Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  27.03.2007 18:07 cibulka
 
Komunisté chtěli Havla
před listopadem do své vlády!
Šéf KSČ Milouš Jakeš odhalil
největší tajemství dnešního
(post) komunistického režimu:
Sametovou "revoluci" provedlo
komunistické Gestapo StB!


Praha - Mohl se stát disident Václav Havel ministrem kultury v předlistopadové komunistické vládě? Jakkoliv absurdní otázka to dnes je, tehdejší generální tajemník KSČ Milouš Jakeš se jí jeden čas podle svých slov vážně zabýval.

„Diskutovali jsme o tom, jak zastavit nástup kontrarevoluce například i tím, že bychom posílili ve vládě tu bezpartijní a jinopartajní část. V rozhovorech mezi sebou jsme si o Havlovi říkali, že kdyby, tak ať se zabývá kulturou,“ říká dnešní důchodce Jakeš. Fakt, že zůstalo jen u úvah, hodnotí někdejší nejmocnější muž v zemi jako chybu.

Unikátní svědectví předlistopadové elity přináší rozsáhlý výzkum Akademie věd s názvem Vítězové a poražení, jehož výsledky budou zveřejněny dnes poprvé. „V dvaceti rozhovorech si mohou lidé zkonfrontovat osobní zkušenosti a vzpomínky z doby pádu komunismu s názory někdejších vůdců této země,“ říká vedoucí výzkumného projektu Miroslav Vaněk. K dalším třiceti rozhovorům pak vědec získal disidenty z období komunistické normalizace. Ti naopak podle Vaňka nabízejí pohledy z „druhé strany barikády“.

K množství překvapivých - často vůbec poprvé zveřejněných - informací patří i ta, že Československo mělo několik svých Gorbačovů. A údajně prý mnohem schopnějších než Sověti. Tuto roli na sebe bere třeba někdejší šéf pražských komunistů Miroslav Štěpán či člen ÚV KSČ Rudolf Hegenbart. Za Hegenbartem údajně přišel šéf slušovického agrokombinátu František Čuba s plánem na svržení Jakeše.

Jakeš: Za Listopad může StB

Nebýt 17. listopadu, ocitl by se nicméně v čele „státostrany“ téměř jistě ambiciózní Štěpán, jehož Jakeš vychovával jako nástupce. „Byla v něm rozhodnost, nebál se zodpovědnosti,“ chválí ho Jakeš.

Škrt přes rozpočet mu ale udělal všemocný šéf tajné policie Aloiz Lorenc, který podle Jakeše naplánoval masakr studentů na Národní třídě. „O tom jsem přesvědčen. Poněvadž z nás udělal úplné hlupáky, když nás informoval o tom, že na Národní třídě se nic nestalo. Šlo o promyšlenou akci StB. Navíc jsem vydal výslovný pokyn, že nesmí být použito síly,“ tvrdí Jakeš.

Tajná policie dělala podle něj vše pro to, aby přispěla k „výměně stráží v čele komunistické strany“.

Diskusi na téma, nakolik jsou výpovědi bývalých komunistických vůdců pravdivé, Vaněk zatím odmítá. „Ale dočkáte se. Příští roky vydáme konfrontaci rozhovorů s archivními prameny a analýzami historiků.“

Jakešovu výpověď považuje za věrohodnou proto, že bývalý generální tajemník KSČ nešetří ani sebe a již patnáct let nemění názory. „Ptáte se na zásah milicí proti demonstracím? Bylo to celé zvorané. V noci mne probudil telefon a já tam v pyžamu u toho telefonu přemýšlím, co dělat. Tak jsem rozhodl, kdo je na cestě, ať dojede do Prahy, kdo není, ať nejezdí,“ popisuje Jakeš rozklad mocenských struktur. „Stále častěji bylo na jejich jednání patrné stáří,“ míní Miroslav Štěpán.

Autor: JAN GAZDÍK

Ruský státní organizovaný zločin
horší než Cosa Nostra
Americká policie je šokována
brutalitou ruských mafiánů
Motto: "Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun."
Pottsville (USA) - Odpovědnost za smrt pěti lidí, jejichž těla byla na sklonku loňského roku vylovena z vodní nádrže nad Los Angeles, připsal Federální úřad pro vyšetřování (FBI) ruské zločinecké síti. Ve zprávě, o níž nyní informoval americký tisk, američtí vyšetřovatelé uvádějí, že brutalita ruské mafie předčí vše, na co byla Amerika zvyklá v dobách italské Cosy Nostry.

Mrtvé se podařilo identifikovat jako Alexandra Umanského, prezidenta společnosti Advanced Mobile Technologies v Hollywoodu, Georgie Safjojava, prezidenta filmové společnosti Matador Media, šéfproducenta Matadoru Nikolaje Charabadzeho, účetní Ritu Peklerovou a obchodníka Mijera Muskatela. Všichni přišli do Los Angeles z bývalého Sovětského svazu. Ze svých domovů byli uneseni pro výkupné. Krátce poté však byli zavražděni a odklizeni do vod nádrže.

Policie zadržela čtyři podezřelé, rovněž někdejší občany SSSR. Žaloba je viní z vraždy. Miliónové výkupné, které pachatelé vybrali, obětem život nezachránilo.

Případ vzbudil v Los Angeles velký rozruch a místní úřadovna FBI dokonce ustavila zvláštní oddělení pro boj s ruským organizovaným zločinem , který se v Kalifornii nebývale rozmohl.

Prokurátor Anthony Colannino, vedoucí tohoto oddělení, uvedl, že každoročně vstupují do Spojených států ilegálně desítky tisíc ruských zločinců. Mnozí mají za sebou kariéru v komunistické tajné policii, armádě či zvláštních jednotkách ministerstva vnitra. Jsou mezi nimi i bývalí komunističtí aparátčíci. Nejčastěji se specializují na vykrádání bankovních kont a na zpronevěry, pojišťovací podvody, obchod s narkotiky a vydírání.

"Gangsteři ruského původu se snaží násilí vyhnout, ale když už zabíjejí, udělají to bez váhání," řekl Colannino. "Stará italská mafie vás zabila a vdově pak poslala kytici. Tihle lidé, krutí a bezohlední, jsou schopni zabít vás, vaši ženu, děti, sourozence, rodiče i sousedy. Nemusí zbýt nikdo, komu by se kytice dala zaslat." Dále viz http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004011502

Ruská mafie dnes představuje největší etnickou skupinu organizovaného zločinu v USA - má více členů a působí na rozlehlejším území než mafie asijské a latinsko-americké.


Ruský prezident Vladimír Putin
čelí obvinění z podpory zločinců
NEW YORK/MOSKVA - Němečtí šéfové rusko-německé firmy SPAG jsou vyšetřováni kvůli praní špinavých peněz. Členem dozorčí rady přitom byl od samého počátku nynější ruský prezident. Podivné kontakty ruského prezidenta Vladimira Putina s firmami spojenými s organizovaným zločinem se již loni staly důvodem, proč Washington prosadil zařazení Ruska na černý seznam států napojených na praní špinavých peněz.

Jde o další ze série odhalení, které pronásledují Putina od okamžiku, kdy po roce 1991 začal řídit zahraniční ekonomické aktivity Petrohradu v éře starosty Anatolije Sobčaka . S odvoláním na vysokého představitele administrativy bývalého prezidenta Billa Clintona to tvrdí poslední číslo amerického časopisu Newsweek.

Nynější prezident v té době inicioval, případně schvaloval projekty, které pak realizovaly firmy spojené s organizovaným zločinem. Putin se stal Sobčakovým pomocníkem především díky tomu, že byl spojen s tajnou službou FSB a dalšími strukturami, které byly nástupkyněmi sovětské KGB. "Potřebuji pomocníka. Já se dokonce bojím vycházet z kanceláře. Vůbec nevím, co jsou všichni tito lidé zač," postěžoval si tehdy starosta na aktivní byznysmeny.





Německá stopa vede do Kremlu


Jednou z Putinových zásluh o rozvoj rodného města se stalo spojení s německými podnikateli. Známé Dresdner Bank například pomáhal zajistit kanceláře v budově bývalého německého velvyslanectví . V dalších případech aktivní Sobčakův zástupce dohodl odprodej nemovitostí v rámci privatizace městského majetku.

Podle údajů polského listu Rzeczpospolita se do paměti zapsal především prodej hotelů Astoria a Europa. Největší problémy působilo a dosud ruskému prezidentovi působí spojení s německo-ruskou firmou SPAG .

Spoluzakladatel této firmy, se kterým dojednal nesčetně obchodů, německý právník Rudolf Ritter, je právě nyní vyšetřován v lichtenštejnskou a rakouskou prokuraturou. Obviněn je z praní špinavých peněz - v tom nejméně jednoho milionu dolarů pro kolumbijský drogový kartel. Newsweek, podobně jako o něco dříve italský list La Repubblica, tvrdí, že Putin byl členem dozorčí rady SPAG. Figurovat v ní měl dokonce až do 7. května 2000 - tedy do své prezidentské inaugurace . Mluvčí Kremlu to ovšem popírají.

Jiné ruské zdroje trvají na tom, že jeho role byla čestná a neplacená - měl pouze svou účastí zvyšovat důvěryhodnost firmy v očích zahraničních partnerů. Proti Putinovi naopak svědčí jeho úzké vztahy s aktivním činitelem SPAG, jistým Vladimirem Smirnovem. Toho si dokonce později vzal i do hospodářské správy prezidentské administrace.





Přátelství rozvědčíka,
byznysmena a mafiána


Podivné spojení Vladimirů, rozvědčíka a podnikatele, dovršil kontakt s třetím údajným mafiánem Vladimirem Barsukovem (Kumarinem). Ten byl velkým bossem petrohradských kasin a restaurací a je pokládán za hlavu tzv. tambovské mafie. Důvěryhodné ruské zdroje potvrdily, že Putin a Smirnov jsou do dnešního dne spolumajiteli luxusního "městečka" víkendových rezidencí ruských i zahraničních boháčů u Petrohradu .

Informace západních novinářů kupodivu nechaly většinu ruských politiků v klidu. Pouze Sergej Juščenkov, člen parlamentní frakce strany Svaz pravých sil, vyjádřil zklamání nad tím, že Kreml k celé sérii obvinění Putina stále mlčí. "Podle mého názoru je nutné obrátit se k soudu. Informaci tentokrát přinesl respektovaný časopis, a může tak být zasazen těžký úder celé zemi," řekl poslanec.

Nejbližší posuzování důvěryhodnosti Ruska se uskuteční na zářijovém mezinárodním jednání v Paříži, kde budou představitelé z bezmála třiceti států rozhodovat, zda mají zavést sankce proti Rusku jako zemi umožňující praní peněz zločinných syndikátů . Putin si ovšem již připravil svůj argument - na poslední chvíli prosadil schválení zákona, který by měl zúžit prostor pro podobné nelegální transakce.





Vraždy na státní objednávku


O tom, jak v Rusku již dlouhou dobu srůstají ruské tajné služby a organizovaný zločin do jednoho organismu, tento týden vypověděl i skandální text publikovaný pravicovým listem Novaja gazeta. V úryvcích z připravované knihy dlouholetého pracovníka FSB Alexandra Litviněnka se podrobně líčí, jak ruská kontrarozvědka cílevědomě řídila činnost mnohých zločineckých struktur. Viz: http://www.maidan.org.ua/static/mai/1109731267.html

Litviněnko, který letos v květnu získal politický azyl v Británii, je spojencem protiputinovského magnáta Borise Berezovského. Jeho tvrzení jsou ale podle znalců přesná. Putinovi kolegové, a to i v době, kdy Vladimír Putin sám od roku 1998 FSB řídil, měli jednak od soukromých firem získávat peníze pro vlastní potřebu, ale současně je využívat i k plnění "delikátních úkolů" - k vraždám.

Litviněnko v této souvislosti uvádí dlouhý seznam zemí (mimo jiné Jugoslávii, Ukrajinu, Irák), kde najatí vrazi likvidovali lidi, kteří se tam pokoušeli před FSB skrýt. Marně. Viz

http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2003092402


RUDÁ MAFIE V NEW YORKU
Rusové zatím nejsou schopni úspěšně se zapojit do světové ekonomiky, a tak vedle nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Tímto způsobem vysávají celý svět.
Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská státní mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
Náhodný objev

Před dvěma lety začala britská Národní služba pro potírání zločinu (NCIS) sledovat aktivity společnosti YBM Magnex se sídlem nedaleko americké Filadelfie. Tuto firmu založil významný představitel ruského podsvětí Semjon Mogilevič (viz článek na straně 46). Britové měli podezření, že podnik pere v Londýně a v Kanadě špinavé peníze. Vyšetřování případu přivedlo pracovníky NCIS ke společnosti Benex Worldwide, která měla svůj účet vedený u londýnské pobočky Bank of New York. Od října 1998 do března 1999 vyšetřovatelé na tomto kontě zaznamenali zhruba deset tisíc bankovních převodů. Celkovou částku vypočítali na 4,2 miliardy dolarů. Okamžitě jim došlo, že zřejmě narazili na Mogilevičovu pračku špinavých peněz a upozornili své americké kolegy. Banka ihned odvolala své dvě klíčové zaměstnankyně - Natašu Kagalovskou a Lucy Edwardsovou. Obě ženy se narodily v Rusku a pracovaly ve východoevropské divizi Bank of New York. Manžel Kagalovské (Konstantin) zastával v letech 1992 až 1995 post ruského zástupce v Mezinárodním měnovém fondu . Edwardsová se do Spojených států provdala v osmdesátých letech, aby se později rozvedla a znovu se provdala za ruského podnikatele Petera Berlina. Berlin je podle dostupných informací získaných deníkem The New York Times jediným majitelem a zároveň ředitelem společnosti Benex Worldwide.





Peníze na pomoc Rusku?


Minulý týden zabavily americké bezpečnostní orgány ze dvou účtů vedených u Bank of New York asi dvacet milionů dolarů. Obě konta patřily společnosti Benex. Speciální jednotka pro potírání ruského organizovaného zločinu, kterou spolu s FBI založila newyorská policie, však podle zprávy deníku The New York Times prověřuje i další konta.

Oficiálně zatím FBI žádné vyšetřování nepotvrdila, nicméně Bank of New York ve svém prohlášení z minulého týdne sdělila, že spolupracuje s bezpečnostními orgány na "vyšetřování pohybů peněz pocházejících z Ruska" . Ve čtvrtek byla o případu velice podrobně informována americká ministryně spravedlnosti Janet Renová.

Také ruská generální prokuratura minulý týden oznámila, že hodlá zahájit vlastní vyšetřování případu. Ruské úřady zároveň ujistily, že s praním špinavých peněz ve Spojených státech nemají nic společného.

Minulý pátek ovšem deník The New York Times zveřejnil informace, podle kterých procházely bankou špinavé peníze celý půlrok bez toho, aby je Bank of New York zaznamenala. Celkem devět účtů společnosti Benex Worldwide bylo totiž založeno mnohem dříve než v březnu 1998, jak se do minulého čtvrtka americké bezpečnostní orgány domnívaly.

The New York Times také v pátek informovaly o tom, že část vypraných peněz mohla pocházet z Mezinárodního měnového fondu, který v roce 1998 poskytl Rusku finanční pomoc ve snaze zastavit řetězové pády ruských bank a posílit rubl. Ministerstvo spravedlnosti se však podle důvěrných zdrojů amerického deníku zatím nedomnívá, že by skandál jakkoli souvisel s aktivitami Mezinárodního měnového fondu.





"Noví" Rusové...


Právě v Mezinárodním měnovém fondu získával své zkušenosti se světovým bankovnictvím Konstantin Kagalovskij (42), který zřejmě pomáhal při transferu peněz na účty společnosti Benex Worldwide. Když se po dvou letech ve funkci ruského zástupce u MMF Kagalovskij loučil se svými kolegy ve Washingtonu, kde fond sídlí, řekl jim, že jeho nový zaměstnavatel - ruská banka Menatěp Bank - bude jedním z pilířů transformace z komunismu do kapitalismu. Deník The Wall Street Journal minulý týden citoval tehdejší Kagalovského slova v tom smyslu, že Menatěp Bank bude pomáhat generovat prestiž a sílu rodícího se ruského soukromého sektoru.

Na první pohled se jeho slova brzy začala naplňovat. Kagalovskij se nastěhoval do luxusního hotelového apartmá s výhledem na Kreml a byl jmenován prvním náměstkem ředitele Menatěp Bank. Počátkem roku řekl na valné hromadě akcionářů, že Menatěp Bank se brzy stane významnou světovou bankou. Svým způsobem měl pravdu. Banka sice loni zkrachovala, ale nyní se stala předmětem vyšetřování v souvislosti s jedním z největších případů praní špinavých peněz v historii USA.

Kagalovskij působí v současnosti ve funkci místopředsedy představenstva ropné společnosti Yukos, kterou v roce 1996 zprivatizovala za velmi nejasných okolností právě Menatěp Bank.

Zajímavý je i příběh Kagalovského manželky Nataši. Narodila se v roce 1954 v tehdejším Leningradu, kde vystudovala orientální vědy. V roce 1979 emigrovala (anebo byla vysazena na Západ sovětskými tajnými službami) do Spojených států a na Univerzitě v Princetonu vystudovala obor zaměřený na Blízký východ. V roce 1986 nastoupila do Irving Bank, kterou v roce 1988 pohltila právě Bank of New York. V Irving Bank se Kagalovská seznámila s Lucy Edwardsovou.

Před sedmi lety byla Nataša Kagalovská vyslána do Ruska, aby spolu s dalšími americkými bankéři pomohla v komunismem zdecimované zemi vytvořit bankovní systém západního střihu. Její šarm a schopnosti ohromily v Rusku nejen americké poradce. Krátce po návratu ze své mise povýšila v roce 1992 Nataša - tehdy ještě Gurfinkelová na šéfku východoevropské divize Bank of New York. Ve svých sedmatřiceti letech se zdála být ženou na svém místě. Nejenže plynně hovořila rusky, ale dokázala pro banku zajistit v Rusku i velice lukrativní obchody. Její "akcie posílily ještě tím, že za muže si vzala někdejšího prominentního kremelského reformátora a později bohatého ruského podnikatele Konstantina Kagalovského.

"Každý ji znal, řekl v rozhovoru pro The New York Times bývalý předseda jedné významné západní banky, která intenzivně obchoduje s Ruskem. " Byla to jednička, především díky svému manželovi , dodal.

Před deseti dny se však její hvězdná kariéra zhroutila. "Je to vážná věc. Řekli mi, abych s nikým o ničem nemluvila. Je mi to všechno moc líto, řekla Kagalovská minulý týden v krátkém telefonickém rozhovoru pro The New York Times.



Rusové kromě nerostných surovin vyvážejí to jediné, co umějí opravdu dobře - organizovaný zločin. Americký deník The New York Times 19. srpna 1999 zveřejnil zprávu, která otřásla celou zemí: ruská mafie vyprala prostřednictvím amerického finančního ústavu Bank of New York nejméně 4,2 miliardy dolarů (v přepočtu asi 147 miliard korun). Podle dosud zveřejněných, ale zatím neověřených informací se však tato částka bude blížit spíše deseti miliardám USD, což je asi 350 miliard korun.
  22.06.2008 06:06 xx
 
Jsem měsíc v C...nemít obavy a odejít bývalí kolegové to je to co to chce..rentu kolem desítky a práci najdete...prostě jsem ok..žijem jen jednou a za ten stres a ponižování to nestojí...
  22.06.2008 07:05 alda
 
vo tom to je...
  22.06.2008 09:05 pro xx
 
Taky čekám na 10 let a už to mám za pár :-)
  22.06.2008 11:12 rozpočet
 
To je neštěstí přechodného období, není tři roky moc???
Výsluha po deseti letech, když začínáš být pořádným policistou...., patnáct je na hraně únosnosti .
  22.06.2008 12:48 for xx
 
procitneš!!!!!
  21.06.2008 20:56 Zlíňák
 
Zeď nářků, nic jen zeď nářků.... Buďte v ulicích, mluvte s lidma, nezašívejte se na "kafíčka", nebuďte vděční za krabičky cigaret, prostě komunikujte a buďte hlavně lidští!!
Vo tom naše práce je!! Čest: -)
  22.06.2008 00:30 F1
 
buďte v ulicích ?, mluvte s lidma ? (nezašívejte se na kafíčka ? ) - pokud by tohle psal člověk znalý stavu věci, tak by věděl, že na spoustě oddělení v zájmu občanů a jejich spokojenosti ( aby nečekali půl dne ), řeší nápad trestné činnosti i poldové, kteří by měli být teoreticky venku v ulicích, ale množství oznámení a jejich pracné administrativní zpracování je nad možnosti poldů určených na zpracování oznámení. Dále to množství předvedení k soudu co se každý den po ránu řeší sháněním lidí, notoričtí útěkáři z ústavu mládeže .......... Na naše oddělení připadá několik supermarketů, kde permanetně volají a čekají se zlodějem.
Člověče, ty mě přesvědčuješ, že neznáš faktický stav na takovém zatíženém oddělení. Kde na ty nesmysly chodíš ?
Vděční za krabičky cigaret ? Co to je za kraviny. Nezažil jsem u nás, že by se někdo choval, jak děvka při pohledu na nabízenou krabičku cigaret. Co to mluvíš za nesmysly, prostě hrůza. Doufám, že si nebyl a nebo nejseš polda.
  22.06.2008 09:59 pro F1
 
F1, jen mě u tebe udivuje, že se divíš nějakému Zlíňákovi, co tu píše. Ty sis nevšiml, jak tu leze do zadku? Od takového se nemusíme nechat poučovat, ten neví o čem a žije v jiném světě. Navíc jsem přesvědčený o tom, že co píše má ze svých zkušeností a podsouvá to ostatním. Nic si z něj nedělej, takových bylo, je a bude...
  21.06.2008 13:09 rentiér-25 let v přímém výkonu. <Ilona.Markova.@volny.cz>
 
Zdravím poctivé lidi, též bývalé kolegy. Pro pana /Klika / mám jenom to. Odešlo zbytečně již desetitisíce policistů do civilu, nebáli se jít makat. Dělám fyzickou práci na dvě směny, dá se slušně vydělat. Soboty, neděle doma, svátky placené a doma, noční občas, placená, přesčasy placené. Urážíte pane poctivé policisty, hasiče, bachaře a nás rentiéry. Služba na ulici, za každého počasí, stres, nasazování života a zdraví, omezen na soukromém životě a další chuťovky policejního řemesla, jestli tohle závidíte. To nemluvím o 150 hodin zadarmo, cc 80 hodin zadarmo naděláváním svátků a bez dalších příplatků. Co se týče dovolené, ta je dle nového zákona navýšena o tři dny. Dále jistota, že Vás mohou vyhodit za každou maličkost. Je trend, když se zakročí ve službě, mimo službu, je to špatně, když se nezakročí také špatně. Všude je chleba o dvou kůrkách. Jak to zde čtu, není to o rentách, ale o nejistotě v zaměstnání , špatné mezilidské vztahy, policejní řemeslo je znevažováno. Každý si to může zkusit. Byl vytvořen paskvil z.č. 361/2003 Sb, to je zakopaný pes. Dělám manuelně, ale nejsem tak vyčerpaný po práci, jako když jsem sloužil. Čím to asi je. Policista pochopí, proč. Vidím, že ve fabrikách se lidé nadřou, ale každý je stůjcem svého štěstí. Vážený pane, toto je můj názor ze života. Bývalí kolegové dejte na sebe pozor, nikdo Vám nic nedá. Šel jsem před lety k policii ČR, o rentách jsem neuvažoval. Když je Vám kolem cc 50 let, praxe v oboru pryč, těžko se shání práce. Přeji příjemný den, na provokatéry nereaguji, jsem si vědom, že se zde jedná o veřejný web. Bývalý kolega por Marek Ladislav z České Lípy.
  21.06.2008 20:53 žižkovák
 
Polda, který jde fyzicky makat je magor!!!!!!
  21.06.2008 21:17 žižkováku,
 
magor??? ne, poručík,...
  21.06.2008 21:21 END
 
Magor není. Jen s na tím modrým ptákem, co dělá z Policie Titanik, nechtěl ke dnu!
  22.06.2008 08:35 Klik
 
To co jsem napsal je pravda a nevím proč bych si tady lhal. Mám holt takovou zkušenost.
  22.06.2008 08:42 Klik
 
Ještě takovou drobnost- znám lidi, kteří šli do c a jeden se raději vrátil a ostatní by také hodili zpátečku, ale je jim to proti srsti. Můj Tip 70%. Berte to jako současný stav v mém regionu, kde makaj za pásem na 10tis. hrubého.
  22.06.2008 09:19 Kliku
 
Co tady zase kecáš? 10 tisíc hrubého za pásem? Za to by už dnes nedělalo ani UKáčko.
A jen tobě pro připomenutí z 10.000 bývalých poldů se v posledním roce podle statistik PP vrátilo sloužit jen 14 ! poldů a z toho většina jen proto,že je nechtělo vedení převelet sloužit domů.Tak asi tak.
Ty musíš být něco příbuzného z našim neministrem,nebo si to osobně ty
  22.06.2008 10:57 taky fakta, i když "bohužel"
 
"Co tady zase kecáš? 10 tisíc hrubého za pásem? Za to by už dnes nedělalo ani UKáčko."... Musím se zastat KLIKA, protože bohužel, v menších místech kde je nezaměstnanost dost vysoká dělají skutečně lidé někdy i za těch kolem 10.000,-hrubého, soukromník si vylepšuje "své" a pro zaměstnance mu na výplaty více nezbývá. Pokud se to zaměstnanci nelíbí, klidně mu řekne "tak se sebr a běž jinam". Ano může to udělat, protože ví, že i za tu "směšnou almužnu" sežene jiného, kterému je hanba docházet jak žebrák na úřad práce. A pokud to menší místo nemá dopravní obslužnost aby mohl za prací do místa většího, má ten "chudák" smůlu a je rád i za těch "směšných" 10.000.
  22.06.2008 11:04 pro taky fakta....
 
A co ten člověk udělal pro to, aby se věc změnila a nežil za takové odfrknutí od "soukromníka"? Vzdělává se, prochází různými kursy, učí se práci na PC, ovládá anebo se uči cizí jazyky, je ochoten si pro 30 tisíc dojíždět několik set kilometrů a být od rodiny? Nebo je ticho, nic z výše uvedeného nepodstoupil a jen nadává v hospodě po večerech, jak se má špatně? Lidé u policie ve většině případů na sobě neustále pracují a jsou ochotni podstoupit mnohem větší rizika a proto já s Klikem nesouhlasím. Jestli má někdo chuť upozornit na nedostatky při své práci, jeho nadřízený nereflektuje na připomínky a návrhy, nekomunikuje s ním a to ani u BS, tak jiná liniová cesta neexistuje, než jej obejít a jít výš - "ulevit si" a vyjádřit svůj nesouhlas např.na těchto stránkách. Asi tak.
  22.06.2008 11:26 "pro taky fakta...."
 
Jestli má někdo chuť upozornit na nedostatky při své práci, jeho nadřízený nereflektuje na připomínky a návrhy, nekomunikuje s ním a to ani u BS, tak jiná liniová cesta neexistuje, než jej obejít a jít výš - "ulevit si" a vyjádřit svůj nesouhlas např.na těchto stránkách. Asi tak....
Ano jak píšeš, "ulevit si na těchto stránkách",... takže sis ulevil a změnilo se něco??? nezměnilo a ani po tomto mém příspěvku se nezmění. A jestli jsi nepochopil, uvedené bylo jako příklad (a vím i o VŠ vzdělaných mladých lidech pracujících za "pár korun"), že si s tebou soukromník může dělat co chce, pokud jak je uvedeno jsi v místě, kde práce není, dopravní obslužnost také téměř nulová. A má-li člověk rodinu jistě nebude moc těch, kteří budou ochotni dojíždět za prací stovky km a k rodině budou jezdit na víkendy. Nějakou dobu možná, ale celoživotně asi ne. Pokud má děti, obvykle má zájem s nimi žít a citově, jen kvůli penězům, je neochuzovat. Peníze nejsou všechno, i když v dnešní době????? kdo ví,... myšlení lidí i lidské hodnoty se prostě mění,... většinou k horšímu,..proto takový nárůst kriminality (kdy v partě povětšinou s drogovou a další návykovou zátěží hledají mladí ten cit, který mi jim v rodině dát nemohli, protože ve smyslu tvé rady rodiče dojížděli stovky km za prací, potažmo za penězi,...)
  22.06.2008 11:43 nepochopil
 
jsi smysl a význam mého příspěvku, ale nezazlívám ti to. Vybrat si část z příspěvku a otočit na něm odpověď...hmmmm. :-) připomínáš mi politiky :-))) Pokud někdo žije v místech s vysokou nezaměstnaností a dostal se do tebou uváděné situace, musel o tom vědět. Nasekat si děti bez zajištění rodiny a pořádné práce umí opravdu každý. V žádném případě neotáčím vše na peníze (o ty jde až v první řadě :-), ale jsem-li nespokojený, musím to nějakým způsobem dát najevo. Neumím-li to, nedokáži-li se přizpůsobit, být kreativní, riskovat, tak mi nezbývá než zůstat u těch 10.000,- za tvrdou práci u soukromníka. P.S.: kdyby šlo jen o mě, tak se na všechny vykašlu a jsem dávno v C. Kdyby šlo jen o peníze, tak tuhle práci nedělám. Kdybych myslel jako ty skupinky deprivovaných mladých s drogou za barákem, tak tam jsem s nima. A vyjádřením svého názoru si neuvěřitelným způsobem ulevím, věř mi. Ulevím si ze všeho toho hnusu, podrazů, podvodů a špíny, kterou ve službě prožijeme a kterou musíme na svém hřbětu nosit. Snad chápeš....-
  22.06.2008 11:57 Nepochopila
 
promiň Vlati :-)))) totéž i k odpovědi dole :-)))
  22.06.2008 12:17 "nepochopila"
 
promiň Vlati :-)))) totéž i k odpovědi dole :-)))

protože víš kdo zde reagoval, tak mi zavolej, třeba se domluvíme a pochopíme jeden druhého,....nebo jedna druhou????
  22.06.2008 12:45 Klik
 
Co napsal "Kliku": Těch 10000Kč je fakt a možná zíráš a většinou jsou to lidi nad 50let co maj zdraví v pr.... a holt jim nic jiného nezbývá. Konkrétně u nás prodavačky v supermarketu, od rána do večera a jestli nevěříš, běž se jich zeptat naivko. . Stěžuj si dál, on tě Langr určitě vyslyší.
  23.06.2008 12:24 Kliku
 
Co to tady zase plácáš? Jaká pokladní v supermarketu? Řeč byla o dělníkovi u pásu né? Tak to zase tady nepřekrucuj,když ti dojde,že jsi napsal blábol.Můj kolega,který odešel do "C" před rokem dělal u pásu za 17 na ruku a teď jelikož má maturu,tak tam dělá mistra za 22 na ruku.A ty tady pořád plácáš o nějaké pokladní,ještě jsem neviděl poldu,který skončil a šel dělat pokladní :-)
  21.06.2008 10:25 Klik
 
Gumy jste vy, protože když tady někdo napíše jiný názor, jste jak postřelení. A když vy telata Vám tady píšu, že znám hodně spokojenejch poldů, tak tomu věřte a jsou to pěšáci. Jo to že jsou na faře je jiná, tak tam běžte taky. Ten kdo tady dává příspěvky musejí být chudáci, kteří se bojí, že budou muset víc makat a strach z civilu mají velký. Za druhé, když píšu, že to nikde není med, tak to myslím vážně a zkuste si vydělat v c po patnácti letech 27000Kč hrubého. Staří fachmani co točí na soustruhu celej život mají zdraví v hajzlu a když dosáhnou na 23000Kč jsou šťastný. Tak Vám doporučuji se na to vysrat a dělat jinou práci a tam se probudíte. Nazdar, to je můj názor a je takový jaký je. Kdyby jste nevyjadřovali své emoce hanlivými výrazy psal bych také slušně.
  21.06.2008 10:53 ???
 
Jestli se dobře dívám, tak hanlivě píšeš ty. Tak nesváděj svou neschopnost udržet nervy na uzdě na druhé. Když někdo napíše jiný názor a lživý, nebo neúplný, druhý má právo se k němu vyjádřit a nemusí ti to zrovna vonět pod nosem. Hodně spokojených poldů jistě je, ale 10.000 nespokojených odešlo a to je problém. Ti tví spokojení v dnešní době mě vůbec nezajímají, protože nedělají policejní práci a nebo si válí šunky s nohama na stole a druzí za ně musí makat. Bát se, že budu muset víc makat? Nebuď směšný, práce je prostředek, zábava, využití volného času. Je to hra a jen ty jsi naivní, že jsi jediný, kdo "maká" a uživí se rukama. Rukama se uživí kdejaké netáhlo, ale hlavou chlapče, hlavou to chce pracovat. A k tomu soustřužníkovi: můj kamarád sice nedělá na soustruhu, ale na frézce. Maká rukama (10let) a stačí mu k tomu učňák a za minulý měsíc si vydělal 30 tisíc a to prosím na Moravě. Samozřejmě s přesčasy, které u naší firmy v rozporu s ústavou neexistují. Já nemusel studovat kvalifikační studia, vysoké školy, procházet stovkami kursů a školení, abych se na tuhle práci vykašlal, kdykoliv si kdejaký Klik na netu napíše a posílá všechny do civilu. Chci odpovídající podmínky pro práci a odpovídající a zaslouženou odměnu za práci a na to mám právo stejně jako ty máš právo psát svoje žvásty na tyto stránky....
  21.06.2008 11:35 F1
 
Názory a hodnocení stavu u PČR ze strany " farníků " nemůže brát člověk do diskuze.

1. farní kolegové málo vědí o skutečných problémech a žijí klídným tokem líné řeky - jen konstatování stavu.

2. farním se nestaneš na svůj popud. Kdysi chtěli od nás přejít na takové oddělení kolegové, co chtěli kapánek ( dle jejich " nervů ") odvětrat letitý stres na našem odddělení. Na faře byla volná místa a " přestup " nepovolili z důvodu, že by se tam šli flákat a to by se jim " líbilo " ( hezky to zhodnotili ). Prostě tyto kolegy jako zaběhnuté zkušené nepustili a na volná místa na faře šli nováčci po škole. Tak je to tedy s odchodem na faru.

3. farních policistů není tolik, aby mohli svými názory do doskuze nějakým způsobem převrátit současnou negativní situaci u PČR. To ani náhodou - prostě realita.

4. Přečti si co jsem napsal dole o těch odchodech. Je to prostě k zamyšlení a není to zkrátka normální, když takto odcházejí lidi. Zatím nikdo jasně neřekl proč lidé v takové obrovské míře odcházejí - výsluhami to není viz. hasiči. Stále, jako předestíraný oficiální důvod slyším, jak je to výhodné odcházet, ale pro spoustu poldů je toto rozhodnutí těžké a udělá to až po vyčerpání vnitřního vědomí - proč pokračovat dál. Jít po dlouhé době u PČR do civilu není jistě pro dost poldů jednoduché, vyjma některých, kteří mají dobré známé, podnikají v rodině a pod.

5. Není potřeba, aby si zde nadával. Holt se někdo čertí, protože tvé názory mohou být kupříkladu názory mimo většinový názor a třebas názorem farníka, tedy například jakoby názorem evropana popisujícího vyspělý život v Západní Evropě při na dovolené v chudé části Afriky.

6. Pohledy na věc a zkušenosti stavu věci, jsou zkrátka jiné co osoba, ale převažující názor dává více obraz o pravdě než názory ojedinělé ztrácející se v davu - prostě tak to je - a i bez emocí nadávek.

7. V každém případě - horší dobu než je teď , nepamatuji, praktickým děním - chováním k podřízeným - ideově do budoucnosti. Bohužel je to tak. Zelené hodiny existovaly již dříve a já o tom zákonu z roku 1992 moc dobře vím a jsem ho i " studoval ". Ale tyto hodiny mohly být užity jen mimo noční dobu, mimo sobot a nedělí, svátků. Měli jsem přísného šéfa, který s tím neustále vyhrožoval, ale přes to to nikdy nepoužil za okolností, že si k nám dovolil hodně, byl hulvát, despotický a pod. A přes to, si nikdy nedovolil nařídit takové hodiny. Teď neberu, že bylo normální nestíhat a dodělávat po konci služby a pak se 3 měsíce prosit, aby si člověk mohl v náhradním volnu, nějakou tu hodinu vypustit.
Zneužívání 150 hodin, ačkoliv je k tomu na MV legislativný výklad, je až tak neskutečně porušováno, že kam se hrabe doba našeho bývalého šéfa " despoty " ( v civilu - generační špunt ). A všechno se tohle děje za tiché podpory celého vedení Policie ČR - zřejmě také za stavu chybějících lidí, neboť v Praze by asi ani nebyli schopni fungovat bez 15O hodin v zelených .......

Takže já říkám - ta doba špatná a ačkoliv se po vstupu do EU měly zlepšovat sociální a jiné podmínky pro službu - opak je jednoznačnou pravdou. Není divu, že poldové očekávali jistý " pokrok " a ne návrat do doby před 1989.

Přeber - promysli - nenadávej - nemá to cenu - nic tím nezměníš - je to jen názor - a já jsem píšu - hlavně názory -ne nadávky. Snad je to - heslovitě - lépe pochopitelné.
  21.06.2008 12:08 kkk
 
Tady musim s klikem souhlasit.
  21.06.2008 14:49 bbb
 
tady musím s klikem nesouhlasit.
  21.06.2008 15:15 Mutino
 
I já mám letos 15 let a v tomto příspěvku s ,,KLIKEM?? souhlasím. Jen upřesňuji že mám hrubého 28853 Kč. Jsem přesvěčenej , že můj plat je dostetečnej. Samozřejmě kdyby bylo víc zlobit se nebudu , ale jinak ................... Kdo to má ???
  21.06.2008 17:34 firevlkvm
 
Pro pana KLIKA. Pořád nás strašíte prací v soukromém sektoru,ale ze skušeností mých vlastní vím,že kdo se nebojí poctivě pracovat,práci a kvalitní si najde. Ano,mám 37tis.hrubého pod neministrem,ale také mnoho nabídek z C a dost dobře a mnohem lépe placených. Zase si ale musíte uvědomit,zda každý kdo závidí,zvládne mou práci.Zní to strašně samolibě,ale vím,že by se jednalo o jedince z tisíce. Všude chleba o dvou kůrkách.....jen nemít strach a makat místo keců.Bohužel na výběrovkách vidím,co se k nám hlásí.....děs,běs.Buď je to anabolický superman,který při slovech o krevních testech mizí v dáli,nebo počítačový machr,který při vcodu do tělocvičny zařadí zpátečku.No a na psychotesty už nedochází,někdy spíše teda naštěstí....A chtít řidičák alespoň C už je pouhý sen.To jen pro šanci se ucházet o tuto práci.....po nás bohužel potopa a to nás děsí!!!
  21.06.2008 20:58 Karel
 
Kliku, v mnohém máš pravdu
  21.06.2008 21:26 pro: "???"
 
Chci odpovídající podmínky pro práci a odpovídající a zaslouženou odměnu za práci a na to mám právo stejně jako ty máš právo psát svoje žvásty na tyto stránky....,....
A kde máš měřítko toho co jsou "odpovídající podmínky pro práci a odpovídající a zasloužená odměna za práci"??? kde je ta mez, která určuje co je odpovídající, co podhodnocené, případně nadhodnocené???
  22.06.2008 08:40 Klik
 
Psal jsem jenom moji zkušenost a jaká je pravda. Znám lidi, kteří šli do c a jeden se raději vrátil a ostatní by také rádi, ale je jim to proti srsti.
  22.06.2008 10:07 Kde je mez?
 
Co je nadhodnocené? Co odpovídající? Co jsou podmínky pro práci a odpovídající odměna? Chlape!!!!!!! Přečti si několik set stran ZDE a neptej se tak (s prominutím) blbě. Nad takovým dotazem už musím jen kroutit hlavou. Omlouvá tě jen to, že neznáš situaci u bezp.složky, nesleduješ média, nemluvíš s policisty anebo jsi pod průměrnou hranicí s rozumovými schopnostmi....
  22.06.2008 11:09 Kde je mez?
 
Co je nadhodnocené? Co odpovídající? Co jsou podmínky pro práci a odpovídající odměna? Chlape!!!!!!! Přečti si několik set stran ZDE a neptej se tak (s prominutím) blbě. Nad takovým dotazem už musím jen kroutit hlavou. Omlouvá tě jen to, že neznáš situaci u bezp.složky, nesleduješ média, nemluvíš s policisty anebo jsi pod průměrnou hranicí s rozumovými schopnostmi....
I v těch několika stech stranách ZDE není psána konkrétní "cifra" kolik by měl policista brát, aby to bylo "odpovídající". Mám za sebou víc jak 30 let služby, odchod do důchodu letos tzv."z ulice" (tedy žádná teplá kancelář - SO,NE,svátky, denní, noční, výjezdy, navíc i spisy, ...) a s platem? spokojenost, rodina hlady neumřela, dalo se s tím slušně vyžít, ale pravda mohlo to být i víc. A proto byl můj plat odpovídající? pro mě ano, pro někoho možná ne,... proto ten dotaz, kde je ta hranice toho odpovídajícího? Z výše uvedeného pochopíš, že stejné může být pro každého jiné ("polopaticky" i pro hloupé: pro někoho 10.000 odpovídající, pro někoho 100.000 podhodnocené).....
  22.06.2008 11:30 Tak to jsme
 
každý na jiné vlnové délce, ale jsem přesvědčený, že bychom si rozuměli. Jestli máš kolego za sebou 30 let, nemusím ti vysvětlovat, kolik různých typů služeb u tak velké firmy existuje a různorodost vykonávané činnosti je obdobná. Říci cifru, která by zaštítila jakoukoliv činnost u policie je nesmysl stejně jako je nesmysl hrát mediální hru s novináři a bušit se do prsou průměrným platem policisty. Pokud zde reaguji já, zastávám kolegy, kteří pracují v hl. m. Praze, jsou mimopražští, platí si ubytovny, cestovné a jsou zařazeni v cca 3-6TT. To je potom problém a ten chci já řešit. Odpovědná místa ovšem mlčí a nechtějí adekvátním způsobem reagovat. Upozorním na ten absurdní rozdíl. Policista si platí cestu do zaměstnání sám. Dokonce existuje takový jev, že jej nadřízený rozkazem povolá do služby zdarma (další absurdita) a on si musí cestu zaplatit = jede pracovat zdarma a ještě na to doplácí. To je marast. Poslanec a jim podobní, kteří ani nemusí prokazovat cestovné (lístky ČD, BUS aj.) dostane paušálně 30 tisíc na ruku. Chce-li policie naplnit stavy (v našem případě v Praze), musí zajistit nezbytné výdaje lidí, protože to je základ a to nepíši o náročnosti a rozdílnosti služeb v a mimo hl.m. Jsou ovšem i vyšší místa ve vyšších TT, která jsou silně podhodnocená. Jistě za svou praxi a ze svého okolí znáš. Někteří lidé nezaslouží za odvedenou práci ani polovinu svého platu a nadřízený, který má mj.motivovat (i finančně, ostatního mu nezbývá kromě dobrých vztahů v týmu, solidního a vstřícného chování a komunikace s podřízenými) nemá prostředky k tomu, aby ty tažné patřičně ocenil. Odměna 1500,-za 3 měsíce nadstandardní práce pro 5lidí z 30 je noční můrou. V zákoně se hovoří o 60 a 100% osobního ohodnocení. Znám kolegy, kteří měli za dobrou práci po 15 letech 0,-Kč na osobním, u některých se plácli přes kapsu a dali jim 200,-Kč. Co ti na to mám říct? Co po těch lidech chtějí? Aby neodcházeli do civilu? Tvrdí, že přidají 1,5% od 1.1.08, kdo z nás to viděl a máme velmi dobré a vynikající hodnocení. To jsou věci, které se musí řešit a jak jistě sleduješ tyto a jiné stránky, Praha je se stavem policistů i z vyjádření vrcholných představitelů v kritické personální situaci. Představíš-li si vizi politiků, že budou do roku 2010 přidávat 1,5%, které nedostaneš ani za práci supermana, tak se nemohou divit, že to lidé balí. Všichni mají v zadku díru a měli by pochopit, že se blíží rok 2009 a konec přechodného období a lidé neustále čekají. A já nechci být jednou chráněný druh v uniformě.....
  21.06.2008 09:36 minist
 
Oškubem vás jako slepice! Dokud bude mít uklízečka, prodavačka, námezní zahraniční dělník a další nekvalifikované síly nižší mzdy jak vy, budu usilovat o nenavýšení.
  21.06.2008 09:33 ivan
 
"Aby policisté měly důstojné podmínky". Odhalili jste to, nejedná se o hrubku. Výrazem policisté jsem nemylsel rod životný, ale laciný nástroj politické moci. " Pomáhej a chraň".
  20.06.2008 22:18 LáďaHusák
 
Když se policii zruší odchodné a příspěvky za službu, tak teprve po té se začne budovat nový, demokratický a profesionální sbor, který budou tvořit občané našeho státu, kteří to myslí s nasazením života ve prospěch společnosti skutečně vážně!!! A ty pak skutečně zaplaťme, Vy ostatní běžte pryč!
  20.06.2008 22:53 F1
 
Nezlob se, ale tento příspěvek je hloupý v tom smyslu, že 99,99 % poldů, co nastupovalo k policii nemělo v hlavě povědomost o nějaké výsluze, odchodném ( já to tehdy nevěděl a i kdybych to věděl, tak by to asi stejně nijak neovlivnilo vstup k PČR ), takže ti co nastupovali v té době jistě nebyli " Ti špatní poldové co by měli nyní raději odejít " a jistě to brali " skutečně vážně ". Z mého příspěvku je tedy jasné, že zrušením " toho a toho " nedojde k třesku, který zaručí, že začnou přicházet " vyvolení ". Přestaň číst " Science fiction " a vrať se do reality, která jaksi naznačuje, že je v policii problém, lidé houfně odcházejí z těch super-míst, super-zaměstnání ačkoliv by teoreticky neměli odcházet pro tyto super-fleky, tedy asi nějaký důvod to bude mít.

Jen pro zopakování, že problém je někde jinde, než ve výsluhách :

1. Na 46.000 míst u Policie ČR je nyní uváděných 7.400 volných míst ( kde jsou doby, kdy bylo uváděno, jako alarmující číslo 3.500 a číslo 5.000, jako téměř kritické )

2. Na 9.500 míst u profi-hasičů je nyní uváděných 45 !!! ( ne nespletl jsem se ) pouhých 45 volných míst

Takže stačí porovnat nahoře uvedené údaje služebníků státu pod stejným zákonem o služebním poměru a tedy naprosto stejnými možnostmi odchodu na výsluhu s několikanásobným odchodným a je vidět, že u té policie něco " smrdí " a lidi utíkají jak o život, zatímco u hasičů je klid a " bezvětří " ( občas plameno ).

Takže Láďo Husákovic, napiš příště něco konkrétnějšího, jak situaci řešit, protože zbytečně urážíš poctivé poldy, co " ještě " slouží a ten krk pro občany skutečně nasazují.
  20.06.2008 22:55 ExWilax
 
a proč to nezkusíš Ty?
  21.06.2008 06:18 spider.skret
 
Je jednoduche neco odsoudit, kdyz to neznas! Jak pise F1 taky jsem nastupoval k PCR aniz bych mel pojem o vysluze a o penezich teprv ne, mel jsem tenkrat dojem, ze je to zamestnani co me bude bavit a budu moct pomahat lidem. Ale ted, kdyz policajt na ulici je nejvetsi povl v teto zemi, na ktereho si kazdy dovoli, ktery nemaa skoro zadne prava a veli mu tolik nadrizenych, kteri ani nemaji pojem co to obnasi byt na ulici, protoze maji zname, a kdyz nastupovali, tak sli rovnou na kontrolni, nebo na velici funkce, podotykam bez zkusenosti a to se deje i dnes! Mam pristi rok uz 10 let a silne uvazuji o odchodu, i kdyz na na sem oddeleni je dobra parta, ale chybi pul sboru a vsichni tu praci delaji za ne. A birokracie? No, porad se mele, ze ji bude ubyvat a to ne jen u policie, ale i v ostatnich oborech, ale skutek utek.
  21.06.2008 08:15 Láďo Husáku
 
Kdyby náhodou přišla doba,jak píšeš,tak ty si za volant určitě už nesedneš.
  21.06.2008 09:27 ivan
 
Plně s Tebou souhlasím, to je řeč demokrata v podeobě naší neotřesitelné, neodolatelné ODS
  22.06.2008 11:36 xx7
 
Láďo, ty jsi furt stejnej magor :-)))
  20.06.2008 17:36 reorganizace
 
Služby dopravních nehod se mají do budoucna opravdu rozpadat a redukovat. Aspoň takové vize mají ve vedení policie po zvýšení hmotné škody u dopravních nehod.
  20.06.2008 11:13 Konec SDN v ČR
 
http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot-v-cesku/clanek.phtml?id= 608628
  20.06.2008 10:39 víte to?
 
Po přechodném období 186/361 nebudete mít započtenou ZVS - základní voj. službu , nebudete mít tedy odslouženo 10 a více let, ale pouze tu dobu odslouženou bez základní voj. služby- pěkný výmrd ne. To samé mateřská dovolená. Budou tedy i tací, kteří půjdou v čase, po zpátku tak, jako raci.
  20.06.2008 15:18 kuk
 
To se ví, kdyby se policista choval k lidem tak,jako ti co nechali schválit tento zákon k nám, tak bych byl na inspekci pečenej vařenej. Je to hnus a neslyšel jsem v tomto směru od odboru ani slovo. Budu muset do nich vstoupit a prudit, zde nám nikdo sám od sebe nic nedá.
  20.06.2008 16:56 Petr
 
máš pravdu, přemýšlím, s vojnou mám už přes 10 let a čistých 10 let u PČR budu mít 1.6.2009, zatím práci nesháním ale jestli to půjde dál tak jak to jde, tak si ji brzy začnu shánět. Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Dalších pět let na něco čekat???
  20.06.2008 17:14 sniper
 
Holuba z té střechy už dávno sestřelili...