Ivan Langer


Děkuji všem za dosavadní přízeň. Rád se s vámi potkám na mém Facebooku. Ivan Langer

Zaujalo mě...

Vrchní soud dal Ivanu Langerovi za pravdu ve sporu s vydavatelem MF DNES a idnes.cz (MAFRA, a.s.) o ochranu osobnosti a zrušil rozsudek soudu prvního...

více »

Ivan Langer
Curriculum vitea

Diskuze

Omlouvám se všem zájemcům o komunikaci se mnou na tomto webu, ale diskuse zde byla pozastavena, beru si na nějaký čas prázdniny :-)

Pokud máte zájem komunikovat se mnou i nadále, můžete využít můj Facebook, rád Vás přivítám mezi své přátele :-)

Ivan Langer

  08.05.2010 23:11 Svatoš R.
 
Řekni Mádlovi NE (Jaká facebooková generace?)
reklama

Dnes si vezmu oddech od Řecka a též se vyjádřím k případu „Issová- Zelenka-Mádl", resp. budu přátelsky polemizovat s dvěma texty v týdeníku Respekt. S komentářem Marka Švehly „Přemluv Paroubka" (zde) a s textem „Smradi jdou volit" kolegyně Kateřiny Šafaříkové a Ondřeje Kundry (zde).

1. Nejprve k tomu, zda lze považovat klip „Přemluv bábu" za nějaký spontánní výlev „facebookové generace" či jakýchsi „smradů". Klip koncipoval a zrežíroval Petr Zelenka, který je starý jako já, je to tedy vlastně nevrlý dědek. Rozdíl mezi ním a „dědky" kritizovanými v klipu je jen v tom, že Zelenka nejezdí na traktoru, žije ve městě a pracuje v pohodlném ateliéru.

Je-li Zelenka všeobecně považován za mystifikátora, tak pokud se mu podařilo u kolegů vyvolat dojem, že je vlastně mladík, je to svým způsobem geniální.

2. Jiřímu Mádlovi je 23 let a není tedy žádný prvovolič. Pokud je prvovolič, zapomněl jít k volbám minule. Je Mádl idolem prvovoličů, působí na ně? Moje dvacetileté děti například žádný Mádl vůbec nezajímá (zde souhlasím, že to není přesvědčivý vzorek).

Otázkou je, jestli Mádl představuje facebookovou generaci. Tu já bych zařadil níž, mezi 12-20 let.

Martha Issová je vlastně stará - je jí 29 let a představuje v lepším případě „generaci Googlu" , „generaci anonymních chatů", možná dokonce „generaci e-mailu" (to je ta záležitost, kterou používají hlavně důchodci).

3. Kolega Marek Švehla píše: Pokud odborářský vůdce Dušek zneuctívá a zesměšňuje homosexuály, máme důvod to vnímat jako útok na diskriminovanou menšinu, takže jako něco nepřijatelného. Staré lidi ale v Česku nikdo neperzekuoval, ani se k tomu nechystá.

Respekt má (tedy ještě před týdnem měl) image časopisu politicky korektního, resp. je to jediný politicky korektní týdeník na českém trhu. Nejtvrdších odsudků se odboráři Duškovi za blbé řeči o propisce dostalo právě v Respektu z pera kolegy Švehly.

Co kdyby Dušek řekl, že tu poznámku o propisce utrousil záměrně, aby „vyprovokoval debatu o postavení homosexuálů ve společnosti"? Škoda že to neřekl, možná by byl pochválen.

Teď vážně: urážení JAKÝCHKOLI SKUPIN občanů ve slušné, civilizované západní společnosti je dnes naprosto nepřípustné. Takže se můžeme po česku zasmát, pokochat se vlastním švejkovským espritem, ale na Západ potom nepatříme. Časopis jako Respekt by měl na tuhle „chybu" facebookové generace upozornit. Jenže - jak jsme si řekli výše - ona to vlastně žádná facebooková genererace není.

Že nejsou senioři persekuováni? V předdůchodovém věku jsou persekuováni nepochybně. Kdo první přichází o práci? Kdo se o práci nejvíc bojí? Kdo jí nejhůř sežene? Lidé před důchodem.

Důchody taky nejsou nic moc. Ty nejstarší z nás totiž nikdo za komunismu neučil, že si mají na důchod ještě sami spořit. Co si naspořili, byli zvyklí dávat dětem.

Tím neříkám, že se to má nějak „státně řešit", chci jen zdůraznit, že dělat si legraci ze seniorů je prostě nevhodné.

4. Představa, že levice dělá dluhy a pravice je hospodárná, možná vyplývá z této předvolební kampaně, za zmínku však stojí, že zkušenost ze světa i z historie tohle zrovna nepotvrzuje. O tom jsem psal před týdnem pro Český rozhlas.

5. A nakonec: „vajíčka" a „bába" mohou být reakcí na prolhanost a agresivitu volební kampaně, která útočí na nízké pudy a emoce. V tom s kolegou Švehlou souhlasím. Jenže „vajíčka" (resp. jejich vrhání po desítkách) jsou agrese a násilí a „bába" je neslušnost. Emocemi lze jistě reagovat na emoce, ale není žádný důvod to oslavovat. Kladně je třeba hodnotit mravné a rozumné jednání. Vytloukání emocí emocemi ještě žádnou společnost k lepšímu neposunulo.
  24.02.2001 22:50 trojkoalice <rypak@mybox.cz>
 
Nazdar Ty TLAMO střapatá.
Vyřiď Vaškovi, ať si taky pořídí CHAT abysme mu mohli dát virtuálně do držky!!!!!!!!
  25.02.2001 13:44 Filip <Filip@atlas.cz>
 
A jéje,zase jeden propuštěný z ústavu chorobomyslných!
  25.02.2001 21:47 Filip <Filip@atlas.cz>
 
Tak se dnes opětovně vracím na tyto stránky a znovu přemýšlím nad posledním vzkazem ..."Ty Tlamo..." To je teda vrchol,co si ti lidé dovolují.A navíc,chceš-li to vzkázat prof.Klausovi,máš možnost přímo na stránkách www.Klaus.cz. Teď to vypadá,že tady obhajuji ODS a Langera,ale já nenávidím neetické jednání hlupáků. Přál bych ci,aby tento chat měl trošku jiný ráz,než doposud.Pojďme se bavit na úrovni!!!!!!!!!
  09.03.2001 12:25 VL <vl@email.cz>
 
Filipovi: vzpomínám na biblické rčení: k močidlu chodě neujdeš nádchy. Dnes bychom řekli - u žumpy nasmrádneš. Takže na takové příspěvky, jaké se tu občas vyskytují, je potřeba silný žaludek. Nebo šikovný program (či webmaster) který je vyhodí. Jinak samozřejmě souhlas.
  24.02.2001 09:21 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
TO FILIP

nazdar filipe. máš pravdu, nebudeme se tady zabývat výší nevýší nějakéko IQ, napsat se dá cokoliv... ty kritizuješ, já kritizuji. ale tobě se nelíbí, když já kritizuji a posíláš mě na píseček :-). nezdá se ti tedy, že jsi poněkud netolerantní? vždyť přece oba děláme totéž... a to, že ty jsi třeba sympatizantem ODS, ještě neznamená, že já nemůžu politiku ODS kritizovat. tak zkus zapojit svůj mozek vybavený obrovským IQ a pokus se být tolerantní, velkorysý a pokus se na vše podívat s patřičným nadhledem, to by měli ostatně činit všichni moudří lidé... jo a někdy můžem s martinem a ivanem zajít na to pivo :-)
  25.02.2001 13:39 Filip <Filip@atlas.cz>
 
To jsem rád,že si konečně rozumíne.Zvýším tedy dávku své tolerance a budu se řídit rozumem,nikoli emocemi,jež ve mně vyvolaly toliko kritiku.A na to pivo se rád připojím,pokud ovšem bude mít na nás Ivan čas.
  24.02.2001 09:18 Miloslav <miloslav@atlas.cz>
 
Pan Langer na všechno zná odpověď, všechno zná a ví, strašně nebezpečný člověk pro demokracii
  25.02.2001 13:48 Filip <Filip@atlas>
 
Naopak,je velmi nebezpečný pro lidi,kteří nerozumí systému demokracie.
  23.02.2001 21:52 Filip <Filip@atlas.cz>
 
V žádném případě se nestydím za své názory a rád se podepíši.Někdy se to zkrátka nepovede. Co se týče mého IQ je jistě vyšší než si dokážeš představit. Já však nejsem zarputilec,který vše kritizuje,pouze upozorňuji na nedostatky jiných.A to je rozdíl. Prostě jen nemám rád,když někdo neovládá svůj mateřský jazyk a rovněž nemám rád lidi,kteří nedokáží ocenit druhé za to,co v životě dokázali,toť vše!
  23.02.2001 15:39 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
nějaký velice inteligentní člověk, který se ale za sebe stydí (nebo se neumí podepsat) mě poslal na píseček abych nezacláněl inteligentní diskuzi... cha, cha, cha... zajímalo by mě, milý příteli, jaké je tvoje IQ, když jsi tak velice moc inteligentní... mimochodem, zkus se podepsat pod svůj příspěvek, abych si mohl přečíst tvé inteligentní názory a argumenty, díky.
  23.02.2001 07:11 Miroslav Závada <miroslav.zavada@meulovo.cz>
 
Vážený pane,včera jsem se díval na Kotel, a nelze než gratulovat.
  13.03.2001 13:46 Ivan <Langer@psp.cz>
 
Děkuji.
  22.02.2001 23:50 Martin <valda1@seznam.cz>
 
Dnes jsem vyděl Kotel potřetí. Poprvé to bylo s Vámi, podruhé si díky oslavě nevzpomínám, a dnes opět s Vámi. Máte mé simpatie, a to proto , že se zdáte být obdobným rebelem jako já, avšak s vyšším vzděláním a to podstatně. Nicméně vzdělání neurčuje inteligenci, jak jste před pár minutami dnes řekl, aproto Vás tímto chci pozvat na pár litrů dobrého zlatavě chmelového moku. Nechci tímto přijít k prosperitě, ale opravdu se mi jevíte jako člověk, s kterým by stálo za to si dát pár piv. S pozdravem Martin Valíček 30 LET.
  23.02.2001 00:51 Filip <Filip@atlas.cz>
 
Nazdar Martine,ten rozdíl ve vzdělání,o němž hovoříš,je zcela patrný. Ve slově sympatie se píše po s tvrdé y.Nebo,že by to bylo pouhé omámení tím zlatavým mokem?
  23.02.2001 15:42 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
filipe, filipe, filipe... ten pán tady slušně pozval pana langera na pivo a ty se jej pokoušíš zesměšnit. nač ta jízlivost?
  23.02.2001 21:58 Filip <Filip@atlas.cz>
 
Není to jízlivost,jen upozornění. Samozřejmě s Martinem souhlasím ohledně toho posezení s Dr.Langerem.
  22.02.2001 18:24 Neuveden
 
bnfkajw
  22.02.2001 11:48 Vlastimil Penc <Vlastimil Penc/KRA/CeR/CZ>
 
Pane doktore, sám jste se zatím nepřipojil k humbuku který někteří představitelé ODS spustili po tom, když na některých krajských konferencích ČSSD zazněly hlasy po vypovězení Smlouvy o stabilitě. Vždyť ale tyto hlasy jsou odezvou na výroky pánů Macka, Tlustého, Nečase a dalších, kteří nejsou řadovými členy Vaší strany. Všichni tito pánové již řadu měsíců mluví o tom že smlouva bude před volbami vypovězena. Opravdu si myslíte, že tato vláda vládne tak špatně, jak to při každé příležitosti pan Tlustý a Nečas prohlašují? Nevím, co by jste dělali vy, nedej Bůh za podpory již pomalu rozhádané 4K. Jen mi neříkejte že si to mohu přečíst ve volebním programu ODS. On totiž papír snese vše a realita je velmi tvrdá. A vidět hlavní důvod vypovězení smlouvy v tom, že schodek státního rozpočtu překročil o 10 mld schodek uvedený ve státním rozpočtu aniž se udělá solidní analyza je poze výkřik. Sám bych Vám mohl dokázat, že vládou uváděný důvod (zdražení pohonných hmot) víc než opodstatněný.

Děkuji za odpověď.
  21.02.2001 17:53 Lukáš Krekáň <krekan@seznam.cz>
 
ŠKODA, ŠKODA, ŠKODA, že neuvidím ten kotel... ale vlastně je to dobře, alespoň si nezkazím večer...
  23.02.2001 00:45 Neuveden
 
Milý člověče,mám takový dojem,že si léčíš nějaké komplexy z mládí tím,že se neustále pokoušíš upozornit na svoji hloupost. Běž si raději hrát s dětmi na písek a nezacláněj inteligentní rozpravě.