Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  20.02.2007 00:23 macoco
 
Pane ministře
Opět jsem otevřel stránky s Vaší diskuzí, čtu je více jak měsíc, takže se omlouvám, jestli jste mi už na mé následující otázky již odpověděl. Je mi 40 let, za svůj život jsem prošel všemi silovými resorty, nyní jsem u vnitra, naposledy jsem pracoval 10 let s klienty u VS ČR, podotýkám v KSČ či estébák jsem nikdy nebyl. Vzhledem k tomu, že tyto resorty jsou podobné, ptám se
1. Jak je možné, že vy otevřete opět lustrační politiku a druhý dá souhlas k tomu, že tato otázka je pro něho uzavřená, VS ČR tuto problematiku stanoviskem GŘ uzavřela.
2. Jak jsem uvedl, pracoval jsem u VS ČR, tuto Vámi objevenou reformu s novými mladými kádry jsem tedy již zažil, podívejte se nyní, jak to tam vypadá, raději jsem odešel, neboť jsem nemohl překousnout arogantní chování mladých nadřízených, nekomunikativnost, o morálním profilu některých nemluvě.
3. Policie se snaží, soudy nestíhají, již několikrát citované. Jasně, soudy jsou nezávislé, ale policie musí konat ve lhůtách v souladu s trestním řízením, soudy pak mají čas. Nedávno na internetu uváděné 8x zastavení řidiče se zákazem řízení z Plzeňska – výsledek – propuštěn – a zase další – policista zastaví – sepíše, propustí atd., šichta uběhla v kanceláři nad papíry, zkrácené řízení a další směna toto může vzít přes kopírák, není to tak trochu Kocourkov ? Spojil jste se s ministrem spravedlnosti, který je mediálně známý mj. především s fiktivní nezaměstnaností, resp. zaměstnaností odsouzených ve věznicích? Při své praxi u policie často shledávám, že občany nejvíc pobuřují drobné krádeže, verbální či neverbální napadání, ničení jejich majetku – toto se jich nejvíc dotýká, protože každý má nějaký majetek ( auto, zahrádku, dům ) a my policisté na ulici jsme ti, kteří nejvíce slyší - vy s tím nic neděláte – ale my děláme pouze to co máme v povinnostech a právech, pochopitelně každé překročení naší pravomoci by bylo přísně souzeno. V této souvislosti si stále připomínám, proč tu jsme, že jsme služba pro občany této republiky, kteří si ji platí ze svých daní a mají právo na ochranu svého zdraví a majetku, neboť né každý si může navíc zaplatit ještě bezpečnostní agentůru.
4. Mluvíte o prevenci kriminality, pouze slova, zatím jsem se nesetkal s konkrétním fungujícím příkladem, jak jsem uvedl, pracoval jsem ve vězení. Vím například že pokud propuštěný klient má více dluhů, rozhodne se jej pochopitelně nesplácet, odsedí si proto svůj trest. Ví dál, že na něho čeká další trest ( několikrát jsem se setkal s odsouzeným, který čekal na nařízení výkonu trestu od dalšího soudu – chtěl si to odsedět vcelku – nařízení dalšího výkonu trestu však nepřišlo a on byl propuštěn, za měsíc opět však nastoupil do VT, ptám se, z čeho měl žít v tomto období , práci nesežene, neboť neví za jak dlouho půjde opět sedět, musel tedy krást a v průběhu dalšího VT již byl řešen policí, soudem za delikty spáchané v tomto měsíci na svobodě ) řeší někdo tuto problematiku ? A Vy se staráte, kdo byl v stb!
Závěrem chci říci, že jsem rád za déle sloužící kolegy, od kterých se mám co učit, protože policejní praxe je o něčem jiném než co píší různé poučky, školy. Ač Váš úsměv v mediálních prostředcích je téměř typický, myslím, že v současné době republice není v oblasti kriminality moc do smíchu, zvláště pak u řadových občanů. Jsem především voják, jako takový jsem zvyklý plnit rozkazy a nařízení, vždy jsem se snažil mít úctu ke starším, k jejich zkušenostem, k jejich profesionálním přístupu, ale s postupem let jsem se musel naučit, že není nic bílé nebo černé, vždy to bylo šedé. Já jako policista, alespoň si myslím, že nemohu koukat zde můj nadřízený je levičák nebo pravičák, či byl za bolševika takový či makový, těšit se na jeho lustrační osvědčení téměř 20 let po revoluci, atd.. Myslím si, že kritériem hodnocení je jeho přístup k podřízeným, jaké má pod jeho vedením toto oddělení výsledky. Doufám, že Vámi prosazovaná reforma nebude dle pohádky o starém psu, kterého bača vyhnal, pořídil si nového, který celou noc spal a ovce se ztrácely, poté ještě rád vyhledal starého psa. A služební zákon – jsem rád, že máte jako ministr resortu příslušníky, kteří chápou, že 1 + 1 v průběhu roku = 3, ale co v této republice je normální. Děkuji za případnou odpověď.
  05.01.2009 19:18 Sojka
 
Pro policisty je důležitý bod č.8

http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/tiskove-zpravy/vysledky-jed nani-vlady-5--listopadu-2009-51130/
  05.01.2009 18:26 Generační špunt
 
konečně dochází k výměně Na fyzickych bylo asi 35 lidi kolem 25 let a tak 15 okolo 30 let.Většina dlouze sloužících jsou dnes vyhořelí.
  05.01.2009 18:45 Karel
 
tě to čeká a možná dřív než si myslíš...
  05.01.2009 18:54 Gen. špunt
 
chlapče, chlapče. Je mi Tě velice líto, že Tě nebude mít kdo učit. Hodně se koukej večer na kriminálky...
  05.01.2009 19:38 odchod
 
Tak si to tady užij "perpektivo".
  05.01.2009 18:10 Karle
 
a co ty tam ještě hniješ, když to je tak nahovno! Přesvědčení co?
  05.01.2009 18:22 Karel
 
Nikde nehniju,"už" 5tý den jsem spokojený v "C".A s rentou budu mít o 8tisíc víc než u PČR.Tak asi!
  05.01.2009 18:28 Karle
 
tak to dokaž, takvýhle slinty. Napiš za rok, co ti skutečně dali a jestli nebudeš mít 100h přesčas, řidiči kamionu.
  05.01.2009 18:34 Karel
 
Nic ti dokazovat nebudu.Je ti po tom úplný h.ovno.Věř,nebo nevěř mě to je jedno,ale kamion to určitě nebude.A těch hodin budu mít určitě méně,než u policie
  05.01.2009 19:04 Karle
 
ty jsi opravdu hrozný naivka a tlachal.
  05.01.2009 19:05 for Karel
 
Ty musíš bejt hodně poznamenanej. Nebo že by řitní alpinismus.
  05.01.2009 21:58 for Karel
 
Ser na ty provokátéry. Měj se dobře v tom C.
  06.01.2009 05:26 Bohužel
 
se mít dobře nebude!
  06.01.2009 09:58 Civil
 
šikovný a schopný člověk se bude mít v civilu o poznání lépe než u PČR. Ten kdo je ovšem lempl bude mít stejný problém. Další debaty na téma kdo je a není lempl je naprosto bezpředmětná.
  05.01.2009 17:32 vojak
 
slouzil jsem v PRAZE 3roky,pak jsem odesel do civilu a sel k ACR,kdyz to srovnam tak tohle jsou nebe a dudy!!doporucuji vsem kdo chteji odejit pojdte k zelenym...
  05.01.2009 17:54 Karel
 
Svatá pravda.To jsi vydržel,ještě dlouho
  05.01.2009 18:09 Fojtik
 
Napis kde makas a co delas a kde se naborovat, jsem u PČR 20 let tak chci zkusit neco jineho. Každej se tady stara jenom o to, kolik bude vysluha. Od dobrého známého jsem slyšel, že maj okleštit výpočet renty!!!!!
  05.01.2009 18:37 Karel
 
okleštit a k tomu,ještě STROP renty!
  05.01.2009 18:46 P
 
spíš Tě za to vykleštit
  05.01.2009 16:31 DIMIN
 
Chápu Vaše starosti, nářky a obavy. A jsem rád, že mě se nic z toho netýká. Já jsem totiž nastupoval před 15 lety k policii z přesvědčení a to mě vydrželo do dnes. Nezajímají mě peníze, ani výhody. Žiju pouze pro službu. Už dlouho se držím na prvním místě v pokutách, v objasněných trestných činech a v zadržených alkoholech. Jenom mě mrzí, že jsem v loňském roce zaostal v počtu KO, ale už od nového roku na tom pilně pracuji.
  05.01.2009 17:06 Marty <majklxx@mail.cz>
 
I takoví nadlidé jsou mezi námi....Gratuluji a jen tak dále, víc takových Diminů. Ať žije mistrovství světa v čárkovém systému.....Chci být taky DIminem.....
  05.01.2009 17:57 Karel
 
to je supr. Zkus ještě rozdat svůj plat na charitu, a nebo ještě lépe svůj majetek. Doufám, že Ti policejní ubytovna (nebo obvod) stačí k bydlení, protože asi předpokládám, že jako dárce spermatu rodinu mít nebudeš, ale potajmu budeš mít spoustu superpoldů ... pokud budou jako ty má společnost o několik problémů málo :-)
  05.01.2009 15:00 Co tomu říkáte,dámy a pánové?
 
Pomáhat a chránit, vole!

je to těžko, přetěžko k uvěření.

„Vono tam sněží, ty krávo!“ „No fakt, ty vole!“ Je poledne všedního dne a čtveřice uniformovaných policistů opouští po krátké služební pauze vinohradskou restauraci. Reálný celkový čas odchodu: patnáct sekund, tyvolů šest, tykrávy dvě. Téma hovoru: sněhová přeháňka za dveřmi na ulici.
Nechci moralizovat. Každému budiž dovoleno hovořit dle toho, co gusto ráčí a zobák, jenž vyšším řízením narostl, dovolí. Hranice přístojnosti však určuje nejen náš naturel, ale také role, již v daný okamžik zastáváme. Živnostník častující své zaměstnance před zákazníky zoologickými termíny si vyslouží pověst sprosťáka. Poškodí si tak živnost.
Osoba navlečená do uniformy reprezentuje až do vysvlečení stát. A ten také shazuje, když se náležitě nechová.
Neodpustím si připomenout, že to byla právě zdvořilost, již ministr vnitra Ivan Langer označil v létě za poznávací znak očekávané policejní reformy. K výše zmíněným profesionálům se ta informace možná ještě nedonesla. Přitom právě chabé vystupování, automatické tykání příslušníkům některých menšin, sklon k vulgaritám všeho druhu, to vše viditelně a slyšitelně kazí pověst policie. Krom jiného.
Pohoršujeme se nad mluvou a gesty politiků, kteří reprezentují než své strany. U policistů jde o víc. Uniforma značí úřad.
Stejně jako soudce v taláru, lékař v bílém plášti nebo kněz v liturgickém rouchu, také policista v modrém nejedná sám za sebe, ale za celý stav. Na krávy a voly – když už to bez nich nejde – má dost času po šichtě.




Josef Koukal
  05.01.2009 17:09 Marty <majklxx@mail.cz>
 
Ty vole....si děláš srandu ne ty krávo?
  05.01.2009 17:51 Karel
 
Co k tomu dodat,snad jen to,že se s největší pravděpodobností jedná o Langerův nábor.
PČR je jediná "firma" v republice,která má tak ohromný podstav,že to nebude ani tak dlouho trvat a náboráři od policie budou chodit po cizineckých ubytovnách.A to věřte tomu,že na nějaké „Vono tam sněží, ty krávo!“ si ani nevzpomenete!
  05.01.2009 17:59 Pro Karla
 
zase to někdo blbě pochopil. Vždyť to byla šifra v policejním slengu ... něco Jako Kalouskova 1
  05.01.2009 21:06 Rejpal
 
No, mám vnuka gymnazistu, který místo ty vole říká "ty vado". Ale více jeho kamarádů je přesně na té úrovni hovězího.
Domnívám se, že slovník našich dětí kopíruje ten náš. Ale pravda je, že slyšet "volovat a krávovat" policistu nám čest nedělá.
  05.01.2009 22:09 Koukale Koukale
 
Ty nepamatuješ a neslyšel si pana ministra vnitra v poslanecký sněmovně, když říkal něco o prdeli mezi poslanci ... apod. Ty asi slyšíš, jen co potřebuješ, co?
  11.01.2009 19:13 Mr.x
 
Pokud takto hovoří ministr vnitra, který má dvě vysoké školy a též předseda vlády a jiní borci, co reprezentují stát a berou za to pěknou vatu, tak snad nebudeme chtít, aby ti nejnižší poldové mluvili jako akademici. Většina z nich stejně už veřejně o svých nadřízených mluví jako o "zmrdech". Pokud polda na někoho ukáže fakáče, neměl by za to být ani kárán, natož trestán, protože tím zřejmě myslí, že dotyčný je jednička. S policisty na ulicích jejich nadřízení jednají stejně a mnohdy hůře než s pachateli a platově jsou na tom jako dělníci v automobilovém průmyslu. Jako dělníci se také samozřejmě i cítí a tak je bere i veřejnost, protože v dnešní době je vše o penězích a lidé si váží jen toho, kdo hodně vydělá, to je prostě fakt.
Takže co říci závěrem - myslím, že bude hůř.
  04.01.2009 21:19 Kdos
 
Tak jsem rok v civilu. Pokud můžu shrnout, tak všude má vše pro a proti. Peníze jsou zhruba stejný jako u PČR, práce odlišná a hodně. Stále nemůžu zkousnout práci kdy se denně vracím domů, ale deně tam musím. Byl jsem 18 let ve směnách a nějaký den volna mezi mi chybí. V nové práci je úplně jiný přístup k člověku, kde za odvedenou práci slovo děkuji a odměna ze strany vedoucích je samozřejmost, na co má člověk nárok, to dostane a nemusí se starat aby měl materiál k práci, kde u PČR věčné shánění papíru, kopírky,protože služební rozbitá, tužek atd. Není rozčilování se z lidmi-drbany. Chybí mne však kontakt s lidmi, a takové to courání po obvodu a občas si něco zařídit, kde uniforma k tomuto účelu docela fungovala. Teď je člověk jako každý jiný a spousta lidí jej už nezdraví. Jinak jsem se stavil na oddělení kde jsem byl 18 let a padl jsem do mdlob, neboť z 20 lidí zůatali jen 3 které znám, další dva kteří nastoupili když já končil. Oddělení je jedna velká ženská drbárna, protože jak jsem se dozvěděl, není ověřeno, poměr na OOP je 2 ženy - 1 muž. Dokonce chodí do práce ženský z mateřský, který mají volnou pracovní dobu, tj. chodí do práce jak chtějí a dělají pouze neznámce. Ale dostali dvě nový auta. Pokud jde o nápad zůstal zhruba stejný jak za mne i rozložení je dtejný, jinak změna přístupu ze strany vedení není žádná a smyslné pokyny chodí stále stejnou rychlostí a kvantitě.
  05.01.2009 07:38 Franta
 
Kdosi prosímtě, kde děláš? Ty jsi spadl z Marsu a nebo děláš v rodinné firmě. Co já vím, tak dnes šetří všude a soukr. záležitosti v práci jako u PČR nejdou dělat ani náhodou.
  05.01.2009 07:41 ...
 
Franto, ty jseš asi trochu mimo. Přečti si pořádně co píše a pak reaguj.
  05.01.2009 07:50 for ...
 
Tak nevím kdo je mimo, ale když píše "a takové to courání po obvodu a občas si něco zařídit, kde uniforma k tomuto účelu docela fungovala" tak to pochopí snad každý, že jde o soukr. záležitosti.
  05.01.2009 08:10 ...
 
Pro tebe to platí také. Je to jak s tím vtipem pro policajty. Třikrát přečíst a pomalu! "Kdos" píše, že v soukromé firmě mu to zařizování pro sebe v pracovní době chybí! Fakt, Marťani. Chudák Langer.
  05.01.2009 15:23 Barel
 
jasně v mundůru stojí četník na banány ... promiň, ale to se nedá komentovat. A pokud jsi někoho viděl tak vyjímka potvrzuje pravidlo. Chce to brejle zkusit si to dnes a né za mjr. Zemana v Praze
  04.01.2009 20:21 xxx
 
nejdříve mi rodiče vyhrožovali - uč se nebo budeš popelářem. Dnes rodiče vyhrožují - uč se nebo budeš policajtem :-(
  04.01.2009 20:46 Sojka
 
A to ti řekli opravdu rodiče? Ty ani nemáš svůj názor? No hrůza, raději se uč a buď popelářem.
  05.01.2009 05:08 For Sojka
 
jasně, protože budu vozit odpad jako jsi Ty Sojko a nebo budu policajt a budu ten stejný odpad zase vozit.
  05.01.2009 07:39 for xxx
 
to jsou kecy!
  05.01.2009 13:35 Sojka
 
4 xxx
Bez komentáře, neboť jak se praví "Blahoslaveni budiž chdí duchem, neboť jejich je království nebeské".
  05.01.2009 15:13 For XXX
 
vivat modrým provokatérům
  05.01.2009 18:00 for xxx
 
vivat brečounům od PČR
  05.01.2009 18:13 xxx
 
vivat tupcům, kteří se neumí ozvat
  05.01.2009 18:14 xxx
 
vivat xxx netáhlo
  05.01.2009 18:19 xxx
 
stojím na banány, nemohu reagovat
  04.01.2009 20:01 Miroslav G.
 
Tak se na to nemohu dívat. Ještě před 21-lety se spousta lidí třásla na to aby mohla bojovat se zločinem (nemyšleno tím pár vyčuránků s VŠ, keří sloužili u STB a dodnes někteří slouží). Tito lidé museli absolvovat několik odborných škol než se z nich stal rovnoprávný četník. (Dnešní 6 měsíční škola je výsměch a to je právní orientace daleko složitější než v letech totalitních). Příjmací řízení bylo opravdu náročné, jen dnes se operuje s výrazem "on to nebude potřebovat, on bude psát na stroji v kanclu", ale neznám poldu, který by dříve neabsolvoval nějakou bezpečnostní akci a nebyl si jist, že tu tělesnou přípravu nebude potřebovat. Proč je tedy stále i za těchto podmínek tolik volných tabulek ??? Třeba narozdíl od hasičů ... zcela otevřeně, ta práce se dnes degradovala, finančně znehodnotila a za současného neministra ...
  04.01.2009 19:33 for provoketéři
 
nazdar provokatéři. Neznám nikoho kdo by se vrátil zpět k PČR a kde by byl návrat někoho takového vedením umožněn. Ovšem na těchto modrých stránkách se říše divů otevírá ... kuk
  05.01.2009 07:41 Karel
 
Tak to toho znáš opravdu málo!
  05.01.2009 15:35 For Karel
 
znám, ale ten policista byl v dost vysokém postu ... vím o řadových a Ti mají smůlu, ale hlavně si vem s pers. výpis ať vidíš kolik to je ... a pak piš
  05.01.2009 15:49 Rentiér (30)
 
Tak to znáš toho ještě asi moc málo. Osobně jsem viděl, že kluk co odešel do civilu se vrátil.Když se chce z obou stran, tak lze opravdu moc. Hlavně se musí chtít.
  05.01.2009 16:27 For Rentiér
 
ano, ale píšeš v čísle jednotném a to znám také takový případ, ale musí se chtít hlavně né z dola