice) vyrobil někdo jiný. Podle mě nejprve operační (jak si může dovolit neposlat pomoc hlídce? ) a posléze vedoucí zmíněné p. Lhotákové (jak si může dovolit zamítnout nebo odložit její žádost o vyšetření u lékaře ? ) . No nicméně myslím , že každému je už teď jasné jak celá kauza dopadne. Kdyby p. Lhotáková případ neprohnala médii,tak by se to nějak udělalo a ututlalo. Ale teď ? Potřebujou viníka , toho kdo to celé zpackal. A kdo to bude? Paní Lhotáková přeci. Vždyť jako je to všude tak i u policie ,,ruka ruku meje,, a vedení nikdy nepůjde proti sobě .
  25.01.2008 18:27 Jihočech
 
Vážený pane podplukovníku !
S velkou pozorností jsem si přečetl Vaše názory a v mnohém s Vámi souhlasím. Práce s lidmi je velice náročná a co je velmi náročné zejména na psychiku je umět nést zodpovědnost za své lidi - podřízené. Ale rád bych upozornil na jednu skutečnost. Spousta policistů je znepokojena situací u Policie ČR. Svoji nespokojenost dávají najevo třeba na tomto diskusním fóru. Ale jejich problémy nikdo neřeší. Z toho jsou flustrovaní a zbytečně se uchylují k hrubosti a sprostotě. Myslíte si, že management policie dělá vše proto, aby podřízení byli spokojení ? Proč se problémy na které je stále poukazováno neřeší a dělá se jako že je vše v pořádku ? Vždyť spousta zde zveřejněných názorů a kritiky je zcela oprávněná! Nový zákon přinesl skutečně dost nespravedlností a já myslím, že řadoví policisté spoléhali na Vás jako management, že budete tyto nespravedlnosti řešit a budete hájit zájmy svých podřízených. Z toho všeho poté vzniká v policii nepříjemná atmosféra, která má za následek jenom závist. Sloužím u Policie ČR od roku 1991 a musím říct, že bylo mnohem lépe. S pozdravem kapitán.
  25.01.2008 18:49 x
 
Pane plukovníku,
plně s Vašim příspěvkem souhlasím, ale není přece možné, pokud po nás nadřízení požadují něco, co nedává logiku. Viz. informátoři, kvantita spisů na úkor kvality. Legalizace výnosů je logické, že bude spis trvat delší dobu, než je obvyklé a oni to nechápou. Prosím Vás zamyslete se nad tím, pokud nejste odtržen od reality a víte o čem hovořím. Nemá smysl se zde rozepisovat.
  25.01.2008 18:53 x
 
Pane plukovníku,
nyní jsem si přečetl Váš níže uvedený příspěvek a musím říci, že ruším to, že s Vámi soulasím a sděluji Vám, že jste blbec a vylýzanec a běžte se vycpat s Vašim názorem.
  25.01.2008 18:54 Petra Lhotáková
 
Drahý pane podplukovníku,

musím Vám vyseknout pochvalu, neboť lepší reklamu, než dotčený podplukovník mužstvo nenadchne tolik, jako "zmetek", co si dovolil zveřejně poukázat na evidentní pochybení "vedení podniku".
Zajímavé je, že Vaše milé reakce na mou osobu začali zrovna v době, kdy jsme podali oficiální stížnost na vedení OOP Vlašim, OŘ Benešov a jistého plk., nyní již ředitele správy Stč kraje.
Doporučuji Vám držet se dál své kancelářské pozice, nenechte se víc rozčilovat věcmi, které se Vás osobně netýkají a pokud týkají, o čemž nepochybuji, věřte, že ani mě se výroba zmetků a navíc jejich tolerování v podnice nelíbí.
S přáním krásného večera
Petra Lhotáková
  25.01.2008 19:06 mazec
 
Tak to je mazec! Měl by ses odtajnit, podplukovníku, přijel bych ti osobně potřást pravicí. Tak kde sloužíš? Vlašim, Benešov nebo správa středočechů?? Kolegové by prý se mnou jeli taky, protože většího machra jsme zřejmě ještě neviděli!

pro Paní s velkým "P" Petru Lhotákovou
- děkujem, to je mazec!!!
  25.01.2008 19:15 YYY
 
Souhlas, odtajni se, hrdino podplukovnická!!!
Taky bych velice rád přijel, rukou bych ti ale rozhodně netřásl, ale ty mě taky asi ne. Jsem zřejmě ten samej zmetek, jako je Petra Lhotáková. Jsem totiž taky jen obyčejný polda z ulice.
Je tu ještě nějaký zmetek podniku?????? Takové to přirovnání se hnusný, surový a nehodný jakéhokoliv podplukovníka, chápeš vůbec tu svojí nadřazenost, nadutče ?
  25.01.2008 20:15 muf
 
ty jsi zmetek, podpodpodpodplukovníku
  26.01.2008 11:11 jarda
 
Ty jó, to je síla! Buď se jmenuješ ve skutečnosti Martinů nebo Langer, jinak není možné, aby někdo jiný takový blábol napsal. Ještě by´s mohl být z Inspekce MV, tam jsou taky takové tupé hlavy.
  26.01.2008 19:53 asdf
 
když polda upozorní na nedostatky, podrazy, na nedodržování základních práv, špínu u firmy (což je i ze zákona 361/2003Sb.jeho POVINNOSTÍ), tak vyrábí zmetky? Tak jsi tomyslel podplukovnickej? :-))) vás tam víc takových, tak můžete jít klidně všichni do civilu na zaslouženou rentu, protože bez takových ta firma pojede i bez vedení.......
  25.01.2008 12:37 pplk.j.n.
 
Vážený Ch z N. Proč si ještě neodsloužíte 20 let a pak budete myslet i mluvit jinak. Myslíte si , že máte ve všem pravdu? On výsluhový příspěvek je skutečně za určité omezení. Za to, že se člověk více opotřebuje hlavně psychicky i fyzicky. Je to dorovnávání řekl bych dlužné částky za služby pro společnost. Pokud by bylo na mě. Tak bych výsluhy dával až po 20-25 létech skutečně náročné služby, zejména ve velících funkcích. Vy ,Lhotákové a jim podobni by u sboru neměli co dělat. Myslím si, že Vás nikdo k policii násilím nenutil. Bylo to Vaše svobodné rozhodnutí. Nebo ne ?
  25.01.2008 12:52 F1
 
Pro pplk.j.n.

To jste Vážený asi spadnul ze židle a nebo možná spíš z větší výšky.

Výsluhy zejména ve velících funkcích ? Tomu ani nemohu uvěřit, že jste něco takového mohl vůbec vypustit. Nenamítám nic proti odpovědnosti se zpovídat za službu, kterou odvádějí podřízení a toto někde obhájit v takovém postu.
Ale opravdu přemýšlíte tak, že ti pěšáci v každodenním styku s drbany, s toxikomany, různými agresivními grázly, kteří nám doslova prokopou mříze v místnostech pro předvedené, z demolují dveře skokem hlavou do dveří a spousty dalších chuťovek ve dne v noci, v sobotu v neděli, ve svátkách, že tito lidé mají službu lehkou, když často nemají ani čas se slušně v klidu najíst.
Jste asi srandista a nevíte vůbec co se děje " tam dole ". Jestli tohle myslíte Vážně, tak jste již skutečně ztratil schopnost vidět " realitu " a to je jen smutné nic víc, nic míň a tedy se nedivím, jsetli tam " nahoře takto uvažují o podřízených " Fuj tabjl. Odplivl jsem si, ale na balkon ne doma, jsem slušný člověk.
  25.01.2008 12:58 F1
 
A jako doplněk by jste se musel podívat někam jinam mimo ČR. Například v armádě ve Francii odchází do důchodu poddůstojnící po 15 letech služby. Důstojnící mají nárok odejít až pod 25 letech, tedy musí ještě dalších 10 let nasloužit. Proč asi je to takto zařízené - odpovím, protože chápou že ti v " zákopech jsou dříve na odchod, než ti velící.
  25.01.2008 13:08 Pavel
 
Tak jestli zákon a novelu k 361 dávají dohromady podobní mudrlanti,tak už chápu,proč máme u policie podstav. Já,kdybych byl na vašem místě,tak bych dal rentu až po 35ti letech,ale jen policistům v kancelářích. A o víkendech a svátcích by sloužili na obvodech a dopravkách hoši z PP,protože by tam už nikdo z řadových nebyl.
Jo,ještě jste nám měl připomenout,že nás k policii nikdo nenutil a že za bránou stojí tisícovky dalších.
  25.01.2008 13:18 mazec
 
drahý pane podplukovníku,
můžete zde národu i mě napsat, čím vám konkrétně Lhotáková a jí podobní vadí, proč nemají u sboru co dělat ?
Nestyďte se a v klidu se rozepište. Času i místa zde máte dost. Takto by vás mohl kdokoli napadnout jinými názory, ale když ty své řádně osvětlíte, budete třeba pochopen.
  25.01.2008 14:07 Foun
 
Vážený pplk., a Tebe někdo k Policii nutil? V něčem s Tebou souhlasím, ale házet všechny do jednoho pytle není fér. Každý jednotlivec u sboru má to své místo. Nešlo by to bez řadových, ani bez velících. Otázkou je, kdo má být na jakém místě, v jakém hodnostním označení (záměrně neuvádím po staru HODNOST) a za kolik. A už vůbec to nepůjde dál, když padesátiletého podpraporčíka bude drbat dvacetiletý podplukovník z prezídia. Pokud chápeš, o co mi jde, tak je dobře, v opačném případě platí heslo, že potrefená husa se vždycky ozve.
  25.01.2008 14:10 mutin
 
Velevážený pane pplk Jardo Nejlepší (pplk.j.n.) : Nebudu se rozepisovat nad Vaším brekem , že lidé ve vedoucích funkcích jsou Ti , kterí jsou na tom nejhůře . Sám víte , že je to blábol nad bláboly futrál. Ale musím reagovat na Vaše cituji:Vy ,Lhotákové a jim podobni by u sboru neměli co dělat.,, Z tohoto cítím, že paní Lhotáková Vám zřejmě šlape na paty a máte z ní strach . Není to tak ? Neznám Vás , ale myslím , že si Vás dovedu živě představit . Dle mého názoru jste jeden z těch alibistických pupíků , který sedí minimálně na funkci velitele služby a ctí lidi od OŘ dále a pěkně jim pochlebuje. Paní Lhotákové přeji aby boj s větrnými mlýny vyhrála i když jak se říká proti větru nena......š .
  25.01.2008 14:20 degradovaný
 
Lidi, co na to reagujete? Je to provokace.
  25.01.2008 14:32 pro pplk.j.n
 
Za velitelské funkce bys dával výsluhu jó? To jsi pěknej blb, asi jeden z nich. Děláš ze sebe jen kašpara.
  25.01.2008 15:55 Pane pplk.j.n.
 
Až nebudou "u sboru" Lhotákové a jim podobní (a nebude to dlouho trvat a nebude nikdo), komu pak budete "velet"?
  25.01.2008 16:10 Pane pplk.j.n.
 
Máte pravdu v tom, že služba je náročná jak psychicky, tak fyzicky. Neberu vám psychickou zátěž na velících funkcích, s tou fyzickou jsou v pohodě. Na ulici ovšem zátěž na psychiku je stejná, ať je vám 20 nebo 60. Ale umíte si představit policistu po 60, jak hbitě nahání lumpíky? K tomu asi slouží ta výsluha, aby když už fyzicky nemůže, nemusel na stará kolena chodit na sociálku pro podporu, aby za službu vlasti vůbec přežil.Podívejte se na výsluhy v EU.
  25.01.2008 16:31 polda
 
Pro F1, nemluv nesmysly ve Francii jdou důstojníci do výsluhy po 25 letech protože do nich stát investoval a chce to z nich dostat. Stát se důstojníkem v e Francii není jednoduché, Praporčíci mohou odejít po 15 letech protože nejsou pro stát tak důležití, ne jak si to vykládáš ty.
  25.01.2008 18:21 Chytry z Nitry
 
Vážený pane pplk.j.n.
Neodsloužím si už ani jeden den, protože jak jsem již uvedl, tak bych už k bezpečenostnímu sboru nenastoupil ani za zlaté prase a kdyby mi některý ze synů sdělil, nedejbože dcera, že chce býti příslušníkem bezpečenostního sboru, tak bych ho proškolil tak, že by ho to už nikdy nenapadlo.
  25.01.2008 20:17 muf
 
Ty hňupe, co si jí furt bereš do huby? p. Lhotákovou, myslim.