Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.05.2010 12:48 Konopí očima policisty Zařazeno v rubrikách: Nezařazené
 
Konopí očima policisty
Zařazeno v rubrikách: Nezařazené

Již deset let se věnuji preventivním besedám na školách. Snažím se děti zaujmout a získat jejich důvěru. V nejednom případě se mi to vyplatilo při odhalení skutečně závažné trestné činnosti, kterou jsem následně (někdy i se jménem podezřelého) předal kolegům z SKPV (Služba kriminální policie a vyšetřování – pozn. redakce). Základem je hrát fér!



Poslední dobou při besedách o sociálně patologických jevech společnosti zjišťuji, že i někteří žáci speciálních základních škol, kteří nemají příliš kladný vztah k učení, mají kromě praktických zkušeností i nemalé teoretické znalosti o konopí. Mnohdy toho vědí více než jejich pedagogové a rodiče. Osobně tuto skutečnost připisuji dostupnosti internetu. Vzhledem ke znalostem angličtiny a webovým překladačům mají děti a mládež prakticky neomezený přístup k informacím z celého světa.

O to více mě mrzí, že se setkávám se dvěma zcela odlišnými, zato účelově zkreslenými typy informací o konopí. Na jedné straně jsou to informace od výrobců a prodejců drog, kteří z toho mají nemalý profit. Pro vlastní zisky nemají prakticky žádné morální zábrany a drogu prodají komukoli, hlavně že z toho mají peníze. Informace o drogách produkované těmito lidmi bývají záměrně zlehčující; ve stylu „neboj, je to naprosto bezpečné“, „nemůže se ti nic stát“ či „toto dneska frčí, to je in“ a podobně.

Z druhé strany barikády, od tzv. prevence a drogové osvěty státu, pocházejí jiné, ale opět zkreslené informace, které jsou navíc záměrně dramatizovány. Stát zde vynakládá nemalé prostředky na účelové, „vědecké“ studie, které svým lhaním degradují stát na úroveň narkomafie. Jak chceme vychovávat novou generaci? Lhaním? A tady je jádro pudla! Když chceme lhát, musíme o konopí vědět více než naše děti! Nedají se tak snadno opít rohlíkem. Nachytají-li nás při lži, ztrácíme přirozenou autoritu. „No jo, zase je chytrej, zakazuje, přikazuje, straší, kecá.“ Kolik zákazů a příkazů mladí lidé denně slyší a už je ani nevnímají?

Sám jsem rodič a doma máme dva rošťáky. Jako každý rodič se bojím jejich kravských let či puberty, chcete-li. Je to období, kdy názory rodičů zapadají daleko za názory party. A právě vliv party bych nepodceňoval. Můžeme se rozčilovat, zakazovat, přikazovat, strašit, ale prvnímu experimentování s drogou jen těžko zabráníme. Můžeme ale ovlivnit zodpovědný přístup našich dětí, dokud to jde (tedy dokud poslouchají). Vzpomeňme si na naši pubertu. Dnešní mládež není horší, má jen jiné možnosti.

Ve třetí třídě jsem s kamarádem Bartošem kradl tátovi cigarety, kouřili jsme je, bylo nám špatně, ale byli jsme „in“. Na internátě jsme svoji dospělost kromě kouření dokazovali počtem vypitých piv. Na vojně jsem se poprvé „zhulil“ trávou. Tvrdé drogy se mi naštěstí vyhnuly. Dnes jsou však všude!

V žádném případě nechci zneužívání konopí ospravedlňovat. Můj osobní názor, který ovšem nikomu nevnucuji, je, že konopí na rozdíl od alkoholu, tabáku a kávy nikoho nezabilo, ani nikomu nezničilo zdraví. To ale neznamená, že když se někdo zhulí denně několika jointy, neprojeví se to na jeho psychice. Nic se nemá přehánět! Pohleďme na zničené životy a zdraví alkoholiků a silných kuřáků. Sám jsem kouřil 10 cigaret denně 10 let. Dnes již více jak 6 let nekouřím. Rád zajdu s přáteli na dobré pivo, ale neopíjím se. Piji 2 až 3 kávy denně. Nehulím! Uvědomujeme si, jaké procento národa zneužívá drogy? Alkohol, tabák, kávu, léky… Proč tak puritánsky odsuzujeme i rekreační uživatele konopí? V čem jsou horší? Máme to tak nějak v podvědomí. S opilými agresory a uživateli tvrdých drog jsem se ve své práci setkal mnohokrát. Nikdy jsem však nezažil útok zkouřené osoby (pozor však na kombinaci s alkoholem)! Na druhou stranu znám několik velmi vážených i vysokoškolsky vzdělaných osob (lékař, právník, kriminalista, politik, novinář,…), kteří konopí užívali nebo ještě užívají, aniž by to mělo jakýkoliv negativní dopad na společnost. Znám ovšem i případy, kdy byla tráva pouze přestupní drogou. Nejde to ovšem paušalizovat.

Mohu doufat, že se jakékoli drogy mým dětem vyhnou, ale jsem realista. Kdybych si však mohl vybrat mezi alkoholem, cigaretami, jointem, pervitinem, extází a vaporizací konopí, mám jasno. Budu rád, když si se mnou přijdou mí kluci popovídat o drogách. Budu rád, když si nesednou s kamarády do auta pod vlivem alkoholu a drog, budu rád, když přežijí pubertu bez úhony.

Žijeme v uspěchané době s pokřivenými morálním hodnotami. Lidé jsou čím dál více vystavováni stresu. Jsou podráždění, neurotičtí, agresivní… Počet uživatelů antidepresiv, antipsychotik a jiných chemických léčiv rychle roste. Zeptejte se feťáka, ale i lékaře na účinky a závislosti např. benzodiazepamu, bromazepamu a dalších léčiv.

Trvám na tom, že jakékoli drogy nepatří do rukou dětem, nezodpovědným lidem a řidičům! Trvám na tom, že pěstování konopí za účelem zisku ze zneužívání drogy musí být co nejpřísněji trestáno! Trvám na tom, že dá-li někdo drogu mým dětem, budu se chovat jako otec spíše než jako strážník! Trvám na tom, že konopí není jenom droga, ale i léčivá bylina, lék na ty nejhorší nemoci bez vedlejších účinků, a všestranně využitelný a ekologický zdroj surovin. Trvám na tom, že kriminalizovat vážně nemocné a zejména staré lidi za to, že si vypěstují na zahrádce 2 nebo 3 kytky konopí pro vlastní léčbu, je nemorální a trestuhodné.

Nejsem příznivcem pěstování konopí pod lampami, chemického hnojení a další alchymie spojené s pěstováním za účelem zvýšení obsahu THC. Jsem zastáncem přírodního konopí, užívám výrobky z tzv. technického konopí (olej, semínka, mýdla, masti). Je špatné a smutné tuto úžasnou rostlinu, která nás provází již několik tisíciletí, degradovat pouze na drogu!

Je důležité mluvit o této nedoceněné a tolik zatracované rostlině! Mlčením se problému nezbavíme!

Jsem za své názory pro společnost nebezpečný? Jsem feťák? Mám mandát hovořit s mládeží o drogách?



Děkuji za podporu, ale i za věcnou kritiku.



Jiří Stuna
  23.05.2008 21:41 Kliku
 
bojuješ zde s větrnými mlýny, všem jsi zřejmě pro legraci. Co takhle se začít bavit na úrovni, diskutovat a vyměňovat si názory hodné problematiky týkající se bezpečnostních sborů. Co ty na to?
  24.05.2008 07:58 Klik
 
Mám za to, že jste s tím začli a za mé názory kritizovali, ač jsou z velké části pravdivé, ale bohužel chcete slyšet pouze svou pravdu. Možná tady diskutují jenom pěšáci.
  24.05.2008 09:00 Pavel
 
Kliku jsi opravdový chudák, ale aspoň se jeden našel. Horší extrém asi neznám.
  24.05.2008 21:23 Klik
 
Pavel: s těma chudákama jsi už trapnej, jestli se ovšem nudíš, tak zvedni prdel a běž ulovit nějakou hodinu do 150h balíčku a pak zajisté budeš za tvou kvalitní práci odměněn mimořádnou odměnou vedoucího. Ovšem pokud to proflákáš spánkem a psaním v pracovní době na tomto fóru, zasloužíš si tak akorát ??? vždyť víš co a začni myslet hlavou!
  25.05.2008 10:06 kliku
 
jen ty píšeš pravdu a ostatní tě napadají, když vyjadřují nesouhlas s tvou lží? Jsi opravdu zoufalec...
  25.05.2008 10:08 a
 
abychom nezůstali u těch laciných kydů, kterými se zde prezentuješ, začni psát tu tvou pravdu pěkně pohromadě, ať můžeme "napadat tvou pravdu", pro mě diskutovat o realitě, ve které desítky let žijeme.
  25.05.2008 10:42 Pavel
 
Klik má bohužel mindrák... doporučuji psychologa k odbourání zábran... tedy pokud ví kdo je psycholog a kde ho najde. Možná spíš už je zralý na cvokaře se svojí mánií :-(. A možná, že kvůli tomu ani nežere blbec :-(
  23.05.2008 20:47 ženský sbor
 
ŽENY ZAČÍNAJÍ DOPLŇOVAT CHYBĚJÍCÍ STAVY ČESKÉ POLICIE. HEZKY TO TADY VEDEME V TÉTO ZEMI-NEŽ ZAPLATIT KVALITNÍ LIDI, TAK RADŠÍ NABEREME ŽENY, KTERÉ BUDOU ZA TYTO PENÍZE VDĚČNÉ.
  23.05.2008 21:37 vlasta
 
... a tím chceš říct, že ženy nejsou kvalitní??? někdy kvalitnější než muži, v tom bych problém neviděla, i za "ty peníze" budou pravda vděčné. Větší problém bude, až ty ženy (většinou mladičké) se provdají a půjdou na mateřskou dovolenou (a to většina z nich asi půjde). Teprve potom nastane kolaps policie. Kde se vezme narychlo kvalitní náhrada a jak náhradníky zařadit, když jejich tabulky nebude možné obsadit. Ale proč si lámat hlavu s "takovou prkotinou", že??? však pan Langer to jistě zase nějak vymyslí.
  23.05.2008 23:24 kvik
 
Samozřejmě, že ženy ano. Alespoň o nich nikdo nemůže říct, že si v práci válejí koule. Jenom jsem zvědavý, co se bude dít, až nám některé z děvčat v rámci služby přijde o život.
  24.05.2008 08:17 lk
 
U nás u žen administrativa v pohodě, ale při zákroků ve smíšené hlídce situaci dost často vyhrocují, než, aby jí uklidnili, tak nevím, když budou ve hlídce dvě ženy.
  24.05.2008 11:40 pro Vlastu
 
Že by byly ženy kvalitnější u PČR si vůbec nemyslím ( rvačky v hospodách, agresivní řidiči atd.), když to vidím, tak se většinou jedná o mladé holky, nikoliv ženy, vážící do 50 kg. S tím chceš Vlasto pomáhat a chránit? Řekni mi co? a koho? To je největší pitomost co mohli náboráři udělat. S tím co jsi napsala v druhé čísti souhlasím, ale až budeš zase něco psát, tak si to raději pořádně rozmysli, poněvadž 50 kg holka u sboru je opravdu do služby na hovno, leda pokud je pěkná a šikovná tak ředitelovi nebo náměstkovi na gaučík, ale to je zase jiná kapitola.
  25.05.2008 00:27 vlasta
 
Odsloužila jsem více jak 30 roků, z toho pár roků na dopravce a více jak 15 roků v přímém výkonu služby na OOP a musím opět konstatovat, že někdy se mi lépe sloužilo s kolegyní (byť mladou) policistkou od které jsem věděla co mohu čekat, než s některým kolegou (mladíčkem který čerstvě, někdy i bez vojny a bez základního právního vědomí k PČR nastoupil s vědomím "já jsem KING a kdo je víc").I rvačky v hospodách a agresivní řidiče jsem takto zvládala velice dobře (pravda 50 kg jsem neměla, bylo to něco navíc i síly jsem měla dostatek, poté co mi síly docházely jsem odešla do důchodu) a byť jsme na služebním vozidle neměly napsané "pomáhat a chránit" tak jsme nečinily nic jiné a i bez uvedeného hesla slušné občany jsme chránili a jim pomáhali. Naopak mohu uvést odstrašující případ, kdy kolega - policista (muž), mě jako řidiči (ženě), posadil ve služebním vozidle, při eskortě, za záda přestupce u kterého "provedl prohlídku" , přesto s nožem v ruce (zjištěno až po příjezdu na OOP). Jaký to mohlo mít dopad potažmo pro mě jako řidiče - ženu (pokud by jej přestupce použil) netřeba rozvádět, ale ve službě s policistkou - ženou se mi podobná situace za celé roky služby nepřihodila ( So, NE svátky a noční jsme sloužily 2 ženy v hlídce na celý obvod v rámci OOP). Nebudu dále rozvádět, ale kolega následně po tomto případu, z pokynu vedoucího, dobrovolně odešel jinam, byť nikoliv z řad policie. Takže můj názor : žena která slouží u PČR je schopna dosáhnout stejné výslednosti jako muž do doby než si pořídí rodinu a nastoupí na mateřskou dovolenou a to až do doby než její děti dosáhnou samostatnosti (nebo se jí o děti postará další osoba - manžel, maminka, a pod.) a poté po dosažení jejich dospělosti do věku svého osobního důchodového věku. A to jasou fakta z vlastní zkušenosti, dnes jsem již v tom důchodu. Vlasta
  25.05.2008 07:05 pro Vlastu
 
Máš to napsaný pěkně, byla jsi asi jedna z mála. Ale podívej se co teď berou ke sboru za holky. Jó, jsou pěkný, mladý, ale výška 155 cm a váka 45 kg, to určitě nikomu při zákroku respekt nenažene. Kdyby to byla jedna nebo dvě, ale takovývh mladých čerstvě nabraných je spousta, hlavně že náborář má splněno, ale kvalitou to je hodně slabý odvar. Souhlasím s tebou, jsou vyjímky třeba jako ty, ale určitě né všechny při tom velkém množství nabraných holek.
  23.05.2008 19:22 klik
 
Máte nějak moc času bejt na netu. Buďto kecáte , že jste furt v práci a píšete to doma a nebo jste furt v práci a píšete to v pracovní době!!! Takže máte asi času dost? Tak zase můžete začít fňukat.
  23.05.2008 19:54 Klak
 
Vezmi prášek.
  23.05.2008 22:51 kikolokol
 
máš pravdu
  23.05.2008 23:30 pro Klika..
 
Martine, neblbni. My za to opravdu nemůžeme, že tě zpět k PČR nevzali.
  24.05.2008 08:00 Klik
 
A zase " kolo kolo mlýnský, za čtyři rýnský"
  24.05.2008 08:59 Kvíček
 
tento net je Klikův domov tak mu ho neberte když už přišel o práci u PČR, chudáček malá
  24.05.2008 21:25 Klik
 
Kvíček je také nedoceněnej???
  25.05.2008 19:17 Jindřich
 
Né, on je jen blbej
  23.05.2008 16:37 SOS
 
UBOHÉ FINANČNÍ PODMÍNKY A NESKUTEČNÁ ADMINISTRATIVNÍ MAŠINÉRIE NUTÍ DALŠÍ LIDI Z ODDĚLENÍ K ODCHODU.
  23.05.2008 20:12 SOS není na místě
 
dnes na Nově uvedli, že stavy policie se plní díky ženám nastupujícím k PČR, na některých odděleních jsou jich ve stavu už i 2/3. Tak pánové klidně si odejděte, ženy vás nahradí,....bohužel jen do doby než půjdou na mateřskou dovolenou a to myslím bude většina z těch které nastupují. Tak je to dobře, nebo špatně???? Ale zase stavy budou alespoň teď naplněny, vždyť kus jako kus a co bude potom? třeba potopa....
  23.05.2008 21:39 jednou
 
i žen bude tolik, že budou muset za ty muže jít do ulic sloužit (dnes je to mizivé procento) a pak i ženy pochopí, zač je toho loket.... Jsem absolutním zastáncem genderové rovnosti, jak práv, tak i povinností a žádná diskriminace.
  24.05.2008 08:58 Robocop
 
A jsem zvědavý jestli novými kolegyněmi doplní i prázdná místa v Pořádkových jednotkách.
  24.05.2008 11:36 pro Robocopa
 
Já jsem zase zvědavej,jak budou slečinky šlapat v noci chodník v jednočlenných hlídkách,třeba v Praze............:-)
  23.05.2008 16:35 devastace PČR
 
Jdu k městské, tady je konečná. Langer to dovádí do kopru!
  23.05.2008 13:17 Josef
 
Zdarec lidičky, nevíte někdo jaký je plat klasického strážníka městské policie ve výkonu na ulici?Příplatky, třídy atd...?Díky za odpověď
  23.05.2008 13:27 pro Josefa
 
U nás mají nástupní plat (okresní město) o 3 tisíce větší než polda po ZOPCE.
  23.05.2008 13:45 Josef
 
Takže kolik cca. to je asi?A jaký mají rizikový příplatek?
  23.05.2008 14:26 luis
 
tak 17-18čistýho...jestli je to co borec píše, že maj o 3tisice víc jak polda po ZOPCe...:)
  23.05.2008 15:19 Josef
 
Tak to je docela hodně, s výsluhou bomba a víc než teď. Je to tak?
  23.05.2008 16:16 Tony
 
Sloužím u MP 7 let a cca se stravným hněco málo přes 20 ooo Kč,- čistýho
  23.05.2008 16:32 Josefe
 
Na tento "objev" už dáááávno přišlo několik stovek státních policistů co přešlo k MP :-)
  23.05.2008 12:42 Héélmut :-)MAZÁK !!
 
Já jsem nikdy nepodnikal:-) .Ty budeš jeden z těch co všechny znaj a všude byli vid , takoví jsou nejlepší .Držim ti palce v tvůj úspěch v kolektivu.
Zdravim všechny
  23.05.2008 12:40 Pepa z depa
 
Je to husté, potraviny,služby, nafta , benzín , plyn ,bydlení elektřina vše na co si vzpomeněš se zdražuje a u policie ? Platy stále stejné ! Klídek ,že ministře. Každý podnikatel odepisuje co se dá ! Tuny nafty ,auta i tu kurvu v bordelu si dá do nákladu nebo cestu na olypiádu a Euro, vstupenky na koncert , a policista ? Ani litr benzínu, který projede na cestu do práce ! Ne, to nemá cenu, po 16 letech u firmy končím a pujdu dělat na živnosťák třeba do lesa s pilou ! V práci hákujeme navíc, ve stresu, za ty co odešli a nikdo za to nedostane ani bůra. Parťáci uvažují stejně - končíme! Mám už dost té štvanice, po službě, abychom vydělali nějakou tu pětku k platu na hypotéku , chodíme uklízet vagóny do depa, jak debilové . To je opravdu úroveń . To, že jsme polišové tam nikomu raději neříkáme, to by se ty prostozubé obtloustlé matróny s kbelíkama potrhaly smíchy! Píšu to k poslednímu tohoto měsíce ! Zdar vytrvalci !
  23.05.2008 12:47 12
 
Tak to neuděláš na to seš krátkej a ministr to tady stejně nečte , tak běž brečet někam jinam třeba do depa kolejových vozidel třeba ti tam daj hned místo, třeba jako kolotuk , ten se má hůř než ty , tak koukej zůstat tam kde jsi a časem bude dobře , nejde všechno hned :-)
  23.05.2008 12:36 Jéééé:-)
 
Všichni platí daně :-)
  23.05.2008 12:25 Klik
 
Klik má pravdu! Budete nemile překvapeni.
  23.05.2008 18:14 Ha,ha
 
Klik je v..l. Navíc si to píše sám ...:-)
  23.05.2008 19:19 Reja
 
Klik si to nepíše sám, renta se bude danit a omrdávek bude víc s tím počítej!!!