Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  18.10.2008 10:25 XXX
 
Je známo, že policie má v průměru 145% průměrného platu a průměr je někde 32 500,-Kč.Ti policajti před revolucí by měli mít menší výsluhy protože dělali pro komouše,a ti po revoluci max 5 000,-Kč a v době kolik si odsloužili.Odchodné dle zákoníku práce.Až bude metropolitní policie,tak vám to skončí.ZLATÝ LANGER!
  18.10.2008 11:02 Milé XXX
 
je známa spousta věcí, třeba,že Policie má 100% nemocenské atd. Tak ten spolek prostě zrušme, když to vadí takovým moralistům jako ty.
  18.10.2008 11:39 Civil
 
Souhlas, rozpustit. Ono je totiž lepší začít stavět na zelené louce, než opravovat starou barabiznu. Jinak se totiž PČR nedá nazvat. Jediná starost policajtů je to, do které třídy budou zařazeni a kolik jim to hodí. Pomáhat a chránit umí jen sobě a sebe.
  18.10.2008 18:18 sniper
 
Jasně, chytráci, souhlasím s vámi! Zrušme policii! Zavládne právo silnějšího, a to vy určitě nebudete...
  18.10.2008 23:28 Bakunin
 
Souhlasím, ať si každý to svoje hájí sám. Bojím se však, že jenom pepřák ti na to civile stačit nebude. Tak si pospěš . Bublan prosadí psychotesty u žadatelů o zbrojní průkaz a to je pro tebe stop.
  17.10.2008 09:15 Brno - Zlatá loď
 
Za desítky milionů korun však vznikne jen 27 pracovních míst. Média už dříve upozornila, že dotace na golf může souviset s politikou. Majitel areálu Vlastimil Plašil je totiž přítelem premiéra Mirka Topolánka. Oba jmenovaní však jakékoliv lobování už dříve odmítli
  16.10.2008 18:22 z www.ubs-mv.cz
 
A je to tady!

No nevím na co naráží Miloš,ale Ičko má prej zase před podpisem nějaký slint,který kolegům co sloužili před 89 nezapočítá ani rok do renty a odchodného.No není to tak dávno co to smetl ze stolu,ale teď nevím,nevím......Po prohraných volbách a naši demonstraci bude kolem sebe kopat,tomu věřte!


Miloši,tak už s tím vylez :-)
  16.10.2008 20:24 Proč
 
prohraných volbách? Vždyť vše je super, samá positiva.
  17.10.2008 18:58 SOS
 
Íčko to zahrabe velice brzy, už odchází i mladí kolegové.
  18.10.2008 10:26 Lada
 
Teď to projde s velkou určitostí.A to bude veselo.
  15.10.2008 00:43 Jenom dotaz
 
Měl jsem nehodu se služební károu a trošinku s chlastem. Takový nepatrný zbytkáček. Zatím mě mě hodili mimo, ale bohužel se jim to nějak nelíbí.
  15.10.2008 08:01 taky jsem sloužil
 
To je naprosto správné, že se jim to nelíbí. Ani mi se to nelíbí. Měl bys být okamžitě vyhozen a bez pardonu. To by mělo platit i pro další veřejné činitele.
  15.10.2008 10:16 XXX-pravý
 
To mi chceš namluvit, že ještě sloužíš. Okamžitě tě měli vyhodit bez jakýchkoliv nároků na odstupné a rentu. Jsi OSTUDA POLICIE, styď se. My musíme jít příkladem a ne dělat stejné lumpárny jako ostatní občané.
  15.10.2008 21:33 najk
 
si obyčejný provokatér a né polda
  16.10.2008 13:59 pro provokátéra
 
Proč by měli vyhazovat člověka ze zaměstnání za to, že se dopustil přestupku v silničním provozu, kterého se na cestách dopouštíme denně téměř všichni. např. držení mobilu, rychlost, ukazatele směru atd. Pořád to jsou přestupky v dopravě, stejně jako zbytkový alkohol. Trošku tvrdá sankce proti té, kterou ukládá zákon, nemyslíte? A ruku na srdce, komu se po celou dobu služebního poměru nestalo, že by měl po ránu tzv. zbytkáček?
  16.10.2008 22:52 XXX-pravý
 
Jestli chceš pracovat jako policista, tak si zkrátka večer musíš dát o dva či několik panáků méně a jít do služby bez zbytkáčku. Pro mě je i zbytkáček nepřípustný a je to bez diskuse na vyhazov.Že si to dovolí civil dobře, ale policista si toto dovolit nesmí - a neberu námitku, že jsme taky jenom lidi.
  14.10.2008 19:16 Kliku a máme tě :-)
 
Romům v Litvínově někdo vyhrožuje jménem místostarosty
Litvínov - Předvolební boje v Litvínově pokračují. Na několika domech v Litvínově se o víkendu objevily hanlivé nápisy přející smrt Romům. Jeden z nich byl dokonce obohacen o podpis "Klika", což je jméno litvínovského místostarosty Martina Kliky. Policie nyní...:-)))
  14.10.2008 20:54 Klik
 
Zase vedle jak ta jedle! Proboha začněte už myslet hlavou!
  14.10.2008 21:27 Hombre
 
Kliku vezmi si prášek.
  15.10.2008 20:41 Klik
 
Zase ten prášek? začíná to být úsměvné.
  14.10.2008 12:31 Jak jste na tom ?
 
Pokud řadový polda dokáže zapůsobit na své rodinné příslušníky a ti nebudou volit současné mocipány na regionální úrovni tak to musí být někde vidět. Na Vás záleží jestli budou mít regionální politici dále svá 40 tis. koryta. No a když se přidají ostatní je vymalováno.
  14.10.2008 16:28 Klik
 
Já volím ODS,protože jen ta s váma zatočí
  14.10.2008 19:11 Semtex
 
Všichni víme ,že jsi extra magor!
  14.10.2008 20:26 Kliku, kamaráde
 
ty jsi hlavička už máš pojištěné vklady, začnou se zdaňovat příjmy i kolotočářům a ještě Ti slevnili ke konci roku prášky takže ráj na zemi.
  14.10.2008 20:57 Klik
 
Vymysly už něco nového, ty prášky jsou ohrané a jestli nepoznáte, že tu někdo pod stejným nickem hraje hru, tak nejste policajti a banda ufňukánků!!
  14.10.2008 11:55 jazzy
 
Lidi co blázníte? Tady je to snad o Ivánkovi a jeho blbostech a ne aby jste se tu předváděli!! To přece můžete jinde.
  09.11.2008 15:24 (),()
 
Ivane, naval prachy, kurňa, jinak všichni zdrhnou....
  14.10.2008 11:53 Jamaj
 
http://www.policista.cz/diskuze/tema/313/
  13.10.2008 17:56 Madox
 
Kliku ty ubohý primitive tobě někdo sebral hračky?
  14.10.2008 15:20 Sparta
 
Ty taky půjdeš do civilu makat. Už se těšíme až nastoupíš a předvedeš to urputný tempo, na který jsi zvyklej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  14.10.2008 16:31 Klik
 
a ne aby jsi si zničil uniformu,mě to strašně rajcuje.čau v civilu
  13.10.2008 09:26 martin
 
Koukněte na sekci policie hasiči, Klik tam píše panu ministrovi, popukáte se smíchy! Přitom má meilovou adresu "boj proti mv" takže vlstně náš spojenec! :-) A aby toho nebylo málo, jde o tak jednoduchou osobu, že nebyla schopna vymyslet vlastní text, takže použila příspěvěk jiného diskutéra :-)
  14.10.2008 15:18 Sparta
 
Já myslel, že jsme jedna osoba, nějaký chytrý policajt to tady odhalil nééé! A ty taky bulíš!!!