Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  07.08.2008 15:31 Občan R.P.
 
Občan-řádně platící daňový poplatník.
Vážení plačící a ubekující a škemrahící údajně policisté.
Když se opičíte po policajtech USA nápisy na dveřích služebních vozidel , tak by Vám teď na podzim, jak se má novelizovat z.č.361/2003 Sb. na návrh některých poslanců PS ČR, měli upravit i ty Vaše slavné výsluhy. Netvrdím, že si je nezasloužíte. Ale ne nějací mlaďoši, kteří mají deset roků i s vojnou! To je vrchol.
A víte od kolika mají policajti v USA renty ? Od 20 roků služby a mají 20%!. V Maďarsku po 25 ročcích! Tak co by jste chtěli? Myslím si a pevně věřím, že poslanci i senátoři by měli v rámci úspor k státnímu rozpočtu k 1.11.2008 přechodné období pozastavit a výsluhy do 15 let služby vyplácet převážně asistentům a vrchním asistentům max. 3 až 5 let ve výši 3000 až 5000,-Kč. Odchodné by bylo 1 až 2 násobek snad přiměřené. Nárok na výsluhu bych Vám přiznal, až od 20 let služby u sboru!
Když už musím číst ty Vaše strašný nářky, tak aby jste taky věděli co si o Vás myslí ti , kteří Vás živí. Přejí Vám hodně úspěchů v policejní práci a aby Vás co nejméně Vaší kolegové zatýkali.
  07.08.2008 16:28 OBČANE
 
Jste nějak moc informovanej,že by sám lodivod?Každopádně něco podobného už se dávno připravuje.
  07.08.2008 17:11 no name
 
4 občan R.P.
ad 1) daně platíme taky - to jen abys věděl
ad 2) nápisy na autech jsou pro zlost i nám - to jen abys věděl
ad 3) naše nářky číst NEMUSÍŠ - to jen abys znovu věděl. Už jsi chytřejší?
  07.08.2008 17:37 Jarouš
 
Souhlasím s Vámi čestný daně platící občane. Ať se čeští policisté mají úplně stejně jako jejich američtí kolegové. Jen takových víc jako jste Vy. Držím Vám palce v dalším životě a za většinu kolegů Vám děkuji. Krásný den. P.S. Z platu cca 8000 USD si budu spořit sám a rentu chtít nebudu :-)
  07.08.2008 20:10 odcházející
 
Český policista by tedy měl mít stejný respekt, ohodnocení jako v USA a služební auto s brokovnicí doma u domu, že vážený občane, neznající poměry u PČR.
  07.08.2008 22:05 sniper
 
Vážený občane, a zapoměl jste uvést Belgii, 70 procent po deseti letech, dále jste neuvedl Němëcko, Polsko....................
  08.08.2008 00:39 F1
 
K těm výsluhám a tedy o trochu více pravdy, jak to tedy je :

AČR, maximum 55%, výjimečně 60%. Policie SR vznik nároku na základ po 15 letech, maximum po 30 letech 60%. Rakousko: základ po 10 letech, max. 80%. Belgie základ 10 let, max. 77%. Itálie základ po 15 letech, max. 47%. Maďarsko: základ po 25 letech, ale hned 65%, max. 83%. Německo základ po 10 letech 35%, max. 75%, V.Británie základ po 16 letech, max. 48,5%, USA základ po 20 letech 20%, max. 75%. Kromě AČR, kde jsem čerpal z § 133 zákona 221/1999 Sb. o vojácích z povolání, vše ostatní viz „Důchodové pojištění speciálních skupin v zahraničí“, Mgr. Markéta Vylítová, Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, PaM 13/2002.
  08.08.2008 10:00 Pavel
 
Ještě bych doplnil F1.
Valorizace výsluh je ve všech těchto státech na 100% a ne ,jako u nás jen 50%.
  10.08.2008 15:45 For Občan R.P.
 
...jasně, že máš pravdu. Seber všechny výsluhy, postav četníka s platem na roveň uklizečky... a nastane zázrak, kterému se budeš divit... Pokud bydlíš v satelitním městečku a podnikáš tak se jistě bát nemusíš, stejně tak pokud máš známe na magistrátě a v politice... Pokud by naše politická většina nejezdila na náslechy do USA, kde je silně prolepována tak by na takovou blbost ani přijít nemohla. Doporučuji ochladit hlavy těchto pohlavárů někde u Baltu
  10.08.2008 17:56 pro občana R.P.
 
Hele teplouši. Ty a podobní tobě nás určitě neživí. Já osobně vyberu na pokutách měsičně tolik, že můj plat je podle toho pakatel. Tak sklapni.
  07.08.2008 14:20 ROMAN <LOMOLIP@seznam.cz>
 
Dobry den pane ministre Langr,muzete prosim otevrit kauzy Kajinek.Nebod vim ze je pan Jiri Kajinek neviny,litaj vtom plicajti urcite.Prosim proto o rekonstrukci tej dvojnasobny vrazdz zaco je pan Kajinek nespravedlive ve vezeni v Mirove.Predem dekuji a jsem s pozdravem Roman z Jihlavy.775178031
  07.08.2008 21:53 Tlama
 
Buď si provokatér nebo magor. Nebo obojí
  06.08.2008 21:38 Jeden z vás
 
A pořád dokola......, už se na to vyserte, UPLAKÁNCI!!!
  07.08.2008 06:35 Jeden z nich
 
Svatá pravda.
  07.08.2008 10:25 Další z mnoha
 
Pravda pravdoucí.
  06.08.2008 21:15 pako
 
od 01.08.2008 nejsou peníze na případné zvýšení renta...50%...ale je lepší mít něco, než nic...sorta důstojníků, která odešla před a během zákona č...... nám dává jistotu, že případné zásahy do naší výsluhy, renty je zárukou budoucí jistoty( nedanit položky dané zákonem)...Jinak jsem na rentě 2 měsíce a jsem na to dobře...chlapi držte se a nebojte se vlka...civil je pro normální lidi..což dle mého názoru je 90% současných policistů...držte se..
  06.08.2008 21:39 antipako
 
Ty nejsi pako, ty jsi magor!
  07.08.2008 14:56 Vlasta
 
Ty jsi ale v.u.l.
  10.08.2008 22:09 milan
 
přítelé, když jsem se 1.1.2008 se probudil jako normální občan tak jsem stále měl u sebe mobil a čekal, kdy mě zavolají, že musím do práce. Je srpen a volají mi prozatím kamarádi, že potřebuji pomoci. Oni totiž neví, že již jsem 3/4 roku v civilu . V prosinci jsem stále čekal, že za mnou někdo přijde a řekne mi , že mě potebují. Po 26 letech mě však asi nikdo nepotřeboval. Nyní mě potřebují v civilním sektoru a vůce si nestěžuji.
  06.08.2008 21:14 kvakoš
 
http://www.lidovky.cz/policista-donasel-vietnamcum-d2k-/ln_domov .asp?c=A080806_153350_ln_domov_ter
  06.08.2008 17:40 STÁVKA
 
Jedině velká stávka může změnit kritickou situaci u policie. Ivan Langer by měl udělat anonymní test spokojenosti u policie, byl by asi hluboce překvapen se svou skvělou reformou.
  07.08.2008 14:57 Vlasta
 
Je vidět , že s policii máš společného leda to, že tě někdo vyslýchal.
  06.08.2008 17:27 ...
 
Policajti vy jste se zbláznili!
http://www.lidovky.cz/policiste-a-hasici-chystaji-stavku-dtx-/ln _domov.asp?c=A080806_155706_ln_domov_ter

12% - za co? Za tohle?
http://www.blesk.cz/clanek/96293/policiste-spachali-podvody-za-4 -miliony.html
  06.08.2008 23:58 F1
 
Nepaušalizovat. Jsem polda a toto se mě netýká. Úplatky neberu a rovněž moji kolegové jsou poctiví. Takže nepaušalizovat. Tímto stylem můžeme prohlásit, že všichni v ČR krademe, podvádíme, loupíme, vydíráme, vraždíme.....

To není kolektivní vina. Normální člověk to pochopí, bohužel jistí lidé to pochopit nemůžou pro jejich specifické " já ".
  07.08.2008 15:05 222
 
přímá úměra...čím hůře placená náročná práce a čím méně náročný výběr tím více... přemýšlej co asi? Tak si počkej tak další dva roky co budou dělat nově nabraní... asi stejně tak přemýšlej když se zruší renta tak čím budeš trestat a strašit četníka ... přemýšlej
  08.08.2008 12:52 Pepa
 
Prosím posuzovat objektivně. Každý policista není grázl, stejně jako každá prodavačka není kráva. Tak se zamyslete prosím.
  06.08.2008 16:40 alin
 
zdravím své kolegy:)sloužím na moravě.. budu mit tedka po škole a chtěl jsem se zeptat, kolik má v praze čistý plat začínající polda,díky za odpovědi...
  06.08.2008 17:42 pravda
 
Postavení onuce a nerespektovaného člena ozbrojené složky touto společností!
  06.08.2008 19:42 Je to legrace
 
Jako hlídkovej polda tak asi necelých 18tisíc bez přesčasů. Odečti si zelený hodiny, dopravu a ubytování a zbyde ti tak 13 - 14tisíc.
  06.08.2008 13:23 Dan
 
Navýšení platů pro rok 2009

http://www.policista.cz/diskuze/tema/213/
  06.08.2008 20:18 bod mrazu
 
Rozdá si vláda modrých gaunerů, ze střední třídy chtějí udělat nizkopřijmovou skupinu, zejména z policie ČR.
  06.08.2008 12:36 Petr <gosystem@email.cz>
 
Stát, v němž je více exekutorů než pekařů není právní stát, zvláště, když tak zvaný ,,povinný" nemá možnost se po celou dobu řízení bránit a o celé záležitosti se doví až po obstavení nemovitosti a účtu... Gratuluji jesli jste si takto představoval demokracii...