Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  02.03.2007 12:27 Zbaven všech ideálů!!!
 
Zdroj: www.policista.cz
.................................



Milý pane ministře,

chodím po světě s očima otevřenýma dokořán a nezavírám je ani před výhodami zákona č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, ve znění pozdějších předpisů. Ale buď to blbě vidím já nebo Vy. Protože, ať koukám jak koukám, delší dovolenou nemám. Jako výjezdový „mokrý“ hasič jsem podle zákona č. 186/1992 Sb., o služebním poměru příslušníků PČR, ve znění pozdějších předpisů, měl podle § 47 dovolenou v délce 37 kalendářních dnů a podle § 52 dodatkovou dovolenou v délce 7 kalendářních dnů, to je v přepočtu na dovolenou „mokrého“ hasiče 12 směn (řádná dovolená) + 2 směny (dodatková dovolená). Zákon č. 361/2003 Sb. mi dává nárok na 6 týdnů dovolené, tj. 14 směn „mokrého“ hasiče. Takže, ať počítám jak počítám, dovolená je stále jen 14 směn. Celkem chápu, že administrativní příslušníci (pracovníci) HZS denně přicházejí do kontaktu s velmi nebezpečnými látkami, které jsou obsaženy v klávesnicích PC a psacích potřebách, suchý klimatizovaný vzduch jim vysušuje sliznice a záření z PC monitorů a zářivek jim ničí oči, ale přeci jen je to čajíček proti kontaktu „mokrého“ hasiče se zplodinami hoření jako je CO (vzniká při nedokonalém hoření-je výbušný a jedovatý), NOx (dráždí oči a dýchací cesty-při koncentraci 0,03 % dojde k smrti po několika hodinách na edém plic), HCl (vzniká při hoření PVC, igelitu, izolace kabelů; prostupuje kůží-při koncentraci 0,2 % nastává okamžitá smrt), HCN (vzniká při hoření umakartu, polystyrénu , bavlny, silonu, molitanu-při koncentraci 0,036 % nastane okamžitá smrt) a nakonec největší sranda COCl2 (starý známý FOSGEN (bojový plyn), který vzniká při hoření některých umělých hmot). A to nepíši o biologických noxách, možnosti se setkat s radiaci či jinými velmi příjemnými věcmi. Bláhově jsem se domníval, že dodatková dovolená sloužila a bude nadále sloužit k tomu, aby si „mokrý“ hasič „navíc“ odpočinul od těchto chuťovek, se kterými se šichtu co šichtu setkává. Ale na druhou stranu mě těší, že si může administrativní pracovník natáhnout záda o týden déle.
S výše zmiňovanou problematikou souvisí i další podívaná před kterou neuhýbám očima, a to jsou léčebně ozdravné pobyty (tzv. LOP). Na LOP mi jako výjezdovému hasiči vzniká nárok po 15 letech (dříve po 10 letech) služby stejně jako „administrativnímu“ hasiči. To asi proto, že na nás ve stejné míře působily všechny ty škodliviny, se kterými přicházíme během služby do kontaktu, nebo snad proto, že já mám ty škodliviny a on křivou páteř od toho jak sedí u PC?
Taky mě moc pobavila Vaše hláška o kratší pracovní době. Chtěl jsem jít o hodinu dřív ze směny domu, ale nějak to neklaplo. Prý tam musím zůstat 24 hodin stejně jako v roce 2006. Tak nevím co si o tom mám myslet. Snad jen to, že špatně vidím a že zkrácení mé pracovní doby spočívá v převedení jedné pracovní hodiny s fondu pracovní doby do pohotovosti na pracovišti. To, že pohotovost na pracovišti je v rozporu s komunitárním právem ani nebudu rozmazávat.
Ale musím Vám alespoň v jedné věci dát zapravdu, a to je progresivní růst výsluhového příspěvku. Ten opravdu progresivně roste, jen nevím kolik výjezdových hasičů dosáhne maxima. Protože služba si do budoucna bude žádat jen samé velmi zdatné a fyzicky silné hasiče, a již nebude ve sboru místo pro takové kolegy, kteří by vydrželi 30 a více let na výjezdu. Tento můj názor vychází z poznání, že hasič na výjezdu po určité době ztrácí fyzickou a zdravotní kondici, a též z toho, že jen málo mladých kluků, co šli k hasičům s ideály, vydrží čekat 10-15 let ve 3. třídě na to, až se uvolní funkce ve 4. nebo snad 5. či maximálně 6. třídě. Ano, pane ministře, takto jsou zařazeni výjezdový hasiči. Ti hasiči, které platí naše společnost, aby byli k dispozici a ku pomoci občanům. Tak zařadil pan generál výjezdové hasiče, ty kterým se stále opakuje, jak musí znát všechny možné situace, se kterými se mohou setkat, a jak mají nasazovat život a zdraví pro jiné.

Pane ministře, kdyby jste řekl, že podstatné části příslušníků byla zkrácena pracovní doba a prodloužena dovolená, a že bohužel se některých příslušníků tyto změny netýkají a že snad budou mít jiné kompenzace. Tak si řeknu „budiž, slibem nezarmoutíš“ a budu tiše doufat, že snad výjezdový hasiči nebudou vnímáni generálním ředitelstvím jako nechtěná přítěž.

Ale nakonec bych přeci jen chtěl vyzdvihnout jedno velké plus zákona č.361/2003 Sb., alespoň plus pro mne. A tím je § 226, cituji:„Příslušník, jehož služební poměr skončí do 3 let po nabytí účinnosti tohoto zákona a který nesplnil podmínku doby služby pro nárok na výsluhový příspěvek, s výjimkou příslušníka propuštěného podle § 42 odst. 1 písm. a) nebo podle § 42 odst. 1 písm. d), byl-li následně na základě jednání, které vedlo k jeho propuštění, pravomocně odsouzen pro trestný čin spáchaný úmyslně, má nárok na příspěvek za službu podle právních předpisů platných do 31. prosince 2005, jestliže by podle nich splnil podmínku doby služby pro nárok na příspěvek za službu. Příspěvek za službu se považuje za výsluhový příspěvek podle tohoto zákona.“

Popravdě jsem z počátku vnímal nový služební zákon pozitivně, ale podzákonné právní normy našeho generála mě přesvědčily, že výjezdový hasič je pro něj jen póvl.
Možná to budete číst, možná ne. Nevím. Možná máte jiný názor podepřený informacemi od svých poradců. Možná se nad tím zamyslíte. Možná se pletu já, a to bych si moc přál.

S pozdravem,
sapeur-pompier

P.S. ukojil jsem svou potřebu sdělit svůj názor na situaci v HZS po 1.1.2007 laické i odborné veřejnosti, která navštěvuje tento server. Je to poprvé a možná i naposled.
  12.02.2010 13:21 po modré a za světlými zítřky...
 
http://antiods.webnode.cz/korupce/
Langere,bal si kufry.
  11.02.2010 20:18 petr
 
Jak to vedeme? Od 1.1.2010 14 Krajských ředitelství PČR z bývalých 8. Tzn. 6 nových Krajských ředitelů, jeho několik náměstků pro různé potřebné věci a dalších 6x X nových funkcí pro výkon provozu Krajských ředitelství PČR. Když to vidím v TV, třeba jak se z tiskových mluvčích nových Krajských ředitelství PČR a jejich spolupracovníků stávají z poručíků a poručic majoři a majorky, z nadpraporčíků a nadraporčic se stávají poručíci, tak se mi nechce věřit, že jsme v nějaké ekonomické a finanční krizi. A kdo platí ten další ansábl funkcí na nově zřízených Krajských ředitelstvích PČR? Opět daňový poplatník, nebo kdo?
V základních činnostech PČR, ale policistů nepřibývá a na ty co zbyli se stále něco nového nabaluje.
Jak to tedy je?
Kde se na to berou peníze?
Je vše v pořádku?
  11.02.2010 22:51 XXXP
 
Petře v pořádku není NIC a ještě dlouho nebude.
  12.02.2010 10:46 xyz
 
Zřízení 14 krajů, jak ve veřejné správě i samosprávě, tak i u policie byla největší hloupost od roku 1990...
  14.02.2010 17:48 Z
 
souhlas , je to tak
  09.02.2010 16:46 tunelář Íčko
 
Kde chybí argumenty, zvedá se hlas," reagoval Langers s tím, že Zaorálek je v jeho očích hulvát. "Jste pouhopouhý hysterický žvanil," doplnil výtku místopředseda ODS.
  10.02.2010 07:26 ***
 
O panu Langerovi si každý soudný člověk v republice myslí svoje. A nic hezkého to není.
  09.02.2010 15:09 ty
 
prašivče mafiánskej,tááááhni už k čertu,když jsem tě dneska viděl v tv,tak se mi chtělo blít!!!Jsi namočenej v průserech a není ti hanba mluvit o korupci.Už aby jsi byl v base i s celou odss§§§§§§§§§§
  09.02.2010 16:46 modrý lupič
 
Smrt modrým sráčům.
  09.02.2010 22:12 Majkl <241203@atlas.cz>
 
Absolutní souhlas, je to jeden z největších sígrů, rozvracečů a likvidátorů policie. Hulvát první třídy stále se jen šklebící a ignorující normální slušné lidi. Hraje si na nadčlověka a přitom je obyčejný "hraboš"..
  08.02.2010 08:29 fekete
 
a proč by to byla ostuda říci kolik máme rentu nebo plat? Já odešel po deseti letech (plus rok vojny), využil jsem přechodného období a má výsluha je 8.283,-Kč - někdy mám nepříjemný pocit z toho, jak je to prezentováno jako nějaká milost nebo co je možné jen v ČR (prostě jsem státu něco odvedl - a služba byla někdy opravdu perná a nebezpečná - a myslím že mi stát něco dluží) - i když na druhou stranu souhlasím níže s Josefem, že je u P ČR také spousta zašíváků, lidí, kteří P ČR mají jako zaopatřovací ústav, ale to spíše souvisí se stavem P ČR i společnosti
  08.02.2010 07:24 do civilu
 
tak hurá, kdo půjde další, nějak se vám nechce? Jo nadávat a brát slušný prachy, to by vám šlo!!!!
  09.02.2010 11:27 Alena
 
Vaše starosti bych chtěla mít. Víte co? Nechte to na nich, jak se rozhodnou.
  09.02.2010 15:10 nechce
 
pane xy svazáku...
  09.02.2010 19:20 to
 
je škoda, dříve to tu bylo plný, že by bylo u PČR dobře?
  10.02.2010 07:22 Petr
 
pro "to"
Dříve to tu bylo plné diskuzí policistů, kteří si předávali jak dobré, tak špatné zkušenosti ve své práci, ukazovali na nedostatky nového Zákona o PČR, nevhodné chování svých nadřízených, prostě na věci, které je pálí a mají zájem je změnit k lepšímu.
Časem tuto stránku objevili civilisté, kteří o práci PČR nic nevědí, ale cítí se oprávněni napadat všechno, co PČR dělá. To už potom není diskuze, ale vulgární urážky, které není ochoten každý snášet.
Proto se policisté přemístili jinam.
  07.02.2010 11:00 Lombardi
 
STOP stav a rozvrat policie pokračuje. Není na mandatorní složky není na benzin neni na odměny je to krize!
  08.02.2010 07:23 Za
 
co by jste chtěli odměnu!!! Proboha!!!!
  06.02.2010 17:17 ostuda
 
policajti si jezdí na obědy a večeře sl. auty přímo domů!!!!!!!!!
  06.02.2010 18:19 xyz
 
A kam mají jet, když je to nejblíž, kde se vaří...
  07.02.2010 10:57 Lexus
 
To víš za 30 Kč stravenku se v restauraci asi těžko najedí.
  07.02.2010 17:05 Chytrolíne,
 
my stojíme frontu na polévku v Armádě spásy. Už jsi spokojený?
  08.02.2010 15:30 pro chytrolína,
 
chytrolíne, ty si sice vystojíš frontu na polévku v Armádě spásy, ale máš ji zadarmo, policajt na ni musí do hospody a dá za ni tu stravenku v hodnotě 30,- kč.Už jsi taky spokojený?
  09.02.2010 11:24 Pro Krista pána,
 
co se pořád do policistů navážíte? Zatím jim nestačí k životu vzduch a za 30,- Kč se v restauraci nenají. Závodní kuchyně na služebnách pokud vím také nemají. Odstavit auto před služebnou, dojít domů najíst se a vrátit zpět na služebnu za 30 minut přestávky na oběd nestačí. Pokud má bydliště v rajonu, proč by se nenajedl doma? Koukám, že kdyby se policisté rozkrájeli, některým jedincům se prostě nezavděčí.
A to nejsem polda, ale normální ženská.
  06.02.2010 13:12 Je to málo?
 
Po 31 letech v 6/11 hrubý plat 39.700,-Kč. To není normální, už aby schválili strop výsluh a změnili tabulku pro bezpečnostní sbory, protože to je neúnosné co je v našem státě možné!!!!
  06.02.2010 21:22 Petr <petrk@seznam.cz>
 
M
  07.02.2010 10:58 Armagedon
 
Pojď vyzkoušet v dnešní době práci u tohoto sboru. Nedožiješ důchodu jak tě ta práce zlisuje.
  08.02.2010 07:22 Ty
 
žvanile,vono to je hrozná dřina bejt v so a ne na oběd doma. Fakt chudinky!!!!!
  08.02.2010 07:35 pro Argamedona
 
A kde se důchodu dožiješ ?
  13.02.2010 05:15 jarda <j.flinta@seznam.cz>
 
Souhlasím, je to málo!
  05.02.2010 17:42 xx
 
chlapi, kolik má v dnešní době zpracovatel na OO PČR v 6/7 se směnností a dvěmi dětmi...díky...myslím čistého
  05.02.2010 18:40 XXXP
 
Nikdy se neptej na čistý příjem, ale vždy na hrubou mzdu.
  05.02.2010 20:33 rentiér Vysočina
 
Já jsem měl při odchodu do civilu po 31 letech v 6/11 hrubý plat 39.700,-Kč.Takže jsem na nic nečekal.
  06.02.2010 18:16 pro rentiéra z Vysočiny
 
Nevím, jestli si naříkáš nebo se chválíš, ale nevěřím tomu, že by někdo po 31 letech služby byl tak tupý a psal jaký měl plat a tedy i výsluchu. Asi jde o provokaci a jak se dívám výše, tak se již někteří chytli...
  06.02.2010 18:27 ...
 
Podívej se k tabulkách přičti rizikáč a případně i osobní a vše vlož ma internetu do mzdové kalkulačky, kde uvedeš i to, že máš dvě děti. Věřím, že to zvládneš a podruhé se na takové pitomosti neptej a hledej, jak si odpovíš sám .
  08.02.2010 08:27 fekete
 
a proč by to byla ostuda říci kolik máme rentu nebo plat? Já odešel po deseti letech (plus rok vojny), využil jsem přechodného období a má výsluha je 8.283,-Kč - někdy mám nepříjemný pocit z toho, jak je to prezentováno jako nějaká milost nebo co je možné jen v ČR (prostě jsem státu něco odvedl - a služba byla někdy opravdu perná a nebezpečná - a myslím že mi stát něco dluží) - i když na druhou stranu souhlasím níže s Josefem, že je u P ČR také spousta zašíváků, lidí, kteří P ČR mají jako zaopatřovací ústav, ale to spíše souvisí se stavem P ČR i společnosti