Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  15.02.2007 11:03 xyxy
 
Nejslavnější vězeň Jiří Kajínek



3.1.2007 9:49 | Krimi a záhady

Kdyby se pořádala anketa o nejznámějšího vězně v Česku, asi by s přehledem zvítězil. A existují sázky na to, jestli se mu povede utéct i z Valdic, kde si odpykává svůj doživotní trest.

Doživotní rozsudek vynesl 23. června 1998 Krajský soud v Plzni za dvojnásobnou nájemnou vraždu a jeden pokus o vraždu. Kajínek od začátku vinu popírá a už několik let se snaží o obnovu procesu. Zatím marně. Letos v srpnu Vrchní soud v Praze nevyhověl stížnosti, kterou Jiří Kajínek podal proti verdiktu plzeňského soudu, jímž byla zamítnuta jeho žádost o obnovu procesu. „Dnes je moje víra v justici velice otřesena, ale stále doufám, že je možné se dovolat pravdy a spravedlnosti,” vzkázal z vězení.

Pravda je, že odstupující ministr vnitra Pavel Němec v srpnu podal k Nejvyššímu soudu stížnost pro porušení zákona při posuzování nových důkazů, které chtěla Kajínkova obhajoba v novém procesu použít. Obdobnou stížnost podal v roce 2001 také ministr Pavel Rychetský, ale neuspěl.

Obraz nespravedlivě stíhaného vězně Jiřího Kajínka tak v očích veřejnosti jen sílí. A Kajínek ho pilně podporuje. Prostřednictvím internetu se z vězení vyjadřuje nejen ke svému případu, ale k libovolným tématům. Na jeho podporu se sepisují petice a v nedávném výzkumu o jeho vině pochybovala už vice než polovina dotázaných!

Přitom stačí shrnout prostá fakta a pětačtyřicetiletý Jiří Kajínek se rázem přestane jevit jako „omylem zavřený slušný člověk”. První konflikt ze zákonem měl už jako nezletilý v roce 1974. Do vězení se poprvé dostal v roce 1982 za vloupání do chat. V roce 1985 byl odsouzen znovu, tentokrát za krádeže v bytech, nedovolené ozbrojování a útok na veřejného činitele. Při zatýkání totiž zranil tři policisty železnou tyčí. V roce 1990 byl propuštěn na svobodu v rámci rozsáhlé amnestie prezidenta Václava Havla. Později byl souzen znovu za bytové krádeže, a především za loupežné přepadení policistů v Praze 4, při kterém jim odcizil zbraně a služební vozidlo. Vyfasoval jedenáct let a seděl na Borech.

Patřil k vzorným vězňům kladně hodnoceným za vzorné chování a práci navíc. Proto mu byla povolena dvoudenní dovolená (21. – 23. ledna 1993), přestože byl označen ve spise jako nebezpečný recidivista a taková výhoda mu neměla být vůbec umožněna. Kajínek se z dovolené do věznice nevrátil a stal se trestancem na útěku.

30. 5. 1993 měl kolem osmé večer zastřelit v zatáčce na silnici pod plzeňskou věznicí Bory nejméně dvanácti ranami podnikatele Štefana Jandu (27) a jeho osobního strážce Juliána Pokoše (30). Pětadvacetiletý Vojtěch Pokoš útok přežil jen díky včasnému zásahu záchranky a později se stal korunním svědkem. Vraždu si měl objednat podnikatel Antonín Vlasák a podle obžaloby za ni Kajínkovi dal sto tisíc.

Jiří Kajínek byl dopaden pražskou zásahovou jednotkou 8. února 1994 ve chvíli, kdy před domem v Praze 4 nakládal do luxustního mercedesu tři samopaly, brokovnici, osm pistolí (z toho jednu s tlumičem) a přes sto tisíc nábojů. Ocitl se znovu na Borech, kde zahájil sérii útěků, která nemá v novodobé historii tuzemského vězeňství obdoby. Napřed mu Jana Škardová, zaměstnankyně firmy dovážející do věznice potraviny, propašovala dvanácticentimetrový nůž, za což dostala tučný honorář od Kajínkových kompliců. Tentokrát však Kajínek ještě útěk nedokončil, protože byl náhle přesunut do vazební věznice v Českých Budějovicích (přesun se týkal vice vězňů, kteří prostřednictvím dozorce sázeli tikety). Z budějovické věznice Kajínek utekl v červenci 1994. Ještě týž den ho zatkli u řeky Vltavy.

Byl přemístěn do Valdic, kde se mu 11. září 1996 podařilo dostat na střechu jednopatrové budovy. V březnu 1997 se při jeho převozu k soudu eskorta střetla s vozem BMW, ve kterém zahynuly dvě ženy. Kajínek byl pak umístěn v „nejstřeženější” věznici – Mírově. Odtamtud utekl riskantním manévrem z okna po provazu 29. října 2000. Několik týdnů republika žila slavným útěkem, než byl Jiří Kajínek 8. prosince 2000 zatčen v bytě pětinásobného pachatele orlických vražd Ludvíka Černého. Komando ho překvapilo rozespalého – nestačil použít ani nabitou pistoli, ani ruční granát, které měl u sebe.

Teď je znovu ve Valdicích, odkud společně s právničkou Klárou Slámovou vede svůj „spravedlivý boj”. V kauze se v lednu 2004 objevil nový svědek, který televizi Nova řekl, že z cely viděl střelbu pod věznicí Bory. Svědek, tehdejší vězeň, Nově vylíčil okolnosti zločinu jinak, než jak je popsaly v rozsudku nad Kajínkem soudy. Kajínek usiluje o obnovu procesu. Můžete mu napsat…
  31.03.2008 18:35 Luke
 
Opravdu chcete mít na autech policie runové znaky SS ?
  31.03.2008 19:27 sesesák
 
jawohl
  31.03.2008 20:10 GRU
 
Máš pravdu!!! Policie si uřízne jako vždy(papaláši), ostudu. Ty žluté "RUNY" jsou přímo ukázkové. Rád bych viděl toho blbce, který to logo navrhnul. Nebo vedení policie konečně odhalilo svoje karty??
  31.03.2008 17:52 odchod
 
Renty se mají skutečně likvidovat, ti darmožroutí na PP to potvrdili.
  31.03.2008 17:57 kvak
 
a proč to všechno ? Protože nejlépší policisté co umí střílet jsou bří. Mašínové, vždyť to dá dle Topola a jeho metálu přeci rozum!
  31.03.2008 18:01 renty
 
..tak jediné co platilo, aby se z četníka stal někdo úplně jiný než člověk (i chybující) byly renty, teď se bude občan hodně koukat na nově nastupující dobrodruhy... vždyť si sám pán Langer ten bič spíš skracuje :-)
  31.03.2008 18:25 Pavel
 
Jak to potvrdili? To snad není všechno,nebo jo?
  31.03.2008 17:25 Je to tady!
 
Je to tady!
Tak pánové, je to tady!!!!! Zapomněli Vám to sdělit, ale je to skutečně tady a je to pravda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zítra je totiž apríla vy klucííí pitomí :-)
(trocha humoru nám jenom prospěje)
  31.03.2008 16:46 .
 
Zase dneska někdo přišel s tím,že nám mají navýšit platy o 30%,ale nebudou renty!Víte o tom někdo něco?
  31.03.2008 17:02 ..
 
Běž do p....e s těma kachnama.Že vás to pořád baví takhle debilně vymýšlet takové nesmysli
  31.03.2008 17:40 játovím
 
Tak o tom něco tedy vím, když chceš vědět. Příspěvky za službu zruší, ale nic ti na platu nepřidají, leda jen práci, práci a zase práci. Teď už to víš a můžeš jít v klidu spát.
  31.03.2008 21:51 .
 
PRODÁVÁM JEN TO CO JSEM NAKOUPIL
  31.03.2008 15:13 Honza z Liberce <humpen@seznam.cz>
 
Dobrý den.
Koukal jsem na návrh nového vzhledu aut pro policii,konečně někoho napdlo je udělat tak aby byla vidět,na dálnici při větší rychlosti nerozpozná člověk co se před ním děje,jestli je to nehoda nebo jen něčí odstavené auto.S tímto vzhledem bude jasné ře se jedná o nějaký problém a člověk může reagovat dříve,než na dálku odhadovat o co jde.Tenký zelený proužek je na dálku neviditělný.Doporučil bych ještě tu zelenou a modrou z boku udělat se světlo odrážejícím pigmentem.Služební vozy bych považoval za prostředek pro výkon služby a né na parádu,čím více odlyšných znaků od běžných osobních aut tím lépe.
  31.03.2008 15:29 PI
 
1. No Ty jsi mne pobavil, kdyby jsi jezdil podle předpisů (na dálnici max 130km/h ) tak by jsi určitě z dálky viděl modré světlo majáků, a proto ti doporučuji uber nohu z plynu a věnuj se řízení ...

2. Měl by se pan Langer zabývat důležitějšíma věcia než je barva vozů, ale zabývat se skutečným problém uvnitř státního aparátu ...

3. Barva vozu je nepodstatná, raději bych peníze vložil do bezpečnosti a výkonu vozu
  31.03.2008 20:57 XXX-pravý
 
Naprostý souhlas s PI.
  31.03.2008 05:45 Civil
 
Pro JEDNIČKA II

Vytesat do kamene. Ale souhlasných reakcí tu moc nečekej. Pravdu oni slyšet nechtějí.
  30.03.2008 22:40 Kliku, Jedničko II
 
Institut provokatéra jsi zvládl za 1, to bude tou praxí v STB a MLP PŠM, po zdokonalení se v ODS-Cervo, že?
Jednička 30.03.2008 22:09 Je ta ké škoda, že se nepodařilo prosadit institut " provokatéra". Je mě jasné, že by to postihlo mnoho lidí, ale dovolím si tvrdit, že mnoho policistů by skončilo na pracáku, v lepším případě, v Kolbence u pásu.

30.03.2008 15:51 Klik

Tu motivaci dostaneš až v kolbence u pásu. Takhle jsem se dlouho nezasmál!!!
  31.03.2008 05:18 jarda
 
Kolbenka? Nevěděl jsem, že ten podnik ještě novodobí ekonomičtí machři neposlali do kelu. A kde ta fabrika je? Já bych tam třeba šel dělat!
  31.03.2008 11:30 Jardo
 
Praha 9 - ČKD - ale nevím zda ji ještě někdo nevytuneloval
  31.03.2008 15:56 Klik
 
Nefandíte Spartě?
  30.03.2008 22:09 JEDNIČKA II
 
Nelze než reagovat, za Sibiří bychom určitě byli, ale, tak za komunistů a jsem rád , že skončila doba, kdy si každý myslel, ža za málo práce, hodně peněz, nic neplatit a státe starej se. Myslím si, že pan ministr Langer toto velmi dobře chápe a kdo to nemůže pochopit, jak je zřejmé z této diskuse, jsou státní zaměstnanci - policisté. Proč si myslíte, že jste nějací VIP společnosti. Když jste nastupovali a přísahali, tak jste přeci věděli co Vás asi čeká a jediné co je s diskuse zřejmé, Vás pouze zajímají peníze, jak mnoho pracujete a jak to společnost nechce ocenit, jací jsou to "kteréni" Ti důchodci a ještě větší, Ti nově nastupující a kolik policistů odchází a samozřejmě paní Lhotáková. Problém je však v tom, že si nevážíte sebe navzájem. Nejsem ten, který by z Blesku hltal senzace, včetně těch mrtvých, ale když se pánové píše o dobré práci policie, nebo policistů, tak to chroktáte všichni, to Vám ten Blesk, až tak nevadí. že ? Co z Blesku hltám a to je pravda, jsou články, ne senzace, o zločincích v policejních uniformách. Nezlobte se na mě, ale nemohu pochopit jak státní zaměstnanec - policista odccizuje, loupí, anebo, jen tak si přivydělává ve službe troškou peněz z pokut. Ale to se pánům policistům nelíbí, to je člověk ihned nula, chudák a blbeček. O tom se pánům policistům nechce diskutovat. Je ta ké škoda, že se nepodařilo prosadit institut " provokatéra". Je mě jasné, že by to postihlo mnoho lidí, ale dovolím si tvrdit, že mnoho policistů by skončilo na pracáku, v lepším případě, v Kolbence u pásu. Co se týče té modré barvy, nevím jestli je módní, ale je velmi potupné a ponižující, když na této modré louce kradou modří policisté se zeleným nápisem POMÁHAT A CHRÁNIT. A pánové pokud se kradou miliony a milardy, tak jste zde VY, radové - plukovníci, komisaři a inspektoři, objasňujte a vyhledávajte, jste od toho státem placeni. A přiznejte si, že ani to se Vám, až tak nedaří. A na závěr, je naprosto nepochopitelné, když do reakce je vtahován VAŠEK. Pro mě je to prezident, pan Václav Klaus a z policisty - zločinci nemá nic společného. Tento problém se totiž týká Vás všech u policie a bez vyjímky. protože za zločince s odznakem a plackou trpí dobří a slušní policisté, kteří si toto rozhodně nazaslouží.
  30.03.2008 22:57 hmmmmmmm
 
1) institut provokatéra se podařilo protlačit, ale neznáte pravý význam tohoto institutu,
2) není tu jediný policista,který schvaluje porušování zákonů od "kolegů" - nic než váš výmysl,
3) s nulou (v polic.uniformě) jste začal vy,
4) diskutovat ano, ale ne apriori, všichni poldové jsou tací a blablabla - je to slušně řečeno - hovadina,
5) diskuze na těchto stránkách už je jen plácnutím do vody, co mělo být řečeno, řečeno bylo, změna nenastala, a proto následují odchody ze služebního poměru.

Ono poslouchat 10, 15, 20 let, jak jednou bude dobře, jak budu mít podmínky pro práci......nepochopí, kdo tuhle práci nedělá a to jste zrovna vy.
  31.03.2008 05:21 jarda
 
Hele, v jaké funkci na sekretariátu Langera pracuješ? Nebo že by sekretariát na Jánském vršku? nebo dokonce KPR? Jinak nevím, kde by jinde mohlo podle tvých názorů být tvé místo.
  31.03.2008 05:44 Civil
 
Vytesat do kamene. Ale souhlasných reakcí tu moc nečekej. Pravdu oni slyšet nechtějí.
  31.03.2008 13:15 Pavel
 
Já bych to nevytesal ani náhodou,možná tak napsal do Blesku a to,ještě s dovětkem:
Článek berte s rezervou,pisatel nesloužil ani hodinu a tudíž jeho náhled na službu u PČR je značně naivní.
  31.03.2008 17:31 pro jednička II
 
jsi opravdu VUmL
  30.03.2008 20:01 ještě jednou
 
je možno vybírat náhradní volno tím, že mi služ. funkcionář nařídí např. jen po třech hodinách denně a ne v celku třeba 5 dní? díky . PS: u nás se to tak děje a myslím, že to je v rozporu se zákonem
  30.03.2008 20:47 odchod
 
V rozporu se zákonem je celá policejní práce, která není oceněná jak by měla být.
  30.03.2008 13:53 :-))) nebo :-(((
 
Generační špunt: Re:uhrazení poplatků.....
Beduíne, nevím ze kterého konce při tvém širokém „záběru „ mám začít, i když původně toto vlákno vzniklo kvůli tragické události v zahraničí. Ostatně ještě dnes se k tomuto vyjadřují některá média.Píšeš zde s nějakým vlasteneckým podbarvením, nevím však jestli někdo šel sloužit v současné době k PČR nebo k armádě z lásky k rodné hroudě ( i když to nemohu vyloučit). V případě že ano, tak jej jistě brzo probrala ze snění volná ruka trhu pana profesora ekonomie a flotila piráta z Karibiku Koženého. Kdyby v daleké cizině zahynul voják základní služby, který tam byl na základě branné povinnosti odvelen k zajišťování humanitární pomoci OSN (nezaměňovat s Havlovým humanitárním bombardováním Jugošky) , tak mu ještě v rodné vesničce nechám postavit pomník. V případě, že tam někdo jde dobrovolně válčit za peníze, tak je to „žoldák“( i podle Ottova slovníku naučného). Je zcela lhostejno, jestli jde do mise pro peníze, za adrenalinem, příp. z lásky k Česku nebo k cizí mocnosti pro kterou tam riskuje život. V boji proti terorismu by byl stejně prospěšný na chladící věži u Temelína, nebo podle plotu ruzyňského letiště. I když připouštím, že pro některé zahraniční petrolejářské a zbrojní koncerny by toto působiště nebylo tak zajímavé. Opomenul jsi skutečnost, že voják když nechce, tak na žádnou misi jít nemusí, a až do vypršení smlouvy si může hrát třeba v „Doupovských horách“ na vojáky , příp. být zařazen u útvaru který je pro USA vojensky nezajímavý (např. útvary civilní obrany určené dle regulí NATO pouze k činnosti na vlastním území – proto je nyní snaha je zrušit, neboť se s nimi zřejmě nedá u našich“ přátel“ čechrat peří). V opačném případě si však nedovedu představit, že by výjezdovka nebo zásahovka měla volbu odmítnout zásah proti pachatelům , protože by se jim mohlo náhodou něco stát. Diametrálně odlišně se o „své lidi „starají resorty ( i když samozřejmě nevím vše). Zatímco armáda má k dispozici několik penzionů pro veterány a umožňuje „vysloužilcům a důchodcům“ lázeňskou a posttraumatickou péči v jejich zařízeních, dle zájmu i dotovanou klubovou činnost, tak vnitro po tvém odchodu do důchodu nad tebou ani nevzdechne. Ještě se budeš klepat, aby ti nějaký „Kalousek“ nesebral příspěvek k důchodu a nezakázali ti chodit ke služebnímu zubaři. Když ti při zákroku pachatel“natrhne hubu“, tak na něm maximálně něco vysoudíš v občanskoprávním sporu. Ne že za tebe resort zaplatí v nemocnici“cikrtné“ jako za vojáka. Dostaneš li náhodou „nakládačku“, tak můžeš dopadnout jako naše kolegyně (viz jiné vlákno toho DF), natož aby měl někdo péči za tebe něco zaplatit nebo ti pomoci. Staneš se pouze obtížným hmyzem. Zmiňuješ se rovněž o penězích. Zatímco našim zahraničním žoldnéřům valorizují celosvětový pokles „doláče“, tak pro naše „manažery“ je zřejmě značný problém jak naložit s těmi necelými dvěma procenty navýšení mzdových prostředků ( při inflaci cca 6 - 7 %). Pamatuji co k policii po r.1990 (po čistkách v SNB) nastupovalo ( a to už nebyl nábor jako za Obziny, ale výběr), tak bych ty „nové“ až zase tak nezatracoval. Jsou pouze vzorkem současné konzumní společnosti.
21:51:25 25. 03. 2008
  30.03.2008 16:03 Petra Lhotáková
 
Za mě rozhodně :-)))))
  30.03.2008 16:15 Tak tak
 
Tak jsme se konečně dočkali…… Myslí, že něco v tomto duchu zapěla Parkánová před časem ve své vítací trapnosti. Mohla si to zopáknou na pohřbu padlého hrdiny, protože nic jiného mě ani pří pohledu na naše politiky zúčastnivších se smutečního aktu, napadnout nemůže. Ano konečně máme mrtvého z boje. Pro velkohubé žvanění a sběr politických bodíků je pohřeb padlého vojáka ideální místo. Karle Kryle, zase máme vojíny a kladení věnců. Tento však měl jméno, i když vzhledem k jeho působnosti mělo zůstat utajeno. Bezpečnost rodiny však musí stranou, media potřebují trhák a politici svou scénu . Přál by si to Milan Šterba? A co mrtví či zranění hasiči a policisté, ti si úctu nezaslouží ?
  30.03.2008 22:02 XXX-pravý
 
4 Tak tak
Jak vidíš na policisty všichni politici kašlou. Znají nás pouze tehdy když jim někdo vykrade auto kde nechali důležité dokumenty a při odchodu ho nezamkli, že ano. Kdyby bylo policii věnováno alespoň 50% zájmu jako armádě, tak se máme jako v bavlnce, nebo jinak řečeno "jako svině ve rži".
PS. Pokud nevíš co je to rež, tak to je obilí a správně se jmenuje žito. Něco jiného je u hasičů, ti nemají u lidí tak podělaný kredit jako policie. Hasiči "převážně pouze" zachraňují hodnoty a životy, kdežto policisté jen buzerují lidi, neníliž pravda.
  31.03.2008 00:21 Tak tak
 
Ano , je mi smutno z toho jak se pohlíží na policistku, kterou nějaké stupidní hovado zraní ve službě, kdy jediný výstup je, že si zato vlastně může sama a na straně druhé, jak se všichni tetelí nad událostí v nějaké hadí prdeli, přičemž se asi nikdy nedozvíme, co podělala naše slavná armáda, že se její elita vrací domu v pytlích.