Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  07.02.2007 09:02 ---
 
Tento dopis jsem právě odeslal bývalému MV Františku Bublanovi. Pokud se dočkám odpovědi, rád ji tady zveřejním
Vážený pane poslanče, právě jsem si přečetl informace o návštěvě předsedy evropských policejních odborů v ČR. Dočetl jsem se, že se MV Langer zapřísahal, že nedojde k omezení výsluh odcházejících policistů, což sliboval podepsat vlastní krví. Také jsem si přečetl, že předseda odborů jednal i s Vámi, jako předsedou bezpečnostního výboru, a že jste mu toto slíbil i vy. Musím Vám sdělit, že nemluvíte pravdu.
Již za Vašeho působení ve funkci ministra vnitra došlo k nenápadnému omezení tehdy příspěvku za službu, protože do zákona o zaměstnanosti byl vložen §, který říká, že podporu v nezaměstnanosti dostane osoba pobírající příspěvek za službu jen tehdy přesahuje-li podpora vyplácený příspěvek a jen ve výši o kterou příspěvek přesahuje !!! Mohu Vám konkrétně říci, že jako bývalý policista s výsluhou necelých 9.000,- Kč a manželkou na částečném invalidním důchodu s důchodem cca 4000,- a dvěmi dospívajícími dětmi na středních školách, jsem žil díky tomuto ustanovení zákona o zaměstnanosti před dvěmi léty na hranici životního minima. A to jako bývalý policista po 15 létech služby. Protože podpora v nezaměstnanosti měla být nižší než vyplacený příspěvek, nedostal jsem nic. A mohu Vám říct, že je to ostuda, když bývalý policista po 15 létech služby obchází úřady, na které nedávno docházel služebně v hodnosti nadporučíka, a žádá o sociální dávky. Není to ale ostuda moje, ale ostuda státu, pro který jsem 15 let sloužil.
K dalšímu omezení došlo zákonem 361/2003 Sb. a jeho novelou, což bylo schváleno také za Vašeho působení ve funkci MV. Tento zákon snižuje valorizaci výsluh na polovinu valorizace procentní výměry důchodů. Vzhledem k tomu, že se současná vláda chystá šetřit a valorizovat důchody jen o výši inflace, je zřejmé, že reálná hodnota již přiznaných výsluh bude klesat a to o polovinu inflace ročně.
Zákon č. 361/2003 Sb. ukládá bývalému příslušníkovi povinnost informovat MV o vzniku nároku na nemocenskou s tím, že výše vyplacené výsluhy bude o výši vyplacené nemocenské krácena. Je to stejné zvěrstvo, jako u příspěvku v nezaměstnanosti. Bývalý policista po 15,20,30 létech odejde s podlomeným zdravím do civilu, najde si nějaké hůře placené místo, tak aby s výsluhou dožil do důchodu. V případě, že onemocní, tak dostane nemocenskou z této hůře placené práce a její výše je mu odečtena od vyplacené výsluhy. Takže v případě nemoci je postižen 2 x a může si jít zase někam žádat o soc. dávky. V případě dlouhodobě nemoci je to velice pravděpodobné.
Příspěvek za službu, nyní výsluha, byl vždy zdůvodňován jako kompenzace snížené možnosti uplatnění policistů po dlouholeté službě na pracovním trhu. Dle mých vlastních zkušeností kompenzace oprávněná. Je to tedy jakási obdoba částečného invalidního důchodu.
Novými zákony a novelami stávajících tedy již došlo a dochází k postupnému omezování vyplácení výsluh a to dokonce se zpětnou platností i na příspěvky za službu přiznané po splnění podmínek předchozího zákona. Považuji za nehorázné, aby v právním státě stát své závazky, které mu vznikly ze zákona, později omezoval a snižoval novým zákonem či novelami. Pokud by si toto vzali ostatní za vzor, závazkové právo by úplně zaniklo. Vždyť stačí jen závazek přejmenovat / příspěvek za službu na výsluhu/ a už pro něj platí jiné podmínky.
Závěrem bych chtěl říct, že jak krácení příspěvku v nezaměstnanosti, tak poloviční valorizace, tak krácení výsluhy v případě nemocenské, se týká jen bývalých policistů /případně příslušníků jiných sborů/, nikoliv však poživatelů obdobných dávek, jako je např. částečný invalidní důchod a vdovský důchod. Jedná se tedy o zjevnou diskriminaci jedné skupiny občanů vůči jiným skupinám a tedy porušování Listiny základních práv a svobod a dalších mezinárodních paktů omezujících diskriminaci, k nímž ČR přistoupila.
Zajímá mě, zda o těchto již existujících omezeních výsluh víte a co hodláte jako poslanec, předseda bezpečnostního výboru a stínový ministr vnitra pro odstranění těchto diskriminačních omezení učinit. Předem děkuji za odpověď
  07.08.2008 15:31 Občan R.P.
 
Občan-řádně platící daňový poplatník.
Vážení plačící a ubekující a škemrahící údajně policisté.
Když se opičíte po policajtech USA nápisy na dveřích služebních vozidel , tak by Vám teď na podzim, jak se má novelizovat z.č.361/2003 Sb. na návrh některých poslanců PS ČR, měli upravit i ty Vaše slavné výsluhy. Netvrdím, že si je nezasloužíte. Ale ne nějací mlaďoši, kteří mají deset roků i s vojnou! To je vrchol.
A víte od kolika mají policajti v USA renty ? Od 20 roků služby a mají 20%!. V Maďarsku po 25 ročcích! Tak co by jste chtěli? Myslím si a pevně věřím, že poslanci i senátoři by měli v rámci úspor k státnímu rozpočtu k 1.11.2008 přechodné období pozastavit a výsluhy do 15 let služby vyplácet převážně asistentům a vrchním asistentům max. 3 až 5 let ve výši 3000 až 5000,-Kč. Odchodné by bylo 1 až 2 násobek snad přiměřené. Nárok na výsluhu bych Vám přiznal, až od 20 let služby u sboru!
Když už musím číst ty Vaše strašný nářky, tak aby jste taky věděli co si o Vás myslí ti , kteří Vás živí. Přejí Vám hodně úspěchů v policejní práci a aby Vás co nejméně Vaší kolegové zatýkali.
  07.08.2008 16:28 OBČANE
 
Jste nějak moc informovanej,že by sám lodivod?Každopádně něco podobného už se dávno připravuje.
  07.08.2008 17:11 no name
 
4 občan R.P.
ad 1) daně platíme taky - to jen abys věděl
ad 2) nápisy na autech jsou pro zlost i nám - to jen abys věděl
ad 3) naše nářky číst NEMUSÍŠ - to jen abys znovu věděl. Už jsi chytřejší?
  07.08.2008 17:37 Jarouš
 
Souhlasím s Vámi čestný daně platící občane. Ať se čeští policisté mají úplně stejně jako jejich američtí kolegové. Jen takových víc jako jste Vy. Držím Vám palce v dalším životě a za většinu kolegů Vám děkuji. Krásný den. P.S. Z platu cca 8000 USD si budu spořit sám a rentu chtít nebudu :-)
  07.08.2008 20:10 odcházející
 
Český policista by tedy měl mít stejný respekt, ohodnocení jako v USA a služební auto s brokovnicí doma u domu, že vážený občane, neznající poměry u PČR.
  07.08.2008 22:05 sniper
 
Vážený občane, a zapoměl jste uvést Belgii, 70 procent po deseti letech, dále jste neuvedl Němëcko, Polsko....................
  08.08.2008 00:39 F1
 
K těm výsluhám a tedy o trochu více pravdy, jak to tedy je :

AČR, maximum 55%, výjimečně 60%. Policie SR vznik nároku na základ po 15 letech, maximum po 30 letech 60%. Rakousko: základ po 10 letech, max. 80%. Belgie základ 10 let, max. 77%. Itálie základ po 15 letech, max. 47%. Maďarsko: základ po 25 letech, ale hned 65%, max. 83%. Německo základ po 10 letech 35%, max. 75%, V.Británie základ po 16 letech, max. 48,5%, USA základ po 20 letech 20%, max. 75%. Kromě AČR, kde jsem čerpal z § 133 zákona 221/1999 Sb. o vojácích z povolání, vše ostatní viz „Důchodové pojištění speciálních skupin v zahraničí“, Mgr. Markéta Vylítová, Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, PaM 13/2002.
  08.08.2008 10:00 Pavel
 
Ještě bych doplnil F1.
Valorizace výsluh je ve všech těchto státech na 100% a ne ,jako u nás jen 50%.
  10.08.2008 15:45 For Občan R.P.
 
...jasně, že máš pravdu. Seber všechny výsluhy, postav četníka s platem na roveň uklizečky... a nastane zázrak, kterému se budeš divit... Pokud bydlíš v satelitním městečku a podnikáš tak se jistě bát nemusíš, stejně tak pokud máš známe na magistrátě a v politice... Pokud by naše politická většina nejezdila na náslechy do USA, kde je silně prolepována tak by na takovou blbost ani přijít nemohla. Doporučuji ochladit hlavy těchto pohlavárů někde u Baltu
  10.08.2008 17:56 pro občana R.P.
 
Hele teplouši. Ty a podobní tobě nás určitě neživí. Já osobně vyberu na pokutách měsičně tolik, že můj plat je podle toho pakatel. Tak sklapni.
  07.08.2008 14:20 ROMAN <LOMOLIP@seznam.cz>
 
Dobry den pane ministre Langr,muzete prosim otevrit kauzy Kajinek.Nebod vim ze je pan Jiri Kajinek neviny,litaj vtom plicajti urcite.Prosim proto o rekonstrukci tej dvojnasobny vrazdz zaco je pan Kajinek nespravedlive ve vezeni v Mirove.Predem dekuji a jsem s pozdravem Roman z Jihlavy.775178031
  07.08.2008 21:53 Tlama
 
Buď si provokatér nebo magor. Nebo obojí
  06.08.2008 21:38 Jeden z vás
 
A pořád dokola......, už se na to vyserte, UPLAKÁNCI!!!
  07.08.2008 06:35 Jeden z nich
 
Svatá pravda.
  07.08.2008 10:25 Další z mnoha
 
Pravda pravdoucí.
  06.08.2008 21:15 pako
 
od 01.08.2008 nejsou peníze na případné zvýšení renta...50%...ale je lepší mít něco, než nic...sorta důstojníků, která odešla před a během zákona č...... nám dává jistotu, že případné zásahy do naší výsluhy, renty je zárukou budoucí jistoty( nedanit položky dané zákonem)...Jinak jsem na rentě 2 měsíce a jsem na to dobře...chlapi držte se a nebojte se vlka...civil je pro normální lidi..což dle mého názoru je 90% současných policistů...držte se..
  06.08.2008 21:39 antipako
 
Ty nejsi pako, ty jsi magor!
  07.08.2008 14:56 Vlasta
 
Ty jsi ale v.u.l.
  10.08.2008 22:09 milan
 
přítelé, když jsem se 1.1.2008 se probudil jako normální občan tak jsem stále měl u sebe mobil a čekal, kdy mě zavolají, že musím do práce. Je srpen a volají mi prozatím kamarádi, že potřebuji pomoci. Oni totiž neví, že již jsem 3/4 roku v civilu . V prosinci jsem stále čekal, že za mnou někdo přijde a řekne mi , že mě potebují. Po 26 letech mě však asi nikdo nepotřeboval. Nyní mě potřebují v civilním sektoru a vůce si nestěžuji.
  06.08.2008 21:14 kvakoš
 
http://www.lidovky.cz/policista-donasel-vietnamcum-d2k-/ln_domov .asp?c=A080806_153350_ln_domov_ter
  06.08.2008 17:40 STÁVKA
 
Jedině velká stávka může změnit kritickou situaci u policie. Ivan Langer by měl udělat anonymní test spokojenosti u policie, byl by asi hluboce překvapen se svou skvělou reformou.
  07.08.2008 14:57 Vlasta
 
Je vidět , že s policii máš společného leda to, že tě někdo vyslýchal.
  06.08.2008 17:27 ...
 
Policajti vy jste se zbláznili!
http://www.lidovky.cz/policiste-a-hasici-chystaji-stavku-dtx-/ln _domov.asp?c=A080806_155706_ln_domov_ter

12% - za co? Za tohle?
http://www.blesk.cz/clanek/96293/policiste-spachali-podvody-za-4 -miliony.html
  06.08.2008 23:58 F1
 
Nepaušalizovat. Jsem polda a toto se mě netýká. Úplatky neberu a rovněž moji kolegové jsou poctiví. Takže nepaušalizovat. Tímto stylem můžeme prohlásit, že všichni v ČR krademe, podvádíme, loupíme, vydíráme, vraždíme.....

To není kolektivní vina. Normální člověk to pochopí, bohužel jistí lidé to pochopit nemůžou pro jejich specifické " já ".
  07.08.2008 15:05 222
 
přímá úměra...čím hůře placená náročná práce a čím méně náročný výběr tím více... přemýšlej co asi? Tak si počkej tak další dva roky co budou dělat nově nabraní... asi stejně tak přemýšlej když se zruší renta tak čím budeš trestat a strašit četníka ... přemýšlej
  08.08.2008 12:52 Pepa
 
Prosím posuzovat objektivně. Každý policista není grázl, stejně jako každá prodavačka není kráva. Tak se zamyslete prosím.
  06.08.2008 16:40 alin
 
zdravím své kolegy:)sloužím na moravě.. budu mit tedka po škole a chtěl jsem se zeptat, kolik má v praze čistý plat začínající polda,díky za odpovědi...
  06.08.2008 17:42 pravda
 
Postavení onuce a nerespektovaného člena ozbrojené složky touto společností!
  06.08.2008 19:42 Je to legrace
 
Jako hlídkovej polda tak asi necelých 18tisíc bez přesčasů. Odečti si zelený hodiny, dopravu a ubytování a zbyde ti tak 13 - 14tisíc.
  06.08.2008 13:23 Dan
 
Navýšení platů pro rok 2009

http://www.policista.cz/diskuze/tema/213/
  06.08.2008 20:18 bod mrazu
 
Rozdá si vláda modrých gaunerů, ze střední třídy chtějí udělat nizkopřijmovou skupinu, zejména z policie ČR.
  06.08.2008 12:36 Petr <gosystem@email.cz>
 
Stát, v němž je více exekutorů než pekařů není právní stát, zvláště, když tak zvaný ,,povinný" nemá možnost se po celou dobu řízení bránit a o celé záležitosti se doví až po obstavení nemovitosti a účtu... Gratuluji jesli jste si takto představoval demokracii...