Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  29.04.2007 22:25 asdf
 
29.04.2007



Vážený pane Halberštáte,



k „podnětu k nápravě“, který jste mi zaslal v příloze Vašeho dopisu ze dne 9. března 2007 elektronickou cestou, Vám po detailním zhodnocení záležitosti, na kterou upozorňujete, sděluji následující.



Uvádíte, že dochází k nedodržování výhod vyplývajících pro příslušníky bezpečnostních sborů ze dnů, které jsou prohlášeny za státní svátky ČR a tudíž k porušování mezinárodní smlouvy – Evropské sociální charty. Tento nedostatek, jak uvádíte, si vysvětlujete systémovou chybou v programu SAP a EKIS.Ubezpečuji Vás o tom, že se nejedná o závadu v počítačovém systému, ale, jak z následujícího vyplyne, o Vaši nesprávnou interpretaci jak zmíněné mezinárodní smlouvy, tak právních předpisů týkajících se dané věci.Ustanovení části II čl. 2 bodu 2 Evropské sociální charty, jíž je Česká republika vázána, obsahuje závazek poskytovat placené volno v době veřejných svátků. Jedná se o obecný závazek, který z důvodu zabezpečení potřeb společnosti nemůže platit bezvýjimečně. Proto ustanovení článku 31 (v části III) uvádí, že „Práva a principy stanovené v části I, pokud jsou účinně realizována, a jejich účinné uplatňování podle části II nebudou podléhat jakýmkoli restrikcím nebo omezením, která nejsou specifikována v těchto částech, s výjimkou případů, kdy takováto omezení jsou stanovena zákonem a jsou v demokratické společnosti nezbytná na ochranu práv a svobod jiných nebo na ochranu veřejného zájmu, národní bezpečnosti, veřejného zdraví nebo morálky“.



Zákon č. 361/2003 Sb., o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů, nemá vlastní ustanovení o svátcích. V § 126 odst. 1 tohoto zákona se užívá pojmu dny pracovního klidu, který je upraven zákoníkem práce (zákon č. 262/2000 Sb.). Je proto možné konstatovat, že na základě analogického použití § 91 odst. 1 zákoníku práce, jsou i pro příslušníka dny pracovního klidu dny nepřetržitého odpočinku v týdnu a svátky. Odstavec 4 uvedeného ustanovení § 91 stanoví, že ve svátek může zaměstnavatel nařídit zaměstnanci výkon prací, které je možné zaměstnanci nařídit ve dnech nepřetržitého odpočinku v týdnu (jedná se o práce uvedené v 3. odstavci), práce v nepřetržitém provozu a práce potřebné při střežení objektů zaměstnavatele. Také ustanovení § 112 odst. 4 zákona č. 361/2003 Sb. předpokládá výkon služby ve svátek, když uvádí, že příslušníkovi, který nevykonával službu proto, že na jeho obvyklý den výkonu služby připadl svátek, se služební příjem nekrátí.



Z uvedeného vyplývá, že nařizování služby příslušníkům bezpečnostních sborů ve dnech, na něž připadl svátek, není v rozporu ani s Chartou, ani s vnitrostátní legislativou. Služba, jíž vykonávají příslušníci, je bez jakékoli pochybnosti činností spojenou s ochranou veřejného zájmu, bezpečnosti a zdraví osob, které má na mysli již cit.ustanovení Charty.

Ještě k Vašemu vyjádření, že příslušníci zařazení ve směnném provozu nemají z neznámých důvodů výhody, které plynou ze státních svátků. Příslušník, který zajišťuje nepřetržitý provoz nebo jiný provoz, který vyžaduje stálý výkon služby, a pro něhož je den, na který připadl svátek, obvyklým dnem služby, nemůže mít v tento den volno, protože to neumožňuje právě zajištění služby v uvedeném provozu. Svátek v tomto režimu služby proto nemá v zásadě žádný význam. Skutečně odsloužená doba se samozřejmě zahrnuje do fondu základní doby služby.



Jak ukazují zkušenosti z praxe, někteří příslušníci konající službu v nepřetržitém provozu se mylně domnívají, že připadne-li svátek na den, který pro ně podle předem stanoveného harmonogramu směn není dnem služby, mají právo si tento svátek nahradit volnem některý jiný den. Pramení to z již zmíněné hluboce zafixované představy, že těmi „pravými” dny služby jsou pondělí až pátek. Vycházejí také ze skutečnosti, že příslušníci, kteří nezabezpečují nepřetržitý provoz, mají nepřítomnost ve službě omluvenu a omluvená doba je jim započtena jako výkon služby. Považují to za nespravedlivé a někdy to dokonce vnímají tak, že jsou nuceni si tento svátek „nasluhovat”. To je samozřejmě mylný názor. Jedná se o stejnou situaci, jako když příslušníkovi s rovnoměrným rozvržením připadne svátek na sobotu nebo neděli.



Takže jediný rozdíl mezi příslušníkem, který vykonává službu v nepřetržitém provozu a příslušníkem, který takový provoz nezabezpečuje, spočívá v tom, že připadne-li svátek na den služby příslušník v nepřetržitém režimu služby ji musí odsloužit, kdežto ostatní příslušníci nikoli. To se může zdát jako nespravedlivé, ale ve Vašem dopisu není ani zmínka o tom, že na rozdíl od těchto ostatních příslušníků, je poskytován příslušníkům ve směnném režimu služby zvýšený základní tarif ve smyslu § 114 odst. 2 zákona o služebním poměru. Za dobu kalendářního roku tudíž bude příslušníkovi vyplacen přibližně jeden služební příjem navíc.



Vážený pane Halberštáte, v rámci snahy o dobrou komunikaci mezi vedením Ministerstva vnitra a odborovou organizací a dodržování pravidel slušnosti bych uvítal, kdyby tato komunikace nebyla vedena na základě jednoznačných soudů o „rozporu s mezinárodním právem“, výzev „k co nejrychlejší nápravě“, požadavků na „informaci o tom, kdo způsobil neomluvitelnou chybu“ a výhrůžek „obrácením se žalobou na soud“ v případě, že nezaujmu stanovisko k Vašemu dopisu.



Ještě k závěru Vašeho dopisu, kde uvádíte, že problémů vytvářejících nespokojenost s nespravedlivými pracovními podmínkami je více, bych Vás chtěl požádat o jejich konkretizaci. Pokud mi nesdělíte, o jaké „nespravedlnosti“ jde, nejen, že se k nim nemohu vyjádřit, ale žádám Vás, abyste se o nich nadále nezmiňoval . O aktuální připomínky, podněty a doporučení, týkající se zákona č.361/2003 Sb., stejně jako otázky související s připravovanou reformou Policie ČR, jsem mimochodem požádal pana Plechatého v dopise, jímž jej zvu na pravidelné jednání předsedů odborových svazů, které se koná 30. dubna t.r. Pozvánka byla zaslána právě jemu na základě informace, jíž telefonicky sdělil dne 18. dubna ředitelce kabinetu ministra Mgr. Viktorové, že on, tj.pan Plechatý, je prozatímním předsedou UBS. Vaši odpověď týkající se mé žádosti z 21. března o poskytnutí bližších kontaktních údajů statutárních zástupců Vaší odborové organizace oprávněných jednat jejím jménem, jsem dosud nedostal.





S pozdravem



MUDr. Mgr. Ivan Langer

ministr vnitra a ministr informatiky

.

Chlumec n. C. dne 25. dubna 2007

Vážený pane ministře Langere,



děkuji Vám za odpověď na můj dopis ze dne 9.3.2007, který jsem včera obdržel. Dovolil bych si také zpětně reagovat.



Já i moji kolegové z UBS bereme na vědomí Vaše stanovisko k problematice státních svátků u příslušníků bezpečnostních sborů. Shodujeme se s Vámi v tom, že existují profese, při kterých se musí vykonávat práce i ve státní svátek. S Vaším dalším stanoviskem však nesouhlasíme a jsme z pochopitelných důvodů odhodláni pokračovat v této věci zákonnými prostředky. Byl bych nerad, aby to bylo pochopeno jako nějaká výhružka, jak mi již Vámi bylo vytknuto. Chápejte to, prosím, jako doklad toho, že se nehodláme vzdát našeho přesvědčení v prosazování spravedlivých podmínek pro všechny příslušníky bezp. sborů a chceme využít veškerých prostředků, které nám jsou poskytovány v naší demokratické společnosti.



Kvůli tomu, že současně nastavený systém státních svátků u bezp. sborů nebude pravděpodobně do konce roku změněn (jak jsem pochopil z Vašeho stanoviska), bych Vás chtěl dále informovat, že ve výpočtech provedených za účelem zjištění reálných propadů u příslušníků bezp. sborů za rok 2007, které Vám jsou od začátku roku předkládány, nejsou zohledněny dny státních svátků, které musejí příslušníci ve směném provozu odpracovat. Pro rok 2007 se jedná právě pro tuto skupinu příslušníků o 75 odpracovaných hodin navíc. A to je důvod poklesu celkového služebního příjmu těchto příslušníků za rok 2007 oproti roku 2006. O této skutečnosti Vás raději informuji předem, abyste na ni byl ke konci roku 2007 připraven, pokud budete chtít dostát slibu, aby celkový služební příjem za rok 2007 neklesl u žádného příslušníka a naopak byl navýšen o Vámi zveřejňovaných 7,5 % oproti roku 2006.



Na společné schůzce dne 30.4.2007, kterou pořádáte, Vám bude předána Vámi požadovaná konkretizace problémů, které vytvářejí nespokojenost s nastavenými nespravedlivými pracovními podmínkami mezi příslušníky bezp. sborů (na které již bylo mnohokráte veřejně upozorňováno). Dále Vám budou postoupeny bližší kontaktní údaje statutárních zástupců naší odborové organizace, kteří jsou oprávněni jednat jejím jménem.





S pozdravem



Milan Halberštát

prozatímní místopředseda UBS
  22.10.2008 11:16 br4di
 
IVANE TÁHNI!!!!!!!!!!!
  22.10.2008 08:44 Scott
 
V Praze ať klukum přidaj a zvlášť hlidkovejm na ulici dělaj v nejvečích sračkách a berou nejmíň. Dobrej policajt na ulici je základ ale ti nahoře si to nějak neuvedomujou.
  22.10.2008 11:37 EsPe
 
Proč pouze v Praze?Ať přidají všem policistům. Nebo snad jinde se nepracuje?
  22.10.2008 11:38 R.P.
 
Já bych Vám co zde pobekujete všem přidal ,ale práce vy holoto.
  22.10.2008 13:14 Rentiér PČR
 
Celkový problém je v tom, že se vedení nehodlá rozdělit o vyšší platy ze spodkem. Proč není návrh ať přidají pouze těm co mají nejméně? Peníze jsou,ale špatně rozdělené.Tak se už trochu zamyslete a nedělejte z policistů absolutní pitomce.
  22.10.2008 08:38 Scott
 
Už se to profláklo že beru 31.000 tisíc a manželka mě hubuje kde ty peníze ulejvám jak ji to mám skara vysvětlit :-)
  26.10.2008 10:29 s
 
ať řekne Ivanovi,ten jí to právnicky vysvětlí (-:
  22.10.2008 08:34 J.J.
 
To už asi nestačí IL prosadit, aby lidé platili regulační poplatky, když přijdou na policii!!! a nezneužívali těchto služeb!!! Akorát, že si ještě neplatějí policejní pojištění :-))) Schází založit Policejní pojišťovny ;-) IL zamyslete se nad tím. Když to porovnám s tím, že chtěl oživit PS-VB a další kokotiny :-(
  21.10.2008 20:45 svinstvo
 
6000 pro pražáky to je hnus a pragocentrismus!
  21.10.2008 21:03 Tupoune
 
Jakých 6000 ? Pořádně si poslechni zprávy a teprve poté napiš takový nesmysl a vztekat se jdi třeba do Brna !!!!!
  21.10.2008 18:13 Farad
 
KONEC MODRÝCH GAUNERŮ A TUNELÁŘŮ.....
  21.10.2008 16:22 Klik
 
A zase jenom prachy, opravdu Vás nic nezajímá!!! Červíčku nebo Poláčku zadarmo rozhazuješ a na to dojedeš!! To je banánová republika!
  21.10.2008 21:06 Civil
 
Kliku, ty provokatére, vždyť jsi tady již tísíckrát četl, že jim o peníze nejde. Oni tu práci mají rádi a dělají ji pro nás. Ty rozhořčené a závistivé příspěvky jsou ode mne, od tebe, od Sparty. Nebo že by od snipera, od F1 atd., akorát se stydí podepsat?
  22.10.2008 05:31 Klik
 
Drž hubu a podepiš se nebo se za sebe stydíš!
  21.10.2008 07:07 petr
 
Tak jak to je ? Zvýšit o 6.000,- nebo všem pražským dorovnat rizikový příplatek na 6.000,-.

TV Nova říká - od příštího měsíce bude pražským policistům zvýšen plat o 6.000,-.
  21.10.2008 07:51 dorovnání
 
přímému výkonu na 6.000,- (ne o 6.000,-), ikdyž by to do Prahy přilákalo jistě spoustu lidí a možná by se pak rozhoupali i pražáci.
  21.10.2008 09:01 sniper
 
Znova: nebude se zvyšovat O šest tisíc, ale jen rizikový příplatek NA šest tisíc, což je strop a výš jít nelze!!!
  21.10.2008 10:52 NePo
 
Nyní už to nemůže být pojímáno jako rizikový příplatek, ale jako PRAŽSKÝ příplatek. Přece mi nechcete nikdo tvrdit, že rizikovost jednotlivých policejních služeb je na stejné úrovni? To jako ten poslední šlapeťák (neberte to prosím nikdo osobně jako urážku, také jsem se tak kdysi cítil) z obvodního oddělení, dále princezna z kanceláře třeba jen řešící přestupky od stolu, dále třeba specialisté potápěči, a také například kolegové se speciálním výcvikem z útvaru rychlého nasazení, to jako tito všichni mají rizikovost práce stejnou?
To mi hlava nebere. Zřejmě někde bude systémová chyba!!! Snad nebude špatně nastaven zákon o služebním poměru? To by přece páni poSRanci neudělali, aby schválili do života paskvil?
  21.10.2008 18:55 Rejpal
 
TV Nova už toho "řekla".
  20.10.2008 21:29 vzkaz
 
Takže dnes se měl Červíček zmínit o tom, že všem policistům sloužícím v Praze a těm, kteří přijdou do Prahy přidá od listopadu 6.000,- Kč. Je otázkou, kde se najednou vzaly skryté finanční rezervy a kdo mu k tomu dal svolení, ovšem pro všechny sloužící u policie 25 let a výše mám tip. Požádat o přeložení do Prahy, tam to vydržet jeden rok a odejít na rentu. Výše uvedená částka není k zahození a rentička se pěkně zvedne. Nevím však, jak budou reagovat příslušné orgány z jiných správ a okresů na tuto situaci a zda tyto policisty převelé resp. jim k tomu dají souhlas. To je pro mne zcela vedlejší. Co na to říkáte?
  20.10.2008 21:35 hijack
 
Zvednout průměr nebo mandle? Třeba na místním oddělení v centru města..tam by to chtělo tak 20 přidat:) Hurá do Prahy..cink..cink :)
  20.10.2008 21:45 sniper
 
Nešiř fámy! Nezvedne plat o šest tisíc, ale jen rizizáč NA šest tisíc!!!
  20.10.2008 22:06 Uffff
 
už vidím staré kmety, jak se po 25 letech služby hrnou sloužit do Prahy.... Navíc nejde o zvýšení o 6.000,-, ale o dorovnání ve druhém stupni rizikového příplatku na 6.000,- a v Praze se pohybuje od cca 4,5-6tis. To mimopražský zaplatí víc za cestu a ubytovnu, pokud bude chtít zůstat delší dobu. A nevěř tomu, že by ten "kraťoučký čas" v Praze pro zvýšení renty byl tak pohodový, aby se to vyplatilo. Je ovšem vidět snaha nového ředitele motivovat lidi jít dělat do Prahy, což uvedl jako jednu ze svých priorit. Moc bych v tomto případě ale nejásal, zprávy o navýšení všem policistům v Praze na 6.000,- proběhly již v létě a nekonalo se, jen u některých.
  20.10.2008 19:22 Fantom
 
KONEC MODRÝCH ZLODĚJŮ A TUNELÁŘÍ SE BLÍŽÍ.
  20.10.2008 23:29 XXX-pravý
 
4 Fantom
Pozor na to kolego. Kobyla když zdechá, tak okolo sebe nejvíc kope. ODS je teď taková kobyla, tak aby nás ÍČKO ještě nemile nepřekvapil.
  20.10.2008 23:56 vize
 
Vyhlaď domněnky, zadrž chtíče, udus žádosti a rozumu dopřej vlády nad sebou