Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  07.02.2007 09:02 ---
 
Tento dopis jsem právě odeslal bývalému MV Františku Bublanovi. Pokud se dočkám odpovědi, rád ji tady zveřejním
Vážený pane poslanče, právě jsem si přečetl informace o návštěvě předsedy evropských policejních odborů v ČR. Dočetl jsem se, že se MV Langer zapřísahal, že nedojde k omezení výsluh odcházejících policistů, což sliboval podepsat vlastní krví. Také jsem si přečetl, že předseda odborů jednal i s Vámi, jako předsedou bezpečnostního výboru, a že jste mu toto slíbil i vy. Musím Vám sdělit, že nemluvíte pravdu.
Již za Vašeho působení ve funkci ministra vnitra došlo k nenápadnému omezení tehdy příspěvku za službu, protože do zákona o zaměstnanosti byl vložen §, který říká, že podporu v nezaměstnanosti dostane osoba pobírající příspěvek za službu jen tehdy přesahuje-li podpora vyplácený příspěvek a jen ve výši o kterou příspěvek přesahuje !!! Mohu Vám konkrétně říci, že jako bývalý policista s výsluhou necelých 9.000,- Kč a manželkou na částečném invalidním důchodu s důchodem cca 4000,- a dvěmi dospívajícími dětmi na středních školách, jsem žil díky tomuto ustanovení zákona o zaměstnanosti před dvěmi léty na hranici životního minima. A to jako bývalý policista po 15 létech služby. Protože podpora v nezaměstnanosti měla být nižší než vyplacený příspěvek, nedostal jsem nic. A mohu Vám říct, že je to ostuda, když bývalý policista po 15 létech služby obchází úřady, na které nedávno docházel služebně v hodnosti nadporučíka, a žádá o sociální dávky. Není to ale ostuda moje, ale ostuda státu, pro který jsem 15 let sloužil.
K dalšímu omezení došlo zákonem 361/2003 Sb. a jeho novelou, což bylo schváleno také za Vašeho působení ve funkci MV. Tento zákon snižuje valorizaci výsluh na polovinu valorizace procentní výměry důchodů. Vzhledem k tomu, že se současná vláda chystá šetřit a valorizovat důchody jen o výši inflace, je zřejmé, že reálná hodnota již přiznaných výsluh bude klesat a to o polovinu inflace ročně.
Zákon č. 361/2003 Sb. ukládá bývalému příslušníkovi povinnost informovat MV o vzniku nároku na nemocenskou s tím, že výše vyplacené výsluhy bude o výši vyplacené nemocenské krácena. Je to stejné zvěrstvo, jako u příspěvku v nezaměstnanosti. Bývalý policista po 15,20,30 létech odejde s podlomeným zdravím do civilu, najde si nějaké hůře placené místo, tak aby s výsluhou dožil do důchodu. V případě, že onemocní, tak dostane nemocenskou z této hůře placené práce a její výše je mu odečtena od vyplacené výsluhy. Takže v případě nemoci je postižen 2 x a může si jít zase někam žádat o soc. dávky. V případě dlouhodobě nemoci je to velice pravděpodobné.
Příspěvek za službu, nyní výsluha, byl vždy zdůvodňován jako kompenzace snížené možnosti uplatnění policistů po dlouholeté službě na pracovním trhu. Dle mých vlastních zkušeností kompenzace oprávněná. Je to tedy jakási obdoba částečného invalidního důchodu.
Novými zákony a novelami stávajících tedy již došlo a dochází k postupnému omezování vyplácení výsluh a to dokonce se zpětnou platností i na příspěvky za službu přiznané po splnění podmínek předchozího zákona. Považuji za nehorázné, aby v právním státě stát své závazky, které mu vznikly ze zákona, později omezoval a snižoval novým zákonem či novelami. Pokud by si toto vzali ostatní za vzor, závazkové právo by úplně zaniklo. Vždyť stačí jen závazek přejmenovat / příspěvek za službu na výsluhu/ a už pro něj platí jiné podmínky.
Závěrem bych chtěl říct, že jak krácení příspěvku v nezaměstnanosti, tak poloviční valorizace, tak krácení výsluhy v případě nemocenské, se týká jen bývalých policistů /případně příslušníků jiných sborů/, nikoliv však poživatelů obdobných dávek, jako je např. částečný invalidní důchod a vdovský důchod. Jedná se tedy o zjevnou diskriminaci jedné skupiny občanů vůči jiným skupinám a tedy porušování Listiny základních práv a svobod a dalších mezinárodních paktů omezujících diskriminaci, k nímž ČR přistoupila.
Zajímá mě, zda o těchto již existujících omezeních výsluh víte a co hodláte jako poslanec, předseda bezpečnostního výboru a stínový ministr vnitra pro odstranění těchto diskriminačních omezení učinit. Předem děkuji za odpověď
  30.10.2008 21:50 Rentiér
 
Dneska jsem čestl na tn.cz, jak se Langer dušuje, že nikdo z jeho rodiny nic z vnitra nezprivatizuje. No, je pravda, že tolik realit jako íčko nemám, ale v realitách dělám poměrně dlouho na to, aby mi bylo jasné, že kouzlo "smlouvy o budoucí smlouvě kupní" jistě zafunguje.
  30.10.2008 22:10 Pavel
 
Se ti divím,že ty bláboly od Íčka ještě čteš
  30.10.2008 21:42 bída
 
Zastavme modré zloděje a tuneláře!
  30.10.2008 23:08 Ale JAK ?
 
Každá rada dobrá!
  30.10.2008 21:41 podraz
 
Je to v háji odchází velké množství lidí, evidentně likvidují tento sbor.
  30.10.2008 18:10 Bolek
 
Renta má být až po 20 letech 15% a zdaněná. Již teď je na nejnižší úrovni v EU.!!!!!!!!!!! Zlatý komunisti!!
  30.10.2008 20:05 Karel
 
jo,jo něco takového se chystá.............
  31.10.2008 13:51 Rentiér (30)PČR
 
Je vidět že nevíš o čem mluvíš protože zák.č.100 měl trochu jinou rentu.To zdanění nás určitě ale nemine.
  31.10.2008 15:08 rentiere
 
a o jakém zákonu 100 je řeč? Když řekneš "a", řekni i "b",
  31.10.2008 15:22 MC
 
na nejnižší úrovni EU, navíc nevím o státu v rámci EU, kde by podlehála dani z příjmů. Ikdyž možná se blízká na lepší časy a třeba si to zákonodárci neuvědomují - v rámci odstranění vyjímek má dojít ke změně v tom, že tzv. superhrubá mzda bude hrubou mzdou, což znamená s případnou účinností takové novely nárust ze dne na den o 35% a možná by pak s tím šlo spojovat i nárust základu v souvislosti s výpočtem výsluhového příspěvku. Z Výše daně z výsluhového příspěvku pak bude možné usuzovat, jestli je to výhodnější nebo ne??
  31.10.2008 17:08 Rentiér (30)PČR
 
Jednalo se o Zákon 100/1970 Sb. – O služebním poměru příslušníků SNB
Znění platné od 01. 01. 1971 do 19. 09. 1991
§ 111

(1) Příspěvek činí
a) 20% služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve
Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 15 let a dosáhl věku
alespoň 40 let, a pokud jde o výkonného letce nebo
o příslušníka ve funkci zvláštní povahy nebo zvláštního stupně
nebezpečnosti, bez ohledu na věk;
b) 30% služebního příjmu, jestliže příslušník konal službu ve
Sboru národní bezpečnosti po dobu nejméně 20 let nebo ji konal
po dobu kratší, ale podílel se na intenzivní výstavbě Sboru
národní bezpečnosti a dosáhl věku alespoň 45 let.

(2) Příspěvek podle předchozího odstavce nesmí však překročit
částku odpovídající maximální výši částečného invalidního důchodu
účastníků odboje.

(3) Příspěvek se zvyšuje účastníkům odboje; o toto zvýšení
může být překročena hranice stanovená v odstavci 2.

§ 112

Příspěvek se vyměřuje z posledního hrubého měsíčního
služebního příjmu příslušníka před skončením služebního poměru
nebo, jestliže je to pro něj výhodnější, z jeho průměrného hrubého
měsíčního služebního příjmu za posledních pět kalendářních roků
před skončením služebního poměru.
Tak ho srovnej se z.č.186/92 Sb. a 361/2003 Sb. A netvrď že byl lepší?!
  02.11.2008 21:43 honza <j.j.havel@seznam.cz>
 
Ano, je to tak s tím příspěvkem z let 1971-1991, jenže dříve byl u všeho stav velmi velmi stabilní (či spíše setrvalý) - dnes přijde během několika měsíců vyšší inflace a renta se opravdu rychle znehodnocuje, a to nemluvím o poloviční valorizaci a dalších rizicích, které nastartovali modroptáci - např. reformu stavějí na střední a nižší třídě a bohatým ještě dávají dárky - no není to k smíchu válcovat média, že např. desítkám tisíc učitelů přidali 500 mil, když 1 člověku (šéf polostátního podniku ČEZU -M.Roman) dají odměnu 700 mil. a tento z tohohle balíku pošle synkovi - V. Klausovi mladšímu na pražské gymnázium dar 100 mil..... Dříve měl příspěvek podstatně větší hodnotu pro řadového rentiéra, než dnes (u dnešních "zasloužilých" funkcionářů je to ovšem o něčem úplně jiném).
  30.10.2008 17:09 rentier
 
tomu parchantovi nestačí poloviční valorizace a ted vymýšlí tohle
  30.10.2008 17:08 max
 
Ožebračování policistů pokračuje, modří tuneláři likvidují sbor dokonale.
  30.10.2008 16:43 MAZEC
 
MANŽELKA SVAZÁKA LANGERA BUDE V DOHLEDNÉ DOBĚ KUPOVAT LÁZEŇSKÉ STŘEDISKO MV U LUHAČOVIC.
  30.10.2008 18:53 XXX-pravý
 
To už tady bylo, Přečti si odkaz pod nickem Hnus ze dne 29.10.2008 18:46.
  30.10.2008 14:13 Zdanění výsluh
 
http://www.novinky.cz/clanek/153142-ministerstvo-chce-zdanit-dal si-prijmy-a-pohrbit-stravenky.html
  30.10.2008 14:26 robot
 
Neslyšel už někdo, že by se mělo prodloužit přechodné období o další 3 roky?
  30.10.2008 14:37 robote...
 
...proboha co to meleš? Lhůta je daná zákonem a do toho teď nikdo nebude rejpat. Takovéhle otázky nepokládej.
  30.10.2008 15:35 Rentista
 
robote... slyšel
  30.10.2008 15:48 robote
 
Já to taky slyšel,ale s tím,že se má i prodloužit doba na nárok na rentu /20let/
  30.10.2008 18:52 XXX-pravý
 
Pošlete toho Kalouska do PEKLA. Jak může takový hříšník běhat po tomhle světě. To co na nás na všechny chystá to je do nebe volající sprostota. Už aby si ho ten čert odnesl.
  29.10.2008 20:13 pčr
 
Tak v čele policie stojí už také generál. Jmenoval ho Klaus na oslavě vzniku republiky. Za co to bylo to nikdo neví :-)
  29.10.2008 23:05 XXX-pravý
 
Raději to ani vědět nechci. Mohl bych se hodně nas..t a trefil by mě šlak.
  29.10.2008 18:46 hnus
 
MANŽELKA PANA MINISTRA LANGERA BUDE KUPOVAT V NEJBLIŽŠÍ DOBĚ LÁZEŇSKÉ POLICEJNÍ STŘEDISKO U LUHAČOVIC-KRÁSNÁ PRÁCE PANE MINISTŘE!
  29.10.2008 19:27 XXX-pravý
 
4 hnus
Jo jo je třeba ještě rychle využít všechny možnosti, jak co nejvíce ze státního koláče ukousnout a to podle hesla když nemůžu já, tak alespoň manželka. HANBA pane ministře, velká hanba. Chce se mi z toho zvracet.
  30.10.2008 08:51 :-(
 
a kdo myslíte, že koupil AO Radlice?????
  30.10.2008 15:36 Clusoe
 
Nezáviď , čák pan MV si to jistě zaslouží.