Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  18.03.2007 18:51 jeden metr
 
Langer: O Husákovi rozhodnu až po šetření inspekce

Ministr vnitra Ivan Langer chce o osudu policejního prezidenta Vladislava Husáka rozhodnout až po skončení šetření své inspekce. Zabývá se podezřením, že Husák se zapletl do korupční aféry biolíh, při níž byli loni pozatýkáni lobbisté a státní úředníci z ČSSD, a že z jeho okolí unikly tajné informace o ruském agentovi. Langer to dnes řekl novinářům.

"Musím k tomu přistupovat uvážlivě a seriózně a do doby, než budu vědět co jsou fakta, nemůžu říct to ani to," odpověděl Langer na otázku ČTK, zda zvažuje Husákovo odvolání. Husák obě podezření zveřejněná v médiích rozhodně popírá.

Langer považuje informace o policejním prezidentovi za závažné. Výsledky šetření inspekce by rád obdržel co nejdříve, jak sám řekl, v řádu dní. Nové informace o Husákovi ale šetření inspekce zřejmě zkomplikují a protáhnou, uvedl.

Státní zástupce Michal Zachystal, který šetření inspekce dozoruje, dnes řekl, že Husáka šetří inspekce kvůli podezření ze zneužití pravomoci veřejného činitele případně nadržování. "Policisté nyní ověřují skutečnosti, které byly zmíněny v článku," řekl žalobce.

Policejní prezident si podle Mladé fronty Dnes (MfD) začátkem loňského roku před pozatýkáním takzvaného biolihového gangu intenzivně telefonoval s podnikatelem a bývalým poradcem expremiéra Miloše Zemana Miroslavem Šloufem. Podle zdroje MfD si Husák se Šloufem volal hned poté, co Útvar pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) přišel vedení policie informovat, že se chystá akce biolíh. Na kontakty prý přišla Bezpečnostní informační služba (BIS), když na žádost Národního bezpečnostního úřadu prověřovala Husákovy kontakty. Šlouf se pak podle listu spojil s hlavním podezřelým v kauze biolíh, olomouckým lobbistou Františkem Vybíralem, a varoval ho, ať se do ničeho neplete.

Dnes listy Právo a MfD uvedly, že tajná služba prověřuje Husáka také kvůli úniku informace o ruském agentovi a jeho kontaktech u české policie. Podle MfD získal Husák tuto zprávu od BIS. Tajná služba mu tehdy sdělila, že jeden pracovník policejního prezidia je ve spojení s agentem ruské zpravodajské služby GRU, aniž to sám policista tušil, píše list. Právo píše, že zpravodajci se zaměřují i na Husákovu přítelkyni a bývalou pracovnici kanceláře ministra vnitra Jitku Mitiskovou. Podle informací deníku upozornila přes prostředníka bývalého ředitele úřadu ministra vnitra a šéfa úřadu vlády Pavla Přibyla, že je odposloucháván.

Husák dnes v prohlášení uvedl, že obě obvinění odmítá. V budoucnu už prý na podobné "smyšlenky" nebude reagovat a vysvětlení poskytne pouze Inspekci ministra vnitra. Podle jeho informací se údajně články opírají o materiál, který byl nabídnut různým novinářům už v minulém týdnu. "Nevím, kdo tento materiál vyrobil, kdo ho médiím nabízel, ani jaký cíl tím sledoval. Každopádně jsem přesvědčen, že jde o cílenou snahu zneužít média k diskreditaci mé osoby, a prohlašuji, že jsem odhodlám jí se vší rozhodností čelit," uvedl Husák.

Podezření z trestné činnosti policistů vyšetřuje podle zákona o policii Inspekce ministra vnitra, jejíž šéf podléhá přímo ministrovi. Pokud dojde k závěru, že policista porušil zákon, předá věc s návrhem na obvinění specializovanému státnímu zástupci, který také zahajuje stíhání. Žalobce tak de facto vykonává stejnou práci, jakou u vyšetřování ostatních občanů dělá policie. Kromě toho může inspekce dospět k závěru, že se policista dopustil pouze kázeňského přestupku, a záležitost dostane k vyřízení policistův nadřízený. Třetí variantou je závěr o policistově nevině, kdy inspekce případ odloží.
  16.08.2008 16:20 Kont
 
Jedinej kdo podvádí jste vy, co jste se k tomu přiznali na těchto fórech. Nedaníte vedlejšák, který máte zakázanej - hovada!
  16.08.2008 12:45 UK
 
V souvislosti s medializovaným případem NSS (viz. http://www.nssoud.cz/anonym.php?ID=15917) by mě zajímalo, proč byl dotyčný řešen podle § 30/1 písm. i) a nikoli podle § 22/1 písm.d) přestupkového zákona (samozřemě jedna věc je, jak skutek kvalifikuje policista a druhá podle jakého ustanovení rozhodne úředník), resp. by mě zajímalo, jak podobný skutek kvalifikujete vy jako sloužící policisté a případně proč. Předem děkuji F1 za odpověď.
  16.08.2008 11:23 antikom
 
Vy potřebujete pomoc psychiatrů, ne navýšení peněz!
  16.08.2008 11:54 Ronin
 
for Antikom a další tupce
Jestliže Česká republika je součástí Evropské unii tak by se měla k svým zaměstnancům a to příslušníkům BS chovat obdobně jako je to běžné v okolních zemích. Nemá cenu tady už rozebírat výši platu, vybavení a sociální zázemí, protože typickému českému človíčkovi stačí napovídat pár polopravd, fám a lží jako to udělal pan nemistr. Naopak chytrý člověk si o tomto problému něco přečte a pak zjistí tu smutnou realitu.
  16.08.2008 11:55 souhlas
 
Zajděte si ke cvokaři a on vám určitě pomůže............cháchá
  16.08.2008 12:01 souhlas
 
Ronine neurážej, my známe realitu. Jen se divíme, že tu stále brečíte. Když tak dobře znáš svoji cenu, tak se snaž uplatnit jinde a nezahazuj se u Policie ČR. Pokud jsi tak dobrý, tak si tě jinde budou vážit a dostaneš vše po čem toužíš. Můžeš si to napsat hned k 1.9.2009 :))))))))))))))))
  16.08.2008 18:15 Ronin
 
Potrefená husa se ozvala a s tím urážením to tady začal někdo jiný ? Jinak je to tady stále dokola každý kritik ví vše o práci řadového poldy, ale nikdo z nich by tu práci nešel dělat. Osobně nevím proč bych měl odcházet od PČR a také proč bych po státu neměl právo žádat stejné podmínky jaké mají třeba vojáci z povolání u AČR.
  17.08.2008 09:32 Kont
 
Ronine jednoduše proto, že jsi neschopnej se sebou něco udělat!!!!!
  16.08.2008 11:20 propady platů
 
Rozpad této složky je asi pravým smyslem a prioritou této vlády, jinak to odcházející policisté nedokáží pojmenovat.
  16.08.2008 11:16 alin
 
trocha z jinýho soudku:)
bych se chtěl zeptat je větší postih za to, když někdo zmlátí policistu mimo službu???než když zmlátí civilistu???
  16.08.2008 15:00 aline,
 
doporučuji nemlátit civilistu ani policistu, obojí je zcestné, obojí je neslučitelné se slušným vychováním,....
  16.08.2008 10:01 Kont
 
Vy jste zaměstnáni u PČR??? Co pořád nějaké tabulky, ano ty jsou základ, ale prostě jim dávají v Praze odměny. Ne, vy nejste normální!!! Opravdu jen brekot!!!
  16.08.2008 11:18 Harpagon
 
Vzal sis prášek?
  16.08.2008 16:17 Kont
 
Harpagone nebo jak se jmenuješ, s tím práškem to je ohrané, vymysli něco vtipnějšího.
  15.08.2008 22:29 martin
 
Čím více zkušených policajtů se na svoji práci "vysere" (promiňte ten vulgární výraz), tím lépe pro ministra vnitra a jeho spolustraníků (myslím, že jim to vyhovuje). Bohužel. Bůh chraň tuto zemi. Reakce podnikatýlků a zločineckých struktur beru jako potvrzení tohoto mého prohlášení. Chtěl bych, aby konečně přestali policajti odcházet do civilu a začali tu zločineckou chamraď likvidovat hned a to od počátku jejich činnosti. Bohužel se toho, za tohoto ministra vnitra asi nedočkáme (ale v každém případě díky ministrovi za tyto stránky, které si snad někdy přečte). Nevím koho volit. Komunisty určitě ne (to by se moji dědové - sedláci museli obracet v hrobě, komunistických manýrů si zažili dost, ale dnes by se asi divili, jak to u nás vypadá!!!!). Dnes, to je každý převlečený bývalý komanč, anebo gauner. Každý to vidí - Parlament ČR (bohužel) to je snůška nejhorší svoloči, která tato země produkuje. Ale lidé si zaslouží takovou vládu, kterou si zvolí.
  17.08.2008 15:43 Jarmil <jarmil@seznam.cz>
 
No nechápu co tě vede k tomu, myslet si, že se současná ekonomika obejde bez "podnikatelíčků", pokud tu nebude nikdo podnikat asi nedostaneš taky žádný plat. Podnikání je podle mého názoru naprosto O.K. Co ovšem není v pořádku je zapojení podnikatelů do samosprávy a státní správy, tzn. jako policista nesmíš podnikat, byť by jsi byl na očích, např. ministr podnikat může a to jeho vliv na rozhodování o veřejných penězích je jasný...
  15.08.2008 16:43 krize
 
V tom případě by bylo dobré kdyby se k policii ČR náborovaly opice-na platech by ušetřili a pár banánů na den je opravdu rentabilních.
  15.08.2008 22:02 m
 
To by bylo ideální, ODS a její podnikatelé by měli klid. A určitě by ušetřili a to přeci jde, nebo ne?
  15.08.2008 10:58 devastace
 
SNAHOU ODS JE ÚPLNĚ ZLIKVIDOVAT POLICII A NABRAT NEZKUŠENÉ LIDI, KTEŘÍ BUDOU JEN VYKONÁVAT PŘÍKAZY BEZ ZKUŠENOSTÍ A ZNALOSTÍ.
  15.08.2008 11:15 bývalý
 
Ano, souhlasím , a navíc potřebují ještě takové, kteří se k ničemu nebudou vyjadřovat a jen blbě všemu přikývnou. Jednou větou : prostě nebudou klást jakýkoliv odpor. A až ty zkušenosti případně naberou, tak je je třeba rychle odstranit, aby získali " nové stádo " mlčících.
  15.08.2008 09:24 bývalý
 
A teď z druhé strany....
Čekám, kdy se striktně začne naplňovat dikce zákona o služebním poměru, která hovoří o tom, že policista m u s í být propuštěn ze služebního poměru pozbyl-li zdravotní způsobilost. Čili již od 1.1.2008 neplatí jiná zdr. klasifikace než "A",žádné "B", žádné "C". Všichni víme, kolik příslušníků policie je ověnčeno klasifikací "B a C". Pokud někdo slouží déle 20 let, není boha, aby mu něco lékař nenašel ( bohužel takový je život a každý stárne, nikdo nemládne). Na druhou stranu je mi jasné, že policejní sbor nemůže jen disponovat s lidmi s jinou zdr.klasifikací než je "A". Jakmile se toto začně striktně uplatňovat ( což by mělo dle zákona, neboť v opačném případě je to porušování zákona), tak policejní řady zchudnou o několik dalších tisíc pracovníků.