Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.10.2009 22:07 přechodné období
 
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři







Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři
  02.07.2008 22:03 Sparta
 
02.07.2008 22:03 Kuka

Držte už huby a táhněte k pásu darmožrouti, jenom tlacháte a brečíte. Zeptejte se okolo normálních dělníků. Až půjdete do civilu, každej druhej vám bude závidět rentu. Tady to jsou hrozný tlachy. Opravdu o realitě v civilu víte hovno!!!
  02.07.2008 22:04 Sparta
 
Naprostej souhlas!!
  02.07.2008 22:56 Karel
 
Tak nebreč a přidej se, máš jedinečnou možnost, určitě tě teď vezmou, takovej trouba jistě projde a můžeš to zkusit.
  02.07.2008 23:09 Ramm
 
4 Sparta :
Tak tohle může napsat jen dement, jestli závidíš rentu nic ti nebrání to zkusit, ještě bys brečel po pásu woe.
  03.07.2008 09:55 Sparta
 
Zkus si civil hrdino!!!
  03.07.2008 09:58 Benjo
 
Tak pojď si to vyměnit já už jsem v civilu a půjdu makat rukama a ty se přihlaš k policii a za pár měsíců si můžem popovídat.
  03.07.2008 10:35 Jirka
 
4 Sparta...
My jsme těmi civilisty byli, ale TY na rozdíl od nás, si poldou nikdy nebyl a ani na to nemáš! Blbě žvanit, to ale umíš betelně..... Měj se frajere.
  02.07.2008 21:50 devastace
 
Tady nejde o kvalitu a profesonalitu, ale o obyčejné naplnění původních stavů kdejakou sebranou lůzou. To, že se s těmi novými kolegy pracuje velice těžko už nikdo nevidí. Vedení policie je hluché a slepé k problémům a financím u této složky. Někteří mladí toho mají plné zuby po pár měsících, natož po několika letech.
  02.07.2008 22:03 Kuka
 
Držte už huby a táhněte k pásu darmožrouti, jenom tlacháte a brečíte. Zeptejte se okolo normálních dělníků. Až půjdete do civilu, každej druhej vám bude závidět rentu. Tady to jsou hrozný tlachy. Opravdu o realitě v civilu víte hovno!!!
  03.07.2008 00:21 Kuk na Kluka Kuka
 
Kuka jak poznám normálního dělníka od toho nenormálního ? A co je to ten pás o kterým Kuka meleš ?
  03.07.2008 07:32 Kuka
 
Ty to nepoznáš!!!
  04.07.2008 00:37 fous <fousx@email.cz>
 
to kuka...chtěl bych tě vidět ty frajere...až by si se musel tahat s prochcaníma feťákama a vožralama....všichni cečko a po kapsách jehly....tak zůstaň u pásu a tady nevotravuj
  02.07.2008 21:39 Karel
 
Krásná náborová akce nových policistů. Jsem udiven, jak si pan Langr mne ruce a hlásá do světa, jakou výbornou náborovou kampaň vymyslel. Jak vše hezky probíhá a jak se daří náborovat nováčky do řad policie. Vidí ale přitom ( nechci se dotknout několika jedinců ) kdo se sítem náborové řízení dostane k policii? Proč se tak šíleně snížili kritéria u tělesných testů, jakožto i psychické testy, dle slov psycholožky by pustila dál jen 35 % uchazečů, ale dle nějakého zvláštního nařízení toto udělat nemůže. Copak si toto nikdo neuvědomuje, že kvůli ješitnosti jak krásně tato kampaň je nastartovaná k polici chodí lidé, kteří by se sem dříve nikdy nedostali, můžou jen tuto firmu poškodit a co více, nejdůležitější je se spolehnout v krizové situaci na kolegu, což je naprosto nereálné s tímto náborem. Jsem zhnusem......a nejen tím.......přišel jsem, viděl jsem a proto odcházím.
  02.07.2008 19:25 debakl policie
 
Vyhlídky u policie prach mizerné, zdražování nelidské již není důvodu v tomto orchestru hrát a za tento pokládat své nejcennější.
  02.07.2008 18:29 TRAGÉDIE
 
IVAN LANGER BUDE ZAPSÁN V HISTORII JAKO NEJVĚTŠÍ HROBAŘ A LIKVIDÁTOR ČESKÉ POLICIE.
  02.07.2008 17:51 ...
 
Představ si Imperiusi, že ne že nejsme policejní rodinka, ale to ti vysvětlovat nemusím. Kdyby ruka ruku myla asi bychom neodcházeli, ale to je jedno...
Langer to prostě dokurvil, tak většina odchází, já jsem jen napsal co si myslím o těch jeho skvělých reformách, projektech apod. Nasazujeme životy, kdejaká fetka si na nás dovoluje, policie je taková děvka pro všechny, každej kriminálník má větší práva jak normální a pracující lidi a ještě k tomu takové podmínky? Málo lidí, šichty navíc, hodiny zadarmo, nevyhovující auta, ted dokonce vracíme náboje, aby bylo pro nové policisty.. co to bude příště? Budeme si kupovat i benzín do služebního vozidla až pojedeme k nějakému zákroku? Díky nechci.. radši půjdu.. někam kde si práce lidí váží, kde se nemusí dělat zadarmo, kde platí přesčasy a to je všude jenom ne tady u té firmy, která jde ke dnu!!!
  02.07.2008 18:32 děkuji
 
onuce a děvka pro všechno. Lidové plivátko kam si může modrý občan odplivnout kdy chce. Ano, to je ono. Kašpárek za pár korun kde je celospolečenská morálka někde v pr... dnes má šanci každý to zkusit tak prosím ....
  02.07.2008 20:18 sbohem
 
děkuji máš naprostou pravdu, tohle je skutečný obraz bez přetvářky-děvka pro všechno za pár šupů.
  02.07.2008 07:10 ***
 
Policisté z Dálničního oddělení Nová Ves k ohlášené dopravní nehodě na dálnici D8 nedojeli. Před osmnáctou hodinou začalo u exitu na Doksany ve směru z Lovosic do Prahy hořet osobní auto. Policejní vozidlo mířící se zapnutými majáky od Prahy se nejspíše jelo otočit na výjezd na Doksany, aby se k místě havárie dostalo, samo však bylo praděpodobně vytlačeno ze silnice kamionem, jehož řidič nerespektoval výstražné signály policejního auta. Nákladní vůz podle všeho ani nezastavil a pokračoval v jízdě. Jeden policista z osádky služebního vozu utrpěl těžké zranění a musel být přepraven vrtulníkem Letecké záchranné služby do nemocnice. Dálnice je v obou směrech průjezdná, vždy ale pouze v jednom pruhu. Nehodu na místě vyšetřují policisté z litoměřického dopravního inspektorátu. (ich)
  02.07.2008 18:28 valorizace
 
Realita policejní práce s 1,5% ohodnocením.
  02.07.2008 00:08 Východisko ze situace
 
Možná i odebrat 10% příplatek, ale vrátit spravedlivé příplatky za SO+NE, noční a svátky ve stejných procentech, jako za starého zákona!!! Kdo v tyto dny slouží, ať má spravedlivě proplaceno to samé, jako ostatní lidé! Nezavání to diskriminací?
  02.07.2008 06:47 Petr
 
Ano, máš pravdu od doby co platí nový zákon a kolegové odcházejí mám mnohem víc nočních i víkendů. 10 procent to určitě nepokryje.
  01.07.2008 20:23 SOCIÁL
 
PROSÍVÁS AŽ ODEJDE POSLEDNÍ AŤ ZHASNE !
  01.07.2008 21:02 Imperius
 
Co to tady plácáš? Nehul!
  02.07.2008 09:06 Benjo
 
Sociale takhle jsem se už dlouho nezasmál,opravdu jsi to vystihl :-)
  01.07.2008 20:21 po 14 letech
 
Tady se to pěkně rozpadá, Ivane ty tomu dáváš na prdel. Peníze nevalné, podmínky nevalné tak odcházím též.
  02.07.2008 08:10 Asi tak!
 
Dobrý den, všichni mě strašili, že když odejdu do civilu, umřu u třetí popelnice, že příjdu o veškeré výhody práce ve Vězeňské službě věznice Příbram ( taky názor, že práce ve věznici je lukrativní zaměstnání, no nevím ). Tak jen trochu z mých krátkých zkušeností v civilní sféře. Ráno po příchodu do zaměstnání nemusím stát v pozoru a podávat hlášení, ale vedoucí mi řekne " ahoj Pavle, jak se máš", když je mi zima vezmu si kalhoty, když je vedro vezmu si šortky, nemusíme chodit všichni jednotně oblečení. Taky nás každé ráno nepřezkušují jako děti ve škole. Když jde o finance, jsem na tom líp, divné že, ačkoliv bych měl mít o polovinu násobku míň - cituji ministra. Taky mi platí veškeré přesčasy a pokud nějaký mám mít, tak mě zaměstnavatel slušně poprosí, nikdo mi ho nedá rozkazem a ještě k tomu zadarmo. Když jsem řekl, že jsem musel dělat 150 hodin zadarmo, tak se mi celá firma smála a vlastně směje dodnes. Taky nám platí svátky, noční a víkendové příplatky a třinácté platy. Tak nějak si po těch 13 letech připadám, jako v Jiříkově vidění a jediné co mě může upřímně mrzet, že jsem nodešel dřív. Děkuji ????
  02.07.2008 22:00 Kulka
 
Asi tak do té doby co zjistí, že máš rentu a jedinci začnou závidět hluponi. Až tam budeš déle písni.