Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  28.01.2007 09:54 Článek z portálu iDNES
 
Článek z portálu iDNES
Vedení dělá naschvály, lkají nespokojení policisté
Z dnešní iDNES, adresa:
http://zpravy.idnes.cz/vedeni-dela-naschvaly-lkaji-nespokojeni-p oliciste-fsx-/domaci.asp?c=A070126_145544_domaci_ton


28. ledna 2007 8:28
Protesty policistů proti služebnímu zákonu neutichají. Strážci zákona nespokojení s poklesem platů a snížením hodnosti však museli znovu přesunout plánovanou demonstraci. Vedení jim prý dělá naschvály - v původně avizovaný den jim rušilo dovolené či nařizovalo účast na cvičení.
Původně měl být protest před budovou ministerstva vnitra v polovině února. (více zde) Nový termín demonstrace zatím organizátoři z řad policistů tají.
"Začalo docházet k tomu, že vedení na původní termín najednou naplánovalo dopravně bezpečnostní akce či cvičení pořádkových sil. Rušilo také předem dohodnuté dovolené a dělalo jiné schválnosti," odůvodnil iDNES.cz jeden z organizátorů protestů, který z obavy před postihem vystupuje pod jménem Pitbull.

Konání demonstrace se však podle něj už blíží. "Zatím máme slíbenou účast více než tisícovky nespokojených příslušníků bezpečnostních sil, včetně hasičů a příslušníků vězeňské služby a justiční stráže," dodal.

S demonstrací někteří policisté nesouhlasí
Proti demonstraci se však začínají ozývat kritické hlasy i od samotných policistů. Podle nich organizátoři protestů nezastupují většinový názor v policejním sboru.

"Oni zapomínají, jak na demonstraci bude reagovat veřejnost. Mohou si poštvat spoustu lidí, kteří s námi jinak sympatizují. Například stížnosti na plat se jeví v jiném světle, když se srovnají mzdy naše a například učitelů," řekl iDNES.cz jeden z policistů.

Organizátoři nespolupracují, stěžují si odbory
Předseda policejních odborů Milan Štěpánek zdůraznil, že Nezávislý odborový svaz policie tuto demonstraci nepodporuje. Intenzivně však o dopadech služebního zákona jedná jak s ministerstvem vnitra, tak s policisty.

"Musím otevřeně říct, že vůle akceptovat naše připomínky je velká. Už se vytyčily určité cesty, aby se změnila stávající demonstrace," řekl Štěpánek iDNES.cz.

Podotkl, že demonstrace mohou tato jednání naopak narušit. "Když nás někdo osloví, jsme samozřejmě připraveni spolupracovat. Demonstrace je ale poslední možností v případě neúspěchu předchozích kroků. Uspořádání nekoordinované akce může působit proti policii samotné," podotkl šéf odborů.

Dodal, že na poslední schůzku s policisty byli pozvání i organizátoři demonstrace, kteří vystupují pod přezdívkami Pitbull a Hornet. Nepřišel prý ani jeden.

Ministr: Jedná se, demonstrovat není nutné
Ministr vnitra Ivan Langer tvrdí, že problémy policistů zná. "Demonstruje se v okamžiku, kdy se nejedná, ale v tomto případě jednání probíhají. Důležité je ale vědět, kdo a proti čemu demonstruje," řekl iDNES.cz.

Jako ministr prý může nést odpovědnost za nařízení vlády a za zákon mohou poslanci. "Ale za většinu jsou odpovědní služební funkcionáři, kteří rozhodují o platových třídách, kdo má jaké osobní ohodnocení a v jaké je směně."

"Demonstrace je vždy až to poslední, když se nejedná, ale tady se jedná velmi usilovně," dodal Langer.
  08.04.2008 19:30 Dana
 
Docela by mě zajímalo,jak je to na ostatních OŘ s odchodovostí do C a s novým náborem k PČR:

U nás ke konci března odešlo 13 poldů a na ZOP nastoupilo 5 poldů.Na to,že probíhá nábor,tak nic moc.
  08.04.2008 18:49 jj
 
zk.
  08.04.2008 18:16 SOS
 
JDEME PO MODRÉ S MODRÝM MINISTREM, ALE ASI NEJSPÍŠ KE VŠEM ČERTŮM.
  08.04.2008 18:15 bez prostředků
 
7,5% inflace, propadání reálných příjmů u policie, sebevražedné sklony policistů to jsou obrázky posledních měsíců u české policie!
  08.04.2008 18:39 vlasta
 
správná ukázka jak zneužít sebevraždu jednoho kolegy k politickému záměru. Vzal si sice život kvůli rodinným problémům, ale my využijeme dané situace a využijeme to politicky takto :"7,5% inflace, propadání reálných příjmů u policie, sebevražedné sklony policistů to jsou obrázky posledních měsíců u české policie! " Tak pánové nepřehánějte a mějte úctu k mrtvým a zejména pak pozůstalým. Děkuji Vlasta
  08.04.2008 23:22 XXX-pravý
 
4 vlasta.
Naprostý souhlas. Smrt dvou kolegů nemá nic společného s inflací a propadem platů u policie.
  09.04.2008 10:51 PI
 
Rovněž souhlasím s Vlastou , nechte je na pokoji, jsou to lidé jako my všichni. K smrti politika nepatří ...
  09.04.2008 20:41 2PI
 
K smrti ne, ale kdyby projevili nadřízení za 48 hodin jen trochu snahy mohl jeden z kolegů zůstat mezi námi! A o to jde!
  09.04.2008 21:21 XXX-pravý
 
Pokud o jeho problémech nadřízení věděli, tak opravdu mohli něco podniknout. Pokud ale nic nevěděli, tak nemohli udělat vůbec nic.
  08.04.2008 15:38 Zdeněk Hach <hachzdenek@quick.cz>
 
Nezlobte se, ale otevřu internet a čtu - bodový systém zdraží pojistné - ptám se na základě čeho? Jste normální? Přeci pojistné se vztahuje na automobil, ne na řidiče. Máte jen základní vzdělání? A teď už polopaticky, chcete mi říct: vlastníte automobil, nevlastníte řidičský průkaz, ale budete mít dražší pojistku jen proto, že ho půjčujete více osobám, které s ním spáchají některé dopravní přestupky, a to tak, že pan A žádný, pan B 10, a pan C 2 atd.?
  08.04.2008 15:41 hmm
 
kéžby byl zákon 361/2000Sb. a další prováděcí předpisy jediným problémem, co nám zákonodárci vymýšlejí za perličky. V současné době jsou další perlou přímo excelentní profesní osvědčení na nákladní automobily.....musíš jej mít, ale není kde si ho prodloužit, neprodloužíš, zaplatíš desetitisíce.... ještě jsem to do hloubky nestudoval,ale nedivil bych se dalším žalobám na stát :-((((
  08.04.2008 15:25 Zdeněk Hach <hachzdenek@quick.cz>
 
Dobrý den, pane Langře (Langere?). Jen krátce k pojistným událostem na motorových vozidlech. Připadáte mi jako z jiné planety... Co podniková vozidla, se kterými jezdí každou chvíli jiný řidič. Co s vozidlem, který vlastní majitel, který vůbec nemá řidičský průkaz. Co s vozidlem, které má sice majitele vlastnícího řidičský průkaz, ale půjčí ho jinému řidiči. Tak mi potom povězte (a to za 10 vteřin bez nápovědy), jak bude pojišťovna řešit přirážky a slevy pro "automobil" na povinném či havarijním pojištění(tedy.abyste to i Vy pochopil, jak stanoví pojišťovna pojistné na automobil, s kterým jezdí víc řidičů atd. viz výše) Toto jsou přeci běžné majetkové vztahy u vozidel a Vy nás "krmíte" Vašimi návrhy (viz Vaše tisková konference na ČT 24 dnes. Docela mi to připomíná "osobu blízkou", kterou však Vy z výše uvedených důvodů pro mne určitě nejste. Díky za odpověď.
  08.04.2008 16:12 vlasta
 
tady se odpovědi nedočkáš, musíš zkusit "Názory Policie ČR, hasiči", ale i tam se dočkáš tak za cca 3 měsíce
  08.04.2008 14:06 Pepa
 
Dobrý den,
pane Langere, viděl jsem Vás v TV kde jste tvrdil, že fotbalové utkání neni veřejná akce, ale soukromá, protože se tam platí vstup. Mám to teda chápat tak, že když se na akci platí vstup, tak je to soukromá akce, a tím pádem tam policie nemá co dělat? Jde o to, že tady máme hudební klub, kde se vstup na akce platí a přesto tam chodí policisté každou chvíli, provokoujou návštěvníky klubu, natáčej si je na kameru atd. Takže podle Vašeho vyjádření tam ty policisty nemusíme pouštět?
Předem děkuji za odpověď.
  08.04.2008 15:00 Mutino
 
Nemusím být MV abych Vám krátce odpověděl . Vstup do živnostenských prostor ( a tedy i do klubů) upravuje § 20d z.č. 283/91 o policii ČR .
Cituji:
Policista je při plnění úkolů policie oprávněn vstupovat v živnostenských provozovnách do všech prostor určených pro zákazníky. Po skončení jejich prodejní nebo provozní doby je oprávněn tak činit, lze-li mít důvodně za to, že se v těchto prostorách zdržují osoby. Tím není dotčeno ustanovení § 21, pokud jde o vstup do bytu nebo jiného uzavřeného prostoru.
Doufám , že je to jasné a napsal jsem to zřetelně.
Pokud ne tak tedy ještě jednodušeji: Policie MÁ právo vstupovat do živnostenských prostor. POZOR jde o OPRÁVNĚNÍ a NE o POVINNOST.
  09.04.2008 00:04 GEES
 
Pro Mutiho Pepa o voze a vy o koze.
  09.04.2008 00:25 Pro GEES
 
zaplacení poplatku za vstup nezakazuje, že by do prostor policie nemohla, nebo nesměla. Má dokonce povinnost zajišťovat bezpečí občanů i tam a to ze zákona. Úkoly policie jsou dané zákonem č. 283/1991Sb.v aktuálním znění a nikdo je zatím nezměnil, jen se politici předhání v předvádění se před kamerami a v rušení toho, co není třeba a vymýšlení nových a nových nově ucelených předpisů..... Znalost právních norem a s tím spojená efektivita jde do prde.e a všichni jsou spokojeni. Jsou dokonce schopni argumentovat i tak hloupě, že budou tvrdit, že trestní zákon je starý, protože je z roku 1961.... Že jeho aktuální, tedy účinná verze a podoba ve všech obchodech se verzi z roku vydání podobá jen názvem..... nemá cenu se rozčilovat, na exoty narazíš opravdu všude.....doplněno Werichovým citátem....KDE BLB, TAM NEBEZPEČNO.....
  09.04.2008 13:07 GEES k článku Pro GEES
 
S uvedeným lze jenom souhlasit, ale jak cituje ministr Langer, tak si nepřeje,aby policie chodila na sportovní utkání, chce aby pořadatel pořádek zvládl sám a až pokud na to nestačí zavolá policii a pořadatel zákrok zaplatí. Proto chápu dotaz Pepy v tom, proč má chodit policie bezdůvodně do jeho podniku (podniku kam chodí), když pořadatel pořádek zvládne sám a tudíž podle výroku ministra vnitra nechce, aby policie chodila do podniků, kde je vlastní pořadatelská služba. Pro mně je blbost co chce ministr a proto je dotaz Pepy je zcela legitimní (buď všechno nebo nic).
  08.04.2008 12:45 Ivan
 
Zdravím PČR. Sloužím u MP (sedm let) a uvažuji o přestupu k PČR. Poraďte prosím, jestili ano, či ne. Díky
  08.04.2008 13:32 Mutino
 
Všude chleba o dvou kůrkách. Jen zrovna teď je u nás u PČR ta kůrka dost tvrdá. Mám za sebou 15 let a za tu dobu člověk zkousne kde co. Prostě : každá práce má něco .
  08.04.2008 19:52 Petr
 
Jestli chceš chodit,nebo dokonce dojíždět do služby o víkendu a o svátcích zadarmo a ten svátek si ještě naddělat a za rok sloužit i přes 150 hodin do zelených.A ještě k tomu dělat za plno kolegů,kteři jsou v "C",nebo na školách a mateřských?A to nejsou zdaleka všechny "výhody" u PČR.Čti tady.
  09.04.2008 10:55 PI
 
Ivane, mám hodně kamarádů u městské police a věř, že mají lepší vybavení, podmítky i plat než česká police, pokud nejsi nucen tak bych asi nešel, ale ... Samozřejmě rozhodnutí je na tobě.
  10.04.2008 15:39 Ivan
 
Díky moc za odpovědi. Asi se na to opravdu vykašlu (myšleno přestup k PČR). Nic mě k odchodu z MP nenutí a ty prachy tam mám opravdu slušné.
  08.04.2008 09:40 Páďa
 
Na www.Novinky. cz JE!!!!!! Musíš umět hledat! S demokracií to není tak špatné!
  08.04.2008 08:47 Zero
 
Novodobá cenzura je tady, ale že mají prsty až do médií? To již se musí pod někým třást židle!
  08.04.2008 23:15 XXX-pravý
 
4 Páďa a Zero

Žádná cenzura nezafungovala. Článek je na serveru Novinky,cz ještě dnes to je 08.04.2008. K neštěstí ovšem došlo již v pátek 04.04.2008 a to již dost dlouhá doba, proto je článek až dole v rubrice Krimi.