Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  31.12.2006 02:13 .. ..
 
Vážená kolegyně poldinko,
jsem také od firmy, proto ti tykám a žádám tě, abys můj následující text přes jeho možnou kontroverznost nepovažovala za provokativní, ale za podnět k zamyšlení nad stávající situací a výchoscích z ní, podaný expresivně s mírnou nadsázkou.
Je zbytečné plakat za ztracenou hodností jenom proto, že vysocí funkcionáři si chtějí podržet své plukovníky a nelíbí se jim oslovení "Pane rado". Zvykni si na inspektorku či vrchní asistentku, pak je to srozumitelnější dle zásady zákona: "Každému co jeho jest".
Ohledně přemnožených vysokoškoláků na tvém oddělení je třeba nejdříve se zeptat, jaká je společenská objednávka na působení vysokoškoláka u naší firmy ??? Dle starého zákona vlastně žádná, protože od postu OŘ výše byla až v poslední době vyžadována VŠ, do tohoto stupně to šlo na okrese a často i výše bez problémů i bez ní. Nový zákon žádá VŠ od komisaře výše, tedy jak víme od postu VO/ZVO, či u lepších postů na SKPV. To je ale známo od r.2003, takže to není žádná novinka, právě tak jako to, že důchodci zůstanou zabetonovaní ještě 4 roky. Jestli-že pro většinu policistů je nyní nedostižným snem tř.6, kde postačuje maturita, napiš sem na DF, případně na DF OS na Intranetu, v co tvoji kolegové s VŠ na OOP doufali, když si teď zoufají, že se svou VŠ nejsou zaplacení. Určitě namítneš, že veřejný zájem je, aby policista byl co nejlépe vzdělán. Ale to snad jen v policejním oboru a to zrovna nemusí být VŠ (viz SRN). Pro řadového policistu nyní velmi dobře postačuje (ohledně znalosti práva) stávající ZOP, vždyť je to vlastně jen takový poučený laik. V očích doktorů práv totiž stejně nic jiného není a co se týče pravomocí, buď seká spisy podle mustru, viz výživa, krádeže HJK, MBT, peněženky atd., nebo se běží poradit na SZ, odkud by teď měli TrŘ dozorovat již od stadia zahájení. Složitější věci hned přebírá SKPV, podle náměstka PP rady Brázdy ohlášených brzkých změn snad už všechny, co se nevejdou pod ZTŘ. Takže sumasumárum společenská objednávka vyjádřená novým zákonem, který známe již od r.2003, je, že VŠ u policie teď potřebuje jen ten, jehož konečným cílem je buď managerský post nebo post ozbrojeného úředníka na vyšetřovačce.
Co se týče možného kariérního postupu, člověk s VŠ musí být schopen vyhodnotit své dlouhodobé šance k uplatnění !!! Jestli-že slouží na malém zapadlém OOP a tam také bydlí a VO je mladšího věku, tak šance nula. V sídle OŘ jakž takž, daleko lépe na kraji, nejlépe v PH, kde od 1.1. jsou i třicetiletí podplukovníci. Takže jednoznačně v závislosti na bydlišti - dlouhodobě kvůli rodině. Je taky jasné, že nikdo se nebude stěhovat jen za 5.třídou, když s VŠ může cestou výběrového řízení poskočit o třídy dvě. Nově musí dostat volno na účast ve výběrovém řízení a domnívám se, že při kariérním růstu, tj. přechodu na vyšší TT, musí být ze starého místa uvolněn i při nesouhlasu nadřízeného. To asi platí i z 3.TT na 4.TT.
Zapomněla jsi se také zmínit, že 10% navýšení nad základní tarif alespoň částečně vyrovnává propad za neplacení SO,NE,N,SV. Též že 150 hodin (hrozilo až 300) přesčas zdarma bylo i do teď , jen ne tak natvrdo, a že to bude částečně eliminováno dalšími 5 dny dovolené navíc oproti dosavadním 37.
Jinak sdílím tvoje obavy o správní řízení u dom.nás., které je daleko složitější, než TČ výživy a pod. A navíc u dom.nás. bude vždy někdo, kdo bude protestovat proti jakémukoliv rozhodnutí.
No a když teď někdo jde s platem dolů, asi mu nezbude nic jiného, než položit vedle sebe a porovnat rozhodnutí o příjmech za prosinec a za leden, případně v dubnu výpl.pásky za 3 měsíce 2007 (po vyrovnávacím období 3 měsíce) a porovnat je s průměrem za r.2006. V případě minusového rozdílu se pak jako člen odborů připojit k hromadné žalobě za splnění veřejného přílibu, daného představiteli MV a PP prohlásivších, že žádný z policistů neutrpí platový propad. Tipuji, že bude tvrzeno, že příslib se týkal jen základních tarifů a případů, kdy nově vykonávaná práce je náročnější než pracovní náplň nové třídy. Ano, logický je pak postoj: "Budu pracovat jen do výše svého platu", takový přístup ale uzavírá možnost postupu na vyšší TT, protože ve výběrovém řízení je nutno prokázat, že jsem schopen zvládnout složitější problematiku a mít dlouhodobé hodnocení nejméně .... U VŠ pak negativní postoj úplně maže možnost poskočit o 2 TT. To je ten buřtík, kterým nám před nosem mává kariérní řád.
Je nesmysl ptát se bolestínsky ministra co s tím udělá, buď realista a ptej se sebe, co s tím uděláš TY! To je jako vyčítat JUDr.Tomkovi, který je také jen, s prominutím, pěšák na MV, co že to spáchal za zákon, když mu to přece následně překopali poslanci.
I kdyby došlo k umělému dorovnávání příjmů prognózuji, že každý takový postižený, kterému uměle dorovnají, bude mít další platový růst nula až do okamžiku, kdy inflační růst tabulek a dalších složek, dosáhne jeho dorovnané výše. I když případně díky pane ministře i za to.
A poldinko, ruku na srdce, víš přeci, jaká těžká osobní dilemata čekají kolegy z ciziny až nastane Schengen a s ním totální reorganizace cizinecké služby, s obrovským přesunem míst od západu do vnitrozemí a na dálnice. Oproti tomu ty jsi pohoda, klídek a tabáček.
Nevyčítej ministrovi, že se neprojevuje, či že on a podřízení nemají ponětí, co se děje. To jen realita se nedá okecat.
Zkrátka teď nastala chvíle, kdy každý z nás si musí vyhodnotit zda pozitiva převažují nad negativy a zda je i nadále ochoten dělat něco pro vlast.
Milá poldinko, s pozdravem .... (určitě tušíš, proč bez podpisu - ten důvod nejsi ty ....)
  23.05.2008 21:41 Kliku
 
bojuješ zde s větrnými mlýny, všem jsi zřejmě pro legraci. Co takhle se začít bavit na úrovni, diskutovat a vyměňovat si názory hodné problematiky týkající se bezpečnostních sborů. Co ty na to?
  24.05.2008 07:58 Klik
 
Mám za to, že jste s tím začli a za mé názory kritizovali, ač jsou z velké části pravdivé, ale bohužel chcete slyšet pouze svou pravdu. Možná tady diskutují jenom pěšáci.
  24.05.2008 09:00 Pavel
 
Kliku jsi opravdový chudák, ale aspoň se jeden našel. Horší extrém asi neznám.
  24.05.2008 21:23 Klik
 
Pavel: s těma chudákama jsi už trapnej, jestli se ovšem nudíš, tak zvedni prdel a běž ulovit nějakou hodinu do 150h balíčku a pak zajisté budeš za tvou kvalitní práci odměněn mimořádnou odměnou vedoucího. Ovšem pokud to proflákáš spánkem a psaním v pracovní době na tomto fóru, zasloužíš si tak akorát ??? vždyť víš co a začni myslet hlavou!
  25.05.2008 10:06 kliku
 
jen ty píšeš pravdu a ostatní tě napadají, když vyjadřují nesouhlas s tvou lží? Jsi opravdu zoufalec...
  25.05.2008 10:08 a
 
abychom nezůstali u těch laciných kydů, kterými se zde prezentuješ, začni psát tu tvou pravdu pěkně pohromadě, ať můžeme "napadat tvou pravdu", pro mě diskutovat o realitě, ve které desítky let žijeme.
  25.05.2008 10:42 Pavel
 
Klik má bohužel mindrák... doporučuji psychologa k odbourání zábran... tedy pokud ví kdo je psycholog a kde ho najde. Možná spíš už je zralý na cvokaře se svojí mánií :-(. A možná, že kvůli tomu ani nežere blbec :-(
  23.05.2008 20:47 ženský sbor
 
ŽENY ZAČÍNAJÍ DOPLŇOVAT CHYBĚJÍCÍ STAVY ČESKÉ POLICIE. HEZKY TO TADY VEDEME V TÉTO ZEMI-NEŽ ZAPLATIT KVALITNÍ LIDI, TAK RADŠÍ NABEREME ŽENY, KTERÉ BUDOU ZA TYTO PENÍZE VDĚČNÉ.
  23.05.2008 21:37 vlasta
 
... a tím chceš říct, že ženy nejsou kvalitní??? někdy kvalitnější než muži, v tom bych problém neviděla, i za "ty peníze" budou pravda vděčné. Větší problém bude, až ty ženy (většinou mladičké) se provdají a půjdou na mateřskou dovolenou (a to většina z nich asi půjde). Teprve potom nastane kolaps policie. Kde se vezme narychlo kvalitní náhrada a jak náhradníky zařadit, když jejich tabulky nebude možné obsadit. Ale proč si lámat hlavu s "takovou prkotinou", že??? však pan Langer to jistě zase nějak vymyslí.
  23.05.2008 23:24 kvik
 
Samozřejmě, že ženy ano. Alespoň o nich nikdo nemůže říct, že si v práci válejí koule. Jenom jsem zvědavý, co se bude dít, až nám některé z děvčat v rámci služby přijde o život.
  24.05.2008 08:17 lk
 
U nás u žen administrativa v pohodě, ale při zákroků ve smíšené hlídce situaci dost často vyhrocují, než, aby jí uklidnili, tak nevím, když budou ve hlídce dvě ženy.
  24.05.2008 11:40 pro Vlastu
 
Že by byly ženy kvalitnější u PČR si vůbec nemyslím ( rvačky v hospodách, agresivní řidiči atd.), když to vidím, tak se většinou jedná o mladé holky, nikoliv ženy, vážící do 50 kg. S tím chceš Vlasto pomáhat a chránit? Řekni mi co? a koho? To je největší pitomost co mohli náboráři udělat. S tím co jsi napsala v druhé čísti souhlasím, ale až budeš zase něco psát, tak si to raději pořádně rozmysli, poněvadž 50 kg holka u sboru je opravdu do služby na hovno, leda pokud je pěkná a šikovná tak ředitelovi nebo náměstkovi na gaučík, ale to je zase jiná kapitola.
  25.05.2008 00:27 vlasta
 
Odsloužila jsem více jak 30 roků, z toho pár roků na dopravce a více jak 15 roků v přímém výkonu služby na OOP a musím opět konstatovat, že někdy se mi lépe sloužilo s kolegyní (byť mladou) policistkou od které jsem věděla co mohu čekat, než s některým kolegou (mladíčkem který čerstvě, někdy i bez vojny a bez základního právního vědomí k PČR nastoupil s vědomím "já jsem KING a kdo je víc").I rvačky v hospodách a agresivní řidiče jsem takto zvládala velice dobře (pravda 50 kg jsem neměla, bylo to něco navíc i síly jsem měla dostatek, poté co mi síly docházely jsem odešla do důchodu) a byť jsme na služebním vozidle neměly napsané "pomáhat a chránit" tak jsme nečinily nic jiné a i bez uvedeného hesla slušné občany jsme chránili a jim pomáhali. Naopak mohu uvést odstrašující případ, kdy kolega - policista (muž), mě jako řidiči (ženě), posadil ve služebním vozidle, při eskortě, za záda přestupce u kterého "provedl prohlídku" , přesto s nožem v ruce (zjištěno až po příjezdu na OOP). Jaký to mohlo mít dopad potažmo pro mě jako řidiče - ženu (pokud by jej přestupce použil) netřeba rozvádět, ale ve službě s policistkou - ženou se mi podobná situace za celé roky služby nepřihodila ( So, NE svátky a noční jsme sloužily 2 ženy v hlídce na celý obvod v rámci OOP). Nebudu dále rozvádět, ale kolega následně po tomto případu, z pokynu vedoucího, dobrovolně odešel jinam, byť nikoliv z řad policie. Takže můj názor : žena která slouží u PČR je schopna dosáhnout stejné výslednosti jako muž do doby než si pořídí rodinu a nastoupí na mateřskou dovolenou a to až do doby než její děti dosáhnou samostatnosti (nebo se jí o děti postará další osoba - manžel, maminka, a pod.) a poté po dosažení jejich dospělosti do věku svého osobního důchodového věku. A to jasou fakta z vlastní zkušenosti, dnes jsem již v tom důchodu. Vlasta
  25.05.2008 07:05 pro Vlastu
 
Máš to napsaný pěkně, byla jsi asi jedna z mála. Ale podívej se co teď berou ke sboru za holky. Jó, jsou pěkný, mladý, ale výška 155 cm a váka 45 kg, to určitě nikomu při zákroku respekt nenažene. Kdyby to byla jedna nebo dvě, ale takovývh mladých čerstvě nabraných je spousta, hlavně že náborář má splněno, ale kvalitou to je hodně slabý odvar. Souhlasím s tebou, jsou vyjímky třeba jako ty, ale určitě né všechny při tom velkém množství nabraných holek.
  23.05.2008 19:22 klik
 
Máte nějak moc času bejt na netu. Buďto kecáte , že jste furt v práci a píšete to doma a nebo jste furt v práci a píšete to v pracovní době!!! Takže máte asi času dost? Tak zase můžete začít fňukat.
  23.05.2008 19:54 Klak
 
Vezmi prášek.
  23.05.2008 22:51 kikolokol
 
máš pravdu
  23.05.2008 23:30 pro Klika..
 
Martine, neblbni. My za to opravdu nemůžeme, že tě zpět k PČR nevzali.
  24.05.2008 08:00 Klik
 
A zase " kolo kolo mlýnský, za čtyři rýnský"
  24.05.2008 08:59 Kvíček
 
tento net je Klikův domov tak mu ho neberte když už přišel o práci u PČR, chudáček malá
  24.05.2008 21:25 Klik
 
Kvíček je také nedoceněnej???
  25.05.2008 19:17 Jindřich
 
Né, on je jen blbej
  23.05.2008 16:37 SOS
 
UBOHÉ FINANČNÍ PODMÍNKY A NESKUTEČNÁ ADMINISTRATIVNÍ MAŠINÉRIE NUTÍ DALŠÍ LIDI Z ODDĚLENÍ K ODCHODU.
  23.05.2008 20:12 SOS není na místě
 
dnes na Nově uvedli, že stavy policie se plní díky ženám nastupujícím k PČR, na některých odděleních jsou jich ve stavu už i 2/3. Tak pánové klidně si odejděte, ženy vás nahradí,....bohužel jen do doby než půjdou na mateřskou dovolenou a to myslím bude většina z těch které nastupují. Tak je to dobře, nebo špatně???? Ale zase stavy budou alespoň teď naplněny, vždyť kus jako kus a co bude potom? třeba potopa....
  23.05.2008 21:39 jednou
 
i žen bude tolik, že budou muset za ty muže jít do ulic sloužit (dnes je to mizivé procento) a pak i ženy pochopí, zač je toho loket.... Jsem absolutním zastáncem genderové rovnosti, jak práv, tak i povinností a žádná diskriminace.
  24.05.2008 08:58 Robocop
 
A jsem zvědavý jestli novými kolegyněmi doplní i prázdná místa v Pořádkových jednotkách.
  24.05.2008 11:36 pro Robocopa
 
Já jsem zase zvědavej,jak budou slečinky šlapat v noci chodník v jednočlenných hlídkách,třeba v Praze............:-)
  23.05.2008 16:35 devastace PČR
 
Jdu k městské, tady je konečná. Langer to dovádí do kopru!
  23.05.2008 13:17 Josef
 
Zdarec lidičky, nevíte někdo jaký je plat klasického strážníka městské policie ve výkonu na ulici?Příplatky, třídy atd...?Díky za odpověď
  23.05.2008 13:27 pro Josefa
 
U nás mají nástupní plat (okresní město) o 3 tisíce větší než polda po ZOPCE.
  23.05.2008 13:45 Josef
 
Takže kolik cca. to je asi?A jaký mají rizikový příplatek?
  23.05.2008 14:26 luis
 
tak 17-18čistýho...jestli je to co borec píše, že maj o 3tisice víc jak polda po ZOPCe...:)
  23.05.2008 15:19 Josef
 
Tak to je docela hodně, s výsluhou bomba a víc než teď. Je to tak?
  23.05.2008 16:16 Tony
 
Sloužím u MP 7 let a cca se stravným hněco málo přes 20 ooo Kč,- čistýho
  23.05.2008 16:32 Josefe
 
Na tento "objev" už dáááávno přišlo několik stovek státních policistů co přešlo k MP :-)
  23.05.2008 12:42 Héélmut :-)MAZÁK !!
 
Já jsem nikdy nepodnikal:-) .Ty budeš jeden z těch co všechny znaj a všude byli vid , takoví jsou nejlepší .Držim ti palce v tvůj úspěch v kolektivu.
Zdravim všechny
  23.05.2008 12:40 Pepa z depa
 
Je to husté, potraviny,služby, nafta , benzín , plyn ,bydlení elektřina vše na co si vzpomeněš se zdražuje a u policie ? Platy stále stejné ! Klídek ,že ministře. Každý podnikatel odepisuje co se dá ! Tuny nafty ,auta i tu kurvu v bordelu si dá do nákladu nebo cestu na olypiádu a Euro, vstupenky na koncert , a policista ? Ani litr benzínu, který projede na cestu do práce ! Ne, to nemá cenu, po 16 letech u firmy končím a pujdu dělat na živnosťák třeba do lesa s pilou ! V práci hákujeme navíc, ve stresu, za ty co odešli a nikdo za to nedostane ani bůra. Parťáci uvažují stejně - končíme! Mám už dost té štvanice, po službě, abychom vydělali nějakou tu pětku k platu na hypotéku , chodíme uklízet vagóny do depa, jak debilové . To je opravdu úroveń . To, že jsme polišové tam nikomu raději neříkáme, to by se ty prostozubé obtloustlé matróny s kbelíkama potrhaly smíchy! Píšu to k poslednímu tohoto měsíce ! Zdar vytrvalci !
  23.05.2008 12:47 12
 
Tak to neuděláš na to seš krátkej a ministr to tady stejně nečte , tak běž brečet někam jinam třeba do depa kolejových vozidel třeba ti tam daj hned místo, třeba jako kolotuk , ten se má hůř než ty , tak koukej zůstat tam kde jsi a časem bude dobře , nejde všechno hned :-)
  23.05.2008 12:36 Jéééé:-)
 
Všichni platí daně :-)
  23.05.2008 12:25 Klik
 
Klik má pravdu! Budete nemile překvapeni.
  23.05.2008 18:14 Ha,ha
 
Klik je v..l. Navíc si to píše sám ...:-)
  23.05.2008 19:19 Reja
 
Klik si to nepíše sám, renta se bude danit a omrdávek bude víc s tím počítej!!!