Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  13.10.2009 22:07 přechodné období
 
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři







Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ?
Kdy odejít (podat žádost o propuštění) ? Nejčastější dotaz těch, kteří odsloužili mezi 10 a 15 lety.
Předně bych jim dal osobní neprávní radu, aby neodcházeli, protože neznám krásnější POVOLÁNÍ, než je hasič. Pokud mě někdo považuje za idealistu, nevadí mi to. Pokud si někdo říká, že neznám poměry ve Sboru, mýlí se. Z hlediska právního je eventuální odchod tak, aby „přechodňáci“ neprošvihli výsluhový příspěvek, upraven ustanoveními § 226, § 42 odst.1 písm. m), § 211 odst.2 a § 175 odst.1 a odst. 3 zákona č.361/2003 Sb. o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů. Z uvedených norem vyplývají následující podmínky pro vznik nároku na výsluhový příspěvek :
- Služební poměr musí skončit nejpozději 31.12.2009
- Služební poměr musí KE DNI SKONČENÍ trvat minimálně 10 let a nesmí dosáhnout 15 let. Znamená to, že např. tomu, kdo dovrší 15 let za 2 měsíce ode dneška, tedy od 8.10. 2009, tj. 8.12.2009 a dosud žádost nepodal, právě ujel rychlík pro vznik nároku podle podmínek zákona č.186/1992 Sb. a skončí tedy již, „podá –li si to“, podle podmínek zákona č.361/2003 Sb., t. j. s nižší částkou. Pokud by chtěl docílit srovnatelnou výši se „starým příspěvkem“ podle nové právní úpravy, musel by si ještě cca 2 roky počkat, než „si to podá“. Pro jistotu eventuálním výjimkám z Horní Dolní vzkazuji, že dovršil-li někdo 15 let již před dnešním datem a nepodal žádost aspoň 2 měsíce před dovršením, platí to pro něj také.
- Podání , t. j. žádost o propuštění ze služebního poměru, musí být učiněno ve směru k služebnímu funkcionáři, který je oprávněn rozhodnout, t. j. musí být příslušníkem HZS kraje adresováno krajskému řediteli.
- Podání musí být doručeno nejpozději 31.10.2009 (sobota). Na možnost, že podám později, požádám o kratší, než dvouměsíční lhůtu a bude mi vyhověno, bych se nespoléhal, i když to zákon umožňuje ( to je teoretická možnost pro ty, kteří 15 let dosáhnou někdy mezi dnešním datem a datem 31.12.2009 a dosud „si to nepodali“). Být ředitelem, sám bych takové žádosti o zkrácení lhůty nevyhověl, snad s výjimkou opravdu mimořádně závažného případu.
- Podání se považuje za doručené, je-li převzato krajským ředitelem, resp. se považuje vzhledem k zákonné lhůtě za doručené, bylo-li doručeno na podatelnu Sboru, nebo bylo-li podáno provozovateli poštovních služeb, t. j. zpravidla držiteli poštovní licence, nebo držiteli zvláštní poštovní licence, ve všech těchto „poštovních“ případech s označením „DOPORUČENĚ“.
- Z výše uvedeného je patrné, že zvolím-li podání prostřednictvím podatelny, musím žádost doručit nejpozději v pátek 30.10.2009 (zákon neobsahuje pro tyto případy jinak běžné ustanovení o „ započtení - přesunu lhůty, jejíž konec připadá na sobotu, na nejbližší následující pracovní den“) a podám-li doporučeně na poště, musím si buď najít poštu, která funguje i v sobotu 31.10.2009, nebo doporučený dopis odeslat již v pátek 30.10.2009.
Tolik zákonné podmínky, s jejichž výkladem si prý momentálně lámou hlavu někteří personalisti, ale já tomu moc nevěřím. Spíše myslím, že si s tím lámou hlavu ti, co nemají nic důležitějšího na práci a tak, mnohdy kolektivně, probírají všechna možná „co by, kdyby“... Protože na to, abych „si to podal“ nezpochybnitelně včas, stačí přeci selský rozum, který by mi velel učinit podání pro jistotu pár dní před nejzazším termínem, t. j. někdy mezi 26. až 30. říjnem 2009. Končím tím, čím jsem začínal: hlavně bych si ještě odchod důkladně rozmyslel.
Ostatně soudím, že hasiči patří do první (nejvyšší) skupiny zvláštního (rizikového) příplatku.

JUDr. Vladimír Mühlfeit, předseda Krajské organizace OSH ústeckého kraje




8.10.2009



Zpět na přehled článků rubriky Články OSH
Odborový svaz hasičů - nám. W. Churchilla 2 / 113 59 Praha 3
T: +420 234 462 303 / F: +420 222 714 956 / osh@osh.cz

optimalizováno pro Internet Explorer verze 5+ (stáhnout) / Firefox 1.0+ (stáhnout), © 2005 Codethica

HLAVNÍ STRANA
INFO PRO ZO
AKTUALITY
PRÁVO
POJIŠTĚNÍ
VPF
ODMĚŇOVÁNÍ
VZDĚLÁVÁNÍ
BOZP
ARCHIV
NEZAPOMENEME
OSTATNÍ
BAZAR
T - MOBILE
AUTO FINANCE
Články OSH Odborový tisk Ostatní články Mezinárodní činnostvyhledávání na OSH


sbírka zákonů partneři
  23.02.2009 16:51 janoš
 
Pane Langer,vyjděte si sám se svými dětmi na fotbalový zápas ,doporučuji si nebrat ochranku a běžte pěkně sám a zkuste to jako obyčejný člověk..až se vás vaše dítě zeptá"tatínku,proč je tu takový nepořádek,já jsem myslel že jdeme na fotbal" zkuste mu říct,že to nic,že za chvíli možná přijede policie a ukončí to..zkuste mu vysvětlit proč se rozplývají jeho sny o tom ,že bude čučet jen a pouze na fotbal..jsem zvědavý jak všechno vysvětlíte....tvrdě postihovat veškeré výtržníky doživotním zákazem návštěv na stadionech,monitorovat tyto parchanty a nebát se přitvrdit legislativu..Vy jako ministr vnitra v tom máte ty největší prsty,tak se prosím snažte ale ne jen z kanceláře...
  23.02.2009 16:31 Kamil Janošek <kamil.janosek@seznam.cz>
 
Dobrý den pane ministře. Chtěl bych se vyjádřit k násilí na stadionech. Vzhledem k tomu, že mám blízko jak k policii, tak i k fotbalu, chci Vám sdělit svůj názor. Souhlasím s tím, aby každý zásah policie na stadionech a v jeho okolí při fotbalových utkáních byl hrazen fotbalovými oddíly. Proč by měla být policie nejlevnějším pořadatelem? V tomhle s vámi souhlasím. Co se týče opatření, které jste společně s ČMFS podepsali, tak si myslím, že nejsou dostačující. Hlavně dokud tady nebudou tvrdé tresty za výtržnosti na stadionech tak jako například v Anglii, tak se chuligáni budou jen vysmívat a to nejen pořadatelům. Soudy věří všem jen ne policistům a ulehčují si práci tím, že pro nedostatek důkazů sprostí výtržníka obžaloby. Byl jsem svědkem toho, když 60 příznivců Baníku přijelo napadnout fanoušky do jedné vesnice(Baník tam vůbec nehrál), kdy jeden z Baníkovců, který byl později zadržen, hodil po pořadateli lavičkou, způsobil mu tímto zlomeninu nosu a u soudu, kdy poškozený a policisté uvedli, že se jedná opravdu o výtržníka, který lavičku po pořadateli hodil, soud výtržníka pro nedostatek důkazu zprostil obžaloby. Připadá mi to, že policista je pro soudy nedůvěryhodným svědkem. Chci Vám napsat své postřehy ze zápasu Tottenhamu s Liverpoolem, na kterém jsem byl v listopadu loňského roku. Před stadionem jsem viděl všeho všudy 4 policisty na koních a 10 policistů v okolí stadionu. Uvnitř stadionu jsem se nestačil divit. Zákaz kouření na celém stadionu, všude kamerový systém, dva policisté jen u vstupu do útrob stadionu, ale hlavně mezi sektorem fanoušků hostí z Liverpoolu, kterých dle mého názoru bylo okolo 3 tisíc a domácími příznivci v Tottenhamu v počtu 35 tisíc stáli 4 pořadatelé drobné postavy. Před zápasem, během zápasu a po zápase jsem neviděl jediný konflikt nebo náznaku nějaké agresivity vůči fanouškům druhého mužstva. Už vím, proč v Anglii chodí celé rodiny na fotbal. O atmosféře není třeba mluvit. Později od svého anglického kamaráda jsem se dozvěděl, že ti co udělají výtržnost končí na několik dnů ve vězení, mají i doživotní zákaz vstupu na všechny stadióny a v den utkání se musí hlásit na policejní služebně. A jaký v Anglii měli s řáděním fanoušků problém...
Ještě jedna věc mě znepokojuje. Není možné, aby tady jezdili tzv. polští příznivci dělat s prominutím bordel. Agresivitu tady zavlékli oni. Schovávají se za kluby např. Baníku nebo Opavy, ale přitom jim o fotbal vůbec nejde. Vzhledem k tomu, že jsem příznivcem fotbalu, tak mě mrzí, že svoji rodinu vzít v České republice dosud nemohu. Pěkný den a doufám, že další opatření včetně povinného kamerového systému nastanou. Kamil Janošek
  23.02.2009 21:40 Sojka
 
Pane Janošek.
Napsal jste to moc krásně. Tento systém by asi nebyl marný zavést i u nás. Má to ovšem jednu vadu na kráse. Tuto diskuzi Langer ani nečte, natož, aby Vám tady odpověděl. Napiště tento svůj příspěvek do oddílu VOLNÉ, nebo POLICIE ČR,HASIČI. Tan se možná, tak za 3 až 4 měsíce, odpovědi dočkáte. Přeji pěkný večer a hodně štěstí.
  22.02.2009 21:50 Nakata <PetrNakata@seznam.cz>
 
Dobry večer pane Langere,
jste hloupý a naivní člověk.Předpokládám, že ze svojeho rozhodnutí neposílat policii na fotbalové zápasy vyvodíte osobní důsledky.Ano, potřebujeme silné vůdce, na postech který zastáváte, ale nepotřebujeme na těchto postech hloupé lidi z maskou tvrďáka.....Toto Vaše rozhodnutí, je tak velký omyl, že jste potvrdil, že na této pozici nemate co dělat.
  22.02.2009 18:14 smutek
 
Pane ÍČKO spíte nebo jenom bdíte, vy barvíte policii v růžových barvách, ale skutečnost je jiná. Policie nakoupila výpočetní techniku ve velkém, ale ukázalo se, že je to všechno šit zmetková technika s velkou poruchovostí.
  22.02.2009 18:26 Nesmíte
 
hrát na PC games a surfovat. Jinak by Vám to chodilo jako víno!!!!
  23.02.2009 16:28 For nesmíte
 
...škola hrou. Jedna ze správných dodaktických zásad pedagogiky p. J.A.Komenského...navíc kdo si hraje, nezlobí
  22.02.2009 17:55 DULEZITE
 
TAK NEVÍM TROTLIKU KDE JSI SEBRAL TY ZVASTY O DAT.SCHRANKACH KTERE NAM SNAZIS VNUCOVAT.V ASII,CINE,KOREI, SE BUDUJI OPTISKE SITE S VLAKNEM AZ DO DOMU S PRISPENIM DOTACI ATD,
TADY JSME JAK NA BALKANE 100LET ZA OPICEMA.CO TE TOHLE NAPADLO ZA BLBOST.
  22.02.2009 17:40 SELSKY ROZUM
 
Íčko jak to mame pojmout do tela bezurocna
pujcka miliard do estonska a hned pote prohlaseni ze si nas stat bude muset pujcit.RUSTI KRAKENI NEMAJI DOST.
  22.02.2009 17:34 ZAMYSLENÍ
 
ÍČKO MYSLEL JSEM ZE SE TAKE UKAZES V TELEVIZI A SDELIS ZE POSLANCI SI BUDOU PLATIT JIZDNE A NEBUDOU VRAZDIT MEDVEDA.
  22.02.2009 17:21 K ZEBLITI
 
PREJU TI ABY SE TI SPLNIL TVUJ SEN POTKAT TU PRAVOU SEKYRU.
  22.02.2009 17:13 XXXXXXXXXXXXX
 
S CIKANAMA SI NEUMIS PORADIT ABY JSTE JE VYHNALI DO STATNICH LESU SAZET STROMKY A UKLIZET.Pak se divis ze musi za vas toto resit narodní strana.Jeste jsem nevidel cikana bezdomovce.JO JO jeste vice CIKAN. AGENTUR.
  22.02.2009 16:57 kmotrovi
 
Ičko ty nic nezvladas a to mas 2 vejsky,korupcís tady s cizincema ted se vam to vymklo s tou krizi fnukas do televize co to bude stat.budem mit take takovy prava.Zlodejny nevysetrujes jen si zarizujes kancli auta schranky za vsechno chcete platit.Nech to uz jinym nestacís na to.Mame z tebe negativní emoce.Ohrozujete nase zivoty protoze nechavate ek. vykradat narod a to masove.Dnesni generace bude chodit zebrat.