Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  29.05.2008 15:41 xx
 
Jako za socialismu?....... Dnes je v Sokolově sjezd policistů s panem Langerem. Bude tam probíhat diskuse atd... No ředitelé nařídili, že na toto shromáždění mohou jen policisté, kteří jsou tu krátkou chvíli "u nás přesně řečeno TUPCI", kteří nebudou do ničeho rejpat a budou jen tleskat a přikyvovat. Takže se vybrali mladí, nezkušení a my "staří" rebelové jsme museli utřít hubu. No není to jako za komančů?... Jestlipak o tom ví pan ministr?...
  29.05.2008 17:11 pozorovatel
 
Stejné jako dárcovství krve s Ivanem v Praze pouze pro vyvolené.
  29.05.2008 22:51 Nespokojený Policista
 
Při dárcovství krve, při spuštění akce opravdu NECHTĚL mít NEministr policie I.Langer v transfůzní stanici žádného řadového policistu!!! Bylo to nařízeno a zdravotní sestry nesměly nikoho nepozvaného registrovat v ten den! Pouze jen smetánku svých vyvolených! Mrzí mne, že proti tomu nikdo z NOSPu neprotestoval.
  29.05.2008 07:38 Klik
 
Pavel je učitel češtiny a fušuje do policejního řemesla. Tak už vím, proč je nespokojený, jde mu jenom o prachy. Bohužel jako učitel zřejmě budil zjev pedofila!
  29.05.2008 09:30 tebe
 
ještě nezavřeli? Jsi tentokrát na svobodě nějak dlouho....
  29.05.2008 09:50 Kliku
 
No,když může do policejního řemesla fušovat trouba jako ty,tak proč ne učitel češtiny
  29.05.2008 11:45 Klik
 
Tak ještě něco chytrého!
  29.05.2008 12:26 ...
 
...
  29.05.2008 18:09 Pavel
 
no nazdárek Kliku. Koukám, že kejháš pořádně jak trefená hus...no vidíš chlapče jaké dělaš chyby. Jsi prostě takový brouk pytlík, viď ? No hlavně, že vidím jak jak Tě mají v okolí rádi :-(. Jo a hlavně vem si konečně ten prášek, ale né na praní...to se Ti bude jinak od té huby prášit ještě víc :-).
  29.05.2008 06:39 ff
 
civil za 3...nějaká renta bude...co v budoucnu?
  29.05.2008 05:53 ...
 
http://www.novinky.cz/clanek/141052-policista-mel-ututlat-pokus- o-vrazdu-skoncil-v-cele.html

za to vás platíme
  29.05.2008 09:22 F1
 
Jak snadné je kolektivně kritizovat " za to vás platíme " a zase je to o těch kriticích, co přemýšlejí jen " kam dohlédnou ". Vypadá to tak, že ti policejní psychologové naprosto zklamali a k policii se dostali jen ti špatní a ti dobří jsou vlastně jen ti ostatní v civilu. No inu názor je názor, i když tak zjednodušený. Faktem je, že ten policista ( pokud tak skutečně jednal ) bude mít jistě přísnější trest, než jakýkoliv občan ČR a je to určitě správné, ale také je třeba tuto skutečnost vypíchnout jako jeden z " benefitů " u policie a tedy, že pokud porušuješ, tak dopadne " kladivo ", ale jiného kalibru nebo že by byli na policisty u soudu mírní ?
  29.05.2008 09:31 za toto
 
mě neplatíte, tohle jsem neudělal já ani mí kolegové, vy jeden kritiku....:-)))
  29.05.2008 10:20 UK
 
to F1

Vaše úvaha o správnosti trestu je naprosto správná, ale bohužel je tam to ALE.
  28.05.2008 20:53 generační špunt
 
Prestiž policie jde nekompromisně do háje, noví nastupující policisté představují velkou neznámou a převážně problémy a brzký odchod do civilu za vynaložené prostředky státu.
  28.05.2008 20:26 1,5%
 
na mimotarifní složky platu až do roku 2012..........
  28.05.2008 20:50 SOS
 
Tak to je velká tragédie a úpadek policie.
  29.05.2008 10:18 F1
 
Jen názor

Myslím si, že spousta mladých lidí dneska uvažuje o službě u Policie ČR z důvodu místa, kde budou mít zajištěnou mzdu, která není na zbohatnutí, ale je " jistá " a v některých regionech i " nadstandartní ", dále zřejmě z obecného názoru, že za tyto peníze budou jen jezdit autem s pruhem, dělat přísného ty, ty, ty, dávat pokuty a pohoda. Pro skutečný zájem ( použiji známé vykřičené heslo ) " chránit a pomáhat ", již moc lidí nenastupuje, neboť doba je taková a ti 20 - letí formováni novou érou peněz a nepříznivých jevů ve společnosti mají přeci jenom trochu jiné " jádro ". To je prostě vidět na první pohled i když najdou se jedinci z " dobrých rodin ", kde se pěstují zásady slušnosti, jako např. pustit staršího čověka sednout v MHD a jiné, které jsem tak často slyšel v dětském věku. Tyhle v dnešní době " nesmysly " se jaksi vytrácí a společnost se mění jako celek . tedy dle mého jistě ne k lepšímu - bohužel.
Za výše uvedených skutečností si tedy myslím, že mladí lidé, kteří nastoupí k policii pro výše uváděné " jisté " peníze " a které budou pro ně relativně z počátku v uspokojivé výši ( vzhledem k prvním výdělkům po školách , nezaměstnaný a pod. ) se postupně dopracují k tomu, že nebudou zažívat normální stav, kterým je zvyšování příjmu v reakci na inflační vlivy a pokles reálné mzdy, tak jak to fungovalo od roku 1989, budou ze své pozice poměřovat propady svého služného, které se bude reálně propadat bez patřičných " reakcí " na inflaci. Již jednou jsem zde psal, že v zákoně o služebním poměru byla mzdová konstrukce provedena, tak, že byla zaručena neklesající životní úroveň při pevném navázání se na průměrný plat v nepodnikatelské sféře s navýšením o určitý koeficent. Toto bylo nedlouho před nabytím účinnosti ještě " poopraveno " do každoročního " vládního nařízení o platech " a tudíž záruky jsou ty tam.
Tedy co jsem tím chtěl říci ? No že noví nastoupivší kolegové a bohužel i naivní logicky z věci nedostatku informovanosti, jak to v Policii ČR skutečně je se budou postupně dostávat k tomu, že zatímco v okolí a většinou ve větších podnikách - firmách budou lidem navyšovat platy v odezvě na různé tlaky - nedostatku zaměstnanců, inflace, kolektivní smlouvy, tak u policie ( ale v pravdě i ještě jinde ) to budou " škrtit drátem " výhledově podle posledních informací do roku 2012 při nějakých 1,5 procenta ročně, což jim zaručeně může zajistit jen mzdový propad v reálném srovnání cen v okolí za okolností zákazu přivýdělku u služebníka státu a tedy se postupně ale ne za dlouho dopracují k tomu, že jejich " kamarádi " mají ve svých zaměstnáních, kde na ně za každým rohem nevylézá nějaký důvod potrestání - že jsou na tom lépe a že ten sen o prestižním povolání s jistotou mzdového růstu, který zde ostatně byl a logicky by měl být, se ukázal v jiném světle a že tedy neplatí, že když budu dobře sloužit, upíšu se státu, budu dělat dobré věci, budu stát proti parchantům, budu stát proti agresivním hajzlům i s rizikem pro ně samé, že stát si toho bude cenit alespoň " neklesající životní úrovní "

Takže logicky - k tomuhle shrnutí se zákonitě dostanou, jak v ledové dráze, kde je start a cíl bez možnosti vybočit a tito mladí lidé budou odcházet protože povinností se nenají a jejich vstup k policii bude mít ve většině případů trochu jiné důvody ( peněžní ) než důvody pro než nastupovala řada mých kolegů ( bylo v tom o trochu více než jen peníze ). Takže se budou konat odchody i mladých krátce sloužících - o tom jsem přesvědčen za " této politiky ", kdy motivem je, že ušetříme a to za " každou cenu ". Konečná cena, ale nebude přiznivá pro nikoho.
  29.05.2008 19:02 Jihočech
 
Pro F 1.
Díky kolego, krásně popsáno. Naprostý souhlas. Já jsem nastupoval před 17,5 roky a to tehdy ještě žádná výsluha nebyla a o platu jsem nic nevěděl. Vůbec jsem se nezajímal kolik budu brát, prostě jsem chtěl být policista a proto jsem šel tuhle práci dělat. Ale společnost se od této doby dost změnila a bohužel, dnes se vše měří na peníze. Peníze jsou jediným měřítkem úspěchu. Nedivím se mladým kolegům, že se zajímají jen o peníze a po několika odsloužených letech chtějí na výsluhy. Ano i my policisté děláme dnes tuto práci pro peníze a chceme slušně živit své rodiny. Dnešní plat policisty je ještě na slušné úrovni, ale jestli to chce současná vláda vést stále takto, tedy že při inflaci 6 - 7 % bude valorizace 1,5 % a to ještě jenom pro někoho (prý pro toho kdo pracuje dobře - hrozný nesmyls svědčící o neznalosti poměrů u policie ), nevím jak to dopadne. Já osobně nechci vládu, která bude takto snižovat deficit státního rozpočtu, protože to povede jen k sociální nespravedlnosti, ale chci vládu, která dohlédne na to, aby se šetřilo na výdajích jako předražená stavba dálnic, nesmyslné vracení majetku církvi, která nemůže nikdy doložit jak jej nabyla, neboť víme co církev s lidmi dokázala udělat a největší část majetku nakradla a další předražené státní zakázky.... Do roku 2012 takovýto stav - to je nesmysl, to nemůžou ustát ani náhodou. Jednak budou volby a je jasné, že skončili a dále si myslím, že odbory konečně zvednou hlavu. Čtu delší dobu Tvé názory a hodně se s nimi ztotožňuji. Jen tak dále. S pozdravem Jihočech.
  28.05.2008 17:44 ende
 
Další na OOP mimo službu, délka služby 3 roky-podvody.
  28.05.2008 20:06 xxx
 
... a bude hůř,.... když tady čtu příspěvky "toho co" se přijímá do služby....
  28.05.2008 11:52 Richi
 
Pro F1: Kdyby se tu dalo hlasovat, dám ti bod. UK, Zlíňák a další jim podobní jsou jen provokatéři, kteří o naší práci nic neví, možná jen z doslechu. A co se týče ministra Špulitele - tak podle mě je mu celá poliie u zadku, občas ji jen využije pro své zviditelnění. Nic dobrého nebo změna k lepšímu se od něj čekat nedá. Jediné, co by mě zajímalo je, kdy mu dojde, že Titanic se zanedlouho potopí...
  28.05.2008 15:38 UK
 
Kdyby se tu dalo hlasovat, tak už má F1 140 bodů, že je to tak? :-)
  28.05.2008 15:59 Pavel
 
souhlasím s Tebou. Různých Kliků a provokatérů je zde spousta. Pokud by to ten člověk nemyslel vážně, takl by tady nepsal rozumné články. Zase však nemůžeme odsuzovat i Ty ostatní. Jsou lidé moudří a hloupý, poctivý a straky a tak je to i zde na netu.
  28.05.2008 16:06 Ronin
 
For UK
Ty tu svojí averzi proti F1 nezapreš co ? Podle mého pohledu to bude tím, že F1 tady píše smysluplné příspěvky a to tě vytáči. A u mě máš bod za to jak jsi se chytil na špek, když F1 odpovídal Civilovi. Příště si pořádně přečti celou diskusi a pak reaguj, ale co na plat potrefená husa se vždycky ozve.
  28.05.2008 17:29 UKáčko
 
Tak zase si tady za troubu viď? F1 nesaháš ani po kotníky! Ty jeden detektive.Nemáš zase něco na vyřešení?
  28.05.2008 18:17 Civil
 
Pro Pavla - pak jsou ještě ti, co neumějí česky a perou se s pravopisem, ale to jsou možná ti hloupí (podle tebe hloupý).
  28.05.2008 19:02 for Civil
 
protože jsi natvrdlý tak "y" ale potrefená hus....
  28.05.2008 19:06 za Pavla
 
tvůj kamarád provokatér píše "achylova" ha, há
  29.05.2008 05:35 Civil
 
Nová taktika lemplů. Posmívat se někomu za cizí chyby. No to jste to dopracovali. A my s vámi...
  29.05.2008 07:37 Klik
 
Pavel je učitel češtiny a fušuje do policejního řemesla. Tak už vím, proč je nespokojený, jde mu jenom o prachy. Bohužel jako učitel zřejmě budil zjev pedofila!
  29.05.2008 18:31 For Civil
 
Nevím kdo se začal posmívat první, Ty náš malinký ubožáčku. Asi jenom Ty můžeš a ostatní né... tak to si vem raději kyblíček a běž si plácat raději nějakou tu bábovičku
  27.05.2008 19:45 bič a bída
 
Nedivím se, že policisté začínají páchat trestnou činnost při takovém stavu a klesání příjmů, které hraničí už s demonstracemi a protesty.
  27.05.2008 21:05 ???
 
ty máš dost chlapče....
  27.05.2008 21:36 !!!
 
Já jsem žena moulo.
  28.05.2008 02:05 ???
 
Tak to potom chápu.....
  27.05.2008 19:38 stačí
 
učitelé, lékaři, řidiči MHD, vysokoškolští pedagogové.... policisté...tak kde je chyba ? Krejčíři, Kožení, privatizace... Havlova králikárna...za kolik že ?