Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  23.05.2008 21:41 Kliku
 
bojuješ zde s větrnými mlýny, všem jsi zřejmě pro legraci. Co takhle se začít bavit na úrovni, diskutovat a vyměňovat si názory hodné problematiky týkající se bezpečnostních sborů. Co ty na to?
  24.05.2008 07:58 Klik
 
Mám za to, že jste s tím začli a za mé názory kritizovali, ač jsou z velké části pravdivé, ale bohužel chcete slyšet pouze svou pravdu. Možná tady diskutují jenom pěšáci.
  24.05.2008 09:00 Pavel
 
Kliku jsi opravdový chudák, ale aspoň se jeden našel. Horší extrém asi neznám.
  24.05.2008 21:23 Klik
 
Pavel: s těma chudákama jsi už trapnej, jestli se ovšem nudíš, tak zvedni prdel a běž ulovit nějakou hodinu do 150h balíčku a pak zajisté budeš za tvou kvalitní práci odměněn mimořádnou odměnou vedoucího. Ovšem pokud to proflákáš spánkem a psaním v pracovní době na tomto fóru, zasloužíš si tak akorát ??? vždyť víš co a začni myslet hlavou!
  25.05.2008 10:06 kliku
 
jen ty píšeš pravdu a ostatní tě napadají, když vyjadřují nesouhlas s tvou lží? Jsi opravdu zoufalec...
  25.05.2008 10:08 a
 
abychom nezůstali u těch laciných kydů, kterými se zde prezentuješ, začni psát tu tvou pravdu pěkně pohromadě, ať můžeme "napadat tvou pravdu", pro mě diskutovat o realitě, ve které desítky let žijeme.
  25.05.2008 10:42 Pavel
 
Klik má bohužel mindrák... doporučuji psychologa k odbourání zábran... tedy pokud ví kdo je psycholog a kde ho najde. Možná spíš už je zralý na cvokaře se svojí mánií :-(. A možná, že kvůli tomu ani nežere blbec :-(
  23.05.2008 20:47 ženský sbor
 
ŽENY ZAČÍNAJÍ DOPLŇOVAT CHYBĚJÍCÍ STAVY ČESKÉ POLICIE. HEZKY TO TADY VEDEME V TÉTO ZEMI-NEŽ ZAPLATIT KVALITNÍ LIDI, TAK RADŠÍ NABEREME ŽENY, KTERÉ BUDOU ZA TYTO PENÍZE VDĚČNÉ.
  23.05.2008 21:37 vlasta
 
... a tím chceš říct, že ženy nejsou kvalitní??? někdy kvalitnější než muži, v tom bych problém neviděla, i za "ty peníze" budou pravda vděčné. Větší problém bude, až ty ženy (většinou mladičké) se provdají a půjdou na mateřskou dovolenou (a to většina z nich asi půjde). Teprve potom nastane kolaps policie. Kde se vezme narychlo kvalitní náhrada a jak náhradníky zařadit, když jejich tabulky nebude možné obsadit. Ale proč si lámat hlavu s "takovou prkotinou", že??? však pan Langer to jistě zase nějak vymyslí.
  23.05.2008 23:24 kvik
 
Samozřejmě, že ženy ano. Alespoň o nich nikdo nemůže říct, že si v práci válejí koule. Jenom jsem zvědavý, co se bude dít, až nám některé z děvčat v rámci služby přijde o život.
  24.05.2008 08:17 lk
 
U nás u žen administrativa v pohodě, ale při zákroků ve smíšené hlídce situaci dost často vyhrocují, než, aby jí uklidnili, tak nevím, když budou ve hlídce dvě ženy.
  24.05.2008 11:40 pro Vlastu
 
Že by byly ženy kvalitnější u PČR si vůbec nemyslím ( rvačky v hospodách, agresivní řidiči atd.), když to vidím, tak se většinou jedná o mladé holky, nikoliv ženy, vážící do 50 kg. S tím chceš Vlasto pomáhat a chránit? Řekni mi co? a koho? To je největší pitomost co mohli náboráři udělat. S tím co jsi napsala v druhé čísti souhlasím, ale až budeš zase něco psát, tak si to raději pořádně rozmysli, poněvadž 50 kg holka u sboru je opravdu do služby na hovno, leda pokud je pěkná a šikovná tak ředitelovi nebo náměstkovi na gaučík, ale to je zase jiná kapitola.
  25.05.2008 00:27 vlasta
 
Odsloužila jsem více jak 30 roků, z toho pár roků na dopravce a více jak 15 roků v přímém výkonu služby na OOP a musím opět konstatovat, že někdy se mi lépe sloužilo s kolegyní (byť mladou) policistkou od které jsem věděla co mohu čekat, než s některým kolegou (mladíčkem který čerstvě, někdy i bez vojny a bez základního právního vědomí k PČR nastoupil s vědomím "já jsem KING a kdo je víc").I rvačky v hospodách a agresivní řidiče jsem takto zvládala velice dobře (pravda 50 kg jsem neměla, bylo to něco navíc i síly jsem měla dostatek, poté co mi síly docházely jsem odešla do důchodu) a byť jsme na služebním vozidle neměly napsané "pomáhat a chránit" tak jsme nečinily nic jiné a i bez uvedeného hesla slušné občany jsme chránili a jim pomáhali. Naopak mohu uvést odstrašující případ, kdy kolega - policista (muž), mě jako řidiči (ženě), posadil ve služebním vozidle, při eskortě, za záda přestupce u kterého "provedl prohlídku" , přesto s nožem v ruce (zjištěno až po příjezdu na OOP). Jaký to mohlo mít dopad potažmo pro mě jako řidiče - ženu (pokud by jej přestupce použil) netřeba rozvádět, ale ve službě s policistkou - ženou se mi podobná situace za celé roky služby nepřihodila ( So, NE svátky a noční jsme sloužily 2 ženy v hlídce na celý obvod v rámci OOP). Nebudu dále rozvádět, ale kolega následně po tomto případu, z pokynu vedoucího, dobrovolně odešel jinam, byť nikoliv z řad policie. Takže můj názor : žena která slouží u PČR je schopna dosáhnout stejné výslednosti jako muž do doby než si pořídí rodinu a nastoupí na mateřskou dovolenou a to až do doby než její děti dosáhnou samostatnosti (nebo se jí o děti postará další osoba - manžel, maminka, a pod.) a poté po dosažení jejich dospělosti do věku svého osobního důchodového věku. A to jasou fakta z vlastní zkušenosti, dnes jsem již v tom důchodu. Vlasta
  25.05.2008 07:05 pro Vlastu
 
Máš to napsaný pěkně, byla jsi asi jedna z mála. Ale podívej se co teď berou ke sboru za holky. Jó, jsou pěkný, mladý, ale výška 155 cm a váka 45 kg, to určitě nikomu při zákroku respekt nenažene. Kdyby to byla jedna nebo dvě, ale takovývh mladých čerstvě nabraných je spousta, hlavně že náborář má splněno, ale kvalitou to je hodně slabý odvar. Souhlasím s tebou, jsou vyjímky třeba jako ty, ale určitě né všechny při tom velkém množství nabraných holek.
  23.05.2008 19:22 klik
 
Máte nějak moc času bejt na netu. Buďto kecáte , že jste furt v práci a píšete to doma a nebo jste furt v práci a píšete to v pracovní době!!! Takže máte asi času dost? Tak zase můžete začít fňukat.
  23.05.2008 19:54 Klak
 
Vezmi prášek.
  23.05.2008 22:51 kikolokol
 
máš pravdu
  23.05.2008 23:30 pro Klika..
 
Martine, neblbni. My za to opravdu nemůžeme, že tě zpět k PČR nevzali.
  24.05.2008 08:00 Klik
 
A zase " kolo kolo mlýnský, za čtyři rýnský"
  24.05.2008 08:59 Kvíček
 
tento net je Klikův domov tak mu ho neberte když už přišel o práci u PČR, chudáček malá
  24.05.2008 21:25 Klik
 
Kvíček je také nedoceněnej???
  25.05.2008 19:17 Jindřich
 
Né, on je jen blbej
  23.05.2008 16:37 SOS
 
UBOHÉ FINANČNÍ PODMÍNKY A NESKUTEČNÁ ADMINISTRATIVNÍ MAŠINÉRIE NUTÍ DALŠÍ LIDI Z ODDĚLENÍ K ODCHODU.
  23.05.2008 20:12 SOS není na místě
 
dnes na Nově uvedli, že stavy policie se plní díky ženám nastupujícím k PČR, na některých odděleních jsou jich ve stavu už i 2/3. Tak pánové klidně si odejděte, ženy vás nahradí,....bohužel jen do doby než půjdou na mateřskou dovolenou a to myslím bude většina z těch které nastupují. Tak je to dobře, nebo špatně???? Ale zase stavy budou alespoň teď naplněny, vždyť kus jako kus a co bude potom? třeba potopa....
  23.05.2008 21:39 jednou
 
i žen bude tolik, že budou muset za ty muže jít do ulic sloužit (dnes je to mizivé procento) a pak i ženy pochopí, zač je toho loket.... Jsem absolutním zastáncem genderové rovnosti, jak práv, tak i povinností a žádná diskriminace.
  24.05.2008 08:58 Robocop
 
A jsem zvědavý jestli novými kolegyněmi doplní i prázdná místa v Pořádkových jednotkách.
  24.05.2008 11:36 pro Robocopa
 
Já jsem zase zvědavej,jak budou slečinky šlapat v noci chodník v jednočlenných hlídkách,třeba v Praze............:-)
  23.05.2008 16:35 devastace PČR
 
Jdu k městské, tady je konečná. Langer to dovádí do kopru!
  23.05.2008 13:17 Josef
 
Zdarec lidičky, nevíte někdo jaký je plat klasického strážníka městské policie ve výkonu na ulici?Příplatky, třídy atd...?Díky za odpověď
  23.05.2008 13:27 pro Josefa
 
U nás mají nástupní plat (okresní město) o 3 tisíce větší než polda po ZOPCE.
  23.05.2008 13:45 Josef
 
Takže kolik cca. to je asi?A jaký mají rizikový příplatek?
  23.05.2008 14:26 luis
 
tak 17-18čistýho...jestli je to co borec píše, že maj o 3tisice víc jak polda po ZOPCe...:)
  23.05.2008 15:19 Josef
 
Tak to je docela hodně, s výsluhou bomba a víc než teď. Je to tak?
  23.05.2008 16:16 Tony
 
Sloužím u MP 7 let a cca se stravným hněco málo přes 20 ooo Kč,- čistýho
  23.05.2008 16:32 Josefe
 
Na tento "objev" už dáááávno přišlo několik stovek státních policistů co přešlo k MP :-)
  23.05.2008 12:42 Héélmut :-)MAZÁK !!
 
Já jsem nikdy nepodnikal:-) .Ty budeš jeden z těch co všechny znaj a všude byli vid , takoví jsou nejlepší .Držim ti palce v tvůj úspěch v kolektivu.
Zdravim všechny
  23.05.2008 12:40 Pepa z depa
 
Je to husté, potraviny,služby, nafta , benzín , plyn ,bydlení elektřina vše na co si vzpomeněš se zdražuje a u policie ? Platy stále stejné ! Klídek ,že ministře. Každý podnikatel odepisuje co se dá ! Tuny nafty ,auta i tu kurvu v bordelu si dá do nákladu nebo cestu na olypiádu a Euro, vstupenky na koncert , a policista ? Ani litr benzínu, který projede na cestu do práce ! Ne, to nemá cenu, po 16 letech u firmy končím a pujdu dělat na živnosťák třeba do lesa s pilou ! V práci hákujeme navíc, ve stresu, za ty co odešli a nikdo za to nedostane ani bůra. Parťáci uvažují stejně - končíme! Mám už dost té štvanice, po službě, abychom vydělali nějakou tu pětku k platu na hypotéku , chodíme uklízet vagóny do depa, jak debilové . To je opravdu úroveń . To, že jsme polišové tam nikomu raději neříkáme, to by se ty prostozubé obtloustlé matróny s kbelíkama potrhaly smíchy! Píšu to k poslednímu tohoto měsíce ! Zdar vytrvalci !
  23.05.2008 12:47 12
 
Tak to neuděláš na to seš krátkej a ministr to tady stejně nečte , tak běž brečet někam jinam třeba do depa kolejových vozidel třeba ti tam daj hned místo, třeba jako kolotuk , ten se má hůř než ty , tak koukej zůstat tam kde jsi a časem bude dobře , nejde všechno hned :-)
  23.05.2008 12:36 Jéééé:-)
 
Všichni platí daně :-)
  23.05.2008 12:25 Klik
 
Klik má pravdu! Budete nemile překvapeni.
  23.05.2008 18:14 Ha,ha
 
Klik je v..l. Navíc si to píše sám ...:-)
  23.05.2008 19:19 Reja
 
Klik si to nepíše sám, renta se bude danit a omrdávek bude víc s tím počítej!!!