Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  14.05.2010 18:49 Hemoroidy
 
Hemoroidy

21. června 2008, MUDr. Aleš Fibír
Přečteno: 206363x
Hemoroidy patří k nejčastějším onemocněním, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Jsou velmi časté i v internetové poradně.

•Jaká je příčina
•Jaké jsou příznaky
•První pomoc
•U lékaře
•Co neovlivníte
•Co můžete sami
•Máte riziko onemocnění?
•Jaká je léčba
•Jaké jsou možné komplikace
•Na co se nejčastěji ptáte
•Otestujte se
•Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Zlatá žíla nemusí vždy znamenat zlatý důl
Hemoroidy jsou jedním z nejčastějších onemocnění, ale k lékaři se s nimi moc nechodí. Sedm z deseti chirurgických dotazů v internetové poradně se týká hemoroidů, respektive jejich komplikací. Je tedy nejvyšší čas podrobně odpovědět na otázky, na které se jednotliví tazatelé stále ptají. Většinu z nich vystraší „krev ve stolici“ či „krev na toaletním papíře“ případně bolestivý "nádor" v konečníku.

Už název článku je v podstatě matoucí. Hemoroidy se napůl laicky vlastně označuje žilní pleteň v oblasti konečníku. Tu máme všichni. Je to až onemocnění těchto cév, co způsobuje hlavní průvodní příznaky nemoci. Hemoroidální žilní pleteň má tedy každý, ale jen někdo s ní má potíže. Těmto potížím se pak poněkud nepřesně říká „mít hemeroidy“. Lidově jsou hemoroidy také nazývány „Zlatou žilou“.

Jaká je příčina

Onemocnění hemoroidální pleteně vzniká z různých příčin. Nejčastěji příčinou je však tlačení na stolici vsedě. Tlakem dochází ke zvyšování žilního tlaku, zvětšení a zduření pleteně a následně může dojít ke krvácení nebo k výhřezu cévní pleteně, kryté střevní sliznicí, před řitní otvor. Tam si lze pak vyhřezlý „hemoroid“ nahmatat. Ostatní příčiny působí podobným způsobem. Jedná se o chronickou zácpu, těhotenství, obezitu, strava s nízkým příjmem vlákniny atd.

Jaké jsou příznaky

Slovo hemoroidy v překladu označuje tekoucí krev (z řeckého haima = krev, rhein = téci). Nejčastějším příznakem této nemoci je tedy krvácení . Nacházíme světlou krev na povrchu stolice, která s ní není promíchána, v množství od stop na toaletním papíru po „jezírko“ v záchodové míse. Krvácení je téměř vždy spojeno právě s vyprazdňováním. Při častém a větším krvácení se může objevit až chudokrevnost.

Při déletrvajícím průběhu dochází ke zvětšování hemoroidů, které pak lze nahmatat kolem konečníku jako elastické „výrůstky“ různé velikosti, někdy na pohmat bolestivé. Zpočátku je možno je zasunout zpět do řitního kanálu. Později zůstávají vyhřezlé trvale. Poté se mohou vyskytovat další příznaky, jako je odchod hlenu na povrchu stolice, špinění spodního prádla nebo podráždění kůže kolem konečníku. Bolest není pro toto onemocnění typická. Bývá až při větším rozsahu nebo při trombóze (ucpání sraženou krví) žilního uzlu.

První pomoc
Naleznete-li při stolici malé množství krve v záchodové míse, nepropadejte panice. V drtivé většině případů se jedná o krvácející hemoroidy. Ty ani nemusí být vidět, pokud si prohlédnete konečník (např. zrcátkem). Pokud nekrvácíte stále a množství krve není extrémně velké, tak k lékaři akutně nemusíte. Krvácení spontánně ustane. K lékaři můžete jít až druhý den .

Někdy můžete kolem konečníku nahmatat, případně vidět, více či méně bolestivé uzlíky , které jsou většinou měkké a jdou zastrčit zpět do řitního otvoru. Pokud je tento uzlíky nafouklý zduřelý a na dotyk výrazněji citlivý až bolestivý, jedná se zřejmě o trobózu (ucpání) žíly. To už je stav, který se můžete pokusit zvládnout sami, někdy vás to ale k lékaři jít donutí.

Návštěvu lékaře však neodkládejte. Ne každé krvácení po stolici nebo jiné potíže s konečníkem jsou hemoroidy. Může se jednat i o něco vážnějšího, což Vy jako laik neodlišíte.

U lékaře
Jak lze vyšetření diagnostikovat? Bez toho, že na lékaře „vystrčíte zadek“ to nejde. Věřte však, že lékaři jsou na to zvyklí a přistupují k tomuto onemocnění stejně profesionálně , jako k angíně nebo zlomenině. Každý lékař, ke kterému přijdete s krvácením z konečníku či jiným problémem konečníku se týkajícím, by měl vyšetřit váš konečník nejen pohledem, ale i prstem. Není to bolestivé vyšetření. Samozřejmým požadavkem za vaší strany v dnešní době, je provádět toto vyšetření s ohledem na vaše soukromí a váš pocit intimity. Pokud po těchto vyšetřeních není diagnóza zjevná, měl by vás lékař vyšetřit anoskopem nebo rektoskopem . Jsou to trubičky z plastu nebo kovu po zasunutí do konečníku umožní jeho vyšetření. Případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení, odhalí také kolonoskopie, která umožní lékaři prohlédnout celou oblast tlustého střeva.

Bohužel krvácení do stolice jako takové může znamenat i vážnější onemocnění. Není tedy možno krvácení z konečníku podceňovat a bez bližšího vyšetření svést toto krvácení na hemoroidy. Každé krvácení do stolice musí být vyšetřeno lékařem! Riziko promeškání možnosti včasné diagnozy nádorového onemocnění tlustého střeva je se stoupajícím věkem vysoké.

Pokud vám lékař po vylíčení Vašich potíží odpoví „to jsou hemoroidy“, aniž by vás vyšetřil, tak zbystřete. Vyšetřit by vás měl. Musí totiž vyloučit jiná onemocnění s podobnými příznaky. Těmito onemocněními jsou např. výchlipky (divertikly) tlustého střeva, nádory tlustého střeva a konečníku , nárůstky (polypy) střevní sliznice, nárůstky kůže konečníku (kondylomata, kožní nádory), řitní trhlina, nespecifický střevní zánět (ulcerózní kolitida) apod.

Co neovlivníte
Nebo lépe – co ovlivnit můžete. Velmi důležité je pravidelné každodenní vyprazdňování. Podpoří ho dostatečný příjem tekutin, nejméně 2 litry denně a větší zastoupení vlákniny v potravě. Pokud chcete vyvolat po ránu defekační reflex, zkuste vypít sklenici vlažné vody. Používání projímadel omezte jen na nejnutnější případy. Důležitý je také pravidelný pohyb turistika, plavání, cvičení. Naopak sport, který vyžaduje dlouhé setrvání vsedě, jako je cyklistika, vhodný není. A nakonec se vyhýbejte jídlům, která mohou podráždit, jako jsou kořeněná jídla, alkohol a nadměrné množství kávy. a.

Co můžete sami
Především se zbavte zácpy, která je jedním z faktorů, které vznik hemoroidů podporují. Příznaky, jako jsou bolestivost a svědění, můžete zmírnit pomocí mastí a čípků, které zakoupíte v lékárně. Řada z nich je volně prodejných bez předpisu lékaře. Nestyďte se poprosit lékárníka, aby vám pomohl z výběrem. Překonejte stud a konzultujte své problémy s lékařem.

V palácích na Nilu věnovali konečníku i jeho obsahu mimořádnou pozornost. Proto měl každý Egyptský faraon strážce konečníku - lékaře zvláště zaměřeného na péči o konečník. Ten přispěchal k vládci vždy, když faraon trpěl zácpou, aby vyvolal defekační reflex. Pokud nepomohl, bylo na řadě zaříkávání, ovšem faraónův lékař přišel o místo, ne-li o život. Dnes to jistě tak dramatické nebude, přesto můžeme jen doporučit : Staňte se sami sobě strážcem svého zdravého konečníku.

Máte riziko onemocnění ?
Hemoroidy jsou velmi časté. Jednou úsloví praví, že lidé se dělí na ty, kteří hemoroidy mají a na ty, kteří je mít budou. Podle odhadů postihují hemoroidy asi 70 % lidí starších třiceti let, častěji se objevují u mužů. Onemocnění je typicky lidskou chorobou, u zvířat se nevyskytuje.

Obtíže s hemoroidy se mohou vyskytnout v každém věku. Jsou pravděpodobně podmíněny geneticky, ale k jejich rozvoji přispívá i životní styl s nezdravými stravovacími návyky a s převahou sedavých činností, a dále těhotenství , porod a některé choroby , např. jater.

Jaká je léčba
Jak již bylo řečeno, hemoroidy jsou normálním stavem, léčíme v podstatě jen klinické obtíže a komplikace s nimi spojené. Z konzervativních (neoperačních) postupů se doporučuje vysokozbytková dieta, zvýšený přívod tekutiny nebo teplé sedací koupele. Čípky a masti, kterých je celá řada a v každé lékárně jsou vám schopni doporučit některé z nich, mají podpůrný účinek. V závislosti na obsažených látkách hojivý nebo znecitlivující.

Z dalších léčebných postupů se uvádí opich (sklerotizace) hemoroidální cévy nebo aplikace chladu (kryoterapie). Rutinně se ale neprovádějí pro jejich některé nevýhody.

Velmi elegantní metodou je nasazení elastické gumičky (ligatura) na hemoroidální uzel, čímž lze dosáhnout jeho odumření a odloučení. Výkon většinou není bolestivý, pokud se gumička nasadí dostatečně vysoko. Výkon lze opakovat po 2-4 týdnech a výsledky jsou velmi dobré. 7-10 den může nastat mírné krvácení a to v okamžiku, kdy se odumřelý hemoroid odlučuje.

Jednou z možností léčby je klasická operace . Při ní se uzly chirurgicky odstraní a přívodné cévy pleteně se podváží. Vzniklé defekty se nešijí, ponechávají se ke spontánnímu zhojení. Kupodivu se v této oblasti rány hojí velmi dobře. Hojení po operaci však může být bolestivé. Operaci lze doporučit pacientům s trvale vyhřezávajícími uzly, případně pacientům s opakovanými trombózami.

Dalším postupem o kterém se nyní více mluví je operace s použitím speciálního svorkovače ( stapleru ), tzv. Longova metoda. Při ní dochází k zasunutí a zafixování vyhřezávající hemoroidální sliznice zpět do rekta zároveň s přerušením jejich cévního zásobení. Výhodou je většinou nebolestivý pooperační průběh, nevýhodou cena svorkovače, na který si pacienti někdy musí připlácet.

Jaké jsou možné komplikace
Jednou z nejčastějších komplikací u hemoroidů je ucpání (trombóza) žilního uzlu. Projevuje se jako bolestivý zduřelý „uzlík“ u řitního otvoru. Může postihnout i jinak zdravé osoby a nemusí být ani spojena s hemoroidy. Bolest postupně během 2-3 dnů většinou odeznívá i bez léčby. Někdy může dojít k prasknutí a drobnému krvácení. Doporučují se teplé sedací koupele, zklidňující masti a klidový režim. V časném stadiu může lékař pacientovi rychle ulevit malým výkonem v místním umrtvení, při kterém se uzel rozřízne a sraženina se odstraní.

Při chronickém a déletrvajícím krvácení můlže dojít k chudokrevnosti (anémii). Výjimečně a z velkých „hemoroidů“ může být krvácení jednorázově velmi výrazné. Pokud budete mít „hemoroidy“ více let, může při jejich neléčení dojít ke vzniku i velkých výhřezů sliznice skrze konečník. Tam pak hrozí jejich kompletní trombóza která může skončit odumřením postižené sliznice. To je stav, který vás pak případne může ohrozit i na životě.

Na co se nejčastěji ptáte
Před měsícem si mi v ústí řitního otvoru se mi udělal malý nádor, který vypadá jako malý váček velikosti fazole. Má namodralou barvu a je celkem tvrdý. Nepříjemně pálí a při pohybu cítím tření. Co mám dělat?
To co popisujete se nejvíce podobá tzv. hemoroidům, což je vlastně žilní pleteň v okolí konečníku, která někdy tzv. ztrombotizuje, tedy že se v žilách krev srazí a udělá se sraženina (trombus). Léčba je konzervativní. Používají se čípky nebo masti na hemoroidy. Častá hygiena je samozřejmostí, akutní stav by měl odeznít cca do 3-5 dnů. Někdy je nutný drobný chirurgický výkon v místním umrtvení (rozříznutí uzlíku a vyjmutí sraženiny). Ale to jen v případě že by se vaše potíže stupňovaly. Každopádně doporučuji chirurgické vyšetření. Mohlo by se totiž jednat i o příznak jiného, závažnějšího onemocnění.

Před třemi dny jsem zjistila u konečníku bolestivou bulku. Když si bulku nahmatám, bolí. Zatím se mi nechce k lékaři. Můžete mi poradit, alespoň na začátek, nějakou mast či jakoukoliv léčbu?
Bolestivá bulka v oblasti konečníku je velmi pravděpodobně hemoroidální uzel, který může být ucpán krevní sraženinou. Vhodné jsou teplé sedací koupele a případně čípky a masti na hemoroidy. Pořídíte je v každé lékárně. Během několika dnů by měly příznaky odeznít. Pokud ne, tak určitě navštivte lékaře, protože by se mohlo jednat i o jiná onemocnění. Taktéž pokud máte teplotu vyšší než 37 stupňů, nebo se bolesti progresivně zhoršují, neodcházejí vám větry či se nemůžete pro velkou bolest vyprázdnit, určitě navštivte bez zbytečného odkladu lékaře.

Při každodenní stolici se mi na toaletním papíře objevují drobné, světle červené skvrnky a během dne pociťuji nepříjemné svědení. Vše jsem řešil důkladnou hygienou, ale to nepomáhá.
Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při vyprazdňování nebo řitní trhlina. Dle vašeho popisu by se mohlo jednat i o ekzém. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám návštěvu lékaře. Stud stranou. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění, včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení. Vzhledem k charakteru krvácení bude ležet spíše v konečných částech trávicího traktu. Aby se našel zdroj krvácení do stolice je nutno: provést vyšetření konečníku prstem, dále rektoskopii (vyšetření do hloubky cca 10-15 cm rigidním rektoskopem) a eventuálně pokud se nenajde ložisko krvácení tak vyšetření celého tlustého střeva ohebným kolonoskopem. K tomu je možno provést vyšetření krve (krevní obraz k posouzení stupně závažnosti krvácení, vyšetření parametrů krevní srážlivosti apod.). Toto spektrum vyšetření berte jako orientační. Jedině vyšetření gastroenterologem nebo všeobecným chirurgem může určit diagnozu a následnou léčbu.

Moje čtrnáctiletá dcera začala krvácet z konečníku. Krev ve stolici byla z počátku hustší , jasně červená, asi tak 2 až 3 lžice. Bolesti nemá, ani při stolici ani jinak.
Krvácení z konečníku bývá nejčastěji při hemoroidech, tedy tzv. žilních městkách v oblasti konečníku, nicméně věk vaší dcery není typický pro výskyt tohoto onemocnění. Příčinou krvácení z konečníku může být více různých onemocnění včetně těch nejvážnějších. Pokud se krvácení objevuje opakovaně je nanejvýš vhodné provést vyšetření konečníku, potažmo celého tlustého střeva. Kolonoskopie prohlédne celou oblast tlustého střeva a může najít případné ložisko či zánět, který by byl příčinou krvácení.

Už deset let, od prvního porodu, mám ošklivé hemoroidy. Když se hemoroid zanítí, je velice bolestivý. Většinou se to stává po průjmu nebo dokonce i po požití tvrdého alkoholu. Když mám zácpu, hemoroid se stáhne zpátky, aniž by se zanítil. Odhodlala jsem se jít na operaci. Kdybych operaci nepodstoupila, jaká mi mohou hrozit v budoucnosti nebezpečí?
Pokud nepodstoupíte operaci, nemusí se stát vůbec nic. Stav v oblasti konečníku může být neměnný po mnoho let. V případě dalších faktorů, např. při graviditě, zácpě nebo i bez zjevné příčiny se stav může zhoršovat, hemoroidy mohou být větší, posléze stále vně konečníku. Mohou bolet, mohou se ucpat sraženinou (trombóza hemoroidálního uzlu) nebo krvácet. Krvácení jednorázově vás neohrozí, i když může být při opravdu velkém nálezu masivní, spíše by hrozila postupná anemizace, tedy chudokrevnost. Ohrozit váš život může tedy pouze ve vyjímečných případech a při opravdu velkém nálezu. Spíše by vás do budoucna mohlo toto onemocnění více či méně obtěžovat.

Manžel má asi 3krát do měsíce ve stolici krev. Není to nijak pravidelné. Přemlouvám ho, ať si zajde k lékaři, i když nikdo z našich příbuzných rakovinu nemá. Je mu 25 let, dodržuje správnou životosprávu a v rámci možností sportuje.
Na to, aby měl manžel nádorové onemocnění tlustého střeva, je poměrně mlád. V jeho věkové kategorii se toto onemocnění vyskytuje zřídkakdy. Nejčastěji je příčinou krvácení do stolice poranění hemoroidů při defekaci nebo řitní trhlina. Příčinou však může být i zánětlivé střevní onemocnění, polypy tlustého střeva , divertikly tlustého střeva atd. Žádné krvácení do stolice by se nemělo podceňovat a doporučuji vám manžela přemluvit k návštěvě lékaře. Stud stranou.

Zjistil jsem při sprchování, že mám malinké výrůstky v konečníku, které jsem tam dříve neměl. Krev ve stolici jsem zatím neměl, ani žádné bolesti při vyprazdňování. Pokud se jedná o počáteční hemoroidy, co by jste prosím doporučili na jejich léčbu?
Podle toho co popisujete by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku. Konzervativně lze doporučit přiměřenou hygienu konečníku, lokální přípravky Spofax čípky, Faktu čípky, ProctoGlyvenol apod., preparátů je na trhu více. Nemá cenu je užívat chronicky, spíše nárazově pokud budete mít nějaké obtíže. Hemoroidy se mohou střídavě objevovat a zase mizet. Ne že by úplně mizely, spíše se reponují zpět do análního kanálu a nejsou hmatné. Je také dobré vyvarovat se zácpy ale nikoli za cenu chronického užívání projímadel. Pokud se připojí nějaké další potíže navštivte lékaře například všeobecného chirurga.


Chtěla bych se zeptat na možnost léčby hemoroidů, které se mi vytvořily po porodu. Moje potíže nejsou velké, ale chci je řešit. Zajímalo by mne by mne, jestli je zákrok bolestivý, zda-li je nutná hospitalizace, jak dlouhá je rekonvalescence, atd. Případně jiné metody účinné léčby. Může hemoroidy zhoršovat analní styk?
Hemoroidy se často objevují po porodech. Jedná se o nezhoubné onemocnění. Sedavé zaměstnání vám moc nepomáhá, ale přílišnou váhu bych mu také nepřikládal. Anální styk může způsobit zhoršení průvodních potíží, ale nemůže hemoroidy sám od sebe způsobit. Nemusíte se tedy obávat, že by jste si hemoroidy análním stykem způsobila. Hemoroidy máte již delší dobu, ale byly celou dobu reponovány ve vyšších partiích konečníku a proto vás netrápily. Záleží tedy jen na vás zdali budete riskovat zhoršení potíží či eventuálně trombózu hemoroidu po análním styku. Zpočátku můžete zkusit konzervativní léčbu. Pokud nezabírá, doporučuji navštívit všeobecného chirurga. Ten vás vyšetří a navrhne nejvhodnější další postup. Případně navrhne vyšetření tlustého střeva, aby vyloučil ještě jiná onemocnění tlustého střeva a konečníku, která se mohou projevovat symptomy které uvádíte. Pokud selhává konzervativní léčba, je na místě operace, která se však dá provést různými způsoby. Urgentnost operace je spíše dána vámi, resp. záleží na tom jak moc vás příznaky onemocnění trápí nebo obtěžují. Metod jak řešit hemoroidy operačně je více.

Mám vyhřezlé a bolestivé hemoroidy a strach z operace. Celkem jsem se s nimi naučila žít, ale v poslední době jsem si všimla hlenu ve stolici. Je bud čirý nebo v barvě stolice. Moje problémy to nezhoršuje, ale mám strach z rakoviny střeva. Nechci podstupovat nepříjemná vyšetření pokud to není nezbytně nutné. Můžete mi poradit jestli tyto symptomy jsou dostatečné pro další vyšetření?
Výskyt hemoroidů v souvislosti s porody je typický. Hlen ve stolici nemusí nic znamenat, ale může být příznakem onemocnění tlustého střeva. Nemusíte myslet hned na nádorové onemocnění, ve vašem věku se vyskytuje řídce, ale může se jednat i např. o zánětlivé onemocnění, i když i u toho by jste měla ještě další potíže (bolesti, průjmy apod.) Doporučuji však při opakovaném výskytu hlenu se poradit s lékařem a případně podstoupit koloskopii. Jedná se sice o poměrně intimní oblast ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Zevně na levé straně konečníku nalézám vypouklý útvar asi 2 cm na délku, nekrvácí, ale svědí a bolí. Po týdnu pečlivého ošetřování, koupel, mast Aviril H, bolest trochu polevila , ale útvar zůstává. Je možné, že se jedná o hemoroidy?
Podle toho, co popisujete, by se opravdu mohlo jednat o hemoroidy navíc komplikované trombózou hemoroidálního uzlu. Hemoroidy jsou v podstatě "křečové žíly" v oblasti konečníku a někdy může dojít, že se krev v uzlu "srazí" (ztrombolizuje). Pokud nepomůže konzervativní léčba, tak je na místě drobný chirurgický zákrok, kdy se v lokální anestezii uzel rozřízne, sraženina vyjme a následuje okamžitá úleva, rána se sama spontánně do několika dnů zahojí. V úvahu dle popisu však připadají i další eventuality (zánět, absces konečníku, píštěl konečníku nebo nádorové onemocnění). Bylo by tedy nutné stav zkonzultovat s lékařem.

Otestujte se
Jaký je nejčastější příznak onemocnění hemoroidální pleteně?
Proč je nutno každé krvácení do stolice vyšetřit lékařem?
Jakým způsobem se hemoroidy operují?

Co pro sebe můžete udělat právě teď?
Navštivte Virtuální centrum Hemoroidy , kde se můžete objednat ke specialistovi.

V lékárně můžete zakoupit některý z volně prodejných léků .

Léčbu podpoříte užíváním potravních doplňků .
  16.02.2008 17:37 x factor
 
Lhotáková dělá sboru ostudu!!
  16.02.2008 17:51 ...
 
Kdo jiný by ji taky dělal? Tebe za 30 let nikdo na ulici neviděl....:-)))
  16.02.2008 17:57 Zdeněk K.
 
Souhlasím, snaží se zviditelnit a na ulici vždy jen provokovala. Spousta lidí v našem městě s ní má jenom negativní zkušenosti.
  16.02.2008 18:19 antifactor
 
Petra Lhotáková je hrdinka!!!!!!!!!!!!
  16.02.2008 18:29 pro Zdeněk K. a x faktor
 
"......spousta lidí v našem městě s ní má jenom negativní zkušenosti "??? a pročpak asi??? není to náhodou ona spousta lidí porušující zákony??? potom s policisty ani jiné zkušenosti mít nemohou,.... takže i Zdeněk K. je tou "spoustou lidí??? potom je otázkou proč se tady zapojil do diskuze,... a přitakal
"x faktorovi", neděláte potom (a nejen tady) spíše ostudu vy dva???
  16.02.2008 18:31 Pavel
 
pro Zdeněk K.

No,tak sem něco napiš o těch negativních zkušenostech.Plácnout to tady umí kde,kdo,ale být konkrétní už málokdo.Čekáme.
  16.02.2008 18:38 Dark pro x factor
 
Alespoň zde píše pod svým jménem a ty hrdino.
  16.02.2008 18:48 Richi
 
Petro, nenech se rozhodit...
  16.02.2008 17:36 Zlíňák
 
Pane ministře, stojím za Vámi, jsem rád, že se nedáte a že pro policii děláte maximum. Jste první ministr, který se snaží zlepšit pracovní podmínky obyčejným policistům. Ještě jednou díky. Na rozdíl od jiných jsou za Vámi výsledky vidět.
  16.02.2008 17:50 ...
 
už to vážně něhul....
  16.02.2008 18:00 Joe
 
Opakování matka blbosti!!
  16.02.2008 18:10 !!!
 
Zlíňáku ty jsi fakt magor...
  16.02.2008 18:42 Jdi někam
 
Fakt to tady nepiš pořád dokola, jednou to stačilo !!!!!
  16.02.2008 19:11 Pavel
 
kdyby měl ministr cukrovku, tak mu určitě něco vylížeš
  16.02.2008 17:33 Praktik
 
Petro, že ty máš na posteli rudý prapor a místo obrázku fotografii Lenina s Husákem ?
Chytrá jsi jak rádio a ještě Ti hoří na buzeráku střední policejní školy vajgl! Zatím jsi dokázala velký hovno, kritizuješ všechno a všechny a útoků na tvoji osobu bylo už tolik až je to podezřelé. Pro mě nejsi a nikdy nebudeš policistka a doufám, že jednou dostaneš na ten tvůj nevymáchaný sandál tak, až u sboru skončíš.
  16.02.2008 17:49 čau Praktiku
 
pozdravuj všechny na krajské správě. Jo a jsem rád, že vy máte jasno, kdo je polda a co je to policejní práce... Manažeři :-))))
  16.02.2008 20:24 Velkému praktiku
 
Je dojemné po těch hovnech co jsi semlel ve svém příspěvku vidět v to velké T (Ti hoří) . Dril je dril že?
  16.02.2008 20:37 ..............
 
A pokud by Petra spala nahá zabalená v rudé vlajce s fotem velkého učitele v ruce a na nohou měla ten tvůj sandál, je to jen a jen její věc. Bohužel dle úrovně vyjadřování jsi tu za trotla ty a to prakticky i teoreticky.
  16.02.2008 15:18 inflace 7,5%
 
7,5% je hodnota k zamyšlení odborů !
  16.02.2008 13:20 Jihočech
 
Nechápu postoj odborů. Dle zveřejněných údajů byla v loňském roce inflace 6 %. V lednu letošního roku dokonce 7,5 procenta. Valorizace platů je ale nulová. Odbory nic, žádná aktivita, žádné jednání či protesty. Když byla u moci ČSSD a jednalo se o valorizaci při inflaci 3 % se zdálo odborům navýšení platů o 3 % malé a požadovaly 5 %. Tak jak je možné, že za vlády ČSSD byly odbory vůči vládě při jednání o platech tak nekompromisní a nyní nevyvíjí žádnou aktivitu ? Copak se tolik bojí ? ODS nastartovala inflaci jaká tu nebyla od roku 1998, to jí opravdu nelze upřít. Na lidi ale vůbec nemyslí a zkouší, kam až může při ožebračování lidí zajít. Snaží se lepit deficit státního rozpočtu, to je chvályhodné, ale činí tak jen na úkor obyčejných lidí. Již při volbách lhali lidem a oni jim na to pěkně skočili. Prý si všichni polepšíme. To jim mohl sežrat jenom naivní člověk. Nemám nic proti tomu, motivovat lidi k práci a zatočit s flákači. Ale aby veškerou tíhu reformy nesla nižší střední třída a důchodci je sprosté. A odbory mlčí a mlčí. Zrovna včera jsem jel kolem budovy odborů, ohromná budova plná kanceláří a k čemu ?
  16.02.2008 13:35 Petra Lhotáková
 
Jihočechu,
specifikuj, kde se ona ohromná budova odborů navíc plná kanceláří nachází a jakým odborům vůbec patří. Fakt by mne to zajímalo, protože předseda policejních odborů NOS má v Praze krcálek místo kanceláře navíc zařízený starým nábytkem. Jak je na tom předseda UBS netuším, ale zřejmě nemá ani to.
Neříkám, že jinak nemáš pravdu, ale za každou cenu tu z odborářů dělat nic nedělající hamouny dřepící v ohromné budově plné kanceláří, tak to tedy také nevím k čemu uvádíš takové to zavádějící informace.
  16.02.2008 14:00 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Petro, pravděpodobně jel okolo budovy odborových svazů v Praze v blízkosti Hlavního nádraží. Je pravda, že je to kolosální objekt, ale s našimi policejními odbory nemá nic společného.
Také je pravda, že zatím nemáme žádné informace, že NOS vyvíjí nějaké aktivity k předmětné inflaci. Mohu už nyní tvrdit, protože jsem si to zjišťoval, že příslušníci BS jsou jedni z mála profesí, kteří NEMAJÍ od nového roku navýšen plat vzhledem k inflaci. Všichni moji známí, ať už rodinní příslušníci, kamarádi a známí mají od nového roku navýšen plat s ohledem na vývoj inflace, jen my - policisté NE. Kde udělali soudruzi z Německa asi chybu? A nepište mi sem o slibovaných 1,5% pro tento rok, slibované dlouho vydrží, to už známe! Zatím mám nulu a nevím o tom, že by se něco v dohledné době měnilo. Kdo máte info, sem s ním, díky.
  16.02.2008 15:01 Jihočech
 
Milá Petro. Já jsem ve svém příspěvku nemluvil o NOSP, ale o odborech jako takových. Je mi totiž jasné, že samotný NOSP těžko něco zmůže, ale ve spolupráci s ostatními odbory, zejména těmi zastupujícími státní zaměstnance lze něco prosadit. Já proti NOSP nic nemám, proti panu Štěpánkovi už vůbec ne, takže tvé ohrazení se není vůbec na místě. Sleduji stránky NOSP, jsou tam užitečné informace. Ale popravdě řečeno připadá mi, že za vlády ČSSD byly mnohem aktivnější a jak jsem již psal, při daleko nižší inflaci požadovaly větší nárůst platu. Jinak nespokojený policista mě s tou budovou pochopil.
  16.02.2008 15:08 Jihočech
 
A ještě něco. Kluky z UBS osobně obdivuji. Jsou to pro mě borci. Ale popravdě řečeno nevěřím, že se jim podaří něco prosadit. Důvodem je to, že nový sl. zákon proti sobě postavil dvě skupiny policistů, jedni jsou ti, co si pohoršili a druzí výrazně polepšili. Když jsem slyšel názory některých kolegů, kteří tvrdili, že je to takhle správně, že si kdejakej řadovej polda mastil kapsu na přesčasech, udělalo se mi z toho blbě. Problém je v tom, že řada poldů ve vyšších pozicích vůbec neví, co obnáší práce na ulici.
  16.02.2008 18:47 ...
 
Tuším, že naše odbory sídlí na Barťáku. Ale jinak s tebou plně souhlasím, co se týče inflace atd. Mimochodem, rovněž děkuji klukům z UBS za snahu o zviditelnění problémů u bezp. sborů a upozornění na jejich neřešení ze strany vnitra k lepšímu, naše odbory jsou naprosto k ničemu, stejně jako MV.
  16.02.2008 11:34 inflace 7,5%
 
Pan MUDr. má svého tátu tunela opět na hradě a modrá paroplavba může pokračovat.
  16.02.2008 12:53 Aleš
 
Tentokrát už beze mně
  16.02.2008 13:25 Ba
 
Jen ten je chudý, jenž sobě nakrást neumí. A duchovní otec tohoto ekonomického pravidla zase v sedle. A pan ministr? Jako pilný žák dělá vše, aby teoriím pana profesora nestálo nic v cestě.
  16.02.2008 11:03 Realita
 
http://youtube.com/watch?v=59kQEVOgWhU
  16.02.2008 08:33 Podnikatel
 
Mám takovej pocit, že poldové jsou banda levičáků, v tom horším případě zarytí koumoušové.
HOŠI VY MÁTE ZA TY PRACHY, CO DOSTÁVÁTE, MAKAT AŽ BY SE VÁM MĚL OD ZADKŮ KOUŘIT!!
Doufám, že v čele s panem Klausem na Hradě Vás Langer rozhýbe!!!
  16.02.2008 08:52 Petra Lhotáková
 
Pane Podnikateli,
jsem sice jen holka od policie, ale k tomu Vašemu pocitu Vám sdělím, že už nás Langer opravdu rozhýbal.
Plno schopných kolegů totiž odešlo a odchází do civilu, takže nedělejte vlny a pojďte nám zbylým ukázat, jak se má správnému poldovi při práci od zadku kouřit.
Jen mám pocit, jestli si u naši práci nepletete s jinou profesí.....:-)
Petra Lhotáková
  16.02.2008 08:56 pro podnikatele
 
Takových " podnikatelů" jako jsi ty ti naseru kbelík, ty figurko lenivá.
  16.02.2008 11:44 mutin
 
Nedá se nic dělat , ale nechám se trochu unést. Vážený ,,podnikatel,,: Vy víte jaké jsou u policie platy , že takhle kecáte? Myslím ,že ne . Vaše informace jsou dle mého pouze madiální kachny , kterých jsou plné noviny. Neříkám ,že mám málo ,ale ani moc. Můj čistý příjem po skoro 16 letech služby ve dne v noci,v sobotu v neděli, ve svátek, ať prší sněží nebo je vedro k zalknutí činí něco málo přes 22 tis. Jde to , ale o mě mluvit nechci. Veliká náborová kampaň , kterou odstartoval nejmodřejší ze všech modrých ptáků je jeden velkej klam. Nově nastupivší polda má čistej příjem cca 15000 , jde do základního kurzu a jeho plat se sníží na cca 12000. To je super ne? O něco víc než je životní minimum. Myslím si , že Vám by se od zadku taky nekouřilo. Toť vše a doufám, že modrý ptáci konečně odletí do teplejch krajin a už se nikdy nevrátí.
  16.02.2008 11:52 Jirka <Jirka.Lanos@centrum.cz>
 
Ještě Vám tam chybí obligátní větička "Platím vás ze svých daní" Jenže už nikdo nepřizná, jak ty daně šidí, že.
  16.02.2008 12:15 martin
 
Vážený podnikatýlku, nechtěl bych být placen z Vašich daní co odevzdáváte státu, protože ze zkušeností vím, že žádné neplatíte. Vše co vyděláte, tak si zase dáte do daní i ten toaletní papír s čím si vytíráte tu podnikatelskou zadnici. Tak jen tak dál. Vyhovuje Vám ta džungle co tady panuje, ale bát se nemusíte - tatíček Tunel je zase na Hradě a Vaše strana tu bude ještě 2 roky, takže dál ojebávejte na daních a nás nechte na pokoji.
  16.02.2008 13:11 Nespokojený Policista
 
ANO-ANO-ANO, poslední dva roky modré totality jsou před námi! Pak jde celá vláda do kytek!!! Už jim to odpočítávají atomové hodiny. Pane NEministře Policie, honem ještě něco rozbít, co ještě v kritických podmínkách funguje, a pak můžete začít kritizovat svého nástupce, že TO, nebo TO nezvládá a měl by odstoupit!!! Jen si pokládám otázku, proč Vás nikdo v současné době nevyzývá k odstoupení??? Asi také dobře vědí, že se v tom vykoupete sám!!! Už k tomu moc nechybí, a utopíte své ambice v policejním Titanicu!!!
  16.02.2008 13:43 Živnostník
 
Pane Podnikateli
Tady je zbytečné policajtům něco vytýkat, protože trefená husa se vždycky ozve a jak je vidět, ozvalo se jich hned několik.
Tak třeba ten, co brečí, že ve škole se bere jen 12000 čistýho. Náklady na ubytování a stravu už nepočítá, to je přece samozřejmost. A ve škole nám šel plat všem, že si na to také pamatujete? Podle toho člověka je životní minimum okolo 12000, to je vidět jeho rozhled.
A o tom šizení daní - ano všichni si všechno dáváme do nákladů a státu nic neplatíme. Proto je průměrný plat u policie více než 30000. Ty peníze se totiž na ty účty policajtů připisují z Marsu, a bankomaty jsou takové malé tiskárny bankovek.
Nejlepší je pak ta Lhotáková. Posere zákrok a aby neměla průser, tak se hodí marod a už několik měsíců se válí doma na nemocenské. Dovedu si představit, jaké potíže asi může mít. Určitě jí strašně bolí hlava. Ale od toho by jí pomohlo, kdyby si s někým vrzla, jenže kdo by na takovou vlezl. Snad jen nějakej policajt na noční, ale tam ona nyní neslouží, tak bude mít nárok snad i na invalidní důchod.
  16.02.2008 14:01 Petra Lhotáková
 
pro Živnostníka
:-))))))))))))))))))))))))))))))
Jěště jste zapomněl napsat, že je má nemocenská hrazená právě z VAŠICH daní. Jinak děkuji za podporu. Vaše starosti bych chtěla mít!
:-))))))))))))))))))))))))))))))
Petra Lhotáková :-)
  16.02.2008 14:03 mazec
 
Petro,
opět boduješ, holka :-)
  16.02.2008 14:24 !
 
Pane Živnostníku,
nepodnikáte náhodou v showbussinesu, protože i mne Váš příspěvek velice pobavit.
Nemohl jste to o slečně Lhotákové myslel vážně, protože to by bylo velice sprosté, drzé až debilní.
Pokud ano, pak bychom si o Vás museli myslet, že jste silně afektovaný zamindrákovaný a neúspěšný kretén, který umí jen prudit do policajtů na anonymním fóru.
A navíc ví o všech popisovaných věcech velký kulový....
  16.02.2008 14:32 Pavel
 
pro "živnostníka"

Ke tvým nadrženým blábolům vůči Petře se snad nebudu ani vyjadřovat.Snad jen,vlez co nejdřív doma na starou,nebo si ho přeručkuj ať nemáš bláhové představy,jak to vypadá u nás na noční.
-A co se týče 12000tisíc ve škole,tak tito školáci se kromě učení zaškolují a slouží i v praxi na různých odděleních v celé ČR a hlavně v Praze.
-a těm daním drahý živnostníku asi tak: Mám hromadu přátel podnikatelů a živnostníků,dokonce i manželka je podnikatelka,tak nevím koho tady chceš ohromit blábolem "Ty peníze se totiž na ty účty policajtů připisují z Marsu, a bankomaty jsou takové malé tiskárny bankovek"
Věř tomu,že já mám už několik let větší daně než 3/4 podnikalelů,které znám.A to polovina z nich je už min.10 let ve strátě !!!
Tak tady nevěš kolegům bulíky na nos.
JE VŠEOBECNĚ ZNÁMO,ŽE NEJVĚTŠÍM PLÁTCEM DPH A STÁTNÍ POKLADNY VŮBEC JE ŠIROKÁ VEŘEJNOST,KTERÁ UŽ NĚKOLIK LET UTRÁCÍ VE VELKÉM A NE PODNIKATELÉ,NEBO DOKONCE ŽIVNOSTNÍCI :-)
  16.02.2008 14:55 UK
 
pro Pavla

Asi nerozumíš pojmu plátce DPH, ale z toho si nic nedělej, protože tomuto pojmu dneska nerozumí více jak polovina "specialistů" z OHK SKPV. :-)
  16.02.2008 14:56 ///
 
A stihl sis při tom psaní Pavle všimnout, co nám sděluješ v poslední větě? "...NEJVĚTŠÍM PLÁTCEM DPH A STÁTNÍ POKLADNY VŮBEC JE ŠIROKÁ VEŘEJNOST,KTERÁ UŽ NĚKOLIK LET UTRÁCÍ VE VELKÉM ..." Takže na tom asi nejsme až tak zle, když široká veřejnost může už několik let utrácet ve velkém, není-liž pravda?
  16.02.2008 15:14 Pavel
 
pro UK

O co ti jde? Čemu na tom neruzumíš? Že široká veřejnost a to znamená i poldové utrácí ve velkém dejme tomu v supermarketech a platí DPH,které skončí ve státní pokladně.

pro ///

"Takže na tom asi nejsme až tak zle, když široká veřejnost může už několik let utrácet ve velkém, není-liž pravda?"

To máš pravdu,ale jak dlouho,když májí státní zaměstnanci zmrazené platy na několik let a inflace je zatím "jen" 7,5%.
  16.02.2008 15:26 Jirka <Jirka.Lanos@centrum.cz>
 
Ohledně těch daní si vzpomínám, když jsem vyslýchal jednoho podnikatele, tak mi při rozhovoru řekl takovou hezkou větičku. Ptal se mě jestli vím, co jsou to daně? A sám si odpověděl " Daně jsou špatně provedené účetnictví". To myslím mluví za vše!
  16.02.2008 16:01 pro Petra L.
 
V některých věcech, jak víš, mám k Tobě též výhrady, dokonce jsi na ně i reagovala, ale k takovým hulvátům jako je "podnikatel" a "živnostník" nemá smysl se vyjadřovat, domnívám se, že jejich příspěvky jsou cílené k tomu, aby ublížily, případně se snaží rozpoutat další vášnivou debatu na téma "policejní platy za žádnou práci". A jak čtu tak se jim to trochu i podařilo a tím jim všichni, zde reagující, udělali radost, tak je nechte.
A Tobě "podnikateli a živnostníku" mohu doporučit jediné. Na ulici chybí v současné době spousta policistů a jste-li tak pracovití, pojďte nám to !HOŠI ZA TY PRACHY, CO DOSTÁVÁME, UKÁZAT CO JE TO MAKAT AŽ BY SE VÁM MĚLO OD ZADKŮ KOUŘIT!! " A potom si můžeme o "skutečném makání" popovídat. A jinak pánové slušnost není jen výsadou králů, takže i váš názor nemusí být hrubý, sprostý, vulgární,....usměrněte své emoce a chovejte se jako lidé, ne jako naši pravicoví zákonodárci při volbě prezidenta,...
  16.02.2008 18:05 UK
 
pro Pavla

Jak to jenom vysvětlit a nepoštvat proti sobě nenávistný dav. Nejlepší bude velmi jednoduše.

Já jako konečný spotřebitel, který si koupí v marketu rohlík jsem poplatník DPH (jsem zatížen touto daní), plátcem DPH je provozovatel toho marketu (on ji za mě odvádí). Takže pokud jsi napsal. že široká veřejnost je plátcem DPH, napsal jsi terminologickou blbost a já jsem na ni pouze a jenom reagoval.
  16.02.2008 18:21 Pavel
 
pro UK
"plátcem DPH je provozovatel toho marketu" ale neříkej to by snad nikoho nenapadlo :-)
A já si bláhově do dneška myslel,že budu muset dát do konce března daňové přiznání z nákupů v ALBERTU :-)Raději toho necháme,je to o ničem
  16.02.2008 18:45 UK
 
pro Pavla

Místo toho, aby jsi poděkoval za vysvětlení, tak se stavíš do pozice Kinga. Je to tvoje věc. Ale osobně takovéhle ubrečené a v podstatě neschopné policisty bytostně nesnáším.
  16.02.2008 19:06 Pavel
 
Věříš,že mě je silně u prd.le koho ty bytostně nasnášíš. Ale kvůli tomu,že jsem šel málem na berňák s daňovým přiznáním z nákupů u ALBERTA,dělat ze mě neschopného poldu,no tak to se ti moc nepovedlo.Úsudek máš jistě v pořádku.
  17.02.2008 18:22 Tony
 
Ty jsi ale piča podnikateli.
  17.02.2008 23:19 Bruce Dickinson
 
Pro podnikatele a živnostníka


Takoví jako vy jsou nejhorší. Plnou hubu keců na policajty, ale v momentě kdy máte jakýkoliv problém voláte 158 a brečíte že vám někdo ubližuje a voláte o pomoc. Pokud Vám to neušlo taky platíme daně.
  16.02.2008 08:13 a je to tady!!!
 
http://www.iprima.cz/index.php/plain_site/content/view/full/9531
  15.02.2008 22:26 martin
 
Lidičky, mají se v Praze privatizovat ubytovny pro policisty, je to hotová věc, takže mimopražského policistu čeká v dohledné době tržní nájemné za ubytování. Počítejte, že ze svého platu budete platit více za to, že v Praze sloužíte!
  15.02.2008 22:31 hloupost
 
jestliže si policista v hl.m. bude muset platit 10-12.000,-za byt, tak pražská policie krachne. 80% mimopražských půjde do civilu, za pár tisícovek nikdo v Praze poldu dělat nebude. Už těch kachen nech a běž raději spát...
  16.02.2008 12:10 Jim
 
Tak jdi k Ochranné službě, tam budeš mít ubytovnu zdarma.
  16.02.2008 12:16 hijack
 
K řidičům na Veleslavíně stačí praxe a maturita, to samé k ostraze objektů a ambasád, no a kdo chce dělat osobního, tak musí mít VŠ min. Bc a praxi....Tak hurá do toho, za ubytovnu se opravdu u OS neplatí :)
  16.02.2008 12:22 pro hloupost a Jima
 
Uvidíte, kdo měl pravdu a nebude to tak dlouho trvat. To víte, že mimopražský to radši zabalí až se dozvědí, že kvůli službě v Praze vysolí o 2-3 tisíce více, než dosud a to jen proto, aby se mohli vyspat na třílůžáku mezi službama. Myslíte si, že Íčko to nezprivatizuje? Nebuďte bláhoví, už je to připraveno. Martin