Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  27.08.2008 10:36 Sparta
 
Prosím všechny pracující, vyhlašuji sbírku na podporu těchto chudáků u policie, co berou kaček jako sraček a nechce se jim hákovat a na nákup kapesníků na bulení!!!
  27.08.2008 10:33 Kont
 
No s tou fabrikou to je žvást a nebo jsi u policie na tom byl hodně zle. Schválně napiš částku.
  27.08.2008 10:35 Sparta
 
A co tam děláš fabriko!!!
  27.08.2008 10:43 Raymond
 
Ve fabrice jsem samozřejmě na pozici středoškoláka. Těžko srovnávat policajta s prodavačem, jak je tady zvykem. Mám střední odbornou školu. A peníze mám stejné. Jaký je plat u policie každý ví, tak není třeba tady uvádět částku. U policie jsem byl ve 4. platové třídě. To mi nepřipádá jako hodně zlé. A v Praze. Policie se soukromým sektorem platově dávno nedrží krok.
  27.08.2008 09:22 Raymond
 
Diskuse se propadla do naříkání několika policajtů, kteří se bojí odejít a myslí si, že naříkáním něčeho dosáhnout. Ještě víc je tu provokatérů, tj. drbanů, které to tady baví. Budou to zřejmě děcka, nebo dorostenci, soudím podle jejich reakcí nebo jedinci s pěkně vypěstovaným mindrákem. Před rokem to tady mělo smysl. Nyní už nejsou žádné konstruktivní myšlenky ani výzvy k řešení problémů, které stejně vyřešit nelze, protože Ivan už docílil svého, zlikvidoval policii. Kdo měl trochu rozumu a pudu sebezáchovy a potřeboval vydělávat peníze, dávno odešel. Civil není zdaleka takové strašidlo, jak si myslíte, tak se nebojte, přestaňte skuhrat a chovejte se trochu jako chlapi. Mám po roce ve fabrice stejně jako u policie po 10 letech, tak se proberte. Jo, ale makat se tady musí. Nebojte, bude vás to bavit. Je to lepší než si nechat s..t na hlavu od našich spoluobčanů čecháčků a IMV. Hodně štěstí.
  27.08.2008 07:43 Kont
 
Na UBS cenzura jako blázen. Nechtějí slyšet pravdu!!!!
  27.08.2008 09:57 Kont
 
a zablokovali mě, protože jsem je tam napadal a psal věci, které od civilisty nechtěli slyšet. Jsem civil, tak proč by se se mnou bavili, že? Na jednu stranu to chápu. Ještě že tady mi pan ministr dovolí plácat nesmysly a bavit se tím, jak se policajti vztekají. Je to ale fakt legrace, když někoho vytočím a on pak na mě reaguje.
  27.08.2008 10:00 Kont
 
která potrefená husa bude další a zareaguje na tyto řádky? Tak honem, čekám
  27.08.2008 10:34 Sparta
 
Já myslel, že jste chytří a na žvásty nereagujete. Že by trochu pravdy.
  27.08.2008 05:42 Kont
 
Pro nechápající, ještě si tak třikrát přečtěte článek Anežky. Například Hant je 40 let u PČR a o civilní práci ví vše. Je to ubožák, nic jiného nemůžu napsat. Jo ve fabrice před 90 rokem bylo taky fajn a fušovalo se všude, ale zkus to dnes. A tak jak se mění svět, mění se i PČR a někteří to pořád nechápou.
  26.08.2008 21:00 Klik
 
No jo, zase jeden nevěřící Tomáš, nepočítej a začni uvažovat a potom na to přijdeš. Otázka zní, proč nejsi v civilu.
  26.08.2008 21:01 for pouze
 
pouze
  26.08.2008 21:07 Chci
 
Ti pomáhat a chránit. Zkusím to na Tvém kmitočtu. Na semaforu jsou od vrchu řazena světýlka v pořadí : červená růžová a zelená.
  26.08.2008 20:39 Kont
 
Anežko dovolil jsem si překopírovat, protože ti chci poděkovat za tvůj názor (cenzura stránek UBS) .
Tímto ti také přeji vše nej a mnoho štěstí.

Anežka
Nedá mi to a musím reagovat na přípěvěk od Aleše ze 20.8.2008 s názvem "Jak je v civilu..." Možná tím proti sobě hodně lidí popudím, ale doufám, že najde i pár rozumných, kteří můj příspěvěk pochopí (i když je psán hodně emotivně ) a budou se mnou alespoň zčásti souhlasit....


V civilu je dobře i špatně, stejně tak je i u Policie. Sama jsem v civilu byla jak zaměstnaná, tak jsem i podnikala a to celých dlouhých 14 let (počítáno od roku 1990) než jsem šla k Policii. Ke sboru jsem nešla proto, že by mi v civilu bylo špatně.Naopak, měla jsem se velmi dobře, cestovala jsem po světě, měla jsem volnou pracovní dobu, vydělala jsem si slušné částky... Ke sboru jsem šla proto, že jsem snad odjakživa chtěla být policistkou. A to i přesto, že jsem ještě zdaleka nedostala na plat jaký jsem měla v civilu. Možná tady některé věčné skuhrající rozesměji a budou mne mít za hloupou a naivní ženskou,ale u mě opravdu platí a platilo, že služba u Policie je především o tom, že pomáhám a chráním, a to dlouho předtím než našeho "ministra" napadlo nalepit nám to na auta. Samozřejmě, že mi vadí to jak se k nám vláda, resp. stát, chová, jaká je celková nálada ve společnosti vůči policistům, jak jsme kráceni na svých právech, arogance nadřízených atd.atd. atd. Ale to neznamená, že v civilu je to ráj na zemi, kde zaměstnance na rukou nosí, dají jim o co si řeknou, nástupní plat mají minimálně 25 tis.čistého, pracují 7.5 hod denně, požívají veškerých zaměstnaneckých výhod atd. atd. atd. V civilu je situace totožná s tou naší, znáte to "jeden za 18, druhý bez 2 za 20". Plat je ve většině případů přiznám minimální, zbytek je doplácen na černo, proplácení nemocenské je katastrofa, dovolená je kratší, hodiny zdarma navíc se dělají také, místem si nikdo není jistý atd. atd. atd. Když tak čtu všechny ty příspěvky na různých DF kde se civil opěvuje, tak nechápu co všichni ti skuhrající "kolegové" ještě dělají u sboru. To si opravdu myslí, že všichni potenciální zaměstnavatelé jen čekají až se jim na nějaké to lukrativní, nejlépe manažerské, místo přijde přihlásit někdo s x letou praxí u PČR a s maturitou? Kolik je takových míst jaké popisuje ve svém příspěvku Aleš? Nezlobte se na mě, ale z těch naivních nářků po civilu mám pocit, že naši psychologové totálně selhali, když ke sboru nabrali lidi, kteří se dají opít rohlíkem a věří pohádkám. Vůbec nejlepší je když civil opěvuje někdo, kdo ke sboru vlezl hned po maturitě, nikdy pořádně nepracoval (můžete se mnou nesouhlasit,ale práce u Policie je diametrálně odlišná od práce v civilu-mám nějaké zkušenosti), nemá žádné civilní zkušenosti a jen naříká jak je to u sboru strašné a jak by u podnikatele bylo jako v ráji. Co taková osoba ještě dělá u sboru? Proč už není v tom vysněném ráji? Proč už to nezkouší v civilu? Že by to bylo ze strachu, že ten ráj neexistuje a že se tam musí tvrdě makat????? U Policie přece musí být lidé, pro které to není práce, ale služba se vším negativním i pozitivním co s sebou nese. Ano, i mě vadí hodně věcí, které se nyní kolem nás dějí, ty věci mě slušně řečeno štvou, ale v prvé řadě jsem policistka, která má plnit polsání sboru a tak se i musím prezentovat na veřejnosti a ne jen sedět a skuhrat. Jasně, musíme se snažit hodně věcí změnit, protože pokud bychom se neozvali tak s námi budou za chvíli vláčet jako s kusem hadru. Ale pokud budeme sedět a skuhrat a nedělat nic pro změny (a to nemusím být ani členem nějaké naší odborové organizace), které si mohu začít vybojovávat na tom pro mne nejpřístupnějším místě, na svém místě zařazení, a za zády budu mít podporu odborů, které bojují proti nesmyslům od molocha, tak se to přece musí podařit a bude líp. Nikdy nebude tak jak bychom si představovali a je jasné, že to nejde ze dne na den, dobré věci se vždy prosazovali těžce, ale můžeme se snažit aby se to lepšilo. Ale musíme začít především u sebe. Takže bych prosila neskuhrat a komu se u sboru nelíbí, pak nevím co u něj ještě dělá.

PS.dlouhé roky jsem šlapala chodník v Praze a až posledním pár měsíců jsem v kanclu a doma. Takže nějakou zkušenost z těch nejnižších a nejvíce opomíjených míst mám
  26.08.2008 20:40 Sparta
 
Také naprostý souhlas, je tam mnoho pravdy a to někteří tady nechtějí slyšet.
  26.08.2008 20:44 Klik
 
se přidává.
  26.08.2008 20:57 Pouze
 
matematika.1990 +14 let je řekněme 2004. Je 3/4 roku 2008. P.S. Kolik, že to je dlouhé roky? A dostat se z Prahy na rodnou hroudu to musí být opravdu schopná příslušnice. No trochu tam falíruje text - pár měsíců asi tak dva,že. Pánové naučte se číst.
  26.08.2008 21:37 sniper
 
Ještě aby si baba u PČR stěžovala! PČR je opravdu už jen pro baby, nikde jinde si opravdu tolik nevydělají! S tímto příspěvkem se nedá nesouhlasit!!! A těm různým Kontům, Spartům a podobným individuím přeji, aby těch bab bylo u této firmy co nejvíce, a až budou nedejbože někdy potřebovat pomoc, aby to byly ony, které je přijdou zachránit, haha :-))))) Jinak můj názou je ten, že ženská nemá na ulici v přímém výkonu co dělat! A nikdo mi nevymluví, že ona osoba něžného pohlaví sem právě kvůli těm prachům nastoupila...
  26.08.2008 21:44 Konte
 
děkuji Tvoje Anežka.
  26.08.2008 21:57 Kont
 
Anežko, nemáš zač, Tvůj kont!
  26.08.2008 22:07 Konte
 
na UBS cenzura neexistuje, jen ti byl zamezen přístup z tvé IP adresy, neboť tvé mnohdy nechutné příspěvky už hraničily, dovolím si tvrdit, s debilitou. To samé se stalo i osobě s aliasem Sparta, což je dobře, protože je tam alespoň od vás dvou KLID. Je mi líto, že zde vám oběma asi zamezen přístup nebude.
Já už vaše příspěvky téměř ani nečtu. A reagovat na vás dva už ani nechci, snad jen někdy velmi vyjímečně, když vaše debilita se zde zase projeví, anebo pokud vložíte nějaký rozumný příspěvek, s čímž už ale moc nepočítám. Kontíku, netvrdím, že jsi nikdy neměl nějaký příspěvek, který stál za úvahu a za zamyšlení, ale převážně je to z tvé strany žumpa a nenávist vůči policistům. Ber to tak, nejsi pro mne partner do diskuse, a jsem o tom přesvědčen, že pro mnohé zde diskutující také NE.
  27.08.2008 05:39 Kont
 
Bohužel se schováváte opět v rohu a proč tedy k nám nejdete do vysněného civilu, jste hrozně naivní a má mě pod ruce přijít nějaký tento anonym, to bude teprve zdrhat zpátky k PČR. Jste neuvěřitelně omezený názorově a je to asi z toho, že jste dlouho u jedné firmy a jiná zkušenost s reálným životem chybí.
  26.08.2008 20:28 Klik
 
U nás se zase četnictvo vyznamenalo při dopravní hlídce- tři kumpáni s plácačkama se dnes za krásného počasí moc dobře bavili, jen ten míček jim chyběl. Přidal bych jim jenom práci. Prostě Vás nokdo nemá rád.
  26.08.2008 20:36 A co
 
říkáš na tu lékařku s těma receptama? Tak nějak objektivně ? He. he..
  26.08.2008 20:25 Kont
 
Také podporuji a mám z vánoc několik kapesníčků.
Prosím všechny pracující, vyhlašuji sbírku na podporu těchto chudáků u policie, co berou kaček jako sraček a nechce se jim hákovat a na nákup kapesníků na bulení!!!
  26.08.2008 20:23 Sparta
 
Prosím všechny pracující, vyhlašuji sbírku na podporu těchto chudáků u policie, co berou kaček jako sraček a nechce se jim hákovat a na nákup kapesníků na bulení!!!