Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  13.10.2008 01:10 Jamaj
 
Všimli jste si vůbec, že jsou někteří kvůli třídám P2003 (Pasqilu 2003)diskriminovaní? Že se nemohou svobodně rozhodnout sami, když mají zájem o postup, že jsou rukojmími svých vedoucích, přiblblým a neobjektivním hodnocením ?
  13.10.2008 08:06 Viz.
 
ZPPP č. 141/2008 z konce srpna 2008. Pořádně nastuduj a piš úplně jiné žádosti. Ne ministrovi, ale svému nadřízenému, případně svému hodnotiteli.
  13.10.2008 17:57 Rasputin
 
Pořád je lepší 6 třída se směnností než 7 třída bez směnnosti na vedoucí funkci!
  14.10.2008 09:22 Rasputine
 
co tě trápí? Jsi-li v 7třídě bez směnnosti, máš odpovídající tabulku a další příplatky za vedení, vyšší osobní a odměny. Vyspíš se v noci a o víkendech a svátcích jsi doma, pokud není mimořádka. Tak mi prosím sděl, co tě trápí?
  12.10.2008 16:35 UK
 
Názor bývalého policisty ze sekce dotazy I.L., zkopíroval jsem to nejdůležitější (není to vytrženo z kontextu). Já osobně už se za ubrečence stydím. V týdnu jsem narazil v Kroměříži na ubrečence s hodnostmím označením strážmistr (tzn. u PČR půl roku i s cestou), který si prodavačce stěžoval (považte komu), že jeho plat ani zdaleka nedosahuje uváděných 30.000,- Kč. Poslední dobou se také stále častěji setkávám s chudáky, kteří nedokáží rozlišit čistý a hrubý plat.

Názor M.B.

Zvyšování finančních požadavků policistů, nemluvím o hasičích, je v současné chvíli vydíráním. Průměrný plat policisty je o několik tisíc vyšší než průměrná mzda a vůbec neodpovídá výkonům v práci. Mohu porovnávat a spoustu policistů by se v civilu neuživilo.
  12.10.2008 19:06 Sparta
 
Ano naprostá pravda, někteří policisté se k tomu i přiznají, jak říkají někdy o noční nevědí co mají nudou dělat!!!! Proboha Ivane tyhle sebrance přidávat je do nebe volající!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  12.10.2008 14:47 Kamila
 
Bohužel tahle diskuze je vlivem Civila, Sparty, Klika odsouzena na smetiště nezájmu.
  12.10.2008 15:04 Kamilo,
 
myslíš, že je to jenom vlivem Tebou uvedených?
  12.10.2008 19:09 Sparta Kamila
 
Kamilo, několik žen policistek tady v minulosti psalo pravdu, jak na tom skutečně jste a jestli nevěříš, zeptej se Lhotákové, jak jste ji hodili přes palubu. Nepřidal bych vám ani zlaťák!!!!!!
  12.10.2008 21:50 ...
 
Slépka ...
  11.10.2008 19:24 for Nespok. fízl
 
Nespokojený Policista psal:

" ale musím také potvrdit, že CIVIL je naprostý magor. Dovoluji si s 99% úspěšností tvrdit, že se za tímto nickem skrývá Sparta alias Kont, atd.atd.,"

Jestli ty magore takhle dedukuješ i svou policejní práci, tak bych ti dal k výplatě absolvovat znovu ZOPku. Přestaň blbě kecat a začni makat, jseš neskutečný hovado a netáhlo!!!!
  12.10.2008 22:51 Nespokojený Policista
 
Tak kdy a kde mám nastoupit na tu zopku? Hele, a kde tu výplatu pak rozměním na drobné?
  14.10.2008 00:44 Nespokojený Policista
 
Otázka pro autora úvodního příspěvku. A jak se vlastně maká? To jakó se sekeróóó, lopatóóó, fůrikem, či ako vlastně?
  14.10.2008 20:59 Sparta
 
Rozhodně né tak jako ty!
  11.10.2008 19:15 Klik
 
Civile jsou to hlupáci. Ještě totiž nevědí, co to je opravdu makat. Dnes v mém okolí se podniky hroutí a propouští. Lidé jsou nešťastní a kolikrát po padesátce neví kudy kam. Bezpečnostní složky mají každý měsíc to své jisté a když sekaj latinu, není co řešit. Když budete oponovat tím, co policistů již zemřelo, nemáte opět pravdu, protože v civilu je smrtelných úrazů habaděj. Pojďte k nám a to teprve něco poznáte netáhla!!!!!!!
  11.10.2008 19:56 Sparta
 
Kliku proč mě nebereš mobil? Můžu u tebe dnes přespat lásko?
  11.10.2008 20:07 Klik
 
Sparto dnes to nepůjde mám to
  12.10.2008 09:28 Klik
 
Opět vtipné a reakce hodné mateřské školky, proboha to je sbor! Možná dobrovolní hasiči mají větší inteligenci!!!
  12.10.2008 10:01 Foxtrot
 
Kliku ty malý debile,jdi radši pracovat.
  12.10.2008 11:53 civil
 
Sparto a Kliku, kašleme na fízly, uděláme si dnes pořádnej mejdan!
  12.10.2008 18:00 Civil
 
Neber si můj nick do huby poldíku.
  12.10.2008 18:40 Civil
 
Lidi, velice se vám omlouvám, já jednou píšu tak, a podruhé zase onak, vlastně ani nevím, co píšu! Jsem schizofrenik, rozdvojedná osobnost víte? Tak snad mě omluvíte.
  12.10.2008 19:18 Sparta
 
Kreténi!!!
  12.10.2008 20:54 Klik
 
Sparto jen do nich,nedej se a můžeš mě zavolat.Dnes to nemám
  11.10.2008 17:54 Je to pravda?
 
Prý je potřeba rozprodat nadbytečný majetek MV. Vy jste demonstrovalí-manifestovali a pan neministr udajně domlouval v K. Varech prodej lázeňského domu TOSKA. Hádejte komu? Údajně prý své matce.
  12.10.2008 10:02 hnůj
 
Špína made in ODS
  13.10.2008 08:11 Pokud
 
dobře čtu, tak nejde o prodej nemovitostí, ale pronájem na dobu 20 let. Nejsou-li využity prostory (což bych se při počtech příslušníků, civil.zaměstnanců divil), pak nejsem proti pronájmu. Prodej je v tomto případě malá domů. Více na http://www.lazne-mv.cz/
  13.10.2008 14:16 Nespokojený Policista
 
Ano, jedná se o dlouhodobý pronájem a je to i tak taková malá domů. MV se zbavuje údajně nevyužitých prostor a málo využívaných zařízení, ale pouze těch lukrativních. Manželka pana NEministra by měla najednou zájem pokračovat v nerentabilním provozu lázeňských zařízení. Hmmm, podezřele zajímavý podnikatelský záměr. A ejhle, i údajně nerentabilní provozy jsou najednou komerčně zajímavé. Na jednu stranu je pravda, že se ministerstvo zbaví vysoce finančně náročných zařízení, avšak následně bude lázeňský pobyt stát mnohem více, protože nový nájemce nebude chtít prodělávat, a tudíž dojde ke zdražení služeb a tyto zařízení se stanou nedostupnými pro velkou část zaměstnanců MV. Sice OPR a LPR a komplexní léčbu budou i nadále poskytovat, ale pouze jen v omezené míře, a hlavně o X procent dražší, než nyní, kdy tyto objekty spadají pod MV. A proč se to děje najednou teď? No protože zatím je NEministr stále v křesle a může ovlivnit, případně nastavit podmínky "výběrového řízení" přímoúměrně výhodné pro určitého uchazeče.
  14.10.2008 09:27 pro NePo
 
jediné, co mě na uvedeném pronájmu zaráží, je jeho délka. Každý majitel nemovitostí, který je pronajímá, se snaží ve smlouvě upravit dobu pronájmu na mnohem kratší dobu. Nemá tušení, jaká bude za 5, 10 let cena pronájmů v okolí, jaké budou náklady atd. Takže pronájem na 20 let je sice jakousi jistotou pro nájemce, ale za 10 let to může být nevýdělečný podnik, pokud nebudou správně sepsané smlouvy. Jak známe naše experty zákonodárce a jejich poradce, tak smlouvy budou opět vypadat.....
  11.10.2008 08:02 holubec <mh92@cenrum.cz>
 
Pane ministře,
je pravdou, že v návrhu misterstva financí na daňové úpravy pro příští rok byl z kategorie nezdanitelných příjmů vyškrtnut příspěvek za službu? Bude tedy příspěvek za službu od příštího roku zdaňován? Děkuji za odpověď. Holubec
  11.10.2008 15:16 Nespokojený Policista
 
Zaregistruj se a vlož příspěvek do sekce PolicieČR/Hasiči, zde Ti NEministr neodpoví a možná ani tam, ale tam budeš mít větší naději. Apropóóó, také očekáváš levotu ze strany státní moci?
  10.10.2008 22:44 hijack
 
http://www.personalista.com/zpravicky/z-cr-odchazi-za-praci-do-z ahranici-vubec-nejmene-lidi-.html
  10.10.2008 15:49 may day
 
DNES BYL LANGER V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH A OPĚT LHAL.
  11.10.2008 15:20 Nespokojený Policista
 
To není možné, to nemůže být pravda, to si určitě vymýšlíš!!!

Na NETu jsem objevil formulaci, jak se pozná, že NEministr vnitra Ivan Langer LŽE.
Nevíte?
No přece když se jeho rty pohybují!!!
  11.10.2008 17:35 L.H.
 
Nespokojený policista je moc chytrej.
  11.10.2008 19:26 Klik
 
hlavně to je pánské přirození - přirozeně!
  09.10.2008 11:57 F1
 
http://www.novinky.cz/clanek/151539-tri-vojaci-ceske-armady-jsou -obvineni-z-loupeze-v-bance.html

a viz. přemýšlení " Civila ", bohužel hlupáka, který není dost chytrý, aby neplácal ty svoje myšlenkové zvratky


Civil a jeho " chytráctví " viz. dole :
" Kdo máte málo, pracák nabírá pořád, nebo se postarejte sami o sebe. Co více k tomu říci. Za to co děláte bych vám nepřidal, ani korunu. Navrhuji, aby vláda snížila vaše tarify o 33%, aby jste se dostali do reality. Stejně budete mít více než ostatní lidé v rozpočtové sféře, protože máte rizikový a odměny, o kterých se jinde ani nezdá. Kecy o nebezpečnosti policejního povolání mne iritují, protože úmrtnost u PČR je oproti ostatním pracovním úrazům pouze zlomková ".

Jen na okraj, stalo se v místě, kde byl zastřelen policista z Chomutova - Roman Jedlička při zadržení několikanásobného vraha - Postla. Kdo sleduje tak ví.

Pan Civil jistě disponuje nějakými statistikami " pracovních úrazů " policistů, různými situacemi jejich ohrožení, která nastala, ale naštěstí ne s nějakými tragickými následky, jako pro Romana Jedličku a zdůrazňuji jiné kolegy.

Ostatně si myslím, že hňup zůstane hňupem......
  09.10.2008 17:12 pro F1
 
Nevím, proč na takové příspěvky stále reaguješ. Ten člověk je evidentně na těchto stránkách šťastný. Zde se realizuje a možná je to jediné místo kde se může vyjádřit a nedostane za to pěstí. Tak ho nech žít . Vystavovat jméno zemřelého kolegy na těchto stránkách je nedůstojné a v souvislosti s textem pana civila, až obludné.
  09.10.2008 18:00 civil
 
Samozřejmě, že disponuji takovými statistikami. Jako každý, kdo umí hledat na netu. To se ale netýká hňupů, co znají pouze tyto stránky. Až se to F1 naučíš, možná procitneš. Je mi líto každého zmařeného života. Tady ale jde o sebestřednost omezenců, kteří se tu bijí v prsa, jak jsou nenahraditelní a přitom utiskovaní a nepochopení všemi okolo. Máš pravdu F1, hňup zůstane hňupem, s tím nic nenaděláš, lituji tě.
  10.10.2008 13:10 Rentiér PČR
 
Prosím policisty,aby nedělali policii svým vyjadřováním ještě větší ostudu než již dělají.Děkuji.
  10.10.2008 16:54 jazzy
 
For rentier ČR :-)
  11.10.2008 19:15 Klik for civil
 
Civile jsou to hlupáci. Ještě totiž nevědí, co to je opravdu makat. Dnes v mém okolí se podniky hroutí a propouští. Lidé jsou nešťastní a kolikrát po padesátce neví kudy kam. Bezpečnostní složky mají každý měsíc to své jisté a když sekaj latinu, není co řešit. Když budete oponovat tím, co policistů již zemřelo, nemáte opět pravdu, protože v civilu je smrtelných úrazů habaděj. Pojďte k nám a to teprve něco poznáte netáhla!!!!!!!
  12.10.2008 10:24 mr.X
 
to by bylo dobré snížit tarify o 33 procent, ale to by jsi musel ze svého platu koupit ještě haldu zbraní na obranu, protože u pčr by nikdo nebyl a věř, že vycvičení lidé by se pak v té džungli rozhodně neztratili. zn. Pravdu má jenom bouchačka.
  12.10.2008 19:11 Sparta
 
Kecy, co by jste dělali???????
  12.10.2008 20:20 mr.X
 
pro SPARTA - to co ostatní, co už odešli a nikdo si nepohoršil