Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  09.05.2010 12:48 Konopí očima policisty Zařazeno v rubrikách: Nezařazené
 
Konopí očima policisty
Zařazeno v rubrikách: Nezařazené

Již deset let se věnuji preventivním besedám na školách. Snažím se děti zaujmout a získat jejich důvěru. V nejednom případě se mi to vyplatilo při odhalení skutečně závažné trestné činnosti, kterou jsem následně (někdy i se jménem podezřelého) předal kolegům z SKPV (Služba kriminální policie a vyšetřování – pozn. redakce). Základem je hrát fér!



Poslední dobou při besedách o sociálně patologických jevech společnosti zjišťuji, že i někteří žáci speciálních základních škol, kteří nemají příliš kladný vztah k učení, mají kromě praktických zkušeností i nemalé teoretické znalosti o konopí. Mnohdy toho vědí více než jejich pedagogové a rodiče. Osobně tuto skutečnost připisuji dostupnosti internetu. Vzhledem ke znalostem angličtiny a webovým překladačům mají děti a mládež prakticky neomezený přístup k informacím z celého světa.

O to více mě mrzí, že se setkávám se dvěma zcela odlišnými, zato účelově zkreslenými typy informací o konopí. Na jedné straně jsou to informace od výrobců a prodejců drog, kteří z toho mají nemalý profit. Pro vlastní zisky nemají prakticky žádné morální zábrany a drogu prodají komukoli, hlavně že z toho mají peníze. Informace o drogách produkované těmito lidmi bývají záměrně zlehčující; ve stylu „neboj, je to naprosto bezpečné“, „nemůže se ti nic stát“ či „toto dneska frčí, to je in“ a podobně.

Z druhé strany barikády, od tzv. prevence a drogové osvěty státu, pocházejí jiné, ale opět zkreslené informace, které jsou navíc záměrně dramatizovány. Stát zde vynakládá nemalé prostředky na účelové, „vědecké“ studie, které svým lhaním degradují stát na úroveň narkomafie. Jak chceme vychovávat novou generaci? Lhaním? A tady je jádro pudla! Když chceme lhát, musíme o konopí vědět více než naše děti! Nedají se tak snadno opít rohlíkem. Nachytají-li nás při lži, ztrácíme přirozenou autoritu. „No jo, zase je chytrej, zakazuje, přikazuje, straší, kecá.“ Kolik zákazů a příkazů mladí lidé denně slyší a už je ani nevnímají?

Sám jsem rodič a doma máme dva rošťáky. Jako každý rodič se bojím jejich kravských let či puberty, chcete-li. Je to období, kdy názory rodičů zapadají daleko za názory party. A právě vliv party bych nepodceňoval. Můžeme se rozčilovat, zakazovat, přikazovat, strašit, ale prvnímu experimentování s drogou jen těžko zabráníme. Můžeme ale ovlivnit zodpovědný přístup našich dětí, dokud to jde (tedy dokud poslouchají). Vzpomeňme si na naši pubertu. Dnešní mládež není horší, má jen jiné možnosti.

Ve třetí třídě jsem s kamarádem Bartošem kradl tátovi cigarety, kouřili jsme je, bylo nám špatně, ale byli jsme „in“. Na internátě jsme svoji dospělost kromě kouření dokazovali počtem vypitých piv. Na vojně jsem se poprvé „zhulil“ trávou. Tvrdé drogy se mi naštěstí vyhnuly. Dnes jsou však všude!

V žádném případě nechci zneužívání konopí ospravedlňovat. Můj osobní názor, který ovšem nikomu nevnucuji, je, že konopí na rozdíl od alkoholu, tabáku a kávy nikoho nezabilo, ani nikomu nezničilo zdraví. To ale neznamená, že když se někdo zhulí denně několika jointy, neprojeví se to na jeho psychice. Nic se nemá přehánět! Pohleďme na zničené životy a zdraví alkoholiků a silných kuřáků. Sám jsem kouřil 10 cigaret denně 10 let. Dnes již více jak 6 let nekouřím. Rád zajdu s přáteli na dobré pivo, ale neopíjím se. Piji 2 až 3 kávy denně. Nehulím! Uvědomujeme si, jaké procento národa zneužívá drogy? Alkohol, tabák, kávu, léky… Proč tak puritánsky odsuzujeme i rekreační uživatele konopí? V čem jsou horší? Máme to tak nějak v podvědomí. S opilými agresory a uživateli tvrdých drog jsem se ve své práci setkal mnohokrát. Nikdy jsem však nezažil útok zkouřené osoby (pozor však na kombinaci s alkoholem)! Na druhou stranu znám několik velmi vážených i vysokoškolsky vzdělaných osob (lékař, právník, kriminalista, politik, novinář,…), kteří konopí užívali nebo ještě užívají, aniž by to mělo jakýkoliv negativní dopad na společnost. Znám ovšem i případy, kdy byla tráva pouze přestupní drogou. Nejde to ovšem paušalizovat.

Mohu doufat, že se jakékoli drogy mým dětem vyhnou, ale jsem realista. Kdybych si však mohl vybrat mezi alkoholem, cigaretami, jointem, pervitinem, extází a vaporizací konopí, mám jasno. Budu rád, když si se mnou přijdou mí kluci popovídat o drogách. Budu rád, když si nesednou s kamarády do auta pod vlivem alkoholu a drog, budu rád, když přežijí pubertu bez úhony.

Žijeme v uspěchané době s pokřivenými morálním hodnotami. Lidé jsou čím dál více vystavováni stresu. Jsou podráždění, neurotičtí, agresivní… Počet uživatelů antidepresiv, antipsychotik a jiných chemických léčiv rychle roste. Zeptejte se feťáka, ale i lékaře na účinky a závislosti např. benzodiazepamu, bromazepamu a dalších léčiv.

Trvám na tom, že jakékoli drogy nepatří do rukou dětem, nezodpovědným lidem a řidičům! Trvám na tom, že pěstování konopí za účelem zisku ze zneužívání drogy musí být co nejpřísněji trestáno! Trvám na tom, že dá-li někdo drogu mým dětem, budu se chovat jako otec spíše než jako strážník! Trvám na tom, že konopí není jenom droga, ale i léčivá bylina, lék na ty nejhorší nemoci bez vedlejších účinků, a všestranně využitelný a ekologický zdroj surovin. Trvám na tom, že kriminalizovat vážně nemocné a zejména staré lidi za to, že si vypěstují na zahrádce 2 nebo 3 kytky konopí pro vlastní léčbu, je nemorální a trestuhodné.

Nejsem příznivcem pěstování konopí pod lampami, chemického hnojení a další alchymie spojené s pěstováním za účelem zvýšení obsahu THC. Jsem zastáncem přírodního konopí, užívám výrobky z tzv. technického konopí (olej, semínka, mýdla, masti). Je špatné a smutné tuto úžasnou rostlinu, která nás provází již několik tisíciletí, degradovat pouze na drogu!

Je důležité mluvit o této nedoceněné a tolik zatracované rostlině! Mlčením se problému nezbavíme!

Jsem za své názory pro společnost nebezpečný? Jsem feťák? Mám mandát hovořit s mládeží o drogách?



Děkuji za podporu, ale i za věcnou kritiku.



Jiří Stuna
  02.07.2008 22:03 Sparta
 
02.07.2008 22:03 Kuka

Držte už huby a táhněte k pásu darmožrouti, jenom tlacháte a brečíte. Zeptejte se okolo normálních dělníků. Až půjdete do civilu, každej druhej vám bude závidět rentu. Tady to jsou hrozný tlachy. Opravdu o realitě v civilu víte hovno!!!
  02.07.2008 22:04 Sparta
 
Naprostej souhlas!!
  02.07.2008 22:56 Karel
 
Tak nebreč a přidej se, máš jedinečnou možnost, určitě tě teď vezmou, takovej trouba jistě projde a můžeš to zkusit.
  02.07.2008 23:09 Ramm
 
4 Sparta :
Tak tohle může napsat jen dement, jestli závidíš rentu nic ti nebrání to zkusit, ještě bys brečel po pásu woe.
  03.07.2008 09:55 Sparta
 
Zkus si civil hrdino!!!
  03.07.2008 09:58 Benjo
 
Tak pojď si to vyměnit já už jsem v civilu a půjdu makat rukama a ty se přihlaš k policii a za pár měsíců si můžem popovídat.
  03.07.2008 10:35 Jirka
 
4 Sparta...
My jsme těmi civilisty byli, ale TY na rozdíl od nás, si poldou nikdy nebyl a ani na to nemáš! Blbě žvanit, to ale umíš betelně..... Měj se frajere.
  02.07.2008 21:50 devastace
 
Tady nejde o kvalitu a profesonalitu, ale o obyčejné naplnění původních stavů kdejakou sebranou lůzou. To, že se s těmi novými kolegy pracuje velice těžko už nikdo nevidí. Vedení policie je hluché a slepé k problémům a financím u této složky. Někteří mladí toho mají plné zuby po pár měsících, natož po několika letech.
  02.07.2008 22:03 Kuka
 
Držte už huby a táhněte k pásu darmožrouti, jenom tlacháte a brečíte. Zeptejte se okolo normálních dělníků. Až půjdete do civilu, každej druhej vám bude závidět rentu. Tady to jsou hrozný tlachy. Opravdu o realitě v civilu víte hovno!!!
  03.07.2008 00:21 Kuk na Kluka Kuka
 
Kuka jak poznám normálního dělníka od toho nenormálního ? A co je to ten pás o kterým Kuka meleš ?
  03.07.2008 07:32 Kuka
 
Ty to nepoznáš!!!
  04.07.2008 00:37 fous <fousx@email.cz>
 
to kuka...chtěl bych tě vidět ty frajere...až by si se musel tahat s prochcaníma feťákama a vožralama....všichni cečko a po kapsách jehly....tak zůstaň u pásu a tady nevotravuj
  02.07.2008 21:39 Karel
 
Krásná náborová akce nových policistů. Jsem udiven, jak si pan Langr mne ruce a hlásá do světa, jakou výbornou náborovou kampaň vymyslel. Jak vše hezky probíhá a jak se daří náborovat nováčky do řad policie. Vidí ale přitom ( nechci se dotknout několika jedinců ) kdo se sítem náborové řízení dostane k policii? Proč se tak šíleně snížili kritéria u tělesných testů, jakožto i psychické testy, dle slov psycholožky by pustila dál jen 35 % uchazečů, ale dle nějakého zvláštního nařízení toto udělat nemůže. Copak si toto nikdo neuvědomuje, že kvůli ješitnosti jak krásně tato kampaň je nastartovaná k polici chodí lidé, kteří by se sem dříve nikdy nedostali, můžou jen tuto firmu poškodit a co více, nejdůležitější je se spolehnout v krizové situaci na kolegu, což je naprosto nereálné s tímto náborem. Jsem zhnusem......a nejen tím.......přišel jsem, viděl jsem a proto odcházím.
  02.07.2008 19:25 debakl policie
 
Vyhlídky u policie prach mizerné, zdražování nelidské již není důvodu v tomto orchestru hrát a za tento pokládat své nejcennější.
  02.07.2008 18:29 TRAGÉDIE
 
IVAN LANGER BUDE ZAPSÁN V HISTORII JAKO NEJVĚTŠÍ HROBAŘ A LIKVIDÁTOR ČESKÉ POLICIE.
  02.07.2008 17:51 ...
 
Představ si Imperiusi, že ne že nejsme policejní rodinka, ale to ti vysvětlovat nemusím. Kdyby ruka ruku myla asi bychom neodcházeli, ale to je jedno...
Langer to prostě dokurvil, tak většina odchází, já jsem jen napsal co si myslím o těch jeho skvělých reformách, projektech apod. Nasazujeme životy, kdejaká fetka si na nás dovoluje, policie je taková děvka pro všechny, každej kriminálník má větší práva jak normální a pracující lidi a ještě k tomu takové podmínky? Málo lidí, šichty navíc, hodiny zadarmo, nevyhovující auta, ted dokonce vracíme náboje, aby bylo pro nové policisty.. co to bude příště? Budeme si kupovat i benzín do služebního vozidla až pojedeme k nějakému zákroku? Díky nechci.. radši půjdu.. někam kde si práce lidí váží, kde se nemusí dělat zadarmo, kde platí přesčasy a to je všude jenom ne tady u té firmy, která jde ke dnu!!!
  02.07.2008 18:32 děkuji
 
onuce a děvka pro všechno. Lidové plivátko kam si může modrý občan odplivnout kdy chce. Ano, to je ono. Kašpárek za pár korun kde je celospolečenská morálka někde v pr... dnes má šanci každý to zkusit tak prosím ....
  02.07.2008 20:18 sbohem
 
děkuji máš naprostou pravdu, tohle je skutečný obraz bez přetvářky-děvka pro všechno za pár šupů.
  02.07.2008 07:10 ***
 
Policisté z Dálničního oddělení Nová Ves k ohlášené dopravní nehodě na dálnici D8 nedojeli. Před osmnáctou hodinou začalo u exitu na Doksany ve směru z Lovosic do Prahy hořet osobní auto. Policejní vozidlo mířící se zapnutými majáky od Prahy se nejspíše jelo otočit na výjezd na Doksany, aby se k místě havárie dostalo, samo však bylo praděpodobně vytlačeno ze silnice kamionem, jehož řidič nerespektoval výstražné signály policejního auta. Nákladní vůz podle všeho ani nezastavil a pokračoval v jízdě. Jeden policista z osádky služebního vozu utrpěl těžké zranění a musel být přepraven vrtulníkem Letecké záchranné služby do nemocnice. Dálnice je v obou směrech průjezdná, vždy ale pouze v jednom pruhu. Nehodu na místě vyšetřují policisté z litoměřického dopravního inspektorátu. (ich)
  02.07.2008 18:28 valorizace
 
Realita policejní práce s 1,5% ohodnocením.
  02.07.2008 00:08 Východisko ze situace
 
Možná i odebrat 10% příplatek, ale vrátit spravedlivé příplatky za SO+NE, noční a svátky ve stejných procentech, jako za starého zákona!!! Kdo v tyto dny slouží, ať má spravedlivě proplaceno to samé, jako ostatní lidé! Nezavání to diskriminací?
  02.07.2008 06:47 Petr
 
Ano, máš pravdu od doby co platí nový zákon a kolegové odcházejí mám mnohem víc nočních i víkendů. 10 procent to určitě nepokryje.
  01.07.2008 20:23 SOCIÁL
 
PROSÍVÁS AŽ ODEJDE POSLEDNÍ AŤ ZHASNE !
  01.07.2008 21:02 Imperius
 
Co to tady plácáš? Nehul!
  02.07.2008 09:06 Benjo
 
Sociale takhle jsem se už dlouho nezasmál,opravdu jsi to vystihl :-)
  01.07.2008 20:21 po 14 letech
 
Tady se to pěkně rozpadá, Ivane ty tomu dáváš na prdel. Peníze nevalné, podmínky nevalné tak odcházím též.
  02.07.2008 08:10 Asi tak!
 
Dobrý den, všichni mě strašili, že když odejdu do civilu, umřu u třetí popelnice, že příjdu o veškeré výhody práce ve Vězeňské službě věznice Příbram ( taky názor, že práce ve věznici je lukrativní zaměstnání, no nevím ). Tak jen trochu z mých krátkých zkušeností v civilní sféře. Ráno po příchodu do zaměstnání nemusím stát v pozoru a podávat hlášení, ale vedoucí mi řekne " ahoj Pavle, jak se máš", když je mi zima vezmu si kalhoty, když je vedro vezmu si šortky, nemusíme chodit všichni jednotně oblečení. Taky nás každé ráno nepřezkušují jako děti ve škole. Když jde o finance, jsem na tom líp, divné že, ačkoliv bych měl mít o polovinu násobku míň - cituji ministra. Taky mi platí veškeré přesčasy a pokud nějaký mám mít, tak mě zaměstnavatel slušně poprosí, nikdo mi ho nedá rozkazem a ještě k tomu zadarmo. Když jsem řekl, že jsem musel dělat 150 hodin zadarmo, tak se mi celá firma smála a vlastně směje dodnes. Taky nám platí svátky, noční a víkendové příplatky a třinácté platy. Tak nějak si po těch 13 letech připadám, jako v Jiříkově vidění a jediné co mě může upřímně mrzet, že jsem nodešel dřív. Děkuji ????
  02.07.2008 22:00 Kulka
 
Asi tak do té doby co zjistí, že máš rentu a jedinci začnou závidět hluponi. Až tam budeš déle písni.