Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.01.2007 00:40 EsPe
 
Es Pe

Pane ministře dovolil jsem si si zde překopírovat Vaše ubezpečení o výhodách nového zákona a vysvětlení toho, čemu stále nerozumím a budu na toto nechápajíc reagovat :

Porovnáním příjmu z konce roku 2006 s novým platovým výměrem nezískáme správný výsledek. Ti, kteří budou řádně plnit své povinnosti, budou mít v celoročním srovnání vyšší příjmy v roce 2007 než v uplynulém roce. Příjmy příslušníků bezpečnostních sborů se v roce 2007 navýší v průměru o 7,5%, což je o 50% více než u jiných státních zaměstnanců. Příslušníci ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém režimu služby mají o 10% vyšší základní tarif.
Nejedná se o degradaci

S novým služebním zákonem není degradován žádný policista nebo hasič. Hodnosti, které platily, s novým zákonem zanikají a Vám náleží nové služební hodnosti a k nim příslušná hodnostní označení.
Nezavírejme oči nad výhodami
Týden dovolené navíc
Kratší pracovní doba o 2,5 hodin týdně
14 dnů zdravotních rehabilitací
Progresivnější růst výsluh

1. VÝHODA ?

Tvrdíte, že nelze zaměnit jablka s hruškami a je třeba porovnávat s porovnávatelným a tedy je třeba porovnávat platový výměr z roku 2006 ku roku 2007. Tvrdím, že pro mě je jen jedno hledisko a to zda si pohorším či nikoliv a toto je hledisko i jiných policistů, kteří zde dávají příspěvky. Nyní fakta, která nechcete vidět. Ale jedu dle Vašeho smýšlení - prosím :

ROK 2006 (zařazení zpracovatel) :
---------------------------------------------

- tarifní plat 18.910,- Kč ( třída/stupeň 9/8)
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- zvl. přípl. směnnost 300,- Kč
- hodnostní příplatek 1.900,- Kč
- osobní příplatek 1.000,- Kč
--------------------------------------------
celkem platový výměr 25.110,- Kč ( pro rok 2006 ) + ( v průměru 4.000,-Kč příplatky SO+NE, noc, )


ROK 2007 ( zařazení zpracovatel ) :
--------------------------------------------

- tarifní plat 25.070,- Kč ( třída/stupeň 5/6 )
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- osobní příplatek 1.000,-Kč
---------------------------------------------
Celkem platový výměr 29.070,- Kč ( pro rok 2007 )

Takže pane ministře na tyhle výsledky Vy přesně hrajete, tedy srovnávat platový výměr s platovým výměrem a v těchto číslech jasně vidíme výhodný rok 2007, kdy jsem si polepšil - děkuji.

Ale abychom zůstali u země. Teď na co stále zapomínáte. Jsem příslušníkem, který slouží směny včetně tzv. půlených nočních směn ( 22.00 -03.00), den, odpolední, noční, SO + NE, svátky, kdy v roce 2006 jsem měl tyto příplatky propláceny a jejich běžná výše byla od 3.500,- až 4.500,- Kč v jednotlivém měsíci. Tedy v půměru asi 4.000,- Kč.

A teď si prosím přidejte těchto 4.000,- Kč příplatků, které jsem měl běžně v roce 2006 k platovému výměru 25.110,- za rok 2006 a vyjde Vám číslo, které je nějak stejné s tím letošním platovým výměrem, že !!!!! Kde je tedy alespoň 5 % valorizace platu a tedy skutečně navýšené peníze, které se mi objeví fyzicky přede mnou ? My přeci umíme počítat. Nás přeci nezajímají části platu, ale jejich běžný souhrn - ne tedy jen platové výměry, když součástí byly v roce 2006 i ty finančně podstatné příplatky.

2. VÝHODA ?

To je něco nového od 1.1.2007 ta zkrácená doba o 2,5 hodiny týdně, tedy pracovní týden 37,5 hodiny. To je ta výhoda ? Vy nevíte, že pracovní týden 37,5 hodiny již byl zaveden před rokem 2007 ?

3. VÝHODA ?

Rehabilitace po 15 letech služby nebo 40 letech věku. Ano ale podle předešlého zákona. Nový zákon říká pouze po 15 letech služby. Je mi 41 let a již dva krát jsem měl rehabilitaci dosaženou věkem ( odslouženo 11 let 10 měsíců ). Tedy dle nového zákona nemám již nárok. Připomínám například bratry Slováky, kde mají policisté nárok po dosažení věku 35 let.

4. VÝHODA ?

Delší dovolená. Ano první výhoda, ale když si vzpomenu na těch 150 hodin, tak říkám nechte si těch 5 dnů dovolené a nejednejte s námi, jako feudální pánové. Když v práci, tak za spravedlivou odměnu a ne vaše přemýšlení, ze kterého je mi zle na duši, neboť již návrh předešlých přesčasových 300 hodin a jejich " stažení " vypovídal o něčem shnilém v myslích navrhovatelů - obhájců těchto hodin. Chtěl bych být občanem tohoto státu, který když vykonává nějakou činnost, tak je zaplacen a když nevykonává, tak zaplacen není. Viz. slovenský policista žádné předplacené hodiny ve služebním zákoně nezná, ale jistě dá práci navíc z obecné potřeby, tak jako my při naší práci.

DEGRADACE NENÍ DEGRADACÍ ?

Je jedno, jak tomu říkáte, ale dnešní pohled na policistu s odslouženými 26 léty a zkušenostmi, který z nadporučíka " propadl " až do " sklepa " na podpraporčíka a má nyní hodnostní označení o stupeň nižší než já tedy
praporčíka, je jistě pro tyto policisty povznášející. A co mimořádně povýšení policisté - například za záchranu života ?

Tedy závěrem - budu nyní končit 12 rok u PČR, kdy Vám upřímně řeknu a je to skutečně upřímné - v novém zákoně nevidím vůbec žádné klady - ty prostě pro řadové policisty nejsou a když sleduji ty Vaše odpovědi na těchto stránkách, v televizi, zaznamenané hovory z jednání ze dne 5.1.2007, tak mám dojem, že jste v rukou profesionálních manipulátorů z Policejního prezidia a svědčí o tom slova našeho pol. prezidenta pana Husáka, který se o velmi nespokojených policistech vyjadřuje diplomaticky - " určitá skupina ne zcela spokojených policistů ". Z toho si vyvozuji, že náš pol. prezident si asi myslí, že jsme téměř spokojeni, ale ne úplně - zcela. To je opravdu legrační, když okolo sebe slyším samé vulgarismy na adresu odpovědných za tento stav. A jako poslední uvedu, že za celou dobu u Policie ČR jsem to neviděl, tak černé jako nyní - tedy se Vám to povedlo, takhlen zle na tom policie ještě nebyla - jak na duchu, tak i jinak - třeba v mzdové politice.
  06.08.2008 11:45 po 14,5 letech
 
for majkl a bery, máte můj plný souhlas!
  06.08.2008 09:47 Snižování tříd
 
http://www.policista.cz/clanky/reportaz/odborari-se-shodli-bude- protestni-akce-301/
  06.08.2008 17:44 propady platů
 
Odejdou jim všichni, takové podmínky nemá žádná ozbrojená složka EU
  06.08.2008 00:26 NOSP
 
Odboráři se shodli: Bude protestni akce!

První srpnové pondělí se v Praze uskutečnilo mimořádné jednání výboru Nezávislého odborového svazu Policie České republiky, za účasti vedoucích představitelů dalších odborových organizací, které sdružují příslušníky bezpečnostních sborů. Šlo o Odborový svaz hasičů, Unie bezpečnostních složek MV a Odborový svaz státních orgánů a organizací. Ten zastupuje příslušníky vězeňské služby, justiční stráže a celní správy.Důvodem svolání tohoto zasedání byly výsledky jednání s vedením rezortu v otázce stupnice základních tarifů pro příslušníky bezpečnostních sborů a vývoje služebních příjmů na rok 2009.

Účastníci jednání se shodli, že společně uskuteční na přelomu září a října 2008 veřejné vystoupení k vyjádření nesouhlasu s nesystémovým odměňováním v bezpečnostních sborech a související situací, která (mimo jiné) způsobuje zejména u policie výrazný úbytek policistů. „Koordinační výbor, složený z představitelů všech uvedených odborových svazů, se sejde dne 11. 08. 2008 v odpoledních hodinách a bude projednávat organizační záležitosti akce,“ zaznělo v oficiálním vyjádření všech čtyř odborových organizací.

K rozhodnutí uspořádat veřejný nesouhlas přispělo především několik událostí, které se odehrály v poslední době. Mimo jiné návrh nové systemizace tarifů, která pro některé útvary přinese snížení tarifních tříd o jeden až dva stupně. Podrobnosti přinese server Policista.cz v následujících dnech.

Dalším důvodem k této odborové aktivitě je neúspěšné jednání s představiteli vlády a zamítnutí navýšení platových tarifů pro rok 2009 a naprosté selhání kariérního řádu.

Problémem také je, podle odborářů, reálné riziko ohrožení bezpečnosti, které může nastat díky možností masivního odchodu až 11 000 příslušníků bezpečnostních sboru, kterých se týká přechodné období zák. 361/2003 Sb., a kteří do této doby nerozhodli zda odejít či ne. Je zřejmé, že situace v policejním sboru stejně, jako v ostatních bezpečnostních sborech je kritická.
  06.08.2008 17:48 protest
 
Jedině SOUHLAS tato společnost dělá z policistů sociální aspiranty.
  05.08.2008 22:24 ...
 
To musí být hrozný pocit a psychický stav lidí typu sniper, F1, kliďas, atp... Nebojíte se nosit ve službě zbraň? Vypadáte na psychopaty, co si to každou chvíli nechají projít hlavou (nemyslím myšlenku, myslím 9mm důraznejch argumentů). Snad to neodnese i někdo ze slušných lidí.
  05.08.2008 23:11 F1
 
Bez obav - víc není třeba komentovat.
  06.08.2008 07:12 Kliďas
 
Já už se nebojím,protože si užívám renty a nikdy jsem se nebál.A ty už můžeš být taky v klidu.Pořád mi nejde do hlavy proč jsi nešel k policii taky,když všechno víš jak má fungovat,kdo má co dělat a kolik za to brát.Takových lidí je strašný nedostatek neměl by jsi svým talentem plítvat měl by jsi ho zúročit.
  06.08.2008 07:35 ...
 
Vždyť já ho zúročuji...
  06.08.2008 07:40 Kliďas
 
Tak to je dobře jen doufám,že v té správné firmě.
  06.08.2008 14:41 ...
 
Nyní již ano!
  06.08.2008 21:06 sniper
 
4 ... to je super, když se blázen jako Ty snaží o inteligentní psaný projev! :-))))))))
  09.08.2008 09:18 ...
 
pro snipera
Ty se o inteligentní projev snažit nemusíš, u tebe to je zřejmé na první pohled. Bohužel je znát i ta dvojmístná číslice označující tvé IQ. Možná se budeš divit, ale tvůj písemný projev (například to, jak používáš 4 místo klasické české předložky) jasně odkrývá dost ze tvé osobnosti a povahy. Je mi tě líto a také všech slušných lidí, kteří na tebe narazí, když jseš ve službě a ty jim to dáš řádně sežrat za své profesní i lidské neúspěchy.
  05.08.2008 21:47 Kája Mařík
 
Ti, co chtějí odejít, udělali většinou pro náš stát a hlavně pro občany úplný hovno!!!
Rentu od šedesáti a ostatním nasrat.
  05.08.2008 22:21 Georg
 
Blbů u nás není nikdy dost...!!!
  05.08.2008 23:08 F1
 
Kájo myslíš i třeba mého kolegu z kriminálky, který byl vyhodnocen, jako nejlepší kriminalista z krajské správy s nejlepšími výsledky v objasňování případů / koho zasek, už nepustil / a odešel po 18 letech znechucen poměry u Policie ČR. Je to ten co " hovno " udělal pro občany ? V civilu má dnes dobré zaměstnání - uplatnil se proti řečem škarohlídů naprosto bez problému. Jeho odchod / jeho výsledky / nikdo nenahradil. Tak to je a můžou tady Kájové psát nesmyslů ............
  07.08.2008 19:27 O ničem
 
Jsi obyčejnej ču.ák.Cos udělal ty pro společnost?To úplný hovno o kterým píšeš. Už se na tyto stránky vyser.
  05.08.2008 21:00 majkl
 
Všechny Vás po dlouhé době zdravím !
Tato diskuze je přesně o jedné věci. Všechny současné řadové policisty rozčiluje současná situace v PČR. Takže pánové a dámy, pokud se Vám nelíbí, že máte jistotu ve státní službě, i když jste ve stresu / vím o čem mluvím po 15 letech / tak to klidně zabalte, jelikož si myslím, že většina z Vás je schopná a nebude mít problém pracovat v civilu. A renta ? to je takové malé zadostiučinění od našeho zkorumpovaného státu za to, co jsme pro něj ve službě udělali.
Takže buď nadávejte, nebo se zdravě naštvěte a berte, dokud dávají !
S pozdravem Majkl.
  05.08.2008 22:51 UK
 
Je zajímavé, že (pravděpodobně bývalý) představitel státu hovoří o jeho zkorumpovanosti, resp. o tom, že renta je takové malé zadostiučinění od našeho zkorumpovaného státu za to, co jsme pro něj ve službě udělali.

K zamyšlení
http://zpravy.idnes.cz/inspekce-zadrzela-sefa-dopravniho-inspekt oratu-a-jeho-kolegu-pui-/krimi.asp?c=A080805_203433_krimi_ban
  05.08.2008 23:32 F1
 
Je to o jedincích a určité morální nezkaženosti v určité návaznosti na korupční prostředí státu. Takže prosím nepaušalizovat jednání jedinců k ostatním.
Otázkou je budoucnost. Morálka šla někam do pr..... a od roku 1989 je společnost v ČR živena spoustou negativ. Nejsem optimistou, že příchod nových poldů vyrostlých v po-revolučním období, bude znamenat to , že přicházejí lepší, poctivější ...... Názory těchto lidí, jejich chování, motiv příchodu k policii, jsou často jiné, než s " jakou " přicházeli do služby po-revoluční poldové ( samozřejmě ne všichni ). U mě to byl ryze zájem " dělat něco s těmi co škodí slušným. Bohužel právní systém v ČR mě již ukázal, že " špatní " mají mnoho času dělat problémy, než se řekne dost.
  05.08.2008 20:56 majkl
 
ahojte
  05.08.2008 18:52 Bery
 
Nechtel jsem odejit, mam 15 let, soucasna situace a diskuze kolem rent mě k tomu donutila, tak prostě jdu, lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše a již nikomu nevěřím.
  05.08.2008 21:43 Jarda
 
Vzhledem k tomu, že Policii už dochází dech kvůli dluhům, které tlamička způsobila recepcemi a nákupem nových aut, bude se muset sáhnout na odchodné a chystá se plošné snižování platů, aby to někdo zaplatil.
  05.08.2008 21:48 Karel z Napajedel
 
Je vidět, že to bereš jako skutečně celoživotní poslání. Nasrat i Tobě!!
  06.08.2008 00:17 asistent
 
mně už nemaji co snížit....
  06.08.2008 10:15 XYZ
 
Karlovi nemohou snížit ani IQ, protože by se ten debil dostal do záporných čísel. Už sem nepiš ty vemeno!
  05.08.2008 18:13 JoJo
 
voják
  04.08.2008 19:55 Marian
 
MUDr Langer a s lampasákem Topolánkem se chystají na OH do Číny, Ivane to ti platí mafie nebo olomoučtí nájemníci?