Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  21.02.2001 17:39 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
mimochodem, proč se bojíte podepsat pod svůj názor? všude jenom "NEUVEDEN". stydíte se???
  23.02.2001 00:57 Filip <Filip@atlas.cz>
 
My,Filip I.,se nebojíme podepisovat své názory,nýbž někdy to nejde samo.
  21.02.2001 17:37 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
strany se ve volbách volí podle programů??? no tak ten, co to napsal je nějaký akademik z jiného světa. strany se totiž volí podle jejich představitelů, podle toho, jak na voliče působily v předchozím období... program je až na posledním místě. vždyť stejně po volbách na ty svoje programy kašlou a ženou se jen ke korytům!!!
  22.02.2001 18:08 Neuveden
 
Nemohu souhlasit. Alespoň ne zcela. Podle mne se politické strany volí podle programu, podle lidí, kteří stranu reprezentují a podle chování a jednání politické strany ve volebním období - tedy jakási trojkombinace.
  23.02.2001 01:00 Filip <Filip@atlas.cz>
 
Věc názoru !
  14.02.2001 13:47 Antonin Hruby <neuveden>
 
nevim, proc se muj prispevek ohledne EU oznacil jako anonymni......
  23.02.2001 01:05 Filip <Filip@atlas.cz>
 
To neřeš ! Nikdo není dokonalý ! Chybička se může vloudit!
  13.02.2001 12:28 Neuveden
 
Nechcete do Evropy, volte ODS
  14.02.2001 05:54 Neuveden
 
Nemáte již tušení,že v politice skončíte podobně jako MUDr.Macek, čili žádná oficiální funkce, jen šedá
myš vzdadu - nebo k tomu směřujete.
  14.02.2001 13:45 Neuveden
 
Ja za sebe mohu rici, ze do Evropy chci, ale ne za cenu, ze budu muset nekomu servilne lezt do zadku. Podle mne je nutne se seznait s podminkami clenu EU pro nas vstup. Dale se snazit realisticky vyhodnotit, co nam to prinese dobreho a co naopak spatneho. O tom by se mela vest verejna diskuze, argumenty PRO i PROTI by mely zaznivat v mediich. Zda do EU vstoupit ci ne, bych pak nechal na obcanech CR, kteri by o tom rozhodli v referendu. Bohuzel nekteri politici se snazi o vstup do EU za kazdou cenu a ve svem usili jdo temer pres "mrtvoly". Dukazem toho je prijimani zbytecneho mnozstvi zakonu a pravidel EU. Samozrejme, pokud do EU chceme, neco pro to udelat musime. Ale jsou zakony zavazne, ktere proste musime s EU sladit a pak je mnozstvi "doporuceni", ktere nam nikdo nenuti a vlada by mela sama zodpovedne posoudit, zda-li je to pro nas dobre, ci ne. Dale prava a podminky vstupu do EU musi byt jednoznacne definovane a pro obe strany zavazne. A ne, abychom se dozvidali, ze povinosti budeme muset do puntiku splnit ale prava (vyhody) plynouci z naseho clenstvi v EU budou omezena. Podle mna ODS co se tyce naseho vstupu do EU postupuje v souladu se zajmy tohoto statu, prilis se nepodbizi a drzi si jistou uroven. To se bohuzel neda rici o nekterych jinych stranach. A prave proto (ale nejen proto) dam pravdepodobne ve volbach svuj hlas teto strane.
  18.02.2001 08:39 Josef Šumfrle <nbvnb@aol.com>
 
Proč na rozdíl od stránek Václava Klause je zde diskuse vedena takovým nehezkým slovníkem? Zabrowsil jsem na tyto site podobně jako na site p. Klause dnes poprvé. Nebo je to jen 1. dojem?
  18.02.2001 08:39 Josef Šumfrle <nbvnb@aol.com>
 
Proč na rozdíl od stránek Václava Klause je zde diskuse vedena takovým nehezkým slovníkem? Zabrowsil jsem na tyto site podobně jako na site p. Klause dnes poprvé. Nebo je to jen 1. dojem?
  13.02.2001 12:26 Neuveden
 
To DOCLA: Já nejsem Lukáš Krekáň. A slibuju Ti, ze Ti Tvoje pripojeni poradne zavarim. Tes se na prekvapko.
  14.02.2001 02:29 Docla <docla@kiwwi.cz>
 
No tak se ukaž, hackere! Sliby chyby... :-P
  14.02.2001 20:29 Docla <docla@kiwwi.cz>
 
A stalo se prd. Kecalku!
  13.02.2001 09:57 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
to DOCLA:
ostatně, jaké problémy se slovníkem? pokud vím, tak idiot je člověk, který je mentálně na velice nízké úrovni. a pokud si myslím, že ten, kdo po těch letech ještě snad může volit ODS, tak mám pádný důvod si myslet, že to v hlavě nemá v pořádku... :-)
  14.02.2001 11:15 Neuveden
 
Lukasu,ty ses idiot.
Strany se voli podle
volebniho programu.
Cetl jsi je vubec
nekdy?
Jen blazen by nemohl
nevolit ODS!!!
  14.02.2001 20:30 Neuveden
 
idioti, kam se jeden podiva...
  13.02.2001 09:53 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
to DOCLA:
ano, to jsem byl já s těmi idioty. ovšem měl jsem pro vás připraven zcela slušně napsaný emajl, ale vidím, že jste zcela nepřístupný diskusi a z tónu vaší reakce již nemám chuť se na vás s čímkoliv obracet. mějte se pěkně. nashle u voleb...
  12.02.2001 22:41 Martin <cartman@post.cz>
 
vzhledem k tomu, že jsme spolu asi půl roku, ještě stále miluji," řekl Langer. .....a co za rok a za více let?! Tak to mě pobavilo.Pan profesor asi špatně poradil. :-)))
  13.02.2001 09:48 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
dobrá otázka...
  22.02.2001 18:04 Neuveden
 
A vy víte , co bude za rok, za dva?
  12.02.2001 09:13 Neuveden
 
Pane Svoboda--vůbec nemáte ani tušení, jak by bývalo bylo možno opravdu vyžívat ve svůj prospěch zařízení ČT.Jeden případ, ještě teplý je vysílání "Bobovize".
  22.02.2001 18:06 Neuveden
 
Já jsem viděl i vysílání vzbouřenců a můžete mi říct, jaký byl rozdíl od vysílání oficiálního vedení?
  11.02.2001 18:37 Ika <ika@telecom.cz>
 
Pokud záměrem změny stránek bylo utnutí byť kritické, ale přece jen diskuse, tak se zadařilo. Ika