Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  31.12.2006 02:13 .. ..
 
Vážená kolegyně poldinko,
jsem také od firmy, proto ti tykám a žádám tě, abys můj následující text přes jeho možnou kontroverznost nepovažovala za provokativní, ale za podnět k zamyšlení nad stávající situací a výchoscích z ní, podaný expresivně s mírnou nadsázkou.
Je zbytečné plakat za ztracenou hodností jenom proto, že vysocí funkcionáři si chtějí podržet své plukovníky a nelíbí se jim oslovení "Pane rado". Zvykni si na inspektorku či vrchní asistentku, pak je to srozumitelnější dle zásady zákona: "Každému co jeho jest".
Ohledně přemnožených vysokoškoláků na tvém oddělení je třeba nejdříve se zeptat, jaká je společenská objednávka na působení vysokoškoláka u naší firmy ??? Dle starého zákona vlastně žádná, protože od postu OŘ výše byla až v poslední době vyžadována VŠ, do tohoto stupně to šlo na okrese a často i výše bez problémů i bez ní. Nový zákon žádá VŠ od komisaře výše, tedy jak víme od postu VO/ZVO, či u lepších postů na SKPV. To je ale známo od r.2003, takže to není žádná novinka, právě tak jako to, že důchodci zůstanou zabetonovaní ještě 4 roky. Jestli-že pro většinu policistů je nyní nedostižným snem tř.6, kde postačuje maturita, napiš sem na DF, případně na DF OS na Intranetu, v co tvoji kolegové s VŠ na OOP doufali, když si teď zoufají, že se svou VŠ nejsou zaplacení. Určitě namítneš, že veřejný zájem je, aby policista byl co nejlépe vzdělán. Ale to snad jen v policejním oboru a to zrovna nemusí být VŠ (viz SRN). Pro řadového policistu nyní velmi dobře postačuje (ohledně znalosti práva) stávající ZOP, vždyť je to vlastně jen takový poučený laik. V očích doktorů práv totiž stejně nic jiného není a co se týče pravomocí, buď seká spisy podle mustru, viz výživa, krádeže HJK, MBT, peněženky atd., nebo se běží poradit na SZ, odkud by teď měli TrŘ dozorovat již od stadia zahájení. Složitější věci hned přebírá SKPV, podle náměstka PP rady Brázdy ohlášených brzkých změn snad už všechny, co se nevejdou pod ZTŘ. Takže sumasumárum společenská objednávka vyjádřená novým zákonem, který známe již od r.2003, je, že VŠ u policie teď potřebuje jen ten, jehož konečným cílem je buď managerský post nebo post ozbrojeného úředníka na vyšetřovačce.
Co se týče možného kariérního postupu, člověk s VŠ musí být schopen vyhodnotit své dlouhodobé šance k uplatnění !!! Jestli-že slouží na malém zapadlém OOP a tam také bydlí a VO je mladšího věku, tak šance nula. V sídle OŘ jakž takž, daleko lépe na kraji, nejlépe v PH, kde od 1.1. jsou i třicetiletí podplukovníci. Takže jednoznačně v závislosti na bydlišti - dlouhodobě kvůli rodině. Je taky jasné, že nikdo se nebude stěhovat jen za 5.třídou, když s VŠ může cestou výběrového řízení poskočit o třídy dvě. Nově musí dostat volno na účast ve výběrovém řízení a domnívám se, že při kariérním růstu, tj. přechodu na vyšší TT, musí být ze starého místa uvolněn i při nesouhlasu nadřízeného. To asi platí i z 3.TT na 4.TT.
Zapomněla jsi se také zmínit, že 10% navýšení nad základní tarif alespoň částečně vyrovnává propad za neplacení SO,NE,N,SV. Též že 150 hodin (hrozilo až 300) přesčas zdarma bylo i do teď , jen ne tak natvrdo, a že to bude částečně eliminováno dalšími 5 dny dovolené navíc oproti dosavadním 37.
Jinak sdílím tvoje obavy o správní řízení u dom.nás., které je daleko složitější, než TČ výživy a pod. A navíc u dom.nás. bude vždy někdo, kdo bude protestovat proti jakémukoliv rozhodnutí.
No a když teď někdo jde s platem dolů, asi mu nezbude nic jiného, než položit vedle sebe a porovnat rozhodnutí o příjmech za prosinec a za leden, případně v dubnu výpl.pásky za 3 měsíce 2007 (po vyrovnávacím období 3 měsíce) a porovnat je s průměrem za r.2006. V případě minusového rozdílu se pak jako člen odborů připojit k hromadné žalobě za splnění veřejného přílibu, daného představiteli MV a PP prohlásivších, že žádný z policistů neutrpí platový propad. Tipuji, že bude tvrzeno, že příslib se týkal jen základních tarifů a případů, kdy nově vykonávaná práce je náročnější než pracovní náplň nové třídy. Ano, logický je pak postoj: "Budu pracovat jen do výše svého platu", takový přístup ale uzavírá možnost postupu na vyšší TT, protože ve výběrovém řízení je nutno prokázat, že jsem schopen zvládnout složitější problematiku a mít dlouhodobé hodnocení nejméně .... U VŠ pak negativní postoj úplně maže možnost poskočit o 2 TT. To je ten buřtík, kterým nám před nosem mává kariérní řád.
Je nesmysl ptát se bolestínsky ministra co s tím udělá, buď realista a ptej se sebe, co s tím uděláš TY! To je jako vyčítat JUDr.Tomkovi, který je také jen, s prominutím, pěšák na MV, co že to spáchal za zákon, když mu to přece následně překopali poslanci.
I kdyby došlo k umělému dorovnávání příjmů prognózuji, že každý takový postižený, kterému uměle dorovnají, bude mít další platový růst nula až do okamžiku, kdy inflační růst tabulek a dalších složek, dosáhne jeho dorovnané výše. I když případně díky pane ministře i za to.
A poldinko, ruku na srdce, víš přeci, jaká těžká osobní dilemata čekají kolegy z ciziny až nastane Schengen a s ním totální reorganizace cizinecké služby, s obrovským přesunem míst od západu do vnitrozemí a na dálnice. Oproti tomu ty jsi pohoda, klídek a tabáček.
Nevyčítej ministrovi, že se neprojevuje, či že on a podřízení nemají ponětí, co se děje. To jen realita se nedá okecat.
Zkrátka teď nastala chvíle, kdy každý z nás si musí vyhodnotit zda pozitiva převažují nad negativy a zda je i nadále ochoten dělat něco pro vlast.
Milá poldinko, s pozdravem .... (určitě tušíš, proč bez podpisu - ten důvod nejsi ty ....)
  11.08.2008 19:37 UK
 
Pro šťoury: UK a Sparta není jeden člověk. Prostě dva lidé, skoro v jeden čas a na jednom místě, odsoudili šmejdovského cajta.
  11.08.2008 22:16 Vysmíváte se- nasrat
 
Už aby vám zrušili ty čtyřiadvacítky na IZS - operačním a nebudete vyskakovat, že jdete do práce jednou za 5-7 dní a zároveň si přivyděláte ještě jednu mzdu. Pozornost bdělost 24. hod nejste schopni udržet, počítejte po prvním průseru a jdete do 12 hod. směn.
  11.08.2008 19:33 UK
 
Především pro F1 a diskusi o krácení daní.

Jak to tak sleduji, tak se zatím ke krácení daní přiznal jedině policista vystupující pod nickem Dennis, a to na webu UBS www.policista.cz (příspěvek 11. 8. 2008 (15:58)). A jelikož je to neskutečná perla, tak kopíruji.

V nelítostném a krutém civilním sektoru si přivydělávám ve svém původním oboru (ano, porušuju zákona, ale pořád lepší načerno přivydělat nežli brát úplatky). Tam mám za 1/5 odpracovaných hodin oproti PČR taktéž dalších +/- 18 na ruku. Proč jsem u PČR a nejdu do civilu úplně?

Vítězí srdíčko, to kterému ty nerozumíš... jednou už to srdíčko stačit nebude, ale zatim vítězí...

V kostce se chování policisty dá přeložit asi takto: Abych mohl chránit zákon (v jeho případě si hrát na četníka) porušuji jiné zákony ( o služebním poměru, o DPFO, o pojistném na zdrv. poj. a poj. na soc. zabezbečení - povinné odvody). Tak jsem zvědav, kdo se šmejda mezi vámi zastane. Na stránce UBS to moudré hlavy zatím nekomentovaly.
  11.08.2008 22:26 F1
 
No v každém případě se Vám za policajtština asi zažrala pod kůži, neboť " marnit čas na těchto stránkách " tématicky o něčem úplně jiném než o tom " Vašem ", tedy nebýt policajtem musí mít svůj důvod, který znáte ve své hlavě jen vy. Protože ještě sledovat stránky na UBS ( hlavně Sparta ) to musí nepochybně zabrat nějaký ten čas. Sledovat ( pravidelně ) jiné stránky - tématicky odlišné od mé profese by mě nudilo. Proto mě vychází, že v hloubi duše, ačkoliv to nepřiznáte, máte policii " v srdci ". Takže i když kritizujete, tak je to vlastně všechno jinak.

Pro civila : Ano jsme placení z daní, jako i jinde ve světě a zřejmě je to lepší model, než si na sebe vydělat " výběrčím pokut ", jak to někde v ČR funguje. Myslím, že nemá smysl rozebírat, kdo všechno je placen z daní - ty všechny nevýrobní sféry - zaplakejte nad těžce zaplacenými mld. z daní za stíhačky, transportéry a myslím, že policie s tím nejnutnějším co má pro svůj potřebny chod není " palčivým " problémem pro plátce daní. To je ale již politika. Stát se již na poldech vyřádil dost v tom smyslu, že ty zářná budoucna ( že bude polda také člověkem, byť v uniformě ) , která byla slibována před vstupem do EU, byla jednoznačně zadupána do země.
Peníze nebude rozumný člověk závidět. Na spoustě oddělení jsou ty peníze za " něco ", co se rozhodně nedá popsat, jako vysezené peníze. A já nevím, jak jiní, ale já dětem doma občas zdůrazňuji, že za ty donesené peníze jsem musel vydat dost duševna, takže ať si peněz váží. Kdo ale nemá odslouženo " pár " let někde na hektickém oddělení a nezná to, tak bude " závidět " točení volantem auta se zeleným pruhem a v hloupé naivitě si zanadává na policajty - terč je to všeobecně v naší společnosti tradičně žádaný, jak se lze dočíst i zde.
Naštěstí se najdou i ti, co dohlédnou i o kousek dál. Těm patří dík, že chápou, že policie je nedílnou součástí systému bezpečnosti státu - tedy takovou, jakou ji chce mít stát, tedy buď respektovanou nebo děvku na kterou si každý otevře hubu - v ČR je to druhé.
  11.08.2008 22:37 Civil
 
pro F1
O potřebnosti PČR nepochybuji, o nepotřebnosti zde diskutujících policistů rovněž. A kdybys četl dříve, věděl bys, že za 20 let vím o čem píši.
  11.08.2008 23:17 Pavel
 
F1čko klídek.Stát,který si neváží svých zaměstnanců a přitom platí měsíčně 36 tisíc za pobyt ve vězení i tomu poslednímu trestanci si asi naše služby nezaslouží.
  12.08.2008 07:36 Sparta for F1
 
cca. 1/4h denně, to je fakt, ale stupidní názory potřebují komentář
  11.08.2008 19:31 Sparta
 
Do nebe volající příspěvky policistů!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dennis for Sparta
Nabídnu jiný úhel pohledu...

U PČR mam +/- 18 tis. čistého

Jako pražáka mne tato částka NEUŽIVÍ (to nejsem marnotratnej)

V nelítostném a krutém civilním sektoru si přivydělávám ve svém původním oboru (ano, porušuju zákona, ale pořád lepší načerno přivydělat nežli brát úplatky). Tam mám za 1/5 odpracovaných hodin oproti PČR taktéž dalších +/- 18 na ruku. Proč jsem u PČR a nejdu do civilu úplně?

Vítězí srdíčko, to kterému ty nerozumíš... jednou už to srdíčko stačit nebude, ale zatim vítězí...

Sparta:
Již jsem nechtěl reagovat, ale na toto se musí. Možná něčemu nerozumím, ale přesně se ukazuje z tvých slov, jaká PČR je. Jak je možné, že si policajt vydělává načerno bez řádného zdanění příjmů? A za další, pořád se tady brečí, že jste neustále v práci a 150h zdarma, že nejste s rodinou a nakonec v tom je nezdaněný vedlejšák!!!!! Běžte fakt k šípkům!!! Hlavně, že vítězí srdíčko!!!!

Snipere: tvé dedukce jsou ohromující a když jsi naposled byl v c, tak to bylo za totáče, kde byl nehoráznej veget a to všude. Přečti si konec příspěvku Jiřiny K. a myslím, že právě ty se toho c bojíš a přemýšlíš kam se vrtnout.

Hnus Kelišová!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  11.08.2008 18:27 Podnikatel
 
Bez nás by policejní sbor fungovat nemohl. Ať chcete nebo ne, tak Vás všechny skutečně platíme z našich daní, díky našemu úsilí a úspěchu. Ale o tom většina policistů nechce ani slyšet. Možná by to chtělo menší kurz z ekonomie, pánové.
  11.08.2008 18:47 Kurz z ekonomie
 
Proč jde do ČR spousta zahraničních zaměstnanců, nechcete se vážení podnikatelé přesunout někam mimo EU. Tam vidím nesmyslnost, když spousta zahraničních dělníků dojíždí z domovských zemí a od rodin za prací. A pár podnikatelů je zaměstnává, když již hovoříme o ekonomii. Právě tito přespolní budou vaším katem, až se jim budou hodit vaše auta, hodinky nebo peněženky.
  11.08.2008 23:53 Pavel
 
Tak výborně.Můžeme začít s kurzem ekonomie.Dejme tomu,že jsi podnikatel,který řádně platí daně (klidně to můžeš upřesnit v jakém oboru podnikáš).
Já jsem státní zaměstnanec,který má plat tvořen ze všech možných daní co se v tomto státě vyberou.Otázka zní.
Kolik procent platu státního zaměstnance tvoří daň podnikatelů? Samozřejmě v ČR.

Ještě nápověda.Učí se to v 1.ročníku VŠE.
a) 10%
b) 5%
c) 0,12%
  12.08.2008 08:56 Ronin
 
For podnikatel
Když Vám tak vadí, že musíte platit policisty z daní tak navrhněte naší vládě, aby si Policie na sebe vydělala. Pak tady budete brečet jak želva, že po týdnu jste bez řidičáku a nemluvě o penězích za uložené pokuty. Také by nebylo od věci zavést poplatky jako u lékařů, chceš něco oznámit tak zaplať.
  15.08.2008 23:21 m
 
Nevím, ale odhaduji to na 0,12 %, snad víc to být nemůže. Jestli jo, tak to mne opravdu překvapí, že podnikatýlci takto "doplácí" na chod státu. Chudáci podnikatýlci!!!!!!!!!! Takhle je "ždímat"! To je nelidské!!!!
  11.08.2008 18:20 UK
 
Obecně nevidím rozdíl mezi příspěvky mnohých ubrečenců a tímto dotazem (?) na I.L.

Miloslav Charvat

Dobrý den pane ministře, již delší dobu se snažím dostat k policii ČR, poprvé to bylo v roce 2005, jelikož jem neudělal psychotesty tak mě nevzaly, zkoušel jsem to minuly rok ale pani psycholožka mi řekla že by mě mohla pustit přes psychotesty, ale že mě nepusti, tak mi prosím řekněte co to je za jednáni by mě mohla pustit?? Chci jít k policii protože by mě ta práce velmi bavila, ale psycholožka řekne ne. Já to nechápu to to berete podle tváře nebo podle tlačenky :-).
  11.08.2008 23:22 Pavel
 
To já ten rozdíl teda vidím.Je civil,jako ty,který neprošel psychotestama.Ale za rok už projdeš,protože je zruší
  11.08.2008 15:06 Martin
 
Nebudeš sám s tím odchodem, kdo má něco v hlavě odejde, kdo je tukan a netáhlo zůstává a kritizuje.
  11.08.2008 11:08 hodně štěstí
 
ODCHÁZÍM OD TOHOTO SBORU A DRŽÍM VÁM PALCE. JE TO OPRAVDU VYČERPÁVAJÍCÍ BOJOVAT S TOLIKA SKRYTÝMI NEPŘÍTELI A NAKONEC I S FINANCEMI.
  11.08.2008 11:54 Jirka Bochník
 
K o n e č n ě.
  12.08.2008 00:10 jose
 
pro Bochníka: To jako,že kolega odchází? Asi ne tvuj kolega ubožáčku. Tak to radši neřeš, buď a rád že existuješ chudinko plná mindráků
  12.08.2008 00:29 Bochníku
 
Je vidět,že za žádného kolegu,který odešel do civilu nemusíš dělat.
  10.08.2008 22:43 Honza <j.j.Havel@seznam.cz>
 
Dobrý večer pane ministře, po 10 letech u Policie ČR jsem po několika měsících zvažování ukončil služební poměr policisty.Chcete znát hlavní důvod ? Vaše reformy jdou zcela jistě správným směrem, na PP máte po dlouhých letech kvalitní manažery, avšak reformy jsou velmi pomalé,neefektivní,personálně bezzubé.
1. kariérní řád nefunguje,zatímco zasloužilí bolševici kolem 60 let se drží zuby nehty na svých místech, protože jsou v nejvyšších platových stupních královsky,ale opravdu královsky placeni, perspektivní policisté odcházejí. Návrh: změňte platovou tabulku s větší progresí u policistů s praxí do 10 let. Když jsem denně sledoval šourajícího se starouše (vedoucího funkcionáře) bez vzdělání s pravidelnou každohodinovou pauzou na cigárko, který by po 20 dřepech zcela jistě skončil na JIPce, od kterého jsem se nikdy nic nedozvěděl, jeho porada 1x za rok byla vedená zoufalým způsobem a při vědomí, že jeho plat činí cca 40 tisíc měsíčně, jsem si říkal, že tohle by snad nikde jinde, než u policie nebylo možné. Zažil jsem několik šéfů v civilu, ale tohle jsou zřejmě vymoženosti zasmrádlé policie.
2. pokud jsou na funkcích lenoši, kteří nesplňují požadavky vzdělání a přitom je na tomto útvaru policista s VŠ a praxí alespoň 5 let, nevidím jediný důvod proč umožnit nevzdělanému lenochovi 4-6 let nerušeného klidu. Ať má služební funkcionář povinnost okamžitě nabídnout možnost kariérního postupu policistovi se vzděláním. Dosud to totiž často chodí tak, že ředitel je věkem stejně s nevzdělaným vedoucím, byli spolu např. v ZOP, znají se atd.atd. a lenoch má zaručený klídek až do dosažení maximálních výhod i když nepřináší už nic pozitivního.
3. nevěřte tvrzení, že starší zkušení jsou nepostradatelní. K předávání zkušeností mladším policistům v mnoha případech nedochází, dokonce z toho mají někteří zamindrákovaní funkcionáři bez VŠ potěšení, když se mladší VŠ kolegové "koupou".Návrh: zakomponujte do zákona o služ. poměru povinnost, že začínající policista dostane svého "závodčího", který bude mít podíl na rychlém a efektivním rozvoji dovedností nového policisty s příplatkem za tuto činnost. Rozhodně se to vyplatí víc, než delší ZOP.
3. u výsluhových příspěvků stanovte maximální strop, např. maximálně 150 % průměrné výše starobních důchodů. Pak se nebudou tak zoufale držet na funkcích starouši a funkce se budou uvolňovat rychleji. Ostatně na vrcholu manažerských schopností je člověk kolem cca 45-50 let, pak by měl manažerské funkce opouštět.
4. při vědomí, že běžně v zemích EU na naše demografické poměry slouží cca 20 tisíc policistů není personální situace nějak dramatická,byť někde na DI zbyli např. 2 policisté, ovšem ve 3. platové třídě ? to je opravdu velké podhodnocení dopravky. Největší tíže leží v tomto období na středním managementu, kooperaci jednotlivých útvarů, komunikaci a tady se ukazují velké slabiny.

Pokud se alespoň do 2 let poměry u PČR změní, rád požádám o znovupřijetí.

Vám pane ministře a celému managementu PP přeji mnoho sil k ještě rychlejšímu tempu změn ku prospěchu celé PČR.
Děkuji za pozornost J. Havel
  11.08.2008 08:10 xxx
 
pane kolego...zde vám Ivan Langer neodpoví. Překlopte do druhého fóra. K Vašemu pracně zpracovanému dotazu mohu napsat ... a to Vás ještě nenapadlo, že to je záměr, aby PČR opravdu nebyla funkční ???
  11.08.2008 12:01 Nespokojený Policista <nespokojenypolicista@seznam.cz>
 
Tento příspěvek jsem už překlopil do sekce Názory/PolicieČR,Hasiči aby nebyl o něj pan NEministr ochuzen
  11.08.2008 12:05 Jarda.P.
 
Tak to jsi udělal dobře, že jsi odešel. Jěště zbytek takových jako ty a bude konečně klid.
  12.08.2008 00:37 Pepe
 
No když čtu Tvůj příspěvek v mnohém s Tebou nesouhlasím.

Bod č.1 - asi máš problém s třídním nepřítelem, leč příteli ti staří ač to tak nevypadá, má mnohem větší praxi než TY. Možná by ses divil, ale ti stařící mají v hlavě ale zejména to jsou policajti a mnozí prošli výkonem a řadou funkcí, než dospěli ke svému postu. To však zřejmě nevidíš nebo si to neuvědomuješ. Žádná VŠ, byť je to teď potřebná součást vzdělání a požadavku na funkci z člověka policajta neudělá.V zárodku je člověk na svém místě tím pravým, anebo prostě není.To platí obecně tj. i v civilu.


Bod č.2 - nevím proč by měl ten, kdo má VŠ mít okamžitě nabídnutu funkci. To jen proto, že má na to vzdělání? Takových znám řadu a když vidí, co předvádějí musím se mnohdy od srdce zasmát, co je to za kopyta

Bod č.3: nevím proč by měli lidé ve věku 45-50 let odcházet z manažerské funkce. Když zabrousím mimo policejní sféru trošku přes velkou louži - myslíš že takový Warren Buffet je zrovna člověk v tomto věku? A jaký je to frajer co? Byznysman No1. To netkví zrovna v tom věku...

Nicméně a objektivně vzato: souhlasím s tím, že se u PČR vyskytuje řada nemakačenků,jenž jsou ve vedoucích funkcích, ale co je horší a problém, že jsou to i řadoví policisté. A za ty je mi stydno a před národem smutno...

Jsem déle sloužící na OOP a své zkušenosti mladým kolegům předávám. Dokonce velice rád.
  10.08.2008 19:54 SOS
 
STÁVKA POLICIE SE BLÍŽÍ !
  10.08.2008 22:01 milan
 
Sice už nejsem polda, ale u fontány jsem, byl a půjdu zase,tak se mějte už bývalí kamarádi
  11.08.2008 11:51 R.K.
 
Stávka asi těžko,chytráku.
  10.08.2008 19:52 invalidní důchodce
 
jen tak dál chlapci, já Vám fandím. Ten Cikrt odpovídá celé ODS