Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:03 cibulka
 
Jak policisté zatýkali
a obviňovali nevinné
a dále v tom pokračují!

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004021801
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004060901



PPLK. PETR VOJTĚCHOVSKÝ,
KTERÝ MĚL ROZKRÝT
BERDYCHŮV POLICEJNÍ GANG,
EXKLUZÍVNĚ PRO DENÍK PRÁVO

"Byl jsem kriminalizován."


Berdychův gang - "česká chobotnice", která prorostla do policejních špiček a léta beztrestně vydírala, přepadala a vraždila. Toto zločinné spojenectví gangsterů a vysokých policejních důstojníků u nás nemá zatím obdoby.

Až nyní, po zproštění mlčenlivosti, poprvé po dvou letech promluvil bývalý šéf policejního týmu Mari podplukovník Petr Vojtěchovský, jenž měl za úkol gang rozkrýt.
Právu, které už odhalilo množství šokujících skutečností o řádění gangu a jeho vyšetřování, se rozhodl poskytnout exkluzívní rozhovor. Jeho svědectví je otřesné. Nevinní lidé, kteří překáželi gangu, byli zločinnými policisty kriminalizováni. Policisté, kteří na to upozornili, byli umlčeni.


* Vy jste v týmu Mari v květnu 2003 věděli, že byli kriminalizováni nevinní a nepohodlní?

V době, kdy jsem vedl tým Mari, jsme o tom měli zcela konkrétní poznatky.

* Kolik nevinných lidí bylo křivě obviněno a zatýkáno?

Nemohu sdělit přesné číslo ani jména osob. I zde totiž probíhá vyšetřování. Údaje mají k dispozici vyšetřovatel a státní zástupce. Víc opět nelze říct. Snad mohu jen zopakovat, že podezření z kriminalizace nevinných a další údaje byly předány orgánům činným v trestním řízení.

* Jak to bylo možné? Bylo to i tím, že třeba David Berdych znal díky zločinným policistům výslechy utajených svědků?

Ano. Poznatky, že Berdych disponuje výslechy utajených svědků, jsme měli. Bylo to i v původním vyhodnocení Mari z 23. května 2003.

* Jak jste poznatky získali?

Nemohu a nebudu hovořit o kriminálním zpravodajství. A nemluvil bych o tom s novináři, ani kdybych byl v této věci zproštěn mlčenlivosti. A je to navíc stále vyšetřováno.

* Vyhodnocení Mari shrnuje výsledky čtyřměsíční práce tohoto týmu. Obsahuje šokující informace o kriminalizaci nevinných lidí nepohodlných Berdychově gangu a policistům napojeným na gang (viz Právo 22. 12. 2004). Můžete potvrdit jeho autentičnost a vysvětlit, proč nejste autorem vyhodnocení, když jste tým vedl?

Se zmíněným vyhodnocením to bylo tak, že týden před mým zadržením, které se stalo 20. května 2003, jsem byl s náměstkem policejního prezidenta Jaroslavem Macháněm domluven na schůzce, kde on žádal, aby na schůzce se mnou mohl vidět vyhodnocení pracovní skupiny Mari.

Vyhodnocení jsem však osobně nemohl napsat. Bylo už proti mně vedeno trestní řízení, takže jsem měl úplně jiné starosti. Navíc jsem byl 21. května obviněn z trestné činnosti a postaven mimo službu, takže k mé schůzce s panem Macháněm už nedošlo. Musím zde ještě připomenout důležitou okolnost. V dubnu 2003 jsme se z policejního i kriminálního prostředí dozvěděli, že na některé členy týmu Mari se "šije šestka". Tedy kriminalizace se sazbou šest let vězení nepodmíněně.
Vyhodnocení, na které se tážete, v této situaci napsal můj zástupce v týmu Mari Radek Čermák. Je i autorem názvu Mari, protože na začátku roku 2001 založil pod tímto názvem spis, ve kterém shromažďoval informace o gangu lupičů v policejních uniformách. Vyhodnocení pan Čermák dopsal dva dny poté, kdy jsem už v důsledku obvinění a postavení mimo službu ve funkci nebyl.

* Řekl vám Čermák o osudech vyhodnocení Mari? Že musel vyřadit pasáže o únicích závažných policejních informací do podsvětí, vyřadit jména podezřelých vysokých policejních důstojníků i pasáže o kriminalizaci nevinných?

Někdy v létě 2003 mně pan Čermák řekl, že vyhodnocení Mari bylo napsáno a předáno nadřízenému na ÚOOZ plukovníku Stanislavu Plockovi. Ten je vrátil k přepracování s pokynem, že ve vyhodnocení musí být vynechány údaje o policistech. Čermák pokyn splnil. Takže druhá verze údaje, na které se ptáte, neobsahuje. A asi před třemi týdny mi pan Čermák řekl, že toto vše uvedl znovu i při posledním výslechu na inspekci ministra vnitra.

* Plukovník Plocek loni v prosinci Právu vše popřel. Řekl, že žádný pokyn Čermákovi nevydal.

Mohu říci, že o tom, co se dělo s vyhodnocením Mari, a o pokynu plukovníka Plocka jsem se dozvěděl i od jiných členů týmu Mari. Nemám důvod k pochybnostem o jejich sděleních.

* Dá se říci, že obvinění vznesené proti vám, tedy vaše kriminalizace a postavení mimo službu, se negativně promítlo i do další práce týmu Mari?

Mým zadržením a obviněním tým Mari prakticky zanikl, i když ještě asi tři měsíce existoval.

* Domníváte se, že váš případ je případem kriminalizace nepohodlného policisty? (A co kriminalizace nepohodlného občana??? Viz: http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003101201)

Nepochybně ano. Byl jsem nepochybně kriminalizován. Jsem o tom zcela přesvědčen. Cílem také bylo znevěrohodnit celý tým Mari.

* Nezískali rozpadem týmu Mari gangsteři okolo Berdycha a na ně napojení policisté rok navíc, kterého mohli využít k zametání stop a další násilné trestné činnosti?

Každopádně už v roce 2003 podle vyhodnocení Mari bylo připraveno zatýkání pachatelů. Úkol dokončil tým Uniforma. Jako policista jsem rád, že tým Uniforma dokončil práci.

* Domníváte se, že na vaší kriminalizaci mohl mít někdo osobní zájem? Například bývalý šéf Inspekce ministra vnitra Mikuláš Tomin se minulý týden o vašem týmu dokonce vyjádřil jako o Vojtěchovského gangu.

Budu se držet faktů. Vím, že tehdejší šéf inspekce ministra vnitra Tomin měl nadstandardní vztahy s jedním ze tří oznamovatelů, kteří na mě 20. dubna 2003 podali trestní oznámení. Konkrétně s podnikatelem Karlem Kaprem. Tyto nadstandardní vztahy zatím více popisovat nemohu. Vyšetřování není ukončeno. A nejsem pro tyto otázky zproštěn mlčenlivosti. V této souvislosti chci ještě zdůraznit, že poznatky získanými týmem Mari pan Mikuláš Tomin vůbec neprocházel po celou dobu, co jsem tým vedl (vyšetřování nesměřovalo k Tominovi - pozn. red.).

* Vy jste s Kaprem neměl nadstandardní vztahy? Prý jste se s ním scházel a dokonce ho i podle televizních reportáží vydíral.

Já osobně jsem se dostal do styku s Kaprem pouze přes pana Víta Chalupu, který provozuje restauraci v Radonicích, kde bydlím. Pan Kapr mně řekl spoustu zajímavých věcí k různým osobám, což mě z trestního hlediska zajímalo. Kapr dával velmi zajímavé informace o trestné činnosti jiných osob. Byly později využitelné i v práci týmu Mari. Poslední informace mi Chalupa a Kapr dali v lednu 2003. Týkaly se policejní práce. Pak jsem se s nimi nesešel.

* Patřily ty osoby, na které Kapr poukázal, k Berdychovu gangu?

V současnosti se nemohu blíže vyjádřit. Jedná se o mimořádně závažnou trestnou činnost. Mohl bych narušit vyšetřování. A taky nejsem v tak širokém rozsahu zproštěn mlčenlivosti.

* Nezavinil jste si styky s Kaprem problémy sám? Tento podnikatel je z lecčeho podezírán. Prověřováním podezření okolo Kapra se zabýval příslušník ÚOOZ a pak pražského odboru pro boj s organizovaným zločinem Petr Koňařík. Loni na podzim byl Koňařík obviněn ze spolčení s gangem Berdycha.

S ohledem na závažnost věci si jako policista dovolím pouze říci, že podezření z násilné trestné činnosti podnikatele Karla Kapra vyšetřoval Petr Koňařík.

* Nepodezíráte Koňaříka, že se o vaši kriminalizaci zasadil?

Bez komentáře.

* Tominovy reakce na nález jeho směnek a smlouvy o půjčce v kriminálním prostředí v roce 2002 vašimi podřízenými byly neobvyklé (viz Právo 29. 1. 2005). Jako vysoký policejní důstojník vás a muže, které jste vedl, dokonce obvinil z pomstychtivosti. Domníváte se, že právě uvedené nálezy na jaře 2002 odstartovaly záměr vás kriminalizovat, obvinit, umlčet, zavřít?

Je to jedna z variant příčin mé kriminalizace. Může to tak být. Ale to by mělo odhalit vyšetřování. A musím zdůraznit, že jako policista nemohu a nesmím podléhat pomstychtivosti. Byl jsem vychován, vzdělán a vycvičen k úctě k zákonu a nadřazení zákona nad osobní vášně.

* Vysvětlíte, jak to ve skutečnosti se směnkami a půjčkou bylo?

Na jaře 2002 byly mými podřízenými nalezeny v kriminálním prostředí různé písemnosti, na kterých se vyskytovalo jméno Mikuláše Tomina. Jako vedoucí odboru obchodování s lidmi ÚOOZ jsem na pokyn nadřízeného toto sepsal a zaslal služebním postupem cestou policejního prezídia k adresátovi, kterým byl tehdejší ministr vnitra Stanislav Gross.

* Jednalo se i o směnky avalované Mikulášem Tominem a jeho bratrem Alexejem v hodnotě 1,8 miliónu korun? Šlo i o nález smlouvy o půjče ve výši 1,8 miliónu korun, kterou Mikuláš Tomin poskytl svému arabskému příbuznému?

K osobě Mikuláše Tomina se zde nebudu vyjadřovat. Dovolím si říci, že avalovat směnky a poskytnout půjčku samo o sobě není trestné.

* Dosud jste mlčel k závažným obviněním, o kterých informovala média. Vaše žena měla ve firmě prát špinavé peníze, kontaktovat se s jakýmsi Sergejem z ruskojazyčné mafie , vy jste se měl jako náhončí snažit, aby starosta Jílového u Prahy Karel Dostálek prosadil změnu územního plánu tak, aby se údajně vaše žena dostala k lukrativním pozemkům.

V jedné televizi dokonce odvysílali, že jsem byl ve vazbě. A nebyla to pravda. Soud návrh na mé vzetí do vyšetřovací vazby zamítl.
Útoky na policisty a šíření nepravd o policistech jsou snadné, protože policista je vázán mlčenlivostí a může promluvit, až když je mlčenlivosti zproštěn. Vždy však pouze v rozsahu, který určí zproštění mlčenlivosti.
Mohu s čistým svědomím říci, že má žena se nikdy nedopustila žádného trestného činu stejně jako já. Neprala špinavé peníze. Neznáme žádného Sergeje. Dodnes jsem se nedopídil, kdo to je. S žádnými Rusy a žádnými jinými cizinci moje žena neobchodovala. Ani takový obchod nedomlouvala.
Daňové důkazy o podnikání mé ženy má k dispozici finanční úřad. Vyšetřovatelé mají k dispozici veškeré účetnictví mé ženy, které jim dobrovolně vydala při domovní prohlídce v listopadu 2003. Nikdo neshledal žádné pochybení. Pokusy o kriminalizaci od podzimu 2002 se prostě nezdařily.
K vystoupení pana Dostálka v televizi v červenci 2003 mohu uvést, že pan starosta ve svém vyjádření na Inspekci ministra vnitra vše, co řekl v televizi, popřel. Inspekci dokonce řekl, že mě vůbec nezná.




***

CHAPADLA, TĚLO A MOZEK
ČESKÉ POLICEJNÍ CHOBOTNICE


MOZEK: Vysocí policejní důstojníci - dosud na svobodě?

TĚLO:

1) Obvinění policejní důstojníci Josef Opava , Petr Koňařik, Jiří Žofčín... ze speciálního policejního Odboru pro boj s organizovaným zločinem – OBOZ : Dagestánské a ruskojazyčné gangy

2) Tomáš Půta s kontakty na italské a irské gangy

3) Maroš Šulej, Peter Zajak a slovenské gangy

4) Tajní informátoři OBOZ

5) Vykonavatelé: David Berdych a spol.

6) Gelani Aboud alias Samopalník Tony a arabské gangy


Na snímku zleva obžalovaní gangsteři Radek Trumpeš a David Berdych.


Foto PRÁVO - Michaela Říhová

Datum: 05.02.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 16




BERDYCHŮV POLICEJNI GANG V DATECH

1990 až 1996: V Discolandu Sylvie Ivana Jonáka začali působit David Berdych a Antonín Slezák. S podnikem byla spojena násilná kriminalita. V dubnu 1994 byla zavražděna na Jonákovu objednávku jeho manželka Ludvika.

1996 až 2001: V čele gangu je Berdych. První známou akcí byl únos a zavraždění zlatníka Václava Tomana v listopadu 1996. Policie netušila, že šlo o Berdychův gang. Šéf 1. odboru středočeského úřadu vyšetřování Karel Malý v listopadu 1996 přiznal, že nezná motiv vraždy: „Nikdo ho ani nevydíral.“

2001 až 2002: Berdych ve vyšetřovací vazbě. Vedení gangu převzali Tomáš Půta a Maroš Šulej. Gang se rozdělil do skupin. Ve vybraných akcích se skupiny spojovaly. Řídili je: 1. skupina - Tomáš Půta, Daniel Herain alias Pomáda alias Dan Kočka; 2. skupina - Gelani Aboud alias Tony Arab alias Samopalník Tony; 3. skupina - David Berdych. Z gangu odešli a „udělali se pro sebe“: Tomáš Hofer (obviněný) začal spolupracovat s bulharským podsvětím , Jaroslav W. přešel do drogového podsvětí, Aleš L. začal spolupracovat s ruskojazyčným podsvětím .

2003: Zjištění policie, že obětí první známé akce je zavražděný pražský zlatník Václav Toman v listopadu 1996. Podezření, že gang v přestrojení za policisty a vybavený policejními průkazy a odznaky kriminálky spáchal okolo 80 loupežných akcí a zavraždil nejméně tři oběti . Závažné úniky informací z policie do podsvětí. Berdych až díky těmto únikům zjišťuje, že policisté z týmu Mari ÚOOZ znají většinu členů gangu přímo jmény, včetně dat narození. Členové gangu se do této doby totiž znali převážně jen pod přezdívkami.

2004 - 2005: Počet obviněných pachatelů dosáhl 41 osob. Policisté však stále nepozatýkali všechny členy Berdychova policejního gangu, který údajně čítal okolo 60 až 70 lidí. Předpokládá se další zatýkání. Dnes se zatím odhaduje, že ukořistili 50 milionů korun .


Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



Berdychův policejni gang:
česká Chobotnice

Krvavá dramata, kdy se brutální zločinci spolčili s vysokými policejními důstojníky, jsme znali jen z akčních televizních seriálů a mysleli si, že něco takového není u nás možné. Z omylu nás šokujícím způsobem vyvedl gang kolem Davida Berdycha.
Organizovaný zločin prorostl s policií a léta společně neomezeně mučili, vraždili, vydírali a loupili. Ti, kdo ho měli zastavit, naopak brutální zvěrstva sami řídili či se dokonce na bestiálních činech přímo podíleli.

Krvavý tanec rozpoutali už v polovině devadesátých let. Klec začala padat teprve v září 2004. Do té doby se zločinci měli kromě přepadání kamionů dopustit kolem 80 loupežných akcí. Jen 22 z nich se však vyšetřuje, z toho ve třech z nich měl gang vraždit. Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech. Obětí české Chobotnice však bude nejspíš mnohem více.

Hovoří se až o dvaceti neobjasněných vraždách, vesměs bohatých lidí, které od roku 1996 přepadali gangsteři v policejních uniformách vybavení služebními průkazy a odznaky kriminálky či elitního Útvaru pro boj s organizovaným zločinem. Dostali je od policejních kompliců.

„Vyšetřujeme jen to, co se daří prokázat a kde se přihlásili poškození. Zatím neznámý počet obětí stále mlčí. Buď se z prožitých hrůz nevzpamatovaly, nebo mlčí ze strachu,“ vysvětlil Právu kriminalista.


Kápové na OBOZ

„Fungovala dohoda s policisty, že se pod jejich krytím bude páchat rozsáhlá trestná činnost,“ vypověděl u soudu Berdych. Uvedl, že činnost gangu, který své oběti unášel a mučil, neřídil on, nýbrž policejní důstojníci z pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ) Josef Opava a Petr Koňařík ve spojení s podnikatelem Luďkem Žaludem starším, majitelem sklenářství v Praze.

Žalud, Koňařík a Opava podle Berdycha dostávali 30 procent ze zisku, zbytek patřil ostatním z gangu.

Současní vyšetřovatelé teď musí vypátrat, jak, proč a kdy došlo k propojení gangu s policisty, kde je ukryta kořist, kolik únosů, loupeží a vražd zločinci spáchali.

Tělo oběti se našlo zatím jen ve dvou případech.

PĚKNĚ POHROMADĚ. Zleva Petr Koňařík, Josef Opava, Jiří Žofčín a František Brázdil.
Foto TV NOVA, Na vlastní oči

DAVID BERDYCH při soudním líčení zachovával ledový klid.

Foto PRÁVO - Lukáš Táborský

Datum: 29.01.2005
Autor: Pavel Blažek
Zdroj: Právo
Strana: 07



JAK ELITNÍ ZLOČINCI
SROSTLI S ELITNÍ POLICIÍ

Berdych s pomocí policistů
likvidoval konkurenční gangy

Nikdo zatím nespočítal, za kolika úspěšnými a široce medializovanými akcemi policie proti ozbrojeným lupičům stál v pozadí policejní informátor David Berdych a jeho komplicové. Neznámý je také počet konkurenčních lupičských gangů a policejních informátorů, které Berdych s komplici a policisty zločinci zlikvidovali.

Vyšetřovací spisy vedené pod dozorem středočeských žalobců Tomáše Milce a Svatopluka Nauše, který je také vyšetřujícím žalobcem, obsahují výpovědi, podle nichž Berdych jako policejní informátor využíval své pozice v boji proti konkurenčním gangům. Chystal pro ně údajně se svým řídícím policejním důstojníkem Petrem Koňaříkem a jeho policejními komplici i smrtelné pasti. Jedna z nich sklapla před pěti lety na Mělnicku ve Všetatech.

„Tehdy tu vyloupili pobočku České spořitelny. Bylo to 22. 11. 2000,“ vzpomínal starosta Všetat Miroslav Baloun. „Policisté po dohodě s personálem pobočky ji nechali vyloupit. Na ujíždějící auto s lupiči zaútočili, až když vyjelo ze Všetat. Tehdy jednoho z lupičů střelili přímo do hlavy,“ řekl starosta. Uvedl, že se o události mezi místními obyvateli dlouho hovořilo. „Už tehdy jsme si říkali, že se policisté chtěli někoho zbavit. Berdych nás napadl až loni. Když ho zatkli,“ poznamenal starosta. Za mrzuté označil, že centrála České spořitelny pobočku po loupeži zrušila.

Dozorový žalobce Milec se k informacím Práva a sdělením starosty Balouna nevyjádřil. „Je pracovně na policii,“ vysvětlila včera Právu pracovnice středočeského krajského zastupitelství.

Nová obvinění

Přepadení všetatské pobočky a její následné zrušení Právu potvrdila pracovnice tiskového oddělení centrály České spořitelny Helena Matušná. „Pobočka byla před pěti lety přepadena a pak zrušena,“ řekla Právu Matušná. Uvedla, že za posledních pět let došlo na pobočkách spořitelny ke 103 loupežným přepadením.

Kolik z uvedených loupeží zorganizoval informátor Berdych se svými policejními komplici, se neví. „Teprve se vše prověřuje,“ řekl Právu zdroj dobře seznámený s vyšetřováním.

Policisté a žalobci chtějí do září ukončit vyšetřování 25 násilných loupeží spáchaných Berdychovým gangem, který spolu s obviněnými policisty má tvořit 40 osob.
V posledních dnech však k uvedenému počtu přibyl další případ. Je jím oloupení podnikatele z Prahy 10, které se mělo stát v březnu 1996. Berdych se čtyřmi spolupachateli prý tehdy napadl podnikatele údery baseballové pálky do obličeje a naložil do auta. Pak oběť podle ČTK odvezli na chatu jednoho z lupičů a chtěli po ní výkupné deset miliónů. Sumu hledali i v bezpečnostní schránce oběti. Neuspěli, a tak nakonec podle obvinění uneseného podnikatele přiměli k tomu, aby telefonicky přesvědčil známého k vydání dvoumiliónové částky. Té se prý také dočkali.

Vraždili informátory?

Podle informací Práva uvedené obvinění zřejmě nebude poslední. Jedna z obětí Berdychova gangu Právu v pondělí sdělila, že k další loupeži došlo v Praze 10 v roce 1998.

„Byl to taky podnikatel. Lupiči jej v policejních uniformách sledovali na cestě s dcerkou do mateřské školy. Když dcerku předal, tak jej na zpáteční cestě nacpali do auta a odvezli na nějakou chatu. Tam ho dva dny mučili, aby vyzradil úkryt peněz a čísla bankovních kont. Podnikatel povolil, až když mu řekli, že zabijí jeho manželku a dceru. Telefonicky ho pak spojili s manželkou. Ta manželovi řekla, že je držena s dcerkou jako rukojmí. Teprve potom jim unesený podnikatel řekl, co chtěli,“ sdělil Právu svědek, který si nepřál být jmenován. „Berdychovci mě měli v rukou dvakrát. Mám strach,“ vysvětlil.

Zvláštní kapitolu v činnosti gangu tvoří zřejmě popravy informátorů policie. Jde například o táborského starožitníka Václava Skalu, který byl údajně naposledy viděn v jihočeských Kvašejovicích 16. 6. 2002 a od té doby po něm není ani vidu, ani slechu. „Skala byl policejním informátorem snad 30 let. Řídil ho v posledních letech nějaký Vorlíček z policejního prezidia a pak ho půjčili jako agenta Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu. To byl Skalův konec,“ řekl Právu dobře informovaný zdroj. „Z vraždy Skaly jsou obviněni Daniel Herain alias Pomáda, Gelani Aboud alias Samopalník Tony a Martin Švec alias Marci. Obvinění je na vodě. Policisté nemají ani tělo, ani vražednou zbraň,“ řekl Právu advokát seznámený s případem.

Pavel Blažek

Právo 12.07.2005


MUŽI DVOJÍ TVÁŘE

Vyšetřování vázlo proto, že po gangu pátrali detektivové pražského Odboru pro boj s organizovaným zločinem (OBOZ). Obviněni jsou Koňařík, Opava, Žofčín a Kaňka. Právě je v listopadu 2004 označil zatčený Berdych za organizátory gangu. Podle něho měl dokonce být šéfem gangu bývalý důstojník OBOZ Josef Opava. Gangu pak měli vynášet utajované informace z policejního zákulisí důstojníci OBOZ Petr Koňařík a Jiří Žofčín.
  16.06.2008 18:41 Tereza
 
Je velká chyba, že na policejníém prezídiu jsou samí mladí lidé okolo 30-40 let v hodnostech pplk, kteří mají velké plány, ale bohužel nemají žádnou praxi a zkušenosti s realitou. Mají pouze své představy, ale realita a výkon služby v dnešní době je jedna velká džungle, kterou nedokáží pochopit a respektovat.
  16.06.2008 20:53 Nespokojený Policista
 
Milá Terezko, na PP jsou ještě mladší pplk. a plk. (25 let), jsou tam dokonce i mladinké dámy v těchto hodnostech. Dnes už hodnosti nejsou o zkušenostech, to určitě víš, ale o funkcích, ale také podle toho to u Policie tak vypadá. Když není pplk. schopen přeříkat §39 ze zákona o Policii, že on to prý potřebovat nebude, tak se není čemu pak divit.
  16.06.2008 17:17 Mark
 
Pod vládou modrých gaunerů se policie úplně rozpadne. Jedno byrokratické nařízení střídá další a zlepšení práce nikde.
  16.06.2008 18:42 antikom
 
a co rudí vrazi??
  16.06.2008 22:49 antikome,
 
škoda, byli nedůslední
  16.06.2008 13:10 Ivo <ivo@seznam.cz>
 
A to nás čekají další změny v nemoci. Od 1.1.2009 dostaneme první tři dny neplacené volno , pak do 14-tého dne náhradu mzdy od zaměstnavatele a teprve od patnáctého dne nemocenskou, která je ..... určitě ne 100% :)).
  16.06.2008 13:46 Klik
 
Vím, že je další Vaše výhoda pryč, ale ruku na srdce, proč by to nemělo být takto nastaveno.
  16.06.2008 15:51 Jirka
 
4 klik..
Kliku, zdravím tě opět po pár dnech. Souhlasím s tebou, ALE pouze v případě, že bude měřeno V Š E M rovným dílem! Tedy i našim zákonodárcům. Určitě i ty platíš nemalou částku každý měsíc na zdravotní pojištění. Kde jsou všechny ty peníze? Proč by si za ně měl Topol a jemu podobní létat na dovču, tenis, atletiku.Proč by oni měli pít a pomalu se topit zdarma ve víně a normální občan (bez rozdílu, zda je to polda, železničář, zdr. sestra, učitel....atd)si bude užívat jen obyčejné vody? A to ještě pouze když si ji koupí za své. Z mé strany to není závist, jen suché konstatování, jak pár lidmi zvolených klíšťat vysává cca 10mil lidí a čekají, jak obyčejní lidé budou dlouho trpět tento obtížný hmyz....
  16.06.2008 11:17 Clusoue
 
Něco málo pro Zlíňáka. Opravdu nevím, jestli se snažíš svými názory jenom rozproudit zdejší diskusy, nebo jseš nástěnkářem ministerstva propagandy, a nebo , dle tvého nicku, musíš být rodiným příslušníkem našeho ministra - neministra. Jediné s čím lze s tebou souhlasit, je pravidelný příjem policistů každý měsíc. Prozatím. Ale kdo ví, co ještě budoucnost přinese, :-DDD. To je ale ovšem asi tak všechno, s čím se dá ve tvém příspěvku souhlasit. Tebou uváděných šest týdnů dovolené je jeden obrovský podvod. Pokud opravdu pracuješ u policie, pak přeci musíš vědět, že do dovolené se u policie započítávají i soboty a neděle, a ne pouze dny od pondělka do pátku, jako je to u jiných zaměstnání. Takže když odečtu ze šesti týdnů dovolené dny pracovního klidu, na které dovolená připadá, pak mi vychází téměř stejný počet dní dovolené na rok, jakou mají zaměstnanci mimo náš resort, kteří ovšem pracují od pondělka do pátku, o sobotách a nedělích jsou hezky doma a o nočních směnách nemají ani potuchy. Navíc jsem jaksi nepostřehl, že by pracovníci jiných resortů měli uzákoněnou povinnost odpracovat ročně cca jeden měsíc zdarma v podobě 150 zelených hodin.
K tvým dalším agitátorským heslům o sociálních výhodách a jistotách se ani nebudu vyjadřovat a snad jen k tvému provolání " nekecat a makat ". Opravdu si myslíš, že drtivá většina kluků na základních útvarech, myslím těch dělníků ulice, chodí do práce jen popíjet kafe, nemají do čeho píchnout, nudou se nemohou dočkat konce šichty ? Nemyslíš, že to je z tvé strany tak trochu plivnutím do tváře těm tisícům bezejmených, poctivě každodenně makajícím klukům, bez jejichž každodeního nasazování krku na ulici by tato kocábka šla už dávno ke dnu ? Myslíš si opravdu, že si ti hoši za svojí každodenní práci nezaslouží trochu lepší finanční a společenské ohodnocení ? Mám totiž možnost porovnávat, jak to chodí u našich sousedů směrem na západ od našich hranic a můžu tě zodpovědně ujistit, že to je úplně o něčem jiném.
Řeknu to ještě jinak. Když jsem pře lety nastupoval k tomuto spolku, vůbec jsem neporovnával naší situaci s vyspělými zeměmi. Plat byl, jaký byl ( mimochodem, v té době skoro jednou tak vyšší než ve fabrikách, což již dnes není pravda ), ceny zboží byly takové, jaké byly. Dalo se poměrně slušně žít. Dnes je ovšem zcela jiná situace. Ceny veškerého zboží a energií pro domácnost jsou díky neviditelné ruce trhu srovnatelné, a někdy i vyšší než jinde v Evropě. Není snad potom celkem legitimní a logické se ptát, kam se u nás poděla ta pověstná ruka trhu také v otázce platů obyčejných lidí ? A to vše prosím v době, kdy každý den čelíme mediální masáži, jak koruna posiluje, jak se daří ekonomice atd. atd.. Když se tak daří naší koruně, proč se neustále zdražuje ? Když se tak zdražuje, a přitom se ekonomice tak daří, proč nerostou úměrně tomu platy ? Kam mizí bohatství plynoucí z té tak dobře fungující ekonomiky? Já mám tušení, kam asi mizí. A znovu je tím pádem na stole otázka: Co s tím ? Pokud budeme zticha a necháme si vše líbit, pak v duchu historických tradic a mentalitě pověstného malého českého človíčka, budeme za pár let pouze přihrblými otroky našich mocipánů. Ti zase za jidášský groš budou poklonkovat mocipánům z Bruselu a každodení starosti obyčejných lidí je budou pramálo zajímat. Proto je potřeba ukázat, že tu jsme, máme své každodenní problémy a starosti. Naší vrchnosti je proto potřeba ukázat, že tu jsou mimo jiné také proto, aby se našimy požadavky a připomínkami zabývali. Přeji Všem hezký den.
  16.06.2008 16:30 F1
 
Také pro Zlíňáka, jak vypadají " ozdravné pobyty " ( v tomto případě se nejedná o lázeňské pobyty ) při rehabilitaci s nárokem každý rok po 15 letech služby a jak hezky to pěkně a hlavně v reálu popsal jeden již hodně pamatující polda :

Naučil jsem se to teď v "policejním pionýrském rehabilitačním táboře" -Staré Splavy II. Teda 30 let jsem se vrátil zpět a "omládl". Že se krajská správo nestydíte! Jak jste to za socialismu postavili, tak to tam je. Úroveň "ze krále klacka". Nakonec. Co by ještě dělný lid chtěl-že? Jenže ten dělný lid se s tím vyrovnal, bylo naštěstí pěkné počasí a tak jsme byli na trempské osadě. Vodu jsme si nosili v kanystru a odnášeli příp. splašky, chodili na společné zamčené záchody a sprchy(které nám ale ve 22,30 zamkli) a šetřili teplou vodou, nosili na krku klíče a stále si je půjčovali, protože na chatku byly jen jedny; mycí prostředky, houbičky apod. jsme si prostě koupili; některé kecy a zbožná přání správce jsme brali s rezervou; nechali se vyhodit od TV, když se fandilo při hokeji, neboť asi nemohl spát; zaplatili jinde zvláštní ubytování pro manželku a děti na víkend i když bylo u nás volno;snažili se dělat uklízečky a třídit odpad a ........ hlavně mít dobrý pocit z nějakého sportovního a kulturního vyžití než nás zase přivítají KZO, čárky,spisy, objasněnost... NO a jelikož nás krky od častého nevěřícného kroucení hlavou už neboli, klidně zase dáme za rok "expedici Apalucha" a budeme jen uplácet policejního boha, aby nám dopřál počasí a neutopili jsme se jinak v blátě. Teda fakt "Čest práci-krajská správo"
  16.06.2008 21:03 Nespokojený Policista
 
Na podzim také jedu na tzv. ozdravný (OPR) 14-ti denní pobyt po 15 letech služby. Tak určitě pak dám vědět, jaké to bylo. Chtěl jsem zažádat původně o lázeňský pobyt, abych na chvíli vypnul z toho chaozzu, ale bylo mi sděleno BOHUŽEL, že jsem jen slušně řečeno "šlapka na ulici". Do lázní pojede jen pantáta director a jemu rovní. Plebs z ulice může maximálně na ozdravný pobyt do zchátralých zařízení MV.
No aaaa vovovotom to jéé!!!
  15.06.2008 21:59 hijack
 
http://www.denik.cz/ekonomika/delnicke_profese20080615.html
  15.06.2008 21:57 hijack
 
http://www.denik.cz/z_domova/policie_rekruti20080615.html
  15.06.2008 21:23 F1
 
Nově příchozí - jak je to s posilovnami

Dneska k nám dorazil školák " na výpomoc ", přičemž se nám v kanceláři i sám od sebe představil, což jsme vzali jako dobrý signál - slušný kluk, to se dneska cení. Další konverzace byla již bohužel v naivitě, protože na otázku, zda máme na oddělení posilovnu, že by si zatím zaposiloval, než uděláme administrativu, jsme mu řekli, že takové věci u nás nejsou, kdo ví, co mu napovídali náboroví pracovníci. V každém případě s tlačítkama počítače bude posilovat ještě dost. Horší, až se dozví celou pravdu, tedy že to není jak ve filmu, kde si poldové zajdou do suterénu do posilovny nebo na služební střelnici nebo jak jen chytají pachatele a pak už " to někdo udělá ". Bohužel ta naivita příchozích je obrovská a dnes jsem ji měl možnost vidět v plném světle.
  15.06.2008 20:25 xantipa
 
To je tady histerická zeď nářků policistů? Vy jste opravdu sorta, všichni dohromady.
  15.06.2008 21:02 Radek
 
a co jsou potom učitelé, lékaři, nádražáci a ostatní, kteří hlavně stávkují?... My si o tom jen povídáme a předáváme zkušenosti. Tak nepruď !
  15.06.2008 22:57 for Xantipa
 
ano jsem, ale ty taky, že jsi našla pravičásck strnáky
  15.06.2008 17:22 žebrota
 
Zlíňáku jediná jistota je, že tu přijde 15 výplata jinak je to osekané a nedůstojné pro tuto organizaci.
Lázeňské zařízení jsou žádány, ale jsou rozebrány vyvolenými osobami a je jich velice pomálu. Penzijka jsou, ale na úkor příspěvků na dovolenou a mohli bychom pokračovat dál. Stravenky za 30,-Kč s přispěním policisty 22 korunami je velká potupa......atd..
  15.06.2008 20:23 Podnikatel
 
Jaká potupa, když se chceš najíst, tak si zaplať ze svýho!!
  15.06.2008 16:29 Neptun
 
Marie která píše o pár řádků dole opravdu nechápe základní podstatu neustálých odchodů velkého množství policistů od sboru. Policie už dávno nemá co nabídnout a stává se výsměchem všem lidem v okolí svým zázemím a službami pro své lidi.
  15.06.2008 17:13 Zlíňák
 
Policie nabízí více než dost, nevím co byste ještě chtěl. Podívejte se na šest týdnů dovolené, 14 dnů rehabilitace v lázeňských zařízeních, vlastní rekreační objekty, příspěvky na stravu, dovolenou, penzijní připojištění, bezúročné půjčky atd... Nemusíte se bát, že Vám v termínu nepřijde mzda na účet, při žádostech o úvěry nejsou ve většině případů žádné problémy. Chce to jen jedno: Nekecat a makat!!!
  15.06.2008 17:31 krize
 
Při žádostech o půjčky a hypotéky začínají být docela velké problémy co se týče dostatečné bonity klienta, takže si stačí promluvit s odborníky na finance.
  15.06.2008 20:50 Zlíňáku
 
z naší směny o 16 lidech zůstali 4. Velitel směny, 1 basman a 2 šlápoty. Zbytek ze 16 odešel do "C". Je divné, že zahodili všechny ty "výhody" o kterých píšeš a raději zvolili nejistou budoucnost v "C". Co myslíš, že je k tomu vede?
  15.06.2008 21:02 F1
 
For Zlíňák :

Když se říká "Á" je tam i "B"

- 6 týdnů dovolené, ano ale je to diskutabilní bonus vykoupený u dosti poldů na zatížených odděleních. Je to totiž napracováno pozdními odchody z pracoviště při dodělávání nápadu, odslouženými 150 hodinami.......... .
- lázeňské pobyty. Kolik poldů tenhle bonus využilo. Není to masová věc, jak je uváděno.
- příspěvky na stravu. Ano, ale zřejmě nejubožejší v ČR ( mám oči a vidím kolem sebe, příbuzná je na Městském úřadě a raději tu naši " žebračenku neukazuji " )
- penzijní připojištění. Ano, ale jak s těmi stravenkami
- vlastní rekreační objekty - bez komentáře
- ostatní souhlas

Jinak, kdyby se ozval pan podnikatel nahoře, tak jsem jen srovnával s okolím nic jiného

- Ono v podstatě je spousta věcí jen relativních. Můj příbuzný, kdysi zaměstnaný u PVT mě také jednou říkal : " Hele, vždyť já nemám o moc větší plat než ty. No a shodli jsem se na tom, že má o nějakých tisíc měsíčně víc. Takže tam nebyl velký rozdíl. Zakopaný pes byl v odměnách, které jsou většinou v jiných výšinách než je člověk navyklý u PČR ( jen konstatuji ). Jeho odměny byly totiž čtvrtlentně 15-20.000,- Kč. To již přiznal, že s platem je skutečně o řád výše. Takže spousta věcí je často jinak. Jen stačí vidět věci i z jiného úhlu. Moje odměny dělají za rok maximálně 4-6 tisíc a to jsem na oddělení, kde je šrumec.
  15.06.2008 21:07 Zlíňáku
 
14ti denní rehabilitace - nárok po 15ti letech služby!, vlastní rekreační objekty - no ty komunistické haciendy, to je hnus a platíme si to!, příspěvek na stravu - 25 Kč na dvanáctihodinovou službu!, penzijní připojištění - přidávají nám 100 Kč!, bezůročné půjčky - do 30 tis. a další až po splacení. Úvěry - v obchodě jsem nedostal půjčku a to jsem chtěl jen pračku s lednicí!... takže řekni mi ještě jednou ty výhody....!
  15.06.2008 22:59 for Zlíňák
 
Zlíňáku...Ty jsi buď Vůl a nebo Hovado. Pokud oboje tak Ti gratuluji

Husák