Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  02.06.2008 10:29 Podstav
 
A bude hůř!!!

http://www.nova.cz/tvarchiv/?238v=138110&238p=JUDO&238d=01.06.20 08&238o=
  02.06.2008 11:00 David
 
No a je to tady.Ještě odejde nějaká ta tisícovka kolegů a bezpečnostní rada státu zasedne a její ortel bude jasný........nepustí do civilu už ani nohu - BEZPEČNOST STÁTU.
  02.06.2008 12:30 F1
 
Nic nového, klasické a neustálé stížnosti proč není policie dostupná ihned, teď a v tomto okamžiku a na 4 místech s fyzicky 2 policsty.

A přeci je to jednoduché - kdo se setkal i na jiném místě než u policie s nic neříkajícím ( tak nějak podobně ) " omlouvámě se, ale všichni operátoři hovoří se zákazníky, vyčkejte na volného operátora ......... za poklidné hudby.

Je to prostě o počtu lidí a jejich psychických a fyzických možnostech a žádné vytížené oddělení není nafukovací balon - je prostě schopno s počtem lidí zvládat výjezdy, dokumentování a výslechy jen v lidsky zvládnutelném měřítku. Až občané uvidí ( asi těžko ) co to znamená předvést 2-3 zadržené pachatele vloupání či krádeže v supermarketu a pod., od zadokumentování místa napadeného pachatelem ( ohledání místa činu ) s vyčkáním na policejního technika, po sehnání poškozeného, jeho výslech, sepsání protokolů o zadržení, výslechů pachatelů, případně jejich převoz do policejních cel ( eskorty za nutného počtu lidí, který se věčně porušuje pro nedostek lidí ) a další spousty administrativních věcí souvisejících se zpracováním případu - tedy náročnost těchto úkonů a logickou nutnost dosti velkého času na provedení všeho potřebného ( po pravdě u uvedeného případu je konec s přijímaním dalších oznámení, tedy myslím s okamžitým výjezdem, tedy pokud se nejedná o ohrožení života a pod. ). To je jen holá pravda nezvládání administrativní náročnosti přijímání oznámení, sepisování každého prdu za stavu jaký je - chybějící policisté a pod. Bohužel lidské schopnosti jsou takové, jako jsou a na dvou místech v jednom čase nelze býti. I u nás jsme často vděčni za to, že na nějaký problém původně oznámený k nám výjede po dohodě Městská policie a zajistí místo atd. Není v tom nic jiného, než nemožnost stíhat několik věcí najednou.

Hlupák toto nepochopí a bude do té policie nesmyslně " šít " a bude kritizovat, chytrý bude přemýšlet, jak z toho ven a co změnit ( třeba i něco vymyslí ) - napovím chce to víc lidí ( ale máme policistů nadbytek, jak stále slyším, takže to asi ne ) nebo změnit systém u Policie ČR -po vzoru Holandsko - tam mají smysl oznámení, kde je člověk pojištěný, případ s neznámým pachatelem řeší občan jen krátkou návštěvou na policii, kde si vyplní formulář pro pojišťovnu za pomoci občanského pracovníka a policie případ vůbec nešetří. Ten kdo není pojištěný má prostě smůlu a policie vyšetřuje jen případy se známým pachatelem, ale zase trochu jinak než zde, není to věcí základního oddělení ( výslechy.... ) , tito policisté musí být na ulici a v tom je smysl po čem se tady stále volá.
Tedy v Holandsku nepřijímá policie spouty neznámých případů, které jsou u nás např. ze +- 30 % objasněny a ze 70 procent odkládány za okolností neskutečné administrativy kolem těchto případů při jejich přijímání, dokumenmtování s výjezdy na místo, sezení na oddělení s neustálým psaním, jak sekretářka, místo aby byli policisté venku na ulici. Tenhle náš model je podle mě přežitý a proto někde " rezignovali na přijímání čekoliv a dokonce kdykoliv - viz. Chorvatsko - úřední hodiny na příjem oznámení, která jsou administrativního charakteru PO-PÁ, kdepak sobota, neděle, kdepak přijít v noci, kdy se vykrádají vozidla a blokovat policisty na místo služby venku a chtít nahlásit krádež dokladů a pod.
U nas je perfektní servis pro občany od nahlášení jasného občansko-právního sporu pod pohrůžkou stížnosti na policisty, že poldové sednou a píší bla,bla, bla, aby věc po nesmyslných výsleších odložili, brzdilo je to v jiné činnosti. Ale paní je spokojená, policie udělala trchu ty,ty, ty na člověka co udělal " občanské potíže a o to jde jednak a na druhou stranu udělala policie pěknou dokumentaci pro civilní žalobu. Prostě česká policie - píše a píše a píše a zase píše a všichni si ztěžují, jak to že nikdo není pořádně na ulici ? To pořád sedí v kanceláři na prdeli u kafíčka ? Kde jsou ti darmošlapové, co si je platíme z daní ? Já bych jim dal ? Makat, makat by potřebovali, aby poznali co je práce. Je to prostě k pousmání to naše policajtování - často absurdní, když si zrovna někdo chce stěžovat za popsaného stavu na oddělení.

Přeji příjemnou kritiku - Zlíňákům, UK, Civilům, Klikům.........
  02.06.2008 13:48 §§
 
Propánajána, Davide, co to tu plodíš za kraviny? Nepustí už ani nohu? No tak ty nohy odejdou samy. Kdo si to dneska a v průběhu tohoto měsíce podá, k 31.8. je volnej. Normální dvouměsíční výpovědní lhůta plynoucí od 1. následujícího měsíce. A "pustí-nepustí" si může víš co.
  02.06.2008 14:35 Ronin
 
pro Davida
Prosím tě, kde bereš ty nesmysly, že tě nepustí do civilu. To jako schválí brannou povinnost nebo co ? Začni se chovat jako policajt a přestaň věřit kachnám.
  03.06.2008 09:12 pro §§ a Ronin
 
No pánové nechte na hlavě.Asi jste ještě mladí četníci,ale to co psal David už u policie bylo!!! Jste ve služebním poměru a ne v pracovním,když stát řekne že je ohrožena bezpečnost státu a jejich občanů po dalším odlivu kolegů do "C",tak můžete psát výpovědi třeba každý den a bude vám to prd platné.Opravdu to není tak jednoduché,jak si představujete!
  03.06.2008 20:17 Ronin
 
Sice se počítám spíš ke střední generaci poldů, ale nemáš pravdu a je to jednoduché. Zapomněl jsi, že musíš splňovat určitá kritéria a když je nesplňuješ tak tě musí propustit do civilu. Jak se vedení chová k nám tak se musíš chovat i ty k nim, protože láska a pravda nezvítězí nad lží a nenávisti a se slušností také nikam nedojdeš.
  01.06.2008 21:03 modrá faleš
 
Co příspěvek to provokace, tady je snad jen 5% příspěvků od skutečných policistů.
  01.06.2008 20:05 v kopru
 
Co výběrové řízení na techniku to tunel a zlodějina, co zakázka pro policii to tunel a zlodějina, co nákup nových technologií to tunel a zlodějina. Jak to tady může fungovat?
  01.06.2008 20:35 Imperius
 
Rozumíš vůbec tunelům a zlodějině? Postav se na silnici a dávej raději pokuty hlupákům, kteří jsou ochotni pokutu zaplatit. :-)
  01.06.2008 21:01 kopr
 
Jasně , že tomu rozumím a dokážu si představit ty veřejné zakázky, mimochodem na silnici jsem si taky prožil pár let, ale dnes za vlády modrých strak už je to o hubu a zdraví.
  02.06.2008 13:51 §§
 
Kopr - a za parovlády, grossovlády či špidlovlády to na silnici o hubu a o zdraví nebylo? Lidi se začali jako hovada chovat až po posledních volbách? Zamysli se, než něco napíšeš, ať to není úplná blbost.
  01.06.2008 19:58 devastace policie
 
SEBRAT SE A ODEJÍT nikoliv pomáhat a chránit.
  01.06.2008 20:36 Imperius
 
Seber se a odejdi! :-)
  01.06.2008 19:51 F1
 
bez komentáře
  01.06.2008 20:36 Imperisus
 
Nekomentuj!
  01.06.2008 19:23 bejvalka
 
kluci prosim vás, přestaňte reagovat na ty provokatéry. Je to baví a vy se tady zbytečně rozčilujete. Sami pro ně připravujete živnou půdu. Snad vám to třeba někdy dojde. Zdravim
  01.06.2008 20:37 Imperius
 
Nikoho nezdrav a vypadni!
  01.06.2008 19:21 bejvalka
 
slyšim tady neustále připomínky, jak si to maj kluci zkusit v civilu. Já to risknul, dvakrát jsem byl bez práce, ale nikdy bych se do toho pomáhajícího ústavu nevrátil. Jenom představa mít jako nejvyššího nadřízenýho člověka, který před tím, než se stal ministrem, nezakrýval své antipatie k policii.
  01.06.2008 20:38 Imperius
 
Tak se nevracej, stejně na Tě všichni se.. Fuck
  01.06.2008 19:17 bejvalka
 
před chvílí se v občanském džuduobjevila jedna z prvních poznámek, jak jde celá policie do pr. A s heslem pomáchat a chránit.
  01.06.2008 20:39 Imperius
 
Kdybys tu před chvílí nebyla, tak se nic nestalo!
  01.06.2008 15:40 Zlíňák
 
Foune, že ty taky chrápeš ve službě u fryštácké přehrady a chodíš na kafíčko ke Kalendům?

:-)
  01.06.2008 20:40 Imperius
 
Máš recht!
  02.06.2008 01:00 Foun
 
Zlíňáku, bohužel to nedělám a ani nesloužím ve Fryštáku. Jak je vidět, pravděpodobně znáš ale poměry na sever od OŘ, což mi jaksi potvrzuje můj předpoklad, že jsi opravdu polda ze zlínského kraje. Jestli ovšem sloužíš ve Fryštáku, tak to se tam musíte mít tedy dobře, zvláště pod nedávno ustanoveným novým vedením, když tak často projevuješ zde svoji spokojenost se současným stavem u policie. Jsem si ale téměř jistý, že nejsi řadový četník (přiznáš to?), protože jinak by ses nemohl takto zde vyjadřovat. Je evidentní, že spokojenost se současným stavem u policie může být jen mezi vyššími funkcionáři, neboť tito mají novým zákonem nasypáno o dost více, než dříve měli. Tak to prostě je!
  01.06.2008 11:37 Není co řešit - KONČÍM
 
http://www.nova.cz/tvarchiv/?238d=21.08.2007&238m=d&238p=TNOVINY &238v=113466
  01.06.2008 20:40 Imperius
 
Skonči, zdarec, shnilý palec :-) :-) :-)