Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  04.02.2007 15:39 c
 
Policie ČR - 1700 volných pracovních míst
2.11.2006 16:09 | ČTK | Doprava
Policie zahájila náborovou kampaň, chybí jí 1700 lidí. Cílem je stabilizovat personální situaci v policejním sboru, řekl dnes novinářům policejní prezident Vladislav Husák. Personální situaci komplikuje zejména fakt, že ani po třech letech nebyl přijat nový služební zákon, a tak policisté nevědí na čem jsou, podle čeho a jak se bude jejich práce hodnotit. Aktualizováno : Důležité odkazy!


---------------------------------------------------------------- ----------------

Policie kvůli zákonu očekává odliv policistů. Podle jejích odhadů by mohlo po roce 2007 odejít 4000 až 5000 policistů. Policie však nechce čekat, a rozhodla se proto reagovat s určitým předstihem, řekl Husák: "Proto rozbíháme tuto kampaň, abychom vytvořili určitou zásobu abonentů o policejní službu a ten eventuální odchod jsme pokrývali v průběhu roku 2007."

Osobní poznámka: Pokud se prognózy vyplní, bude tu bezvládí. Při současném stavu -1700 policistů nevidíme u silnic nikoho. Při počtu -4000 policistů budeme státem, kde neplatí žádná pravidla, protože nebudou chybět policisté jen u silnic, ale i na ulici. Zlodějům pak nastanou opravdu zlaté časy :(

Chybějících 1700 lidí není podle něho zrovna málo, ale kvalitu policejní práce to dramaticky neovlivňuje. Policie má kolem 60.000 zaměstnanců, z toho 47.000 policistů.

Policie ČR - volná pracovní místa

Kampaň má oslovit především absolventy středních a vyšších odborných škol, a proto je plánována do června. Stála méně než dva miliony korun a policie vybrala firmu, která poskytla nejlevnější a nejvýhodnější služby. Náborové plakáty se objeví v ulicích měst, v dopravě, na internetu a jedná se i s televizními stanicemi.

Případné zájemce o službu bude kampaň oslovovat plakáty, na nichž je vždy zachycen jeden policista a bílá silueta druhého s nápisem "hledám parťáka". Lidského parťáka na jednom plakátu hledá i policejní pes. Policie bere muže i ženy, zejména pro práci u dopravní a pořádkové služby. "Myslím si, že kdo nechce sedět doma a hrát počítačové hry, má jedinečnou příležitost," řekl Husák.

Počet strážníků chce zvýšit také hlavní město. Do dvou let jich má být 2700, což je o tisícovku více než nyní. Magistrát si od toho slibuje, že se sníží kriminalita sníží o pět procent. V Praze se ročně stane zhruba pětina všech trestných činů spáchaných v ČR.

Státní policii v posledních letech kvůli služebnímu zákonu opustila řada policistů. V roce 2005 se například k odchodu rozhodlo 3309 policistů. Naopak 1550 jich nastoupilo. Novela měla příslušníkům bezpečnostních složek zvýšit platy, ale také upravit systém odchodného, výsluhových příspěvků a stanovit předepsané vzdělání.

Takzvanou výsluhu, tedy pravidelný finanční příspěvek po odchodu do civilu, by podle nového zákona získali policisté až po 15 letech služby místo po deseti. Ti, kteří mají deset let odslouženo, proto raději odcházejí už nyní. Poslanci sice novelu schválili, její účinnost ale posunuli na začátek roku 2007.

Důležité odkazy - stránky Policie České republiky

Nejprve bych rád všem zdůraznil, že zájemci u policie musí mít maturitu............................
  16.08.2008 16:20 Kont
 
Jedinej kdo podvádí jste vy, co jste se k tomu přiznali na těchto fórech. Nedaníte vedlejšák, který máte zakázanej - hovada!
  16.08.2008 12:45 UK
 
V souvislosti s medializovaným případem NSS (viz. http://www.nssoud.cz/anonym.php?ID=15917) by mě zajímalo, proč byl dotyčný řešen podle § 30/1 písm. i) a nikoli podle § 22/1 písm.d) přestupkového zákona (samozřemě jedna věc je, jak skutek kvalifikuje policista a druhá podle jakého ustanovení rozhodne úředník), resp. by mě zajímalo, jak podobný skutek kvalifikujete vy jako sloužící policisté a případně proč. Předem děkuji F1 za odpověď.
  16.08.2008 11:23 antikom
 
Vy potřebujete pomoc psychiatrů, ne navýšení peněz!
  16.08.2008 11:54 Ronin
 
for Antikom a další tupce
Jestliže Česká republika je součástí Evropské unii tak by se měla k svým zaměstnancům a to příslušníkům BS chovat obdobně jako je to běžné v okolních zemích. Nemá cenu tady už rozebírat výši platu, vybavení a sociální zázemí, protože typickému českému človíčkovi stačí napovídat pár polopravd, fám a lží jako to udělal pan nemistr. Naopak chytrý člověk si o tomto problému něco přečte a pak zjistí tu smutnou realitu.
  16.08.2008 11:55 souhlas
 
Zajděte si ke cvokaři a on vám určitě pomůže............cháchá
  16.08.2008 12:01 souhlas
 
Ronine neurážej, my známe realitu. Jen se divíme, že tu stále brečíte. Když tak dobře znáš svoji cenu, tak se snaž uplatnit jinde a nezahazuj se u Policie ČR. Pokud jsi tak dobrý, tak si tě jinde budou vážit a dostaneš vše po čem toužíš. Můžeš si to napsat hned k 1.9.2009 :))))))))))))))))
  16.08.2008 18:15 Ronin
 
Potrefená husa se ozvala a s tím urážením to tady začal někdo jiný ? Jinak je to tady stále dokola každý kritik ví vše o práci řadového poldy, ale nikdo z nich by tu práci nešel dělat. Osobně nevím proč bych měl odcházet od PČR a také proč bych po státu neměl právo žádat stejné podmínky jaké mají třeba vojáci z povolání u AČR.
  17.08.2008 09:32 Kont
 
Ronine jednoduše proto, že jsi neschopnej se sebou něco udělat!!!!!
  16.08.2008 11:20 propady platů
 
Rozpad této složky je asi pravým smyslem a prioritou této vlády, jinak to odcházející policisté nedokáží pojmenovat.
  16.08.2008 11:16 alin
 
trocha z jinýho soudku:)
bych se chtěl zeptat je větší postih za to, když někdo zmlátí policistu mimo službu???než když zmlátí civilistu???
  16.08.2008 15:00 aline,
 
doporučuji nemlátit civilistu ani policistu, obojí je zcestné, obojí je neslučitelné se slušným vychováním,....
  16.08.2008 10:01 Kont
 
Vy jste zaměstnáni u PČR??? Co pořád nějaké tabulky, ano ty jsou základ, ale prostě jim dávají v Praze odměny. Ne, vy nejste normální!!! Opravdu jen brekot!!!
  16.08.2008 11:18 Harpagon
 
Vzal sis prášek?
  16.08.2008 16:17 Kont
 
Harpagone nebo jak se jmenuješ, s tím práškem to je ohrané, vymysli něco vtipnějšího.
  15.08.2008 22:29 martin
 
Čím více zkušených policajtů se na svoji práci "vysere" (promiňte ten vulgární výraz), tím lépe pro ministra vnitra a jeho spolustraníků (myslím, že jim to vyhovuje). Bohužel. Bůh chraň tuto zemi. Reakce podnikatýlků a zločineckých struktur beru jako potvrzení tohoto mého prohlášení. Chtěl bych, aby konečně přestali policajti odcházet do civilu a začali tu zločineckou chamraď likvidovat hned a to od počátku jejich činnosti. Bohužel se toho, za tohoto ministra vnitra asi nedočkáme (ale v každém případě díky ministrovi za tyto stránky, které si snad někdy přečte). Nevím koho volit. Komunisty určitě ne (to by se moji dědové - sedláci museli obracet v hrobě, komunistických manýrů si zažili dost, ale dnes by se asi divili, jak to u nás vypadá!!!!). Dnes, to je každý převlečený bývalý komanč, anebo gauner. Každý to vidí - Parlament ČR (bohužel) to je snůška nejhorší svoloči, která tato země produkuje. Ale lidé si zaslouží takovou vládu, kterou si zvolí.
  17.08.2008 15:43 Jarmil <jarmil@seznam.cz>
 
No nechápu co tě vede k tomu, myslet si, že se současná ekonomika obejde bez "podnikatelíčků", pokud tu nebude nikdo podnikat asi nedostaneš taky žádný plat. Podnikání je podle mého názoru naprosto O.K. Co ovšem není v pořádku je zapojení podnikatelů do samosprávy a státní správy, tzn. jako policista nesmíš podnikat, byť by jsi byl na očích, např. ministr podnikat může a to jeho vliv na rozhodování o veřejných penězích je jasný...
  15.08.2008 16:43 krize
 
V tom případě by bylo dobré kdyby se k policii ČR náborovaly opice-na platech by ušetřili a pár banánů na den je opravdu rentabilních.
  15.08.2008 22:02 m
 
To by bylo ideální, ODS a její podnikatelé by měli klid. A určitě by ušetřili a to přeci jde, nebo ne?
  15.08.2008 10:58 devastace
 
SNAHOU ODS JE ÚPLNĚ ZLIKVIDOVAT POLICII A NABRAT NEZKUŠENÉ LIDI, KTEŘÍ BUDOU JEN VYKONÁVAT PŘÍKAZY BEZ ZKUŠENOSTÍ A ZNALOSTÍ.
  15.08.2008 11:15 bývalý
 
Ano, souhlasím , a navíc potřebují ještě takové, kteří se k ničemu nebudou vyjadřovat a jen blbě všemu přikývnou. Jednou větou : prostě nebudou klást jakýkoliv odpor. A až ty zkušenosti případně naberou, tak je je třeba rychle odstranit, aby získali " nové stádo " mlčících.
  15.08.2008 09:24 bývalý
 
A teď z druhé strany....
Čekám, kdy se striktně začne naplňovat dikce zákona o služebním poměru, která hovoří o tom, že policista m u s í být propuštěn ze služebního poměru pozbyl-li zdravotní způsobilost. Čili již od 1.1.2008 neplatí jiná zdr. klasifikace než "A",žádné "B", žádné "C". Všichni víme, kolik příslušníků policie je ověnčeno klasifikací "B a C". Pokud někdo slouží déle 20 let, není boha, aby mu něco lékař nenašel ( bohužel takový je život a každý stárne, nikdo nemládne). Na druhou stranu je mi jasné, že policejní sbor nemůže jen disponovat s lidmi s jinou zdr.klasifikací než je "A". Jakmile se toto začně striktně uplatňovat ( což by mělo dle zákona, neboť v opačném případě je to porušování zákona), tak policejní řady zchudnou o několik dalších tisíc pracovníků.