Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.10.2009 22:07 přechodné období
 
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři







Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři
  18.10.2008 10:25 XXX
 
Je známo, že policie má v průměru 145% průměrného platu a průměr je někde 32 500,-Kč.Ti policajti před revolucí by měli mít menší výsluhy protože dělali pro komouše,a ti po revoluci max 5 000,-Kč a v době kolik si odsloužili.Odchodné dle zákoníku práce.Až bude metropolitní policie,tak vám to skončí.ZLATÝ LANGER!
  18.10.2008 11:02 Milé XXX
 
je známa spousta věcí, třeba,že Policie má 100% nemocenské atd. Tak ten spolek prostě zrušme, když to vadí takovým moralistům jako ty.
  18.10.2008 11:39 Civil
 
Souhlas, rozpustit. Ono je totiž lepší začít stavět na zelené louce, než opravovat starou barabiznu. Jinak se totiž PČR nedá nazvat. Jediná starost policajtů je to, do které třídy budou zařazeni a kolik jim to hodí. Pomáhat a chránit umí jen sobě a sebe.
  18.10.2008 18:18 sniper
 
Jasně, chytráci, souhlasím s vámi! Zrušme policii! Zavládne právo silnějšího, a to vy určitě nebudete...
  18.10.2008 23:28 Bakunin
 
Souhlasím, ať si každý to svoje hájí sám. Bojím se však, že jenom pepřák ti na to civile stačit nebude. Tak si pospěš . Bublan prosadí psychotesty u žadatelů o zbrojní průkaz a to je pro tebe stop.
  17.10.2008 09:15 Brno - Zlatá loď
 
Za desítky milionů korun však vznikne jen 27 pracovních míst. Média už dříve upozornila, že dotace na golf může souviset s politikou. Majitel areálu Vlastimil Plašil je totiž přítelem premiéra Mirka Topolánka. Oba jmenovaní však jakékoliv lobování už dříve odmítli
  16.10.2008 18:22 z www.ubs-mv.cz
 
A je to tady!

No nevím na co naráží Miloš,ale Ičko má prej zase před podpisem nějaký slint,který kolegům co sloužili před 89 nezapočítá ani rok do renty a odchodného.No není to tak dávno co to smetl ze stolu,ale teď nevím,nevím......Po prohraných volbách a naši demonstraci bude kolem sebe kopat,tomu věřte!


Miloši,tak už s tím vylez :-)
  16.10.2008 20:24 Proč
 
prohraných volbách? Vždyť vše je super, samá positiva.
  17.10.2008 18:58 SOS
 
Íčko to zahrabe velice brzy, už odchází i mladí kolegové.
  18.10.2008 10:26 Lada
 
Teď to projde s velkou určitostí.A to bude veselo.
  15.10.2008 00:43 Jenom dotaz
 
Měl jsem nehodu se služební károu a trošinku s chlastem. Takový nepatrný zbytkáček. Zatím mě mě hodili mimo, ale bohužel se jim to nějak nelíbí.
  15.10.2008 08:01 taky jsem sloužil
 
To je naprosto správné, že se jim to nelíbí. Ani mi se to nelíbí. Měl bys být okamžitě vyhozen a bez pardonu. To by mělo platit i pro další veřejné činitele.
  15.10.2008 10:16 XXX-pravý
 
To mi chceš namluvit, že ještě sloužíš. Okamžitě tě měli vyhodit bez jakýchkoliv nároků na odstupné a rentu. Jsi OSTUDA POLICIE, styď se. My musíme jít příkladem a ne dělat stejné lumpárny jako ostatní občané.
  15.10.2008 21:33 najk
 
si obyčejný provokatér a né polda
  16.10.2008 13:59 pro provokátéra
 
Proč by měli vyhazovat člověka ze zaměstnání za to, že se dopustil přestupku v silničním provozu, kterého se na cestách dopouštíme denně téměř všichni. např. držení mobilu, rychlost, ukazatele směru atd. Pořád to jsou přestupky v dopravě, stejně jako zbytkový alkohol. Trošku tvrdá sankce proti té, kterou ukládá zákon, nemyslíte? A ruku na srdce, komu se po celou dobu služebního poměru nestalo, že by měl po ránu tzv. zbytkáček?
  16.10.2008 22:52 XXX-pravý
 
Jestli chceš pracovat jako policista, tak si zkrátka večer musíš dát o dva či několik panáků méně a jít do služby bez zbytkáčku. Pro mě je i zbytkáček nepřípustný a je to bez diskuse na vyhazov.Že si to dovolí civil dobře, ale policista si toto dovolit nesmí - a neberu námitku, že jsme taky jenom lidi.
  14.10.2008 19:16 Kliku a máme tě :-)
 
Romům v Litvínově někdo vyhrožuje jménem místostarosty
Litvínov - Předvolební boje v Litvínově pokračují. Na několika domech v Litvínově se o víkendu objevily hanlivé nápisy přející smrt Romům. Jeden z nich byl dokonce obohacen o podpis "Klika", což je jméno litvínovského místostarosty Martina Kliky. Policie nyní...:-)))
  14.10.2008 20:54 Klik
 
Zase vedle jak ta jedle! Proboha začněte už myslet hlavou!
  14.10.2008 21:27 Hombre
 
Kliku vezmi si prášek.
  15.10.2008 20:41 Klik
 
Zase ten prášek? začíná to být úsměvné.
  14.10.2008 12:31 Jak jste na tom ?
 
Pokud řadový polda dokáže zapůsobit na své rodinné příslušníky a ti nebudou volit současné mocipány na regionální úrovni tak to musí být někde vidět. Na Vás záleží jestli budou mít regionální politici dále svá 40 tis. koryta. No a když se přidají ostatní je vymalováno.
  14.10.2008 16:28 Klik
 
Já volím ODS,protože jen ta s váma zatočí
  14.10.2008 19:11 Semtex
 
Všichni víme ,že jsi extra magor!
  14.10.2008 20:26 Kliku, kamaráde
 
ty jsi hlavička už máš pojištěné vklady, začnou se zdaňovat příjmy i kolotočářům a ještě Ti slevnili ke konci roku prášky takže ráj na zemi.
  14.10.2008 20:57 Klik
 
Vymysly už něco nového, ty prášky jsou ohrané a jestli nepoznáte, že tu někdo pod stejným nickem hraje hru, tak nejste policajti a banda ufňukánků!!
  14.10.2008 11:55 jazzy
 
Lidi co blázníte? Tady je to snad o Ivánkovi a jeho blbostech a ne aby jste se tu předváděli!! To přece můžete jinde.
  09.11.2008 15:24 (),()
 
Ivane, naval prachy, kurňa, jinak všichni zdrhnou....
  14.10.2008 11:53 Jamaj
 
http://www.policista.cz/diskuze/tema/313/
  13.10.2008 17:56 Madox
 
Kliku ty ubohý primitive tobě někdo sebral hračky?
  14.10.2008 15:20 Sparta
 
Ty taky půjdeš do civilu makat. Už se těšíme až nastoupíš a předvedeš to urputný tempo, na který jsi zvyklej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  14.10.2008 16:31 Klik
 
a ne aby jsi si zničil uniformu,mě to strašně rajcuje.čau v civilu
  13.10.2008 09:26 martin
 
Koukněte na sekci policie hasiči, Klik tam píše panu ministrovi, popukáte se smíchy! Přitom má meilovou adresu "boj proti mv" takže vlstně náš spojenec! :-) A aby toho nebylo málo, jde o tak jednoduchou osobu, že nebyla schopna vymyslet vlastní text, takže použila příspěvěk jiného diskutéra :-)
  14.10.2008 15:18 Sparta
 
Já myslel, že jsme jedna osoba, nějaký chytrý policajt to tady odhalil nééé! A ty taky bulíš!!!