Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.01.2007 00:40 EsPe
 
Es Pe

Pane ministře dovolil jsem si si zde překopírovat Vaše ubezpečení o výhodách nového zákona a vysvětlení toho, čemu stále nerozumím a budu na toto nechápajíc reagovat :

Porovnáním příjmu z konce roku 2006 s novým platovým výměrem nezískáme správný výsledek. Ti, kteří budou řádně plnit své povinnosti, budou mít v celoročním srovnání vyšší příjmy v roce 2007 než v uplynulém roce. Příjmy příslušníků bezpečnostních sborů se v roce 2007 navýší v průměru o 7,5%, což je o 50% více než u jiných státních zaměstnanců. Příslušníci ve dvousměnném, třísměnném nebo nepřetržitém režimu služby mají o 10% vyšší základní tarif.
Nejedná se o degradaci

S novým služebním zákonem není degradován žádný policista nebo hasič. Hodnosti, které platily, s novým zákonem zanikají a Vám náleží nové služební hodnosti a k nim příslušná hodnostní označení.
Nezavírejme oči nad výhodami
Týden dovolené navíc
Kratší pracovní doba o 2,5 hodin týdně
14 dnů zdravotních rehabilitací
Progresivnější růst výsluh

1. VÝHODA ?

Tvrdíte, že nelze zaměnit jablka s hruškami a je třeba porovnávat s porovnávatelným a tedy je třeba porovnávat platový výměr z roku 2006 ku roku 2007. Tvrdím, že pro mě je jen jedno hledisko a to zda si pohorším či nikoliv a toto je hledisko i jiných policistů, kteří zde dávají příspěvky. Nyní fakta, která nechcete vidět. Ale jedu dle Vašeho smýšlení - prosím :

ROK 2006 (zařazení zpracovatel) :
---------------------------------------------

- tarifní plat 18.910,- Kč ( třída/stupeň 9/8)
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- zvl. přípl. směnnost 300,- Kč
- hodnostní příplatek 1.900,- Kč
- osobní příplatek 1.000,- Kč
--------------------------------------------
celkem platový výměr 25.110,- Kč ( pro rok 2006 ) + ( v průměru 4.000,-Kč příplatky SO+NE, noc, )


ROK 2007 ( zařazení zpracovatel ) :
--------------------------------------------

- tarifní plat 25.070,- Kč ( třída/stupeň 5/6 )
- zvl. přípl. riziko 3.000,- Kč
- osobní příplatek 1.000,-Kč
---------------------------------------------
Celkem platový výměr 29.070,- Kč ( pro rok 2007 )

Takže pane ministře na tyhle výsledky Vy přesně hrajete, tedy srovnávat platový výměr s platovým výměrem a v těchto číslech jasně vidíme výhodný rok 2007, kdy jsem si polepšil - děkuji.

Ale abychom zůstali u země. Teď na co stále zapomínáte. Jsem příslušníkem, který slouží směny včetně tzv. půlených nočních směn ( 22.00 -03.00), den, odpolední, noční, SO + NE, svátky, kdy v roce 2006 jsem měl tyto příplatky propláceny a jejich běžná výše byla od 3.500,- až 4.500,- Kč v jednotlivém měsíci. Tedy v půměru asi 4.000,- Kč.

A teď si prosím přidejte těchto 4.000,- Kč příplatků, které jsem měl běžně v roce 2006 k platovému výměru 25.110,- za rok 2006 a vyjde Vám číslo, které je nějak stejné s tím letošním platovým výměrem, že !!!!! Kde je tedy alespoň 5 % valorizace platu a tedy skutečně navýšené peníze, které se mi objeví fyzicky přede mnou ? My přeci umíme počítat. Nás přeci nezajímají části platu, ale jejich běžný souhrn - ne tedy jen platové výměry, když součástí byly v roce 2006 i ty finančně podstatné příplatky.

2. VÝHODA ?

To je něco nového od 1.1.2007 ta zkrácená doba o 2,5 hodiny týdně, tedy pracovní týden 37,5 hodiny. To je ta výhoda ? Vy nevíte, že pracovní týden 37,5 hodiny již byl zaveden před rokem 2007 ?

3. VÝHODA ?

Rehabilitace po 15 letech služby nebo 40 letech věku. Ano ale podle předešlého zákona. Nový zákon říká pouze po 15 letech služby. Je mi 41 let a již dva krát jsem měl rehabilitaci dosaženou věkem ( odslouženo 11 let 10 měsíců ). Tedy dle nového zákona nemám již nárok. Připomínám například bratry Slováky, kde mají policisté nárok po dosažení věku 35 let.

4. VÝHODA ?

Delší dovolená. Ano první výhoda, ale když si vzpomenu na těch 150 hodin, tak říkám nechte si těch 5 dnů dovolené a nejednejte s námi, jako feudální pánové. Když v práci, tak za spravedlivou odměnu a ne vaše přemýšlení, ze kterého je mi zle na duši, neboť již návrh předešlých přesčasových 300 hodin a jejich " stažení " vypovídal o něčem shnilém v myslích navrhovatelů - obhájců těchto hodin. Chtěl bych být občanem tohoto státu, který když vykonává nějakou činnost, tak je zaplacen a když nevykonává, tak zaplacen není. Viz. slovenský policista žádné předplacené hodiny ve služebním zákoně nezná, ale jistě dá práci navíc z obecné potřeby, tak jako my při naší práci.

DEGRADACE NENÍ DEGRADACÍ ?

Je jedno, jak tomu říkáte, ale dnešní pohled na policistu s odslouženými 26 léty a zkušenostmi, který z nadporučíka " propadl " až do " sklepa " na podpraporčíka a má nyní hodnostní označení o stupeň nižší než já tedy
praporčíka, je jistě pro tyto policisty povznášející. A co mimořádně povýšení policisté - například za záchranu života ?

Tedy závěrem - budu nyní končit 12 rok u PČR, kdy Vám upřímně řeknu a je to skutečně upřímné - v novém zákoně nevidím vůbec žádné klady - ty prostě pro řadové policisty nejsou a když sleduji ty Vaše odpovědi na těchto stránkách, v televizi, zaznamenané hovory z jednání ze dne 5.1.2007, tak mám dojem, že jste v rukou profesionálních manipulátorů z Policejního prezidia a svědčí o tom slova našeho pol. prezidenta pana Husáka, který se o velmi nespokojených policistech vyjadřuje diplomaticky - " určitá skupina ne zcela spokojených policistů ". Z toho si vyvozuji, že náš pol. prezident si asi myslí, že jsme téměř spokojeni, ale ne úplně - zcela. To je opravdu legrační, když okolo sebe slyším samé vulgarismy na adresu odpovědných za tento stav. A jako poslední uvedu, že za celou dobu u Policie ČR jsem to neviděl, tak černé jako nyní - tedy se Vám to povedlo, takhlen zle na tom policie ještě nebyla - jak na duchu, tak i jinak - třeba v mzdové politice.
  05.10.2008 23:10 CH z N
 
Navrhuji defenestraci.
  05.10.2008 20:37 Matematika
 
Pokud ženatý polda dokáže zajistit aby 6 rodinných příslušníků nevolilo současné moci pány na regionální úrovni. Kolik rodinných příslušníků dokáží ovlivnit hasiči, vězeňská služba event. další ,, spokojení služebníci " ?
  05.10.2008 18:53 kasper
 
SEBECHVÁLA NEJVYŠŠÍCH
Dobrý den! Dnes vystoupil v ČT policejní prezident - řádových stužek na prsou, jak ruský generál z druhé světové, to se snad za dobu běžné služby ani nedá posbírat ... ale o tom nechci psát. Podle pana policejního prezidenta je všechno v nejlepším pořádku. Žádné tajné závody na D1 nejspíše nebyly, výtržnosti chorvatských rowdies byly panem Červíčkem mistrně zvládnuty atd. atd. Nuže, pane Langře, nemáte pocit, že už toho rozvalu PČR bylo dost? Žil jsem dost dlouho na Západě, abych poznal, že něco takového tam není vůbec možné. Policie, která "takticky" nechá jakési ožralce řádit v hlavním městě, ničit soukromý i veřejný majetek, pomočit radnici, terorizovat občany ... to by v sousední SRN stálo místo nejen zemského šéfa policie, ale nejspíše i spolkového ministra vnitra. Nebo jsou tak katastrofálně nastavené zákony, které z policistů dělají šašky? Rovněž tak tajné závody na dálnici - na oficiální sdělení, že PČR nic závažného nezaznamenala Vám odpovídám, že jsem v přibližně stejnou dobu nezaznamenal jakoukoliv přítomnost PČR na D1, po které jsem shodou náhod jel. Závodících šílenců mne předjelo nejméně 15, občas způsobem, za který vás v Rakousku či SRN vytáhnou bez diskuze z vozu, nasadí vám pouta a posadí vás za katr. Mohu se domnívat, že PČR pro jistotu nic neviděla a nezasahovala proto, že závod pořádali různí kamarádíčci ODS z lepších kruhů? Zdá se, že pan Červíček svoji práci nezvládá a pan policejní prezident by ho měl vyhodit.
Ptám se kam spěje česká policie, když slyším jaké podmínky a vztahy v tomto ozbrojeném sboru vládnou?
  05.10.2008 21:56 Pavel
 
Zde plně souhlasím, škoda jen, že je to pouhý výkřik do tmy!
  05.10.2008 18:50 Podnikatel
 
Kliku fandím Ti a drž se!
  05.10.2008 18:50 For Klik
 
...hele Kliku já v civilu makal a vracím se tam. Kdo chce na mé místo v mundůru může. Tak prosím... jen je mi divné, že ne a ne naplnit volné tabulky, vždyť je tolik lidí bez práce....
  11.10.2008 19:30 Klik
 
Zabulíš, ovšem jestli nejsi tláča!!!!
  05.10.2008 18:43 rowdies
 
ÍČKO BEZ ZÁJMU A INFORMACÍ
Česká policie neměla podle ministra vnitra Ivana Langra včas potřebné informace, které by měla mít před čtvrtečním řáděním fanoušků Dinama Záhřeb v Praze. Akce tak podle něj ukázala na nutnost zlepšit spolupráci české cizinecké policie v zahraničí a potřebu zlepšit výměnu informací. Samotný zásah policie byl však profesionální, míní.
  05.10.2008 18:50 Imperius
 
I bez potřebnejch informací viděl celý národ, jak ustašovci hajlují. Tak je měli seřezat na hromadu, padlé odvézt v antonech a nadělit jim to tváří v tvář. V Praze máte tři prdele poldů, tak se snažte, Vy bando velitelská líná!
  05.10.2008 18:55 RUR
 
Vezmi prášek magore a odpočívej v pokoji..
  09.10.2008 20:16 m
 
Prohlásit, že v Praze je "tři prdele poldů" může jen opravdový debil.
  05.10.2008 17:48 Podnikatel
 
Vy bando ufňukánků, ještě Vás to neopustilo? To Vám nestačí debakl, kterému říkáte demonstrace? Kolik tam bylo vlastně poldů? Vždyť jste k smíchu! A peněz máte dost!
  05.10.2008 18:08 Maxim
 
Vezmi prášek a starej se o odpisy z daní blbečku.
  05.10.2008 18:45 Klik
 
Zase jako u blbejch na půdě, tak si to pojďte zkusit. Toto já mohu napsat o civilu. Tak pojďte pracanti makat do civilu. To potom budete nadávat holobrátkové. Už se na Vás těšíme!!!!
  05.10.2008 19:57 F1
 
Skutečně hodnotný příspěvek podnikající osoby a vůbec nepochopil, že pokud by se jednalo o stávku a zavřel by se krám ( jako učitelé, zdravotníci) , tak by tam místo služby přijela jiná síla lidí. Jo z volna se tam moc lidí nedokodrcá, že pane podnikající.
Ale také názor.
  05.10.2008 20:02 Ynorr <Ynorr@seznam.cz>
 
Vážený podnikateli, demo nevidím jako debakl, ale jako úspěch. Jestliže příslušníci ozbrojených složek ze zákona nesmí stávkovat, znamená to že se zúčastnili pouze Ti co měli osobní volno. Při stavu kdy chybí podle slov ministra přes 5.000 lidí, tak před těmito smekám.
A jestli Vy jste podnikatel, nectěl bych s Vámi mít nikdy nic společného. Jsete pouze přiblblý AROGANT.
  07.10.2008 18:55 L.H.
 
v podstatě máte pravdu
  05.10.2008 15:26 Pavel <pavel2777@seznam.cz>
 
Já mám 5.třídu u VS, ale tam teda s navýšením platu vůbec nepočítám, spíš se začínám ohlížet po něčem jiném! Už jsem profesně deformovaný!
  05.10.2008 18:09 Protektor
 
Odejdou všichni po ÍČKEM se nedá pracovat.
  05.10.2008 18:36 VS
 
Protektore VS nepatří pod "Íčko"
  05.10.2008 20:15 Jarda
 
To je jejich jediná klika ..................... :-D
  05.10.2008 21:58 Pavel
 
Jako kliku to moc nevidím a už vůbec ne necítím!
  05.10.2008 14:19 Jazzy
 
Bože ten Martinů je ale vůl.
Ani nedokázal říct Moravcovi, jak reagoval Bém na Červíka. A to i když se ho opakovaně zeptal.
Sám přiznal že se peníze zvednou o 5000, a to 70% lidem co jsou v 5. třídě.
Jestli to dobře chápu, tak pátá třída je už teplý kancl,ne?
A těm co jsou na ulici se přidá kolik? A motivační akce která nabrala tři stovky nových policistů?To je jako hodně?
Jak se tím to může ohánět?
Krakatici taky neřeší je to stejný kecal jako Ivánek.
Hihi chlapy, ani se vám, všem slušným policistům nedivím, sloužit pod těmito kecaly.
  05.10.2008 14:42 Radek
 
Chyba - mám pátou třídu a lítám venku 12 hod. po nehodách. Takže nesedím v teplém kanclu... ale peníze, jak jsem uvedl, se mi zvedly o 1700 hrubého. Nesmíte věřit všemu, co pohlaváři řeknou. Nyní jsem se dostal na to, co jsem měl v roce 2006, díky novému zákonu jsem byl od roku 2007 v mínusu! Z toho vyplývá, že jsem šel s platem dolů a nyní mám to co v roce 2006 - a kde jsou zbývající 2 roky a to nemluvím o infalci?...
  05.10.2008 22:55 Jazzy
 
for Radek
tak že pokud jsi v páté a nemáš těch 5, tak to potom znamená, že nám vědomě lže a ještě se tím kasá!!
  05.10.2008 10:32 Radek
 
aby jste byli ještě více nasraný a více záviděli, tak jsem včera podepisoval zvednutí platu o 1700,- hrubého. Na osobním a rizikovém příspěvku. Tak a teď ať Vám pukne srdce.. víte o této práci hovno, hlavně že závidíte. Zkuste si to sami, ale to né, že?...
  05.10.2008 11:38 For zadek
 
no a co chtěl básník říct
  05.10.2008 14:38 Radek
 
Básník chtěl nasrat ještě více závistivce - civilní osoby, které zde píšou, že by nám nasrali s přidáním peněz. Když závidí, tak ať to stojí za to, ne?.. Však volných míst je u policie dost, mají šanci...
  05.10.2008 16:34 For Radku
 
... trošku líp formuluj větu a myšlenku, ale máš plně pravdu. Každý to může zkusit.... Mám však dojem, že normální lidé zde nepíší, ale pouze provokatéři nebo lidé z PP
  05.10.2008 18:45 Klik
 
Zase jako u blbejch na půdě, tak si to pojďte zkusit. Toto já mohu napsat o civilu. Tak pojďte pracanti makat do civilu. To potom budete nadávat holobrátkové. Už se na Vás těšíme!!!!