Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.10.2009 22:07 přechodné období
 
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři







Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři
  14.11.2008 10:35 min
 
for Sniper:
Já jsem kdysi nastupoval za 1.600,- Kčs hrubého. To jen pro orientaci, aby nedošlo k nějakému omylu.
  14.11.2008 13:21 vize
 
jo, a taky máslo stávalo 10,- Kč, co tady meleš o pravěku, sestup na zem.... omyle
  14.11.2008 14:29 min for vize
 
To máslo je dnes 2,5 krát dražší, ty hňupe. Výplatu máte 15 x vyšší. Tak se nauč počítat ty mačo
  14.11.2008 17:21 k
 
pro min for vize: tak máslo stálo 2,40,-Kč, takže to není 2,5x dražší.... tak, prosím, nikomu neříkej hňupe, ty lojzo a běž raději na dětský stránky, tam máš asi svoje kamarády
  16.11.2008 18:41 bk
 
jo a na ozdravný pobyty jsi magore také jezdil zdarma, stejně tak jako prášky, které zrovna potřebuješ
  13.11.2008 18:37 inflace 6,9%
 
ZASTAVME MODRÉ ZLODĚJE A TUNELÁŘE Z ODS.
  13.11.2008 21:27 Nespokojený Policista
 
ANO, souhlasím, a dávám Ti 1000 bodíků.
  13.11.2008 12:49 E_milio
 
Celé ministerstvo je debilní, do teď nevědí jestli budou státní maturity.... já zachvilku maturuju a nevím co se mám učit. Berou peníze jen tak pro nic za nic.
  13.11.2008 12:50 E_milio
 
Potřeboval bych nějak pomoc se státní maturitou.
  13.11.2008 15:51 min
 
Jestli budeš maturovat z češtiny, budeš mít problémy.
  14.11.2008 06:53 jarda
 
Zkus Lišku, ministra školství. To je asi spíše garantem státních maturit, nemyslíš? Proč si vykecáváš játra tady?
  12.11.2008 18:19 svinstvo
 
PRYČ S MODRÝM DEFORMNÍM MINISTREM, KTERÝ SKUPUJE OZDRAVNÉ PROVOZOVNY MV PRO SVOJI MANŽELKU.
  12.11.2008 20:34 XXX-pravý
 
Jestli pro to máš nějaké důkazy, tak je sem hoď. Takhle jsou to jen a jen řeči, kterým těžko bude někdo věřit.
  12.11.2008 18:19 may day
 
Zastavme modré zloděje a podvodníky!
  11.11.2008 21:25 Demonstrace
 
demonstrace nemá cenu, je třeba organizovat hromadnou výpověď k jednomu datu, když není možno stávkovat, ale do toho se odbory bojí jít a proto nikdy nebudou mít základnu jako na ČD
  11.11.2008 23:08 XXX-pravý
 
4 Demonstrace.
Hromadná výpověď by něco možná vyřešila, ale je to nesmysl. Není nikdo kdo by to zorganizoval a i kdyby se někdo našel, tak tu výpověď nikdy nedají všichni. Jsou i takoví, kteří jsou opravdu se vším spokojeni. Podívej se jen na to kolik nás bylo na demonstraci. Bylo nás sice hodně, bylo nás i hodně slyšet, ale bylo to málo.
  12.11.2008 11:43 min
 
Já nevím, co si zde pořád stěžujete. Přece jste si to povolání vybrali dobrovolně, věděli jste, za kolik to budete dělat. Takže pokud se to někomu nelíbí, ať odejde. Do dvou měsíců jste v civilu a můžete vydělávat ty samé peníze jinde. Tak o co jde?
  12.11.2008 11:48 Sparta
 
Ano toto je naprostá pravda!!!!
  12.11.2008 12:22 pro min
 
Už se tak dáááááááávno děje.Za poslední dva roky odešlo skoro 10.000 poldů do civilu a další tisícovky se chystají.Tak o co jde?
  12.11.2008 18:16 sniper
 
4 min: pleteš se synu, my starší jsme nastupovali za úplně jiných podmínek (nejen platových), o nějakém devastujícím zákonu 361 se nám v té době ani nesnilo a byli jsme celkem spokojení...
  12.11.2008 18:41 Sparta
 
for Sniper: Já jsem do svého prvního zaměstnání nastupoval také za daleko příjemnějších podmínek. Dnes je také vše jinak a to je většina civilistů a věř mě, že jsem daleko od Prahy a zeptej se, jak se těžko dělá na slušnou vejplatu. Trochu více do vaší branže vidím a co je pravda, někdo je v pantoflích a někdo stojí v dešti a riskuje život a pradox je, že za stejný prachy. Ale to je všude. Jinak nedoporučuji jít do c, přijde velké vystřízlivění! Přesto se měj se fajn a hlavně zdraví!
  12.11.2008 18:42 Sparta
 
Sorry za překlepy, holt nikdo není dokonalej.
  11.11.2008 12:24 Clusoue-pravý
 
Hele, co kdyby by si přestal používat můj nick a nebo jseš tak duševně impotentní, že si neumíš vymyslet něco svého a musíš psát pod nickem druhých ?
  09.11.2008 19:37 RM
 
PRO cluzoe
:-) Proč jsou to darmožrouti?Doporučil mi to kamarád,ale nedokázal mi říct proč,tak bych o té práci rád něco zjistil.Děkuju.
  09.11.2008 21:32 XXX-pravý
 
4 RM.
Možná budoucí kolego. Tady na tomto fóru se moc nedozvíš. Je tady hodně těch, kteří jen fňukají a nadávají a to úplně na všechno. Napiš svůj dotaz na www.ubs-mv.eu a určitě ti někdo seriozně odpoví. Měj se fajn a nenechej se odradit i když práce u policie není žádný med. Přeji hodně úspěchů.
  10.11.2008 14:30 Pavel
 
for XXX-pravý

Nespokojeni kolegové s dnešní situací u PČR jsou na všech DF,ale jen někteří jim říkají ufňukánci.To by nenapsal ani KLIK!!!
  09.11.2008 11:08 SOS
 
PRYČ S MODRÝM DEFORMNÍM MINISTREM, KTERÝ SKUPUJE OZDRAVNÉ PROVOZOVNY MV PRO SVOJI MANŽELKU.
  08.11.2008 19:32 SOE
 
Tak tohle je fakt trefné..http://www.youtube.com/watch?v=54OEXsHWUow