Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  11.03.2007 11:59 Science Fiction již brzo
 
Ze stránek pana Langera : Reforma Policie ČR

Zloděj vám vykrade auto a vy hlásíte krádež. Policista už vás nepřijme za mříží za okénkem jako dnes, ale v recepci. Vedle na zdi minete tablo s fotografiemi všech jeho kolegů, takže si propříště najdete, že vaši ulici má na starosti třeba policista Jan Novák. Můžete s ním probrat, proč se necítíte ve své čtvrti bezpečně.

Vyšetřování případu, kde svědčíte, bude trvat kratší dobu, protože policisté a žalobce už si nebudou vyměňovat stohy papírů, ale maily. Možná vás ani nikdo neokrade, protože v ulicích přibude uniforem.

A když policista Novák něco provede, už ho nebudou vyšetřovat bývalí kolegové, kterých je inspekce plná a kteří s ním možná budou soucítit. Asi takhle by měla vypadat policie po změnách, které chce „naordinovat“ ministr vnitra Ivan Langer (ODS). Jedním z hlavních motivů je snaha „vytáhnout“ policisty z kanceláří tím, že se jim ulehčí administrativní práce. „Policistů je dost, ale dělají práci, kterou by vůbec dělat nemuseli. Suplují pošťáky a nosí soudní obsílky, nebo dělají rozvažeče opilců,“ říká náměstek ministra vnitra Jaroslav Salivar. Dnes odhadem tráví policista na ulici pětinu pracovní doby, po změnách by to měla být třetina až půlka.

Ještě teď na jaře chce Langer reformu probírat s poslanci. Do půli roku chce ministerstvo podle Salivara sepsat nový zákon o policii. Platit má v roce 2009. Ale něco už se mění teď: dříve se na policii ťukalo na stroji a nešlo tam poslat mail. Loni se podle Salivara napojilo 864 služeben na internet.

Stínový ministr vnitra František Bublan (ČSSD) se reformě nebrání, ale podle něj musí nejdřív ministr „uhasit“ nespokojenost policistů s novým služebním zákonem. „Langer by měl přijmout nové policisty a zamezit útěkům těch stávajících,“ míní Bublan. Podle něj také policista na každém rohu ještě neznamená snížení kriminality. „Měli by se věnovat prevenci, pracovat s lidmi v ghettech, ze kterých rostou kriminálníci,“ říká Bublan. Bývalý šéf vojenské rozvědky Andor Šándor také radí, že každý policista by měl mít alespoň malý protiterostický výcvik.

Langerova reforma je také podle kritiků až příliš „organizační“. Mluví o územním členění policie (má být čtrnáct krajských ředitelství) na úkor receptů například na drobné krádeže.

***

* Změny v policii

1. Policista nebude úředníkem, bude více hlídat v ulicích.

2. Vyšetřování bude rychlejší, stohy papírů nahradí spis v mailu.

3. Opraví se policejní stanice.

4. Každý policista bude mít na starosti pár konkrétních ulic.

5. Inspekce bude nezávislá, policisty nebudou vyšetřovat „kamarádi“.

6. Má být jeden kriminální úřad a skončit „válka útvarů“.

7. Policista z notebooku vytiskne protokol na ulici, takže odpadnou některá předvolání na služebnu.

MF Dnes, 7. března 2007
---------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------

NÁZOR POLICISTY NA TEN BLÁBOL :

**** Tak když jsem si tohle přečetl jako policista a zrovna v době když jsem se díval v televizi na Terminátora, tak jsem si říkal, že je to již tady - a co je tady ? Nová doba, kdy bude všechni ideální. Na výše uvedený text, ale každý policista ví své a ideály politiků jsou hezké pro veřejnost , ne pro policisty, kteří jsou osoby znalé.

1 odstavec - Zloděj vám vykrade auto.......... - již dnes si občan může optáním na služebně zjistit, kdo z policistů z OOP s územní odpovědností “ dochází „ ve volném času do bydliště toho konkrétného občana a osobně já rád občanům vysvětluji proč se tolik krade a co je příčinou neb to moc dobře vím, jako moji kolegové.

2. odstavec - Vyšetřování případu, kde svědčíte ....... - no nevím jestli zrovna tohle bude znamenat, že to půjde rychleji. Stačí si vzpomenout na původní úvahy zkráceného přípravného řízení ( ve zkratce ZPŘ) , jeho rychlost, učinnost rychlého potrestání od spáchání skutku. Dnešní realita zkrácených řízení znamená - tlak na policistu aby stihnul lhůtu zkráceného řízení ( policista musí jet jak fretka, aby maximálně do 10 dnů spis odeslal na Statní zastupitelství při řešení dalších případů ). Na státním zastupiteství jsou těmito ZPŘ zavaleni a “ nestíhají “. Na soudě je to již jiné neboť tyto případy tam také někdy skončí ležením po dobu 6 měsíců případně více - a závěr - ten rychlý trest ? Častý trest obecně prospěšných prací na které má odsouzený čas k vykonání ve lhůtě 1 roku se kolikrát stává problémem pro Mediální a probažní službu, která má za úkol tyto lidi kontaktovat (často ale doslova vypátrat ) a zařídit jim práci. Samozřejmě, že řada odsouzených vzhledem, že to jsou toxikomani si hlavu s opracováním uložených hodin starost nedělají.

3. odstavec - A když policista Novák něco provede, už ho nebudou vyšetřovat bývalí olegové, kterých je inspekce plná a kteří s ním možná budou soucítit........ - Vždyt je to měšné. Pani kolegové z inspekce s námi soucítí ? Jakého blbce to mohlo napadnout. Vždyť ti htějí mít zásek na pažbě - uloveného policajta, protože jsou za to hodnoceni. Zná někdo jednání policistů z inspekce s řadovými policisty ?

4. odstavec - Ještě teď na jaře chce Langer reformu probírat s poslanci..... - Upřímně z toho mám strach, neb když vidím uvažování “ odborníků “, kteří strávili 20 let v kanceláři, případně prošli studiem VŠ a velkým skokem s vynecháním znalosti práce policistů na ulicích se ocitli na pozici vymýšlení chodu Policie ČR.

5. odstavec - Stínový ministr vnitra František Bublan (ČSSD) se reformě nebrání... - Když jsem dočítal spodek odstavce, kde se vyjadřuje pan Šandor, aby měl každý policista protiteroristický výcvik, tak jsem si uvědomil co se od nás všechno chce - když si někdo zabouchnedveře, tak zavolá na Policii ČR a dívá se na nás jako na zkušené zámečníky, jedna žena dokonce chtěla po mě jako po policistovi, abych jejímu manželovi zakázal chodit za jinou ženou, že to se přeci nesmí, Šandor by z nás chtěl mít vycvičené na teroristy a zkrátka každý kdo si dělá na svém písečku by od nás chtěl to jeho. Obávám se toho, že Supermani skutečně býti nemůžem.
A když to celé shrnu, jako bežný policista ?

1. Policie se topí v papírech a to je pravda s tím se musí něco udělat. Dokud se budou ale obyčejné přestupky dokumentovat téměř, jako trestné činy s protokolem ohledání místa činu a pod. tak to se práce nezjednoduší. Vždyť Městská policie vytvoří jeden úřední záznam společný s popisem místa a jeho poškození s digitálním fotoaparátem a na správním orgánu jim to stačí. U policie ČR ale musíme samozřejmě dělat těch papíru více, aby to nebylo tak jednoduché. Proč to u rozbitého okna se škodou 500,- Kč dělat jednoduše, když to jde dělat složitě. A toto platí i na jiné věci u Policie ČR. V Německu je systém z doslechu přeci jenom jiný, ale koho to u nás zajímá - stále jen řeči a řeči.

2. Zdaleka ale největší problém je, že se adekvátně neřeší ta neskutečně častá “bagatelní“ trestná činnost toxikomanů a dalších osob, které se dopouštějí sériové trestné činnosti, stále se nechávají na svobodě a páchají další trestnou činnost, kdy vytvářejí neskutečný počet poškozených lidí ( samozřejmě řádně nasraných a samozřejmě na policii, která není ale tím na koho by měli nasraní být ). Proč tito lidé dostávají obecně prospěšné práce, když stále kradou dál a příště dostanou zase obecně prospěšné práce, případně podmínku - tito lidé toho zkrátka nenechají z důvodu jim a nám známých.

Takže jsem zvědavý na tu reformu , ale vpravdě s velkou obavou co ještě mohou zhoršit.
  23.05.2008 21:41 Kliku
 
bojuješ zde s větrnými mlýny, všem jsi zřejmě pro legraci. Co takhle se začít bavit na úrovni, diskutovat a vyměňovat si názory hodné problematiky týkající se bezpečnostních sborů. Co ty na to?
  24.05.2008 07:58 Klik
 
Mám za to, že jste s tím začli a za mé názory kritizovali, ač jsou z velké části pravdivé, ale bohužel chcete slyšet pouze svou pravdu. Možná tady diskutují jenom pěšáci.
  24.05.2008 09:00 Pavel
 
Kliku jsi opravdový chudák, ale aspoň se jeden našel. Horší extrém asi neznám.
  24.05.2008 21:23 Klik
 
Pavel: s těma chudákama jsi už trapnej, jestli se ovšem nudíš, tak zvedni prdel a běž ulovit nějakou hodinu do 150h balíčku a pak zajisté budeš za tvou kvalitní práci odměněn mimořádnou odměnou vedoucího. Ovšem pokud to proflákáš spánkem a psaním v pracovní době na tomto fóru, zasloužíš si tak akorát ??? vždyť víš co a začni myslet hlavou!
  25.05.2008 10:06 kliku
 
jen ty píšeš pravdu a ostatní tě napadají, když vyjadřují nesouhlas s tvou lží? Jsi opravdu zoufalec...
  25.05.2008 10:08 a
 
abychom nezůstali u těch laciných kydů, kterými se zde prezentuješ, začni psát tu tvou pravdu pěkně pohromadě, ať můžeme "napadat tvou pravdu", pro mě diskutovat o realitě, ve které desítky let žijeme.
  25.05.2008 10:42 Pavel
 
Klik má bohužel mindrák... doporučuji psychologa k odbourání zábran... tedy pokud ví kdo je psycholog a kde ho najde. Možná spíš už je zralý na cvokaře se svojí mánií :-(. A možná, že kvůli tomu ani nežere blbec :-(
  23.05.2008 20:47 ženský sbor
 
ŽENY ZAČÍNAJÍ DOPLŇOVAT CHYBĚJÍCÍ STAVY ČESKÉ POLICIE. HEZKY TO TADY VEDEME V TÉTO ZEMI-NEŽ ZAPLATIT KVALITNÍ LIDI, TAK RADŠÍ NABEREME ŽENY, KTERÉ BUDOU ZA TYTO PENÍZE VDĚČNÉ.
  23.05.2008 21:37 vlasta
 
... a tím chceš říct, že ženy nejsou kvalitní??? někdy kvalitnější než muži, v tom bych problém neviděla, i za "ty peníze" budou pravda vděčné. Větší problém bude, až ty ženy (většinou mladičké) se provdají a půjdou na mateřskou dovolenou (a to většina z nich asi půjde). Teprve potom nastane kolaps policie. Kde se vezme narychlo kvalitní náhrada a jak náhradníky zařadit, když jejich tabulky nebude možné obsadit. Ale proč si lámat hlavu s "takovou prkotinou", že??? však pan Langer to jistě zase nějak vymyslí.
  23.05.2008 23:24 kvik
 
Samozřejmě, že ženy ano. Alespoň o nich nikdo nemůže říct, že si v práci válejí koule. Jenom jsem zvědavý, co se bude dít, až nám některé z děvčat v rámci služby přijde o život.
  24.05.2008 08:17 lk
 
U nás u žen administrativa v pohodě, ale při zákroků ve smíšené hlídce situaci dost často vyhrocují, než, aby jí uklidnili, tak nevím, když budou ve hlídce dvě ženy.
  24.05.2008 11:40 pro Vlastu
 
Že by byly ženy kvalitnější u PČR si vůbec nemyslím ( rvačky v hospodách, agresivní řidiči atd.), když to vidím, tak se většinou jedná o mladé holky, nikoliv ženy, vážící do 50 kg. S tím chceš Vlasto pomáhat a chránit? Řekni mi co? a koho? To je největší pitomost co mohli náboráři udělat. S tím co jsi napsala v druhé čísti souhlasím, ale až budeš zase něco psát, tak si to raději pořádně rozmysli, poněvadž 50 kg holka u sboru je opravdu do služby na hovno, leda pokud je pěkná a šikovná tak ředitelovi nebo náměstkovi na gaučík, ale to je zase jiná kapitola.
  25.05.2008 00:27 vlasta
 
Odsloužila jsem více jak 30 roků, z toho pár roků na dopravce a více jak 15 roků v přímém výkonu služby na OOP a musím opět konstatovat, že někdy se mi lépe sloužilo s kolegyní (byť mladou) policistkou od které jsem věděla co mohu čekat, než s některým kolegou (mladíčkem který čerstvě, někdy i bez vojny a bez základního právního vědomí k PČR nastoupil s vědomím "já jsem KING a kdo je víc").I rvačky v hospodách a agresivní řidiče jsem takto zvládala velice dobře (pravda 50 kg jsem neměla, bylo to něco navíc i síly jsem měla dostatek, poté co mi síly docházely jsem odešla do důchodu) a byť jsme na služebním vozidle neměly napsané "pomáhat a chránit" tak jsme nečinily nic jiné a i bez uvedeného hesla slušné občany jsme chránili a jim pomáhali. Naopak mohu uvést odstrašující případ, kdy kolega - policista (muž), mě jako řidiči (ženě), posadil ve služebním vozidle, při eskortě, za záda přestupce u kterého "provedl prohlídku" , přesto s nožem v ruce (zjištěno až po příjezdu na OOP). Jaký to mohlo mít dopad potažmo pro mě jako řidiče - ženu (pokud by jej přestupce použil) netřeba rozvádět, ale ve službě s policistkou - ženou se mi podobná situace za celé roky služby nepřihodila ( So, NE svátky a noční jsme sloužily 2 ženy v hlídce na celý obvod v rámci OOP). Nebudu dále rozvádět, ale kolega následně po tomto případu, z pokynu vedoucího, dobrovolně odešel jinam, byť nikoliv z řad policie. Takže můj názor : žena která slouží u PČR je schopna dosáhnout stejné výslednosti jako muž do doby než si pořídí rodinu a nastoupí na mateřskou dovolenou a to až do doby než její děti dosáhnou samostatnosti (nebo se jí o děti postará další osoba - manžel, maminka, a pod.) a poté po dosažení jejich dospělosti do věku svého osobního důchodového věku. A to jasou fakta z vlastní zkušenosti, dnes jsem již v tom důchodu. Vlasta
  25.05.2008 07:05 pro Vlastu
 
Máš to napsaný pěkně, byla jsi asi jedna z mála. Ale podívej se co teď berou ke sboru za holky. Jó, jsou pěkný, mladý, ale výška 155 cm a váka 45 kg, to určitě nikomu při zákroku respekt nenažene. Kdyby to byla jedna nebo dvě, ale takovývh mladých čerstvě nabraných je spousta, hlavně že náborář má splněno, ale kvalitou to je hodně slabý odvar. Souhlasím s tebou, jsou vyjímky třeba jako ty, ale určitě né všechny při tom velkém množství nabraných holek.
  23.05.2008 19:22 klik
 
Máte nějak moc času bejt na netu. Buďto kecáte , že jste furt v práci a píšete to doma a nebo jste furt v práci a píšete to v pracovní době!!! Takže máte asi času dost? Tak zase můžete začít fňukat.
  23.05.2008 19:54 Klak
 
Vezmi prášek.
  23.05.2008 22:51 kikolokol
 
máš pravdu
  23.05.2008 23:30 pro Klika..
 
Martine, neblbni. My za to opravdu nemůžeme, že tě zpět k PČR nevzali.
  24.05.2008 08:00 Klik
 
A zase " kolo kolo mlýnský, za čtyři rýnský"
  24.05.2008 08:59 Kvíček
 
tento net je Klikův domov tak mu ho neberte když už přišel o práci u PČR, chudáček malá
  24.05.2008 21:25 Klik
 
Kvíček je také nedoceněnej???
  25.05.2008 19:17 Jindřich
 
Né, on je jen blbej
  23.05.2008 16:37 SOS
 
UBOHÉ FINANČNÍ PODMÍNKY A NESKUTEČNÁ ADMINISTRATIVNÍ MAŠINÉRIE NUTÍ DALŠÍ LIDI Z ODDĚLENÍ K ODCHODU.
  23.05.2008 20:12 SOS není na místě
 
dnes na Nově uvedli, že stavy policie se plní díky ženám nastupujícím k PČR, na některých odděleních jsou jich ve stavu už i 2/3. Tak pánové klidně si odejděte, ženy vás nahradí,....bohužel jen do doby než půjdou na mateřskou dovolenou a to myslím bude většina z těch které nastupují. Tak je to dobře, nebo špatně???? Ale zase stavy budou alespoň teď naplněny, vždyť kus jako kus a co bude potom? třeba potopa....
  23.05.2008 21:39 jednou
 
i žen bude tolik, že budou muset za ty muže jít do ulic sloužit (dnes je to mizivé procento) a pak i ženy pochopí, zač je toho loket.... Jsem absolutním zastáncem genderové rovnosti, jak práv, tak i povinností a žádná diskriminace.
  24.05.2008 08:58 Robocop
 
A jsem zvědavý jestli novými kolegyněmi doplní i prázdná místa v Pořádkových jednotkách.
  24.05.2008 11:36 pro Robocopa
 
Já jsem zase zvědavej,jak budou slečinky šlapat v noci chodník v jednočlenných hlídkách,třeba v Praze............:-)
  23.05.2008 16:35 devastace PČR
 
Jdu k městské, tady je konečná. Langer to dovádí do kopru!
  23.05.2008 13:17 Josef
 
Zdarec lidičky, nevíte někdo jaký je plat klasického strážníka městské policie ve výkonu na ulici?Příplatky, třídy atd...?Díky za odpověď
  23.05.2008 13:27 pro Josefa
 
U nás mají nástupní plat (okresní město) o 3 tisíce větší než polda po ZOPCE.
  23.05.2008 13:45 Josef
 
Takže kolik cca. to je asi?A jaký mají rizikový příplatek?
  23.05.2008 14:26 luis
 
tak 17-18čistýho...jestli je to co borec píše, že maj o 3tisice víc jak polda po ZOPCe...:)
  23.05.2008 15:19 Josef
 
Tak to je docela hodně, s výsluhou bomba a víc než teď. Je to tak?
  23.05.2008 16:16 Tony
 
Sloužím u MP 7 let a cca se stravným hněco málo přes 20 ooo Kč,- čistýho
  23.05.2008 16:32 Josefe
 
Na tento "objev" už dáááávno přišlo několik stovek státních policistů co přešlo k MP :-)
  23.05.2008 12:42 Héélmut :-)MAZÁK !!
 
Já jsem nikdy nepodnikal:-) .Ty budeš jeden z těch co všechny znaj a všude byli vid , takoví jsou nejlepší .Držim ti palce v tvůj úspěch v kolektivu.
Zdravim všechny
  23.05.2008 12:40 Pepa z depa
 
Je to husté, potraviny,služby, nafta , benzín , plyn ,bydlení elektřina vše na co si vzpomeněš se zdražuje a u policie ? Platy stále stejné ! Klídek ,že ministře. Každý podnikatel odepisuje co se dá ! Tuny nafty ,auta i tu kurvu v bordelu si dá do nákladu nebo cestu na olypiádu a Euro, vstupenky na koncert , a policista ? Ani litr benzínu, který projede na cestu do práce ! Ne, to nemá cenu, po 16 letech u firmy končím a pujdu dělat na živnosťák třeba do lesa s pilou ! V práci hákujeme navíc, ve stresu, za ty co odešli a nikdo za to nedostane ani bůra. Parťáci uvažují stejně - končíme! Mám už dost té štvanice, po službě, abychom vydělali nějakou tu pětku k platu na hypotéku , chodíme uklízet vagóny do depa, jak debilové . To je opravdu úroveń . To, že jsme polišové tam nikomu raději neříkáme, to by se ty prostozubé obtloustlé matróny s kbelíkama potrhaly smíchy! Píšu to k poslednímu tohoto měsíce ! Zdar vytrvalci !
  23.05.2008 12:47 12
 
Tak to neuděláš na to seš krátkej a ministr to tady stejně nečte , tak běž brečet někam jinam třeba do depa kolejových vozidel třeba ti tam daj hned místo, třeba jako kolotuk , ten se má hůř než ty , tak koukej zůstat tam kde jsi a časem bude dobře , nejde všechno hned :-)
  23.05.2008 12:36 Jéééé:-)
 
Všichni platí daně :-)
  23.05.2008 12:25 Klik
 
Klik má pravdu! Budete nemile překvapeni.
  23.05.2008 18:14 Ha,ha
 
Klik je v..l. Navíc si to píše sám ...:-)
  23.05.2008 19:19 Reja
 
Klik si to nepíše sám, renta se bude danit a omrdávek bude víc s tím počítej!!!